Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Bombita , masina de 400 euro ...

* * * * * 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
174 replies to this topic

#109
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
E posibil sa incapa. O masor daca vrei.

#110
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017

 arg, on 29 ianuarie 2018 - 16:12, said:

eu stiam ca bateria se incarca deconectata de la masina si in casa, la cald.
Ce are daca e pe masina fara electronica ? Explodeaza ? Toata viata le-am incarcat asa si n-o patit nimic ...

 PoeOvidiu, on 29 ianuarie 2018 - 16:16, said:

E posibil sa incapa. O masor daca vrei.
Ok , singura problema ar fi ca avand amperajul asa mare , alternatorul nu o va putea incarca full si in scurt timp va deceda . Dpmdv ar fi pacat de ea .
Stai sa vad in ce ape se scalda asta care e pe masina , intai . Abia am pus redresorul .

Edited by Baxon, 29 January 2018 - 16:20.


#111
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Oricum e pacat de ea ca o tin pe aia de 65 AH in garaj ca oricat ma chinui nu pot pune 2 baterii pe masina.

PS: Te-ai prins ca nu dau garantie si acum te tot invarti Posted Image

Edited by PoeOvidiu, 29 January 2018 - 16:23.


#112
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
M-am uitat e de 45 Ah , apa distilata nu-i lipsea , vedem maine cum se prezinta dupa ce se incarca . Daca e praf o sa-i iau una noua tot de 45 Ah .
Merci Ovi de intentie !

#113
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
zici ca daca-i de 65 in loc de 45 se duce mai repede?

#114
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Daca nu este incarcata full aproape mereu , da, ai sanse s-o strici .

#115
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
ok, scuze de offtopic
la mine se aprinde becul de baterie de fiecare data cand pund contactul, dupa ce pornesc se stinge.... inca nu m-am lamurit daca e cu bube.
trebuie sa pun un voltmetru pe ea sa vad cat are

Edited by arg, 29 January 2018 - 16:46.


#116
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

 Baxon, on 29 ianuarie 2018 - 16:42, said:

Daca nu este incarcata full aproape mereu , da, ai sanse s-o strici .
Cine ti-a zis asta ? Din ce stiam eu acumulatorii cu plumb nu au efect de memorie. Au ei alte probleme, dar faptul ca nu e incarcata full, nu-i nici o problema. In schimb sa nu ii lasi mult la incarcat in tipul ala de redresor. Adica dupa ce s-a incarcat ( ampermetrul tinde spre 0 A ) sa il deconectezi.
Redresoarele care au electronica in ele decupleaza automat incarcarea sau mentine bateria in "trickle charge".  Uite aici un topic dedicat

 arg, on 29 ianuarie 2018 - 16:45, said:

ok, scuze de offtopic
la mine se aprinde becul de baterie de fiecare data cand pund contactul, dupa ce pornesc se stinge.... inca nu m-am lamurit daca e cu bube.
trebuie sa pun un voltmetru pe ea sa vad cat are
Asa este la toate masinile. Martorul bateriei se aprinde cand pui contactul si se stinge cand detecteaza ca se incarca. La masinile noi releul de incarcare din alternator mareste sau micsoreaza sarcina la rotor in functie de consumatori.

Edited by tehnics, 29 January 2018 - 18:08.


#117
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Dpmdv un acumulator Pb e bine sa fie mereu incarcat din alternator , ori daca alternatorul nu reuseste sa incarce full , inseamna ca umbli cu el mereu descarcat => nu cred ca-i face bine . Eu fac drumuri scurte , nu prea are sanse sa incarce complet un acumulator cu amperaj mare .
Nu degeaba producatorii auto  monteaza un acumulator de un anumit amperaj pe masini adica inca nu am vazut pe o masina cu motor de 1,2 benzina, acumulator mai mare de 45 Ah .
Tu zici ca ar fi ok sa pun de 65 Ah ? Eu nu cred !!

 arg, on 29 ianuarie 2018 - 16:45, said:

ok, scuze de offtopic
la mine se aprinde becul de baterie de fiecare data cand pund contactul, dupa ce pornesc se stinge.... inca nu m-am lamurit daca e cu bube.
trebuie sa pun un voltmetru pe ea sa vad cat are
Nu te supara @arg dar cand vad cat esti de atehnic pe aria auto si cand vad cate mai postezi aiurea , daca nici elementarul contact al masinii cu martorii aprinsi inainte de pornire , nu-l intelegi ... poate ar fi cazul sa iei o pauza !

#118
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

 Baxon, on 29 ianuarie 2018 - 18:18, said:

Dpmdv un acumulator Pb e bine sa fie mereu incarcat din alternator , ori daca alternatorul nu reuseste sa incarce full , inseamna ca umbli cu el mereu descarcat => nu cred ca-i face bine . Eu fac drumuri scurte , nu prea are sanse sa incarce complet un acumulator cu amperaj mare .
Nu degeaba producatorii auto  monteaza un acumulator de un anumit amperaj pe masini adica inca nu am vazut pe o masina cu motor de 1,2 benzina, acumulator mai mare de 45 Ah .
Tu zici ca ar fi ok sa pun de 65 Ah ? Eu nu cred !!
45Ah sau 65Ah e capacitatea acumulatorului, in sensul ca teoretic el poate livra 45 de A timp de o ora sau 65A timp de o ora. Acumulatorul este cel mai solicitat la pornire si in functie de motor ( dieseil sau benzina si bineinteles de capacitatea motorului ) demarorul poate absorbi lejer chiar si 200A timp de cateva secunde pana porneste motorul.
Clar cel de 65Ah te va tine mai multe porniri dar intr-adevar se va incarca mai greu, asa cum cel de 45Ah te va tine mai putine porniri dar se va incarca la fel ca cel de 65Ah pentru ca alternatorul va livra acelasi curent de incarcare, indiferent ca bateria are capacitate mai mare, alternatorul va incarca acumulatorul cu capacitatea care lipseste, adica de exemplu doar curentul consumat la pornire. Iar atata timp cat bateria nu ajunge la full la cel de 45Ah, clar nu va ajunge la full nici la cel de 65Ah iar la final vei avea incarcata aceiasi capacitate in acumulator.
Hai sa iti dau un exemplu: Sa spunem ca dupa ce ai pornit motorul alternatorul tau incarca bateria cu 10 A (luam asa rotund ). Sa spunem ca bateria ta de 45Ah a pierdut la pornire o capacitate echivalenta cu 20Ah. Tu daca mergi cu masina o ora, in bateria se va incarca doar cu 10Ah, adica jumate din capacitatea necesara.
Teoretic, bateria de 45Ah, te va tine 2,5 porniri, fara nici o incarcare.
Acum sa schimbam bateria de 65Ah. La fel, daca pornesti motorul, vei pierde teoretic aproximativ aceiasi capacitate de 20Ah si daca mergi o ora, se va incarca tot 10Ah. Doar ca avand bateria de 65Ah, vei putea face 3 porniri si iti mai ramane zeama si sa pornesti un far Posted Image. Plus ca o baterie de 65Ah toleareaza mai bine o pornire fata de 45Ah.

Parerea mea e sa pui de 65Ah daca tot ai de unde sa faci rost de acumulator si vezi cum se comporta. Totusi atentie ca inainte de a-l monta pe masina incarca-l separat pe redresor pentru ca sa nu fie foarte tare descarcat pentru ca atunci soliciti alternatorul.


Problema acumulatorilor cu plumb este adevarata capacitatea de stocare a lor. Unii poate sa aiba 65Ah dar datorita timpului, nefolosintei, a suprasolicitarilor, a temperaturii poate sa tina mai putin decat unul de 45Ah.

Edited by tehnics, 29 January 2018 - 18:38.


#119
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Dupa doar 3 ore pe redresor a pornit la sfert ! Am lasat-o sa mearga pana s-a incalzit motorul . Cred ca era doar putin descarcata si sper sa porneasca maine dimineata ca am treaba si de umblat si vreau sa merg cu ea ( ca mi-o fost dor ) :)
Cine stie de cand e bateria asta pe masinuta .

@tehnics : pe Renault 5 aveam baterie de 35Ah , loc era sa pun si de 65Ah insa n-a fost nevoie , a mers fara probleme , apoi am luat de 45Ah ca aia de 35Ah nu gaseam decat originala si costa cat 3 baterii de 45Ah . Asa am si vandut-o , n-avea nici pe drq .

#120
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005
Eu ti-am dat exemplu. Tu pui ce doresti acolo.

#121
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
A pornit dimineata , la sfert . Deci bateria e buna . Probabil ca, lasata un timp nefolosita trebuie pus redresorul pe ea pt intretinere , naiba stie .
Altceva nimic de raportat , Bombita merge impecabil :)

#122
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
sau drumuri mai lungi si cu moroul mai turat...
eu sunt disperat ca o omor zilnic cu drumuri de 1-2km...
asa ca mai fac si cate un drum de 80km (dus intors) din cand in cand.

Edited by arg, 30 January 2018 - 15:00.


#123
Baxon

Baxon

    Dachshund

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,720
  • Înscris: 01.03.2017
Pai cu Bombita merg doar in oras ca de aia am luat-o , s-o frec in oras toata ziua , zeci de porniri si mers 1-5 km .
Pt drumuri lungi am Vitara care culmea a stat nemiscata in frig / ger , cat am fost la schi 10 zile ( am ajuns acolo si am parcat-o fara sa ma mai uit la ea 8 zile ) a pornit la sfert .

#124
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,149
  • Înscris: 19.09.2005
da mai, dar de la 科鲁 e drum lung pana la munte si s-a incarcat bine (probabil 100% din cata "viata" mai are in ea)
eu am avut masina stationata in fata blocului mai mult de juma de an, la 1-2 saptamani o porneam, ca 10min si 2-3m inainte si inapoi de cateva ori ca era rugina pe discuri.

Edited by arg, 30 January 2018 - 15:25.


#125
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Mai erau pe Calea Baciului redresoare la Lidl. Sunt minunate pentru masinile astea care le frecam prin oras. Il pui o data pe saptamana seara pe baterie si dimineata il dai jos. Am vazut ca sunt si la Kaufland ceva asemanatoare.
Eu am luat din Lidl pentru bateria de la Cielo ca si eu circul doar in oras si uneori sta nepornita o saptamana.

#126
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,845
  • Înscris: 01.11.2005

 PoeOvidiu, on 31 ianuarie 2018 - 08:05, said:

Mai erau pe Calea Baciului redresoare la Lidl. Sunt minunate pentru masinile astea care le frecam prin oras. Il pui o data pe saptamana seara pe baterie si dimineata il dai jos. Am vazut ca sunt si la Kaufland ceva asemanatoare.
Eu am luat din Lidl pentru bateria de la Cielo ca si eu circul doar in oras si uneori sta nepornita o saptamana.
Confirm ceea ce spune PoeOvidiu

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate