Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Abilitatile de comunicare la romani

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
127 replies to this topic

#37
zoom0mooz

zoom0mooz

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 09.03.2016

View PostAstute, on 15 iulie 2017 - 10:05, said:

Zoom zoom, probabil ai intrat si pe forumuri straine si poti face o comparatie, tot asa de agresiv scriu strainii ca aici pe sofptedia ?
Romanii se comporta asa pentru ca la noi e considerat semn de slabiciune in momentul in care accepti pararea celui de langa tine, romanul nu va recunoaste niciodata cand a gresit, pe cand in afara a cere ajutorul si a spune ca nu stii sa faci un anumit lucru e vazut ca un semn de intelepciune

Referitor la semnul de slabiciune in a accepta parerea celuilalt poate ai dreptate mai ales in ceea ce priveste forumurile si platformele online, insa in discutiile din viata reala  nu cred ca aspectul este predominant.
Am fost surprins insa sa constat aici in lumea reala ca majoritatea evita de exemplu sa te corecteze cand te exprimi gresit chiar daca o ceri in mod explicit. Limba engleza pare usoara dar stapanirea ei completa, cu toate subtilitatile, jargon, accentele si pronuntarea corecta ia mult timp.
La noi este un reflex in a atrage imediat atentia cuiva asupra unei exprimari gramaticale gresite si inteleg ca si in alte tari esti privit cu descendenta atunci cand exprimarea ta nu este perfect nativa. Lucrand pentru o perioada in technical support si interactionand zilnic cu zeci de clienti, chiar i-am rugat pe colegi sa ma corecteze daca pronunt ceva gresit insa nu m-i s-a intamplat niciodata cu toate ca in mod categoric am gresit. Explicatia lor a fost ca daca ei inteleg exact ce voiam eu sa spun nu vedeau rostul corecturii... realitatea este insa ca ei ar fi considerat acele corecturi ca fiind ofensatoare. Asta este un exemplu prin care ei m-ar fi putut foarte usor pune in inferioritate, insa au refuzat sa o faca in mod instinctiv.

Edited by zoom0mooz, 15 July 2017 - 11:09.


#38
pclife

pclife

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 273
  • Înscris: 10.07.2017

View Postrosix, on 15 iulie 2017 - 10:22, said:

La romani neincrederea, suspiciunea si negativismul au intrat, se pare, in codul genetic. Rareori mai vezi un om care sa discute constructiv, care sa nu critice ceva, care sa nu se gandeasca la o hotzie proprie sau facuta de altii.
Cand de generatii intregi romanul cauta sa te fure... e absolut normal sa fii suspicios, asta daca nu vrei sa fii furat Posted Image

Trebuie sa fii nebun, prost sau bogat din furturi ca sa nu pleci de la prezumtia ca cel din fata ta iti pregateste o teapa.
Sau combinatie din astea 3 :D

Edited by pclife, 15 July 2017 - 11:12.


#39
rosix

rosix

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,873
  • Înscris: 01.02.2008

View Postpclife, on 15 iulie 2017 - 11:10, said:

Trebuie sa fii nebun, prost sau bogat din furturi ca sa nu pleci de la prezumtia ca cel din fata ta iti pregateste o teapa.
Sau combinatie din astea 3 Posted Image

Pai vezi... asta impiedica comunicarea. Cum drk sa ai comunicare autentica cu un om cand stai pregatit tot timpul sa fii in-tzepat... Nu stiu cat e de corecta sintagma de "neam de tzepari" dar "neam de tzepuitzi" sigur e corecta si potrivita cu starea de fapt din Romania.

#40
superm

superm

    The difference is...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,770
  • Înscris: 30.07.2008
In anii ’60-’70 profesorul Geert Hofstede a realizat o cercetare asupra diferentelor de valori intre angajatii firmei IBM din peste 40 de tari si a ajuns la concluzia ca fiecare natiune poate fi descrisa din perspectiva locului in care il ocupa pe o scala de la 0 la 100 fata de :
- distanta fata de putere (modul de relationare cu autoritatea)
- tipul de relationare indivizi-grupuri
- implicatii sociale si emotionale , masculinitate/feminitate
- modul de a face fata incertitudinilor si a situatiilor ambigue
- orientarea pe termen lung sau scurt , viitor/prezent sau prezent/trecut
Intentia initiala a lui Geert Hofstede a fost de a intelege de ce unele organizatii din diferite tari erau mai productive fata de altele desi aveau o cultura organizationala similara si foloseau aceleasi tehnici de recrutare , deci angajatii ar fi putut avea un comportament similar . Concluzia a fost ca angajatii din organizatii isi vor insusi practicile si cerintele organizatiei (straine sau locale) dar isi vor pastra valorile culturii din care provin si care ii caracterizeaza .Valorile se exprima prin comportamentul adaptat de la modul in care interactioneaza cu superiorul pana la dorinta sau lipsa ei de a face actiuni care asigura un rezultat pe termen lung . Multe din problemele organizationale , strategiile de marketing , tipurile de mesaje , practicile manageriale , tipurile de ierarhii organizationale ,planificarile strategice pot fi intelese ,anticipate si evaluate pe baza rezultatelor valorilor culturale ale unei natiuni . Principalii
factori culturali care influenteaza comportamentul (angajatului , consumatorului , managerului, etc..) sunt cultura ,subcultura, si clasa sociala . In cazul culturii , Geert Hofstede prezinta urmatoarea definitie : “ Cultura este programarea colectiva a mintii care diferentiaza membri unui grup de alte grupuri” ; Subcultura (cultura secundara) se refera la grupuri de indivizi care au sisteme de valori bazate pe situatii comune de viata si experienta ; Clasa sociala reprezinta o diviziune relativ omogena si de durata a caror membri impartasesc aceleasi valori , interese si comportamente .

#41
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,887
  • Înscris: 20.10.2015

View Postsarac.lipit, on 15 iulie 2017 - 07:48, said:

În ultimul timp...ai carte, ai cu ce te șrpterge la cur dacã n-ai unchi în politicã pe-aici.

Nu, este vorba ca realitatea demonteaza fara anestezie, ci PE VIU vechea zicala, "ai diploma, ai parte!"
Nu mai e suficient. As fi vrut sa scriu "carte" dar acum scopul nu mkai e sa inveti, ci sa pui mana pe dimploma, cat mai multe.
Da, te stergi cu ea.
Pentru ca nu diploma munceste.

View Postzoom0mooz, on 15 iulie 2017 - 09:42, said:

Poate nu m-am exprimat eu destul de clar insa subiectul pe care am incercat sa-l ridic nu cred ca are de-a face cu "Political Corectness"

Sa-ti zic eu de unde vine asta?
Romanul gandeste cu inima.
El nu asculta, nu are calitati de ascultare (active listening), nu are rabdare, nu vrea sa asculte toata propozitia.
El are cateva idei si in ORICE context cauta sa inteleaga daca interlocultorul este sau nu de partea lui

#42
zoom0mooz

zoom0mooz

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 09.03.2016

View Postsuperm, on 15 iulie 2017 - 13:13, said:

In anii ’60-’70 profesorul Geert Hofstede a realizat o cercetare asupra diferentelor de valori intre angajatii firmei IBM din peste 40 de tari si a ajuns la concluzia ca fiecare natiune poate fi descrisa din perspectiva locului in care il ocupa pe o scala de la 0 la 100...

Foarte interesant studiul pe care l-ai atasat mai sus. Nu l-am vazut pana acum si contine observatii subtile ale psihologiei romanesti cu implicatii nu numai economice dar si social-politice. Nu agreez cu toate observatiile, unele fiind chiar contrare realitatii intalnite in marile companii americane unde activeaza un numar semnificativ de romani cum ar fi de exemplu Microsoft, insa acesta se poate datora tocmai faptului ca se manifesta intr-o societate si cultura diferita de cea autohtona.
Pornind de la documentul postat am gasit si alte studii, mai detaliate ca de ex aici:
https://alingavreliu...-comparativ.pdf

Consider chiar ca aceste studii ar trebui sa aiba o circulatie si mediatizare mai larga si sa fie in mod necesar studiate nu numai de catre antreprenori, manageri, lideri sau oameni politici dar in general de orice roman pentru ca ofera o imagine de ansamblu a situatiei fiecaruia si o perspectiva asupra perceptiei atitudinii sale.
Chiar daca studiile si metodologia sunt inca recente, cu aplicabilitate si acuratete a concluziilor discutabile, constituie totusi un punct solid de plecare.

In plus, chestionarul si modul de calcul al indicilor sunt deschise tuturor si relativ simplu de utilizat:
http://geerthofstede...d-vsm/vsm-2013/
Aici se poate face comparatia grafica a indicilor dintre tari:
https://geert-hofste...om/romania.html
... si poate oferi o imagine a dimensiunii diferentelor pe care cineva lucrand in strainatate le-ar putea resimiti.
Curios este ca graficele arata o similaritate izbitoare intre noi si rusi, iar pe de alta parte contraste puternice mai ales cu UK, US sau Canada.
Multumesc inca odata pentru informatie. Mai devreme si gumball3000 facea o trimitere la studiile lui Hofstede insa erau spre un articol cu evidenta tinta politica.

Edited by zoom0mooz, 15 July 2017 - 19:41.


#43
zoom0mooz

zoom0mooz

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 09.03.2016

View PostTsunnnami, on 15 iulie 2017 - 14:03, said:

Nu, este vorba ca realitatea demonteaza fara anestezie, ci PE VIU vechea zicala, "ai diploma, ai parte!"
Nu mai e suficient. As fi vrut sa scriu "carte" dar acum scopul nu mkai e sa inveti, ci sa pui mana pe dimploma, cat mai multe.
Da, te stergi cu ea.
Pentru ca nu diploma munceste.

Va trece si asta... pe aici diplomele nu au nici o valoare.... aproape ca nu ti le cere nimeni, niciodata. Important este ce stii sa faci alaturi de experienta de lucru si referintele....
Poti trage la saiba cu PhD sau fi manager, lider doar cu liceul (fara BAC ca IB-ul este o raritate pe aici) in exact aceeasi arie de activitate.
Iar studiul si dezvoltarea individuala este un proces continuu de-a lungul activitatii profesionale si nu este de presupus ca se incheie odata cu absolvirea unei facultati.

Edited by zoom0mooz, 15 July 2017 - 19:50.


#44
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,714
  • Înscris: 21.06.2016

View PostAstute, on 15 iulie 2017 - 10:05, said:

Zoom zoom, probabil ai intrat si pe forumuri straine si poti face o comparatie, tot asa de agresiv scriu strainii ca aici pe sofptedia ?
Romanii se comporta asa pentru ca la noi e considerat semn de slabiciune in momentul in care accepti pararea celui de langa tine, romanul nu va recunoaste niciodata cand a gresit, pe cand in afara a cere ajutorul si a spune ca nu stii sa faci un anumit lucru e vazut ca un semn de intelepciune

Unul ca tine pe un forum strain ar fi fost scuipat afara in 2 timpi si 3 miscari.
De fapt nici macar la stadardele relexate de softpedia nu ai rezistat. Al citelea username e asta, Galeo?

View PostTsunnnami, on 15 iulie 2017 - 06:21, said:


Intr-un aeroport international, nod in Europa, stii cum reconsti poarta de la care va pleca cursa de Romania?
Posted Image
Poti fi si orb, imposibil sa nu auzi unde se va face imbarcarea cititorilor cartii bunelor maniere, Posted Image
Si romanii o spun foarte pe sleau.
trebuie ca romanii sunt foarte potenti.

Credeam ca nu mai eu am vazut asa.... uneori rasuna terminalele de "unde plua mea ai plecat?" si alte chestii similare..
Recunosc insa ca in ultima vreme n-am mai auzit asa des treaba asta. Nici la Otopeni nu auzi injuraturi.

#45
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004

View Postzoom0mooz, on 15 iulie 2017 - 03:33, said:

Incep prin a prezenta cateva detalii personale pentru a se aprecia mai corect punctul de vedere ce urmeaza a fi exprimat.
Sunt crescut si educat in Romania adunand in total 21 de ani de scoala, absolvind acolo doua facultati, mai intai una tehnica iar apoi dreptul, ambele facute cu placere si pasiune si emigrat de peste 15 ani in Canada unde profesez in domeniul tehnic al primei specializari - IT. Am tinut in permanenta legatura cu familia si prietenii ramasi in tara si am fost la curent cu toate evenimentele ulterioare.
Intrucat Canada este foarte deschisa in ceea ce priveste imigratia, am avut ocazia sa intru prin natura relatiilor de serviciu si sociale in contact direct cu multe nationalitati - chinezi, indieni, filipinezi, mexicani si alti sud-americani, germani, englezi, francezi, japonezi, est-europeni, rusi, evrei, arabi etc.
Una din prinicpalele dificultati de acomodare a fost legata de abilitatile de comunicare. Aici nu ma refer la limba intrucat vorbeam engleza de la inceput aporape la fel de bine ca si astazi. Sunt in general o persoana comunicativa si sociabila si as putea spune chiar cu anumite calitati empatice. Insa cei 21 de ani de scoala si experienta de viata din Romania nu au fost deloc utile si acelasi aspect mi-a fost impartasit de multi romani pe care i-am cunoscut aici.


In mod concret - experienta de aici mi-a aratat ca avem ca o caracteristica nationala o anumita impulsivitate involuntara, lipsa de eleganta si uneori chiar o agresivitate in comunicare (mai bine poate definita de intelesul termenului de "assertiveness" in engleza), un grad scazut de flexibilitate si predisponibilitate in a asculta si a acorda atentie opiniile celorlalti si care este uneori perceputa chiar ca o lipsa de respect.

Vorbesc aici despre relatiile din societatea reala, despre modul in care se comunica profesional la locul de munca, cu colegii, superiorii sau subordonatii, clientii si in viata de zi cu zi cu amicii, vecinii, etc.
Modul de comunicare perceput aparent, care pentru romanii este vizibil prin forumuri, comentarii online sau site-uri de socializare este cu totul altceva si nu caracterizeaza in nici un fel comportamentul din viata reala...
Am sa dau un exemplu de clarificare.... intr-o sedinta, un coleg prezinta un anumit subiect sau o opinie, pe care tu personal nu o impartasesti. Tendinta noastra este de a raspunde intotdeauna cu "n-ai drepate" sau "gresesti" sau "eu nu sunt de acord" sau "Nu. Stai sa-ti explic..." dupa care urmeaza a prezenta argumentele contrare acelei opinii. Din punctul nostru de vedere aceasta abordare este fireasca insa ceilalti considera acest mod de exprimare ofensiv si lipsit de respect.
Un canadian educat intotdeauna va incepe cu aprecierea si enumerarea aspectelor pozitive ale expunerii celuilalt, urmate de un.... insa.... apoi expunerea argumentelor contrare... lasand in final la aprecierea si decizia interlocutorului daca isi va schimba sau nu opinia, daca mai trebuie reflectat asupra subiectului, etc...
La fel de nepoliticoase sunt considerate si intreruperea expunerii cuiva pentru a-ti afirma dezacordul sau mai ales, intreruperea convorbirii dintre terti, fara ca acestia sa se opreasca singuri din discutie pentru a-ti acorda atentie, indiferent de motivul sau urgenta pe care o ai.
Aceste aspecte se observa atat in comunicarea verbala cat si in cea scrisa iar acomodarea este un proces de durata.
Volumul lor general de cunostinte este in mod categoric inferior, indiferent de gradul cuiva de specializare ca urmare a sistemului de educatie de aici, insa asa inferioare cum sunt scolile de aici, educatia lor exceleaza in comunicare.
Curios mi se pare ca aceste aspecte, din experinta mea cel putin mi se par specifice noua ca natie, desi cumva intalnite si la alte popoare (de obicei de origine latina) intr-un grad insa categoric mai redus.
Ce incerc sa descriu este impresia mea ca modul in care purtam un dialog, mai ales de pe pozitii diferite, pe langa efectele locale si izolate de moment sau situatie pot produce si consecinte extinse, la nivel social. Este pur si simplu o redefinire a bunului simt.
Nu am petrecut mult timp in Europa de vest si poate este doar o caracteristica a societatilor britanice insa as fi curios daca cei stabiliti acolo au impresii similare, sau chiar romanii de acasa, avand contacte mai multe si directe cu alte culturi au observat ceva similar.


   Aceata este un forum! Cine crezi ca se oboseste sa citeasca textul asta kilometric de mai sus ?
    Esti praf la capitolul comunicare !
      Hai pa !


#46
Travertin

Travertin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,066
  • Înscris: 04.10.2015

View Postzzhunt, on 15 iulie 2017 - 06:14, said:

Am impresia că te plictisești rău de tot prin Canada de ai scris tot carnatul asta.

Face cineva un rezumat Ă®ntr-o proporție?

Frustrare

#47
superm

superm

    The difference is...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,770
  • Înscris: 30.07.2008

View Postzoom0mooz, on 15 iulie 2017 - 19:33, said:

Foarte interesant studiul pe care l-ai atasat mai sus. Nu l-am vazut pana acum si contine observatii subtile ale psihologiei romanesti cu implicatii nu numai economice dar si social-politice. Nu agreez cu toate observatiile, unele fiind chiar contrare realitatii intalnite in marile companii americane unde activeaza un numar semnificativ de romani cum ar fi de exemplu Microsoft, insa acesta se poate datora tocmai faptului ca se manifesta intr-o societate si cultura diferita de cea autohtona.

Consider chiar ca aceste studii ar trebui sa aiba o circulatie si mediatizare mai larga si sa fie in mod necesar studiate nu numai de catre antreprenori, manageri, lideri sau oameni politici dar in general de orice roman pentru ca ofera o imagine de ansamblu a situatiei fiecaruia si o perspectiva asupra perceptiei atitudinii sale.

... si poate oferi o imagine a dimensiunii diferentelor pe care cineva lucrand in strainatate le-ar putea resimiti.
Curios este ca graficele arata o similaritate izbitoare intre noi si rusi, iar pe de alta parte contraste puternice mai ales cu UK, US sau Canada.
Multumesc inca odata pentru informatie. Mai devreme si gumball3000 facea o trimitere la studiile lui Hofstede insa erau spre un articol cu evidenta tinta politica.

Eu am pornit de la o problema cu "clientul tinta"ca vin agentiile de "PR, marketing, promovare" sa faca clientul tinta al unei firme si nu merge. Veneau cu varsta, sex, salarii (bani), familie, religie, politica, samd dar nu pica deloc pe fisa clientilor reali ...aveam si plini de bani dar si medii, si familisti dar si singurei, "si albi si negri" si tot asa.  Ce sa vezi nu se uita nimeni ca suntem in Romania si vin cu strategiile si procedurile furate de la multinationale, ca majoritatea din marii "specialisti in marketing/PR/promovare" sunt fosti plimbatori de hartii din firme mari, multinationale sau cu marketing adus de afara... De aia si reclamele uneori nu prind la noi ca sunt aduse si doar traduse de afara. Apoi am vazut ca Hofstede a vazut si el dar altfel si anume pornind de la angajatii de la IBM care avand aceleasi proceduri intelegeau si faceau diferit activitatile. Ideea e buna dar evident nu e general valabila si atotcuprinzatoare dar este un punct de vedere si de pornire util ca aduce multe lamuriri in zone tulburi...parerea mea.

Ca tot e zona religioasa:
Orientarea pe termen scurt sau lung se refera la masura in care societatile prezinta o perspectiva de viitor sau o intoarcere catre trecut. Orientarea pe termen scurt, prezenta la majoritatea natiunilor, indica o inclinatie spre prezent si trecut, fata de investitiile in viitorul considerat nesigur.
Romania se incadreaza in directia generala, romanilor le este dificil sa planifice pe termen foarte lung si prefera sa se foloseasca de experientele din trecut pentru a rezolva prezentul.
Motivul principal pare traditia religioasa care lasa viitorul pentru viata de apoi, acest viitor neavand legatura cu viata de pe pamant decat ca modalitate de ascensiune catre absolut

Edited by superm, 15 July 2017 - 21:34.


#48
ASCENDED

ASCENDED

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,749
  • Înscris: 02.07.2010

View Postzoom0mooz, on 15 iulie 2017 - 09:26, said:

Relatiile interumane pot fi mai presus de mesajul in sine. Oricine poate gresi, insa a-i prezenta omului frumos opinia ta, fara a-l jigni, fara a-ti afirma superioritatea chiar daca ea ar fi justificata, fara a-i arunca ireversibil opiniile la cos este un mod mai eficient de a rezolva condradictiile fara a genera interlocutorului sentimente de inferioritate si a-l forta in defensiva si fara a crea animozitati.
Și aici îți dau dreptate,pentru că mulți îi "tratează" pe ceilalți pe dualismul inferior/superior.
Adică,mulți care consideră pe cineva inferior,îl va trata "jegos",iar comunicarea va fi de aceeași natură.
Însă,dacă va considera pe altcineva superior lui,îl va "trata" cu respect,deasemenea comunicarea va fi de aceeași natură,ajungându-se până la lingușeli.
Greșeala pleacă de la modul foarte superficial în care îi judecă pe ceilalți.
Plus educație,plus ce a ales:
Să se poarte frumos cu toți(să comunice civilizat) sau doar cu unii.

Și apoi,tipul de comunicare uneori poate ține și de interlocutor.
Adică trebuie să vorbești cu el "pe limba lui".
Căci,multora le este extrem de greu chiar să pronunțe corect cuvintele.
Atât de greu,căci uneori am impresia că limbajul format doar din vocale este cel mai potrivit pentru ei.
În special cel format din vocalele U și A(înțelegi la ce mă refer).

#49
zoom0mooz

zoom0mooz

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 09.03.2016

Quote

De aia si reclamele uneori nu prind la noi ca sunt aduse si doar traduse de afara. Apoi am vazut ca Hofstede a vazut si el dar altfel si anume pornind de la angajatii de la IBM care avand aceleasi proceduri intelegeau si faceau diferit activitatile. Ideea e buna dar evident nu e general valabila si atotcuprinzatoare dar este un punct de vedere si de pornire util ca aduce multe lamuriri in zone tulburi...parerea mea.
La inceputul anilor '90 eram convins ca reclamele nu vor prinde la romani, ca sunt mult prea perspicace si inteligenti pentru a le cadea victima... in timp mi s-a dovedit cu prisosinta contrariul...

Quote

Romania se incadreaza in directia generala, romanilor le este dificil sa planifice pe termen foarte lung si prefera sa se foloseasca de experientele din trecut pentru a rezolva prezentul.
Concluzia este implicita si general valabila, orice fel de predictie nu se poate baza decat pe analiza evenimentelor anterioare. Indoielnica este utilitatea planificarii atunci cand nu exista si o determinare in a o urma.

Quote

Motivul principal pare traditia religioasa care lasa viitorul pentru viata de apoi, acest viitor neavand legatura cu viata de pe pamant decat ca modalitate de ascensiune catre absolut
SI asta este aplicabila tuturor societatilor religioase poate chiar mai pregnant celor hinduiste, buddhiste decat abrahamice insa nu pare a fi un factor determinant in ceea ce priveste planificarea intrucat observam diferente majore intre tari cu aceeasi religie predominanta.

View PostASCENDED, on 15 iulie 2017 - 21:54, said:

Și aici îți dau dreptate,pentru că mulți îi "tratează" pe ceilalți pe dualismul inferior/superior.
Adică,mulți care consideră pe cineva inferior,îl va trata "jegos",iar comunicarea va fi de aceeași natură.
Însă,dacă va considera pe altcineva superior lui,îl va "trata" cu respect,deasemenea comunicarea va fi de aceeași natură,ajungându-se până la lingușeli.
Greșeala pleacă de la modul foarte superficial în care îi judecă pe ceilalți.
Plus educație,plus ce a ales:
Să se poarte frumos cu toți(să comunice civilizat) sau doar cu unii.

Și apoi,tipul de comunicare uneori poate ține și de interlocutor.
Adică trebuie să vorbești cu el "pe limba lui".
Căci,multora le este extrem de greu chiar să pronunțe corect cuvintele.
Atât de greu,căci uneori am impresia că limbajul format doar din vocale este cel mai potrivit pentru ei.
În special cel format din vocalele U și A(înțelegi la ce mă refer).
Nu ma pot pronunta pentru altii, insa experienta personala mi-a aratat ca exista in fiecare, indiferent de cat de needucat, ignorant sau idiot ar fi sau parea cel putin un sambure de profunzime din care poti invata ceva nou iar o atitudine respectuoasa si prietenoasa catre ceilalti te ajuta sa identifici aceste elemente mai usor.

Edited by zoom0mooz, 15 July 2017 - 22:48.


#50
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,714
  • Înscris: 21.06.2016

Quote

ealitatii intalnite in marile companii americane unde activeaza un numar semnificativ de romani cum ar fi de exemplu Microsoft,

N-am inteles niciodata de unde a iesit legenda asta. In Microsoft activeaza un numar "normal" de romani. Probabil similar cu pozitia tarii noastre ca populatie sau ca numar de ITsti.

View Postcspot, on 15 iulie 2017 - 20:25, said:

   Aceata este un forum! Cine crezi ca se oboseste sa citeasca textul asta kilometric de mai sus ?
Esti praf la capitolul comunicare !
  Hai pa !


Cred ca unii vor cu tot dinadinsul sa demosntreze adevarul celor spuse :).
Atitudinea normala ar fi: nu ai chef sa citesti, nu citesti si treci mai departe. Nu iti pierzi timpul cu un reply rautacios, inutil si off topic.
In al doilea rind tocmai ca e un forum si nu SMS sau mIRC ai voie la posturi mai lungi (nu ca ar fi cine stie ce lung, sub 5 minute de citit).

#51
zoom0mooz

zoom0mooz

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 09.03.2016

View Postvrajitoruldinoz, on 15 iulie 2017 - 23:09, said:

N-am inteles niciodata de unde a iesit legenda asta. In Microsoft activeaza un numar "normal" de romani. Probabil similar cu pozitia tarii noastre ca populatie sau ca numar de ITsti.
Ma refeream la Seattle, nu worldwide si am o multime de colegi si cunoscuti care lucreaza in Redmond/Bellevue, mai multi decat in orice alta mare companie ca Amazon, Google, etc. sau inclusiv a mea care are in jur de 10k de angajati. Nu e vorba de legenda ca ar fi "a doua limba vorbita" la Microsoft ceea ce este fals ci doar ca acolo lucreaza un grup destul de mare de romani. Cumva firesc intrucat majoritatea celor emigrati in zona au pregatire tehnica, in special IT. Microsoft a inceput o campanie de recrutare in Romania inca de prin 92-94.

#52
vrajitoruldinoz

vrajitoruldinoz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 32,714
  • Înscris: 21.06.2016
Eu cred ca e o chestie geerationala.
Probabil in generatia ta foarte multi s-au dus la MS. Eu nu lucrez in IT dar o multime de romani pe care ii stiu eu sint la Google/Facebook etc. Nu stiu pe nimeni (roman) la MS. Dar majoritatea sint ceva mai tineri.

#53
argentum

argentum

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,400
  • Înscris: 25.05.2015
@initiator: pleci de la niste premise gresite. Cineva ti'a atras atentia ca avem de'a face cu pc.
Amabilitatea la canadieni nu este o trasatura nationala, oricat de mult si'o repeta ei de au ajuns sa o creada.
Aceast mod de comunicare le este impus de sus in jos si toate cursurile de sociologie si hr la 101 bat pe asta apa in piua.
Ai de a face cu o tara ce contine zeci, daca nu sute de alte natii. Acest mod castrat de exprimare, unde trebuie sa transmiti mesajele negative in note pozitive, este numitorul comun ce l'au gasit si incearcva sa niveleze intreaga societate.
Si nu reusesc.
In primul rand, old timerii vorbesc franceza. Si cand spun franceza, nu ma refer la limba lui Voltaire, ci la pardon my French .
Apoi, la ultimile generatii, s'au ajuns la concluzia ca atat spalat pe creier nu e bine si dauneaza economiei, incat in limbajul business se recomanda sa fii direct.
Atat de direct incat se preda si se recomanda proofreading si taierea foilor de varza.
Adica in loc de dear John, I have attached to this email the documents that we discussed yesterday la john, here are the docs

Nu mai continui, ai prins ideea. Or fi mai comestibili, mai putin arsi pe coada decat romanii (unde ai prins destul de corect) e drept, dar toata aceasta este o constructie artificiala, la nivel de epiderma.
Doar un experiment social esuat in opinia mea.

Ai o minoritate, uktrascolita, cu anumite standade, dar este alta mancare de peste si acest fenomen este observabil si in romania

Edited by argentum, 16 July 2017 - 03:27.


#54
altnume

altnume

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,822
  • Înscris: 30.01.2010

View Postzoom0mooz, on 15 iulie 2017 - 03:33, said:

Probabil, tipul de comunicare de care este cineva capabil (inclusiv o comunitate, natie), deriva din mai multi factori:
- genetic
- ereditar/ancestral
- ca raspuns la mediul reprezentat de accesul (sau lipsa accesului) la resurse de orice fel (inclusiv la resurse spirituale in sens mundan sau la resurse materiale de baza)
- educational, cultural
Reflexul conditionat de natura cognitiv-emotionala, este cauzat de o autoeducatie (ce include educatia dobandita din relationarea cu mediul uman si cu orice forma de mediu) precara, educatie pe care in general actuaimente nici nu are cine sa o ofere intrucat nu s-a ajuns la predarea in scoli si nici in mediile familiale nu e cunoscut fenomenul si mai ales structurarea si destructurarea sau restructurarea unui tipar cognitv-afectiv.

In general vesticii sunt mai relaxati intrucat in "five o'clock" curge sangele celor ce au fost si sunt exploatati de zeci, sute si chiar mii de ani; exploatatii au ramas cu o frustrare ancestrala si chiar recenta, intrucat si azi resursele lor personale si nationale sunt materia prima din care se distileaza "ceaiul" (nivelul spiritual, rafinamentul) celor "educati", ...; da, religia,... a tinut loc, la unele categorii din diferite popoare, de resursa a esteticii in exprimare, in conduita interna/psihica si externa in general, dar e numai un surogat primitiv si fals, o maipulare grosolana cu reflexe ce par estetice.

Si apropo de eleganta lor, a canadienilor,..., daca nimeni, din "rafinament" nu iti va spune ca aceasta este totusi aria religioasa, chiar daca are inclusa subaria "taifasuri agreabile", o sa repeti mereu si mereu eroarea de a deschide topice ce nu au legatura cu aria; spiritual aici nu are sens mundan.
Nu e nici un bai, insa in viata uneori e bai mare sa iti dea eroare la nesfarsit, mai ales in casnicie de exemplu, iar tu sa nu stii de ce.

Edited by altnume, 16 July 2017 - 03:52.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate