modificare galerie admisie
Last Updated: Jun 18 2017 20:09, Started by
manu10
, Jun 13 2017 18:12
·
0
#37
Posted 14 June 2017 - 21:11
rumegus, on 14 iunie 2017 - 20:11, said:
La unele carburatoare exista si racord pt retur, cu o diuza in ea, carburatorul de dacie nu are, returul pleaca din pompa. E un motiv in plus sa picure, benzina in loc sa se intoarcain rezervor, ajunge in carburator. Chiar de ai gasi bucsa de teflon, sau ai face pe strung, precis si axul e uzat, deci nu faci mare lucru. Dwca tot ai un carburator de dacie, ai putea improviza un T din stuturile lui, prin cele cu gaura normala circula benzina de la pompa la carburator, la stutul cu gaura mica pui returul spre rezervor, daca furtunul e functional,nu e copt sau gaurit, altfel cine stie unde se va scurge benzina din el. tot azi am descoperit ca piedica pt cablu de acceleratie de pe capac a fost taiata si sudata 15 cm mai la stanga ca sa fie dupa modelul Dacia, va trebui sa refac si asta daca pun carb original... si cine stie ce mai descopar ana atunci, vorba ta, tre sa vad returul ala daca e ok, e f greu accesul la el, mai ales ca mare parte mere prin caroserie, dar il vad cam strangulat in 2 locuri... numa desfacut si-n partea opus si bagat ceva pe el sa vad daca e sau nu infundat si daca nu curge, dar o sa fie dificila operatiunea... in plus nu stiu ce carb sa cumpar ca nu stiu sigur capacitatea reala a motorului, teoretic 0,9, practic dupa spusele fostului propietar modificat de primul propietar la 1,1... dar daca mere cu carb de dacia 1300 ma gandesc ca asa o fi... o sa ma risc sa iau de prin hong kong unu pt 1,1 si vedem ce iasa... asta daca si ajunge ce comand, sa nu mai perd 100 de euroi... daca am noroc in 3 luni montez noul carb, dar pana atunci as face T-ul ala, poate scap de pierderi, si unde sa pun T-ul, chiar la intrarea-n carb a benzinei? totusi nu stiu cum as putea bricola acel T-eu din tevi de marimi diferite... |
#38
Posted 14 June 2017 - 21:15
Nu toate motoarele au retur pe circuitul de benzina. Dacia 1100 n-avea. Si mergea foarte bine. Dar trebuie sa nu ai probleme cu cuiul poantou, presiunea pe el e mai mare. In schimb, cursa membrane pompei de benzina este mai mica. Avantaje si dezavantaje.
Pe de alta parte, daca faci vreo flansa adaptoare, sa nu cumva sa montezi carburatorul in alta pozitie (rotit). Camera de nivel constant este, de regula, spre fata masinii. Mai ales la carburatoarele simple. La cele duble poate fi si spre lateral. Niciodata inspre spatele masinii, indiferent de carburator. |
#39
Posted 14 June 2017 - 22:13
yo9hrb, on 14 iunie 2017 - 21:15, said:
Nu toate motoarele au retur pe circuitul de benzina. Dacia 1100 n-avea. Si mergea foarte bine. Dar trebuie sa nu ai probleme cu cuiul poantou, presiunea pe el e mai mare. In schimb, cursa membrane pompei de benzina este mai mica. Avantaje si dezavantaje. Pe de alta parte, daca faci vreo flansa adaptoare, sa nu cumva sa montezi carburatorul in alta pozitie (rotit). Camera de nivel constant este, de regula, spre fata masinii. Mai ales la carburatoarele simple. La cele duble poate fi si spre lateral. Niciodata inspre spatele masinii, indiferent de carburator. daca te uiti la un carburator solex pt r4 are mai multe tzatze decat cel de dacie si nu stiam de ce, acuma fac legatura... o fi returul legat acolo, ramane de vazut, doar banuim... daca nu fac flansa rotita nu vad cum sa fac prinderea pt carb.... cineva zicea ca s-ar potrivi galerie de dacia... tre sa verific si asta... |
#40
Posted 15 June 2017 - 06:42
La o dacie veche avea un T pus pe furtun imediat dupa iesirea din pompa de benzina pentru ca pompa nu avea retur. Pe o parte mergea la carburator iar pe cealalta avea o diuza si era legata la retur. Practic era intercalata pe furtunul ce ducea de la pompa la carburator.
|
#41
Posted 15 June 2017 - 07:25
PoeOvidiu, on 15 iunie 2017 - 06:42, said:
La o dacie veche avea un T pus pe furtun imediat dupa iesirea din pompa de benzina pentru ca pompa nu avea retur. Pe o parte mergea la carburator iar pe cealalta avea o diuza si era legata la retur. Practic era intercalata pe furtunul ce ducea de la pompa la carburator. ce fel de diuza e? acea dacie era asa din fabrica sau era bricolata? |
#42
Posted 15 June 2017 - 08:27
Probabil bricolata, au schimbat pompa. Diuza aia e cea de care am spus, scoti tevile din pompa veche de dacie, pe care am inteles ca o ai. T-ul ala il faci in functie de sculele si posibilitatile tale. Practic, iei o bucata de metal, prefersbil alama, cupru,daca nu, fier, dai o gaura de-a lungul ei, cat tevile de intrare si iesire din pompa veche, lateral alta gaura, cat teava de retur, apoi le cositoresti, alamesti, o intercalezi undeva intre pompa si carburator, daca iese prea grea, sa o fixezi cumva de motor, sa nu se balangane. La vechile dacii, una din verificarile elementare, era sa scoti furtunul de retur de pe pompa, sa vezi daca vine benzina, nu e diuza infundata, ca gaura era cat un varf de ac, daca se infunda, crestea presiunea pe alimentare, nivelul in carburator, motorul mergea inecat, consuma mai mult, instabil la relanti. Exista si pompe cu returul in interior, adica benzina de pe iesire se intorcea in intrare, printr-o diuza interna.
|
#43
Posted 15 June 2017 - 08:52
@rumegus
pompa de pe masina mea e originala renalult! la fel si cea veche ( probabil defecta, demontata de vechiul propietar) in farsit am gasit carburator cu prinderea de 55mm, deci nu mai trebe flansa daca pun mana pe el! http://www.ebay.com/...GFYvVPS&vxp=mtr problema e acuma urmatoarea: cum fac sa-mi dau seama daca acest carburator e pt motoare de 850-950cm3 sau pt 1100cm3 sau merege la oricare? intreb pt ca eu nu sunt sigur de capacitatea reala a motorului, in carte scrie 839, vechiul propietar zice 1100 si momentan mere f bine cu carnurator de 1300, ca daca n-ar perde benzina nici ca mi-as bate capul sincer as vrea sa-i fac setul ca scoate si gaze de carter ( desi primul propietar i-a facut setul iar al doilea segmentarea, dar cam in bataie de joc, asa ca nu m-as risca pana nu gasesc un meseias care stie ce face! btw e f important pt mine sa stiu daca va functiona acest carb indiferent de capacitate 900-1100 pt ca ma costa bine un astfel de carb si nu as vrea sa-l cumpar degeaba cum am facut cu cel de dacie! merci mult! |
#44
Posted 15 June 2017 - 10:34
Pe galerie potriveste, de mers ar trebui sa mearga, nu e mare diferenta, chiar de e motorul mai mare putin. Ai codul carburatorului, ai codul celuia cu care se potriveste, nu e greu sa cauti pe net sa vezi exact pe ce motorizari a fost folosit. Practic, un motor mai mare, suge mai mult amestec, proportia aer/benzina se pastreaza, probleme apar cand motorul e mult mai mare, difuzorul carburatorului e prea mic sa permita o umplere corecta a cilindrilor, se pierde din putere. Acum, e greu de dat cunpresupusul daca merita sa dai aproape 200$, plus tva, eventual, la vama, cand ai deja un carburator de dacie nou, poti pune flansa asa cum am zis, cu gaura conica, eventual, pui o pompa de dacie, sa ai si returul, daca pompa ta nu are cumva returul incorporat, ca nici carburatorul din HK nu are iesire de retur.
|
#45
Posted 15 June 2017 - 11:31
rumegus, on 15 iunie 2017 - 10:34, said:
Pe galerie potriveste, de mers ar trebui sa mearga, nu e mare diferenta, chiar de e motorul mai mare putin. Ai codul carburatorului, ai codul celuia cu care se potriveste, nu e greu sa cauti pe net sa vezi exact pe ce motorizari a fost folosit. Practic, un motor mai mare, suge mai mult amestec, proportia aer/benzina se pastreaza, probleme apar cand motorul e mult mai mare, difuzorul carburatorului e prea mic sa permita o umplere corecta a cilindrilor, se pierde din putere. Acum, e greu de dat cunpresupusul daca merita sa dai aproape 200$, plus tva, eventual, la vama, cand ai deja un carburator de dacie nou, poti pune flansa asa cum am zis, cu gaura conica, eventual, pui o pompa de dacie, sa ai si returul, daca pompa ta nu are cumva returul incorporat, ca nici carburatorul din HK nu are iesire de retur. posibil atunci sa mearga pus si un carb de motorizare mai mica pe motorul de 1100... as da o fuga la fratii sarbi ca-s aproape iar la ei s-au fabricat ultimile bucati de R4.... poate gasesc acolo si carb si meseriasi, nu carpaci ca pe aici.. dar nu stiu limba, insa poate stiu si ei o boaba de engleza, franceza... !!! de unde sti ca nici carbu din hong kong nu are retur pt benzina???? daca e asa as putea sa-l bricolez dintr-un T-eu dupa filtrul de hartie, fac un reductor, o diuza ceva,,, dar nu stiu de cat,,, sa picure un pic pe retur.. as putea incerca empiric cand n-am ce face... |
#46
Posted 15 June 2017 - 11:46
Pai se vede clar in poze,ca nu are. Daca ar avea, ar fi undeva pelanga stutul unde intra benzina. Nu stiu ce fabricau sarbii, dar ultimele modele aveau injectie, nu carburator. Pe R5, au fost motorizari de la 850 la 1600 cu turbo, pe Alpine, deci cam greu sa gasesti pe la dezmemnrari exact ce ai tu nevoie. Singurele improvizatii pt retur, daca chiar e nevoie, sunt cum am zis, un T metalic, sau pompa de dacie. Ar mai fi o varianta, sa dai o gaura in dopul de la alimentare, unde e sita, cositoresti stutul de retur de la o pompa de dacie veche, e mai simplu decat sa construiesti un T. O pompa veche de dacie e usor de gasit, mergi la un Remat unde au dus masini la Rabla, daca nu vrei/nu mai gasesti o pompa noua. Poate ai noroc si gasesti acolo un R5, sau 4, cu motor ca al tau.
|
|
#47
Posted 15 June 2017 - 13:13
rumegus, on 15 iunie 2017 - 11:46, said:
Pai se vede clar in poze,ca nu are. Daca ar avea, ar fi undeva pelanga stutul unde intra benzina. Nu stiu ce fabricau sarbii, dar ultimele modele aveau injectie, nu carburator. Si are retur, este tubul flecit din video!! si mai clar in poza, bumbul alb e turul iar bumbul negru e returul! deci returul e in talpa carbului!!! [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6WlhRD8MB2I?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] retur.jpg 217.35K 3 downloads |
#48
Posted 15 June 2017 - 13:54
Omule, hai ca deja m-ai plictisit! Cum dracu sa fie returul in talpa carburatorului? Returul e pe alimentarea cu benzina, in talpa ai tubul de vacum pt delcou, ala din clip e un furtun aiurea, cu pereti subtiri, totde vacum, din galerie.
|
#49
Posted 15 June 2017 - 15:15
retur buson.jpg 61.61K
3 downloadsmda, asa se pare, e vacumul, am uitat de el!
si atunci de ce am furtun de retur pe masina daca nu trebe? aici se termina returul la masina, adica intra imediat sub busonul de alimentare cu benzina! iar capatul celalalt e lasat in gol langa motor! HAL9000, on 14 iunie 2017 - 11:47, said:
Din nefericire nu prea am gasit ceva util, dar o sa-i contactez pe niste prieteni din Italia si sper sa te pot ajuta cu informatii mai exacte @hal9000 daca poti intreba, te rog, prietenii tai de carb zenith 28 if, care intradevar merge direct pe galeria mea, daca poate fi montat si pe motor de 1100 sau numa pe 850-950!? merci fain |
#50
Posted 16 June 2017 - 14:17
Ma intreaba daca poti face o poza la placuta cu datele despre motor
|
#51
Posted 16 June 2017 - 21:08
HAL9000, on 16 iunie 2017 - 14:17, said:
Ma intreaba daca poti face o poza la placuta cu datele despre motor TIP 800A7/05 SERIE1043059 sper ca se vede si pe poza ca s-a'ntunecat deja... IMG_20170616_2203391.jpg 184.88K 9 downloads |
|
#52
Posted 16 June 2017 - 22:35
E un motor de 850cc, de pe R4, R5, au avut viata lunga, S-au fabricat de prin 1960, pana la inceputul anilor '80. Masina ta are si ea vreo 40 de ani, precis e coapta de rugina, in cateva luni pica bucati, dar tu vrei pe ea carburator nou, mai scump decat toata masina, zau daca te pot intelege... Slefuieste talpa, cum am mai zis, sau fa-i flansa si bucura-te de ea, cat te mai tine, nu vad rostul sa mai bagi bani in ea, eventual pe suduri la tabla, sa nu se dezintegreze.
|
#53
Posted 17 June 2017 - 06:42
rumegus, on 16 iunie 2017 - 22:35, said:
E un motor de 850cc, de pe R4, R5, au avut viata lunga, S-au fabricat de prin 1960, pana la inceputul anilor '80. Masina ta are si ea vreo 40 de ani, precis e coapta de rugina, in cateva luni pica bucati, dar tu vrei pe ea carburator nou, mai scump decat toata masina, zau daca te pot intelege... Slefuieste talpa, cum am mai zis, sau fa-i flansa si bucura-te de ea, cat te mai tine, nu vad rostul sa mai bagi bani in ea, eventual pe suduri la tabla, sa nu se dezintegreze. nu degeaba R4 inca se afla in top 3 cele mai vandute masini din istoria automobilului. oricum eu nu cer mult de masinuta, decat sa fac odata pe saptamana un drum pana la oras, cam 50km total! Nu e nevoie de slefuire a talpii, am schimbat garniturile si acum e ok, dar tre sa rezolv problema returului, am s-o pun pe rampa sau pe o groapa si am sa caut mai bine pe dedesupt! am aflat ca returul ar trebui sa se infiga direct in rezervor, nu langa stutul de alimentare - probabil ce-am vazut eu acolo e un tub de aerisire! am si carburator nou de dacie si la o adica il pot pune pe acela daca nu fac rost de original, dar astept sa vad: ori fac rost de original, ori schimb galeria cu una de dacie si fac un retur asa cum ai zis tu rumegus! apropo, zici ca acelasi motor e si pe R5? a, si daca zici ca e acelasi motor din anii 60 atunci ar trebui sa se potriveasca si un carb din acei ani! nu de alta dar am gasit unu in franta, nou nout, ratacit intr-un garaj, la pret de carb Dacia numa ca la mine problema-i alta, daca intradevar o fost schimbata capacitatea de fostul propietar s-ar putea sa nu mearga, sau sa-i refac eu setul motor s-o aduc la origini dar costa cine stie cat... |
#54
Posted 17 June 2017 - 07:51
De atatia amar de ani, cine stie cate motoare au fost schimbate pe ea, ce piese i s-au pus, daca pompa ta are returul inclus, sau trebuie facut, asta ar trebui de vazut, la fel si ce set motor are, dar daca merge, nu consuma exagerat de mult ulei, nu-ti colmateaza bujiile, lasa motorul in pace. Tabla nu e deloc grozava la R5, ca probabil a fost acoperita rugina, astupate gaurile, sa treaca itp-ul, sau sa poata fi vanduta, e alta treaba. Cate R5 mai vezi circuland azi, desi au fost aduse dupa '90 o gramada, mai ales cu motor de 1300, ca potriveau piesele de dacie? Am cativa amici, care au avut, unii chiar doua, la maxim doi ani o faceau bucati, o sudau, izolau, apoi iar erau coapte, iar o sudau. Toate au ajuns demult la remat, ultimul pe care l-am vazut in viata era acum 7-8ani, dar si ala era din ultimele modele, pe injectie, inainte de asta, era unul de 1600cc turbo, dar alea, ca si golfurile, cu cat motorul era mai mare si mai puternic, si caroseria era mult mai rezistenta, nu toate erau la fel! Cu cat motorul era mai mic, cu atat aparea rugina mai repede. Nu confunda cu R4, care avea sasiu, nu se dezintegra chiar de era caroseria prinsa cu banda adeziva, puteai da jos caroseria, ramanea sasiul cu motorul, puneai doua scanduri si un scaun de picnic, te puteai duce la plimbare cu ea. Nu mai visa la carburatoare originale din Franta, din anii 60, in ce stare de uzura crezi ca sunt? Mult mai uzate decat al tau, de dacie. Galeria de dacie ar mai fi o solutie, gasesti la remat cu gramada, pe bani de nimic, dar trebuie vazut daca si potriveste. Nu mai baga bani in motor, tine banii pt tinichigiu si vopsitor, ca asta costa cel mai mult.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users