Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 

Sfârșitul motoarelor mici + turbo

- - - - -
  • Please log in to reply
604 replies to this topic

#19
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014
Pai nu vad cum reduce poluarea un motor mai mic. Un litru de benzina produce aceleasi gaze indiferent in ce motor o arzi. Deci polueaza mai putin ala cu consum mai mic. Si cand pui 0.9l la 2 tone nu prea il vad consumand mai putin decat ala de 1.6. Daca e la o masina 800kg e posibil sa fie o diferenta.

#20
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006

View PostAstroNut98, on 07 iunie 2017 - 09:47, said:

Teoretic e adevărat ce zici tu acolo, dar nu e general valabil. 1.0-le de la Ford e cunoscut pentru fiabilitate, testat si de AutoBild in testul de andurantă pe un Focus si a fost foarte lăudat, era in top 3 la fiabilitate. Dupa 100.000km condusi in regim de "masină de firmă" nu a cedat absolut nimic mecanic.
Ce spui tu este partial valabil. Fiabilitatea se masoara nu numai in rulaj ci si in timp. Cam orice motor  merge 100.000 km daca ii  faci intr-un interval de timp scurt .Problema apare cand ii faci in 10 ani si multi utilizatori ( persoane fizice ) ii fac asa.

Edited by JurasikMan, 07 June 2017 - 09:57.


#21
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
Tocmai de aceea trage asa bine 0,9 turbo pe un Sandero de 1 tona fata de 1,0 turbo pe o Skoda Octavia de 1600 kg

#22
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Parerea mea proprie este urmatoarea:
- se va incepe optimizarea motoarelor mici 1.6 -1.0 ceea ce este un lucru bun;
- va creste puterea motoarelor mici (daca acum avem 1.0 la 110-115 in cativa ani vor avea 130 - 150 Cp);
- se va renunta la motoare foarte mari in Europa (parere proprie vor ramane intre 2500-1000 cc);
- tot mai multe hibride\
Skoda Octavia nu are 1600 ci pe la 1100 kg !

Edited by fotbal5, 07 June 2017 - 10:01.


#23
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

View PostJurasikMan, on 07 iunie 2017 - 09:56, said:

Problema apare cand ii faci in 10 ani si multi utilizatori ( persoane fizice ) ii fac asa.
Da' ce drac pateste daca "ii faci in 10 ani" ...se  coclesc pistoanele ?

#24
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Din ce am observat eu aceste articole au un gram de adevar (legat de posibilitatiile tehnice de a reduce motoarele), dar articolele par a fii facute de americani pentru americanii (inca sunt multi care iubesc motoarele mari si se sperie ca incep sa dispara) !

Edited by fotbal5, 07 June 2017 - 10:03.


#25
AstroNut98

AstroNut98

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 26.01.2014
Nu stiu, sunt si eu tare curios.

E normal sa îmbătrânească burdufurile de planetare, să mai rugineasca o chestie-2 pe sub mașină, dar motorul n-are nici pe naiba daca face 100.000km in 10 ani.

Edited by AstroNut98, 07 June 2017 - 10:04.


#26
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006
In sfarsit! Ma asteptam sa continue miscsorarea cilindreei spre 0,5-0,8, ceea ce devenea aberant!

Nu se schimba principiile fizicii, mecanicii, termotehnicii, ca vrem noi! Exista limite reale, dincolo de marketing.

Si la telefoane a fost o moda cu micsorarea lor, mai tineti minte? Si acum au revenit si s-au stabilizat la un standard acceptabil.
.

Edited by arab, 07 June 2017 - 10:04.


#27
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Fizica nu se  schimba, dar asta nu inseamna ca nu se pot face piese care sa reziste mai mult si sa fie mai mici (totul se rezuma la costuri, daca este sau nu rentabil) !
Nu compara banane cu mere, telefoanele au crescut, datorita faptului ca au mai multe functii (nu poti viziona un video de pe youtube pe un ecran de 1.5 inch)!

Edited by fotbal5, 07 June 2017 - 10:08.


#28
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005

View Postadrian_r5, on 07 iunie 2017 - 10:00, said:

Da' ce drac pateste daca "ii faci in 10 ani" ...se  coclesc pistoanele ?
Există un indicator care se numeşte "rezistenţa la oboseală", chiar dacă materialul nu este încărcat peste limita lui de rezistenţă după un timp poate ceda.din cauza microfisurilor.
Eu cred că fabricanţii fac şi teste statistice de anduranţă, un motor funcţionează puţin timp la putere maximă, în rest e încărcare de 10-40%.. Că dacă ar fi "blănărit" permanent sunt convins că nu ar rezista sute de mii de km. Pe de altă parte motoarele vechi de cilindree mare erau calculate pt. încărcarea maximă şi permanentă.

#29
aiptek

aiptek

    the big red

  • Grup: Moderators
  • Posts: 6,123
  • Înscris: 02.07.2006

View Postfotbal5, on 07 iunie 2017 - 09:59, said:


Skoda Octavia nu are 1600 ci pe la 1100 kg !
cum ma ca Fabia 1 are 1200 kg.....O fi mai usoara Octavia aia daca e ruginita :)

#30
arab

arab

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,577
  • Înscris: 12.03.2006

View Postfotbal5, on 07 iunie 2017 - 10:06, said:

Fizica nu se  schimba, dar asta nu inseamna ca nu se pot face piese care sa reziste mai mult si sa fie mai mici (totul se rezuma la costuri, daca este sau nu rentabil) !
Nu compara banane cu mere, telefoanele au crescut, datorita faptului ca au mai multe functii (nu poti viziona un video de pe youtube pe un ecran de 1.5 inch)!
Nu vorbeam de fiabilitate, desi conteaza si ea pana la urma. Eu ma refeream la performante, randamente, puteri, cuplu, consum etc. Ce sa  mai vrei de la un motor de 0,5-0,7 litri? Sa nu uit si de numarul de cilindri.

Edited by arab, 07 June 2017 - 10:14.


#31
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,661
  • Înscris: 26.11.2001
Mda...

Am fost la Valencia ina ceasta mica vacanta.
Am avut timp de o zi inchiriat un Opel Mokka 1.4

Masina tragea acceptabil, iar elasticitatea motorului era incredibila.
Ceilalti au avut un BMW seria 2 280d

Dupa ~ 300 Km, majoritatea pe autostrada, cu viteze rar atingand max 150 Km/h, dar in general 120-140 Km/h am avut consum Opel benzina 11l/100 Km si consum BMW diesel 6.5l/100Km.

La ei in oras e "parfum" vs situatia din Bucuresti => dpdv al economiei de carburant in ciclul real, banzina e inca departe de diesel dpdv al consumului si al puterii oferite.

La venire m-a luat de la aeroport un BlackCab Skoda Octavia 1.4 turbo. Curios am intrebat de consum. Omul mi-a spus ca lucreaza mai ales noaptea, iar consumul era 11l/100Km.

Despre fiabilitate, nu stiu ce sa zic, cred ca motoarele actuale au devenit extrem de fiabile, daca sunt ingrijite.

#32
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005

View Postfotbal5, on 07 iunie 2017 - 09:59, said:

Parerea mea proprie este urmatoarea:
- se va incepe optimizarea motoarelor mici 1.6 -1.0 ceea ce este un lucru bun;
- va creste puterea motoarelor mici (daca acum avem 1.0 la 110-115 in cativa ani vor avea 130 - 150 Cp);
- se va renunta la motoare foarte mari in Europa (parere proprie vor ramane intre 2500-1000 cc);
- tot mai multe hibride\
Skoda Octavia nu are 1600 ci pe la 1100 kg !

Are mai mult si cum masina nu merge goala fara benzina si sofer colegul apreciase bine 1600kg
In link e ce mai usoara cred https://www.auto-dat...ar&car_id=14255

#33
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Acum depinde si la cele noi daca se testeaza la fel, insa cred ca tot asa se testeaza.
Tehnologia totusi a evoluat si la fel si durabilitatea pieselor, daca se doreste se obtine si fiabilitate !
Parerea mea este ca a devenit ne fiabil sa faci un motor sa zicem de 700 cc dar care sa coste prea mult si astfel sa nu merite achizitionarea sa de un potential client !
Adica daca ar costa cat un diesel de 1.6 sau chiar 2.0 cine l-ar mai achizitiona...

View Postdicdobre, on 07 iunie 2017 - 10:14, said:

Are mai mult si cum masina nu merge goala fara benzina si sofer colegul apreciase bine 1600kg
In link e ce mai usoara cred https://www.auto-dat...ar&car_id=14255

Vezi ca aia e Octavia I, uitete la Octavia III (ca aia e ce de astazi) https://www.auto-dat...ar&car_id=27258
Cand a iesit Octavia I nu erau motoare gen 0.9 TCe sau 1.0 TSI, compara cele recente, Fabia 2017 cu Octavia 2017 si vei vedea ca s-au schimbat multe !

Edited by fotbal5, 07 June 2017 - 10:23.


#34
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

View Postfotbal5, on 07 iunie 2017 - 09:59, said:

Skoda Octavia nu are 1600 ci pe la 1100 kg !
Poate fara motor.

#35
Mr_nobody_

Mr_nobody_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,000
  • Înscris: 03.02.2017

View PostCourage, on 07 iunie 2017 - 10:13, said:

Dupa ~ 300 Km, majoritatea pe autostrada, cu viteze rar atingand max 150 Km/h, dar in general 120-140 Km/h am avut consum Opel benzina 11l/100 Km si consum BMW diesel 6.5l/100Km.
Eu am consum mixt de vreo 6,5L/100km pe un Ford focus (mk2.5) cu motor de 1,6L benzină, bănuiesc că pe autostradă ar fi cam tot pe acolo consumul, deci nu înțeleg cum consumă atât de mult opel-ul ăla.

Edited by Mr_nobody_, 07 June 2017 - 10:30.


#36
parintele

parintele

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,073
  • Înscris: 17.03.2005
Poate ca ar trebui sa ne uitam si la aerodinamica rablelor, nu doar la greutate, mai ales cand vorbim de viteze peste 90-100kmh.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate