Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

Sfârșitul motoarelor mici + turbo

- - - - -
  • Please log in to reply
604 replies to this topic

#1
Mr_nobody_

Mr_nobody_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,000
  • Înscris: 03.02.2017
Odată cu introducerea testelor în lumea reală, motoarele mici + turbo vor dispărea, fiindcă consumă și poluează mai mult decât motoarele cu capacitate cilindrică mare. Scopul introducerii acestor motoare anemice a fost fentarea testelor de emisii, dar în condusul real, emisiile cresc odată cu micșorarea motorului.

https://arstechnica....harged-engines/
http://www.telegraph...ays-volkswagen/

#2
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Motoarele mai mari sunt ceva mai fiabile decât alea mici.
În România din păcate avem imp(l)ozite mari la motoare nu chiar aşa de mari.

#3
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Ura!. De azi inainte doar motoare mari + turbo. Cel mai mic motor sa fie minim 500 CP. :D

#4
djl

djl

    Smrt fašizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,572
  • Înscris: 13.06.2004
Mic se referă la capacitatea cilindrică, nu la putere.

#5
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,532
  • Înscris: 30.10.2003

View PostMr_nobody_, on 07 iunie 2017 - 09:10, said:

Odată cu introducerea testelor în lumea reală, motoarele mici + turbo vor dispărea, fiindcă consumă și poluează mai mult decât motoarele cu capacitate cilindrică mare. Scopul introducerii acestor motoare anemice a fost fentarea testelor de emisii, dar în condusul real, emisiile cresc odată cu micșorarea motorului.
Nici nu s-au bagat testele, ca deja se cunoaste rezultatul. Cine a scris articolul? Yoda, mama Omida?

#6
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Nu e vorba de sfirsitul motoarelor mici ci de sfirsitul micsorarii (downsizing is over), lucru total diferit. Mai precis ca nu renteaza trecerea sub 1l la benzina si 1.6 la diesel (pentru o putere decenta).

#7
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View Postdjl, on 07 iunie 2017 - 09:22, said:

Mic se referă la capacitatea cilindrică, nu la putere.

Iti dai seama ca odata cu capacitatea cilindrica creste si puterea.

#8
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005
Nici nu mai putea continua mult reducerea, materialele disponibile au rezistenţă finită la efort, pe măsură ce se reduce suprafaţa şi volumul camerei de ardere e tot mai dificil să realizezi răcirea şi transmisia mişcării, la aceleaşi puteri.
Era şi ridicol să vezi limuzine Passat echipate cu motoare de 0,9L în 3 cilindri, mai era puţin şi ajungeau ca Trabantul.

Edited by mihaicozac, 07 June 2017 - 09:29.


#9
usrnm

usrnm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 29.06.2015

View PostIon_de_la_Raion, on 07 iunie 2017 - 09:27, said:


Iti dai seama ca odata cu capacitatea cilindrica creste si puterea.
serios? mai stii motorul de Renault 1.9 diesel de 46kw?

#10
AstroNut98

AstroNut98

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 26.01.2014
Păi nu-i ridicol, că Mondeo chiar există cu 1.0 3 cilindri. :)

#11
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Optimizarea performantelor la motorizarile mici inseamna si o scadere a fiabilitatii . De cate ori adaugi o piesa , un angrenaj in plus la un mecanism , creste statistic probabilitatea sa se defecteze ceva . Aceasta scadere a fiabilitatii se traduce in cresterea costurlor de mentenanta ...care in final inseamna tot consum de combustibili fosili ca tot ce facem facem cu ajutorul lor , indiferent ca transformam titei in plastic sau ardem carbune ca sa obtinem metale. intradevar , micsorarea motoarelor nu este o solutie .

Edited by JurasikMan, 07 June 2017 - 09:37.


#12
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

View Postdjl, on 07 iunie 2017 - 09:20, said:

Motoarele mai mari sunt ceva mai fiabile decât alea mici.
În România din păcate avem imp(l)ozite mari la motoare nu chiar aşa de mari.
Corect,daca sare de 2000 cmc "te rupe" la impozit.

#13
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View Postusrnm, on 07 iunie 2017 - 09:32, said:

serios? mai stii motorul de Renault 1.9 diesel de 46kw?

Omule, daca pastram randamentul la valori normale pentru ziua de azi, e la mintea cocosului. Cilindree mai mare rezulta in putere mai mare. Nu e liniar, dar e in progresie.

#14
AstroNut98

AstroNut98

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 26.01.2014

View PostJurasikMan, on 07 iunie 2017 - 09:37, said:

Optimizarea performantelor la motorizarile mici inseamna si o scadere a fiabilitatii . De cate ori adaugi o piesa , un angrenaj in plus la un mecanism , creste statistic probabilitatea sa se defecteze ceva . Aceasta scadere a fiabilitatii se traduce in cresterea costurlor de mentenanta ...care in final inseamna tot consum de combustibili fosili ca tot ce facem facem cu ajutorul lor , indiferent ca transformam titei in plastic sau ardem carbune ca sa obtinem metale. intradevar , micsorarea motoarelor nu este o solutie .


Teoretic e adevărat ce zici tu acolo, dar nu e general valabil. 1.0-le de la Ford e cunoscut pentru fiabilitate, testat si de AutoBild in testul de andurantă pe un Focus si a fost foarte lăudat, era in top 3 la fiabilitate. Dupa 100.000km condusi in regim de "masină de firmă" nu a cedat absolut nimic mecanic.

https://www.auto-bil...anta-63939.html

Edited by AstroNut98, 07 June 2017 - 09:49.


#15
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,596
  • Înscris: 05.12.2005
Totuşi redecerea consumurilor este reală, însă probabil nu se datorează doar creşterii performanţelor motorului ci şi îmbunătăţirii Cx, micşorării pierderilor de transmisie şi contact, sisteme start-stop.

#16
missionnad

missionnad

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,496
  • Înscris: 13.11.2011

View PostJurasikMan, on 07 iunie 2017 - 09:37, said:

Optimizarea performantelor la motorizarile mici inseamna si o scadere a fiabilitatii . De cate ori adaugi o piesa , un angrenaj in plus la un mecanism , creste statistic probabilitatea sa se defecteze ceva . Aceasta scadere a fiabilitatii se traduce in cresterea costurlor de mentenanta ...care in final inseamna tot consum de combustibili fosili ca tot ce facem facem cu ajutorul lor , indiferent ca transformam titei in plastic sau ardem carbune ca sa obtinem metale. intradevar , micsorarea motoarelor nu este o solutie .
Un motor turbo de drujba de 1 litru nu va avea in veci si pururi rezistenta,fiabilitatea unuia de 1.6-1.8(de aceiasi putere).
Sunt curios cat rezista cel de 0.9 tce de pe noul Logan comparativ cu clasicul 1.4 sau 1.6 mpi(motoare care s-au dovedit a fi extrem de fiabile).

Edited by missionnad, 07 June 2017 - 09:52.


#17
business11

business11

    Info Austria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,845
  • Înscris: 13.07.2011
era clar ca nu este un motor de viitor. Cand ma uit la unele masini 2,0/3,0L care duc 300-400.000km cu un singur motor, si dupaia apar gandacii astia de 0,9 care duc poate jumatate din capacitatea mentionata, doar pe baza ca ar consuma mai putin, este de ras.

Singura parte proasta la motoarele cu o capacitate cilindrica ridicata este asigurarea si impozitul, in rest au doar avantaje, plus fiabilitatea ridicata.

Edited by business11, 07 June 2017 - 09:52.


#18
Nytro84

Nytro84

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,635
  • Înscris: 07.07.2016
La masina cu motor de 1,4 care duce 600 000-700 000 km fara sa se segmenteze motorul nu te-ai uitat?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate