Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Instalatii sanitare

Program de slabire cu succes gara...

Reconditionare cada baie din fonta

Problema imprimanta
 Here goes nothing

BCR sau Raiffeisen

Visual Studio 2022 instaleaza Epi...

Sfat alegere parbriz
 EMAG - recenzii false facute de ei?

Recomandare telefon 900-950

Nivel de trai

Semnal bun da'... prost
 De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...

Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice
 

Solutii pentru traiul in Bucuresti?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
624 replies to this topic

#37
Esticul

Esticul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,089
  • Înscris: 24.09.2016

View PostJammalan-the-Prophet, on 14 martie 2017 - 12:32, said:


Probabil ca in Bucuresti si sanse mai mari sa gasesti personal calificat pentru conducerea firmei (nu pentru caratul de pet-uri) decat la Caracal...
Tu ce zici?
Păi și de ce nu s-ar muta în Ciorogârla personalul calificat care  întotdeauna se află în București (crește din asfalt)?

#38
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

View Postkorn, on 14 martie 2017 - 12:28, said:

Ne poti spune cata experienta ai in lucratul de acasa si in ce domeniu lucrezi? Daca ai pe langa tine, nevasta, familie, copii?

Ahahaha, inteleg unde bati: ca pentru multi mersul la servici e de fapt o vacanta zilnica, scapi de nevasta, copii, soacra, ce oi mai avea pe acasa.

Pe de alta parte sint convins ca sint mult mai multi care chiar isi doresc sa fie acasa cu familia si care ar aprecia timpul in plus (care poate sa fie de ordinul orelor ZILNIC, luind in calcul drumurile, pregatirile de drum, pauza de masa, etc). Chiar daca trebuie sa cada de acord ca exista si timpul in care lucrezi si in care nu trebuie sa te deranjeze decit exact inainte sa sune la 112.

#39
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

View Postccf_cristi, on 14 martie 2017 - 12:37, said:

Ai si tu dreptate...Probabil, 75% din bucuresteni nici nu sunt veniti din provincie...

Daca ai te gand sa transformi discutia intr-o lupta Bucuresti provincie te poti opri de pe acum.
Daca nu, poti sa vi cu cifre care sa iti sustina afirmatia.

In momentul in care o sa gaseasca Oracle 4000 de angajati calificati la Urziceni probabil o sa se mute acolo dar pana atunci idiotii prefera sa stea in capitala cu costuri mai mari.
Ce idioti, cum de nu le-a traznit prin cap ideea asta?

Edited by Jammalan-the-Prophet, 14 March 2017 - 12:42.


#40
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012
Să se mai dărâme din blocuri, cam singura soluție (pe bune)
Pe lângă eficiența energetică de evul mediu pe care o au, nu au locuri de parcare și mai arată și ca dracu.
În Moscova se dărâmă la blocuri de se rupe, s-au prins rusnacii că nu există altă soluție. Am auzit că și în Germania s-o mai dărâmat.

#41
un_dac

un_dac

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,659
  • Înscris: 13.06.2011
Fiindca am ramas mult in urma fata de alte tari mai cu apa calda, ne confera si un fel de avantaj: nu suntem pionieri in descoperirea de solutii pentru aglomeratia din oras.

Asa ca hai sa ne uitam ce-au facut altii mai la vest (sau chiar est) si facem si noi, nu?

De exemplu:
- O solutie foarte simpla ar fi introducerea de autobuze pentru scolari / liceeni (ca alea galbene de le vedem in filmele de la americani). Parca citisem ceva de genul si in lista de bune intentii a moldovencei, sper chiar sa se implementeze. Nu cred ca e imposibil sa achizitionezi vreo 300 de autobuze, angajezi cate 2 oameni pentru fiecare autobus, faci un pic de logistica si desenezi niste trasee pe unde sunt scolile si pe unde locuiesc copii, gandita un pic eu zic ca se poate.

Efectul benefic este foarte mare: in loc sa ai dimineata in traffic 30 de masini fiecare cu cate un copil, nu e mai bine sa ai un autobuz cu 30 de copii?
Desigur, mai exista si o alta problema: mama bucuresteanca sufera de sindromul "aoleu, dar vai, copilul meu!" (cu accent grau pe "copilul"), asa ca il imbraca bine, ii da sa manance cu lingurita si la 7 ani, ii face tema, il ia in brate, il suie in masina si il duce la scoala aia buna din capatul celalalt al orasului (ca scoala de langa casa unde locuieste nu e buna si dam spaguta si facem mutatie sa-l inscriem pe puisor la scoala de peste cativa km distanta). Desigur ca ala micu' nu se poate deplasa singur cu mijloace de transport in comun, asa ca il duce mami cu masina tot bucurestiul in fiecare dimineata.

Daca ar avea autobuzul, poate poate ar fi tentata sa mearga cu el pana la statia de autobuz, sa astepte de manuta in statie, il urca in autobuz, stie ca e in siguranta si ca ajunge la scoala si inapoi. Ea se duce la serviciu si gata.

Alta solutie (dupa parerea mea) ar fi o construirea unei magistrare de metroul circulara (cam ca la rusi in moscova) care sa uneasca toate capetele de metrou (ca un fel de centura). In momentul de fata, toti din Militari, Sudului, Berceni, Dristor, Pantelimon, care lucreaza in centru sau in partea de nord trebuie sa traverseze centrul orasului (preponderent statiile Unirii si Victoriei, de aici toata agolmeratia). DACA, se va face magistrala de la Drumul Taberei, se vor adauga si acesti louitori inghesuielii de la metrou din aceste doua statii.

In cazul in care am avea o magistrala circulara, atunci s-ar prelua traficul din centru. De exemplu, cei care stau in Pantelimon si lucreaza in Pipera, s-ar duce la serviciu pe magistrala de centrua si nu s-ar mai duce prin Victoriei sa schimbe metroul. La fel si pentru cei din Militari, asa s-ar descongestiona centrul.

Edited by un_dac, 14 March 2017 - 12:46.


#42
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View PostJammalan-the-Prophet, on 14 martie 2017 - 12:12, said:

Impozitul a fost conceput initial sa fie o parte din valoare. Un x% din valoarea masinii ar trebui aplicat. Restul de norme inventate, inclusiv cea propusa de tine sunt .... scuze da asta e realitatea..... tampenii.
Impozitarea la valoare este jecmaneala: hai sa-ti luam mai mult. Un impozit corect construit are legatura cu un consum de resurse comune, eventual necuantificabil direct.

Quote

Diferenta de greutate intre niste masini nu are legatura cu poluarea, deloc.
Dupa parerea mea, principala resursa consumata de o masina este spatiul. Desi ideea lui @Adm porneste de la un principiu bun, eu as merge mai direct si as calcula impozitarea in functie de spatiul ocupat la sol (dimensiunea maxima in plan a masinii) ca factor principal, iar masa as lua-o cu pondere redusa in calcul. Deoarece un autoturism nu strica atat de mult infrastructura. Masa ar fi mai relevanta la masinile de marfa.

Quote

Impozitarea masinilor suplimentar nu va aduce nimic bun.
Eu nu vad ca supliment, ci in loc de sistemul actual. Asa inteleg si din mesajul initial. Desigur ca trebuie calibrat la un nivel accesibil si fara aberatiile de haiducie de azi: o singura formula generala de calcul (relatie strict liniara, nu exponential ca azi).

#43
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012

View PostAdm, on 14 martie 2017 - 12:00, said:

Vazute de mine:

1. In Budapesta nu vezi dube sau camionete; aprovizionarea se face seara/naoptea/dimineata.
2. In Germania gunoiul se ridica noaptea
3. In Japonia toate lucrarile de mentenanta se fac noaptea, fara zgomot/draci/strigate.

Budapesta ca și înghesuială nu esteu n așa da, a fost oribil când am fost.
Și în Budapesta sunt foarte multe scootere.

#44
Esticul

Esticul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,089
  • Înscris: 24.09.2016

View PostVelaxa, on 14 martie 2017 - 12:44, said:

Să se mai dărâme din blocuri, cam singura soluție (pe bune)
Pe lângă eficiența energetică de evul mediu pe care o au, nu au locuri de parcare și mai arată și ca dracu.
În Moscova se dărâmă la blocuri de se rupe, s-au prins rusnacii că nu există altă soluție. Am auzit că și în Germania s-o mai dărâmat.
Cred că e mai ieftin să le lași părăsite.

#45
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View PostPololica, on 14 martie 2017 - 11:58, said:

Sunt de acord cu impozitarea directa pe gramul de CO (direct pe poluare).
Sa repetam a n-a data:
- codoiul nu e un gaz poluant
- plata unei sume de bani nu reduce poluarea.

#46
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013

View PostAdm, on 14 martie 2017 - 11:39, said:

In 80% din timp caram minim jumatate de masina degeaba, iar locul ocupat cu parcarea este pur si simplu irosit!
  • Producatorii auto ne taxeaza de multa vreme la volumul de aer si aparent ne place acest tratament!
    Masini mai mici, necesita motoare mai mici => poluare mai mica si consum mai mic, spatiu ocupat mai mic pe strada sau in parcare, asfalt ce se deterioreaza mai putin.
    As dori sa vad de la Dacia masini mai mici, gen Peugeot 208 sau VW Polo/UP. Sandero si Clio au 4m lungime, iar Logan 4.4m. VW Lupo su UP au 3.5m
Mda, pe principiul: ce bine ar fi daca si-ar lua toti masini mici ca sa pot eu sa circul fara probleme cu X5-ul.


In Bucuresti nu se va putea schimba nimic pentru ca:
1. Orasul e dezastruos de prost construit. Solutia: demolarea totala si reconstruirea corecta. Poate se milostiveste vreun cutremur sa rezolve problema.
2. Masurile alea de fluidizare a traficului (masinile de marfa sa circule numai noaptea, reparatiile noaptea, semafoarele sincronizate, transport public decent, etc, etc.) nu vor rezolva nimic pentru ca niste conditii de trafic decent in Bucuresti vor impulsiona multi bucuresteni sa isi cumpere masini personale si sa circule cu ele, deci soselele si parcarile tot supraaglomerate vor fi. Sa nu uitam ca Romania si Bucuresti se afla la coada UE si chiar Europei la numarul de masini pe cap de locuitor si printre cei care n-au masini sunt multi care nu si-au luat tocmai din cauza traficului haotic.

Exista o solutie: va mutati.
Eu am refuzat multe oferte tentante dar care imi cereau mutarea in Bucuresti tocmai din cauza faptului ca Bucuresti=haos si tig@nie.

L.E.: LOL, forumul imi "corecteaza" automat tig@nie in rromie. Ce o mai fi insemnand si cuvantul ala numai voi stiti.

Edited by Friskey, 14 March 2017 - 12:57.


#47
Esticul

Esticul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,089
  • Înscris: 24.09.2016

View Postun_dac, on 14 martie 2017 - 12:46, said:

In cazul in care am avea o magistrala circulara, atunci s-ar prelua traficul din centru. De exemplu, cei care stau in Pantelimon si lucreaza in Pipera, s-ar duce la serviciu pe magistrala de centrua si nu s-ar mai duce prin Victoriei sa schimbe metroul. La fel si pentru cei din Militari, asa s-ar descongestiona centrul.
Orice facilitate de infrastructură mai degrabă mărește aglomerația (zice un specialist în articolul pe care l-am citat, văd că și Friskey zice la fel). Prima soluție este orientarea migrației spre alte centre, a celor  care ar veni în București, a celor din București.

Edited by Esticul, 14 March 2017 - 12:55.


#48
r_murphy

r_murphy

    ANTENIST SPALAT PE CREIER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,168
  • Înscris: 30.04.2007

View PostVelaxa, on 14 martie 2017 - 12:44, said:

Să se mai dărâme din blocuri, cam singura soluție (pe bune)

sa traiiiiti, sa traiti tovarase nicolae ceausescu, nu stiam ca ati inviat ..
pau daca darimam blocuri, de ce sa nu darimam si cladiri muult mai vechi, cam ca alea de pe la 1920 - 1930, ca si alea sunt cu, citez "eficiența energetică de evul mediu pe care o au, nu au locuri de parcare și mai arată și ca dracu"

#49
aaaa4567

aaaa4567

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,560
  • Înscris: 18.10.2011

Quote

Transportul in comun  nu e o solutie reala, pentru ca implica investitii imense, pe termen lung, iar la noi asta implica generatii.

Ca investitii ar implica sa cumperi cateva sute de autobuze si sa faci banda dedicata. Deci nu fenomenal de scump.

Ce alte solutii sa existe, sa facem masinile sa zboare?

Oricum, asta cu banda dedicata e pe termen scurt-mediu.

Ar trebui facute asa:
  • centura Bucurestiului (inexplicabil de ce nu s-a facut pana acum): minim 3 benzi pe sens;
  • alte 7-8 bretele in stilul highways (autostrazilor) pentru transport rapid, fara intersectii la nivel cel putin pe 2-3 km, pe care sa poti merge cu 100-140 kmh; bretele care sa taie Bucurestiul: stai in Drumul Taberei si vrei sa ajungi la Pipera, nu te duci pe Uverturii. Mergi pana la o asemenea autostrada (sa zicem peste, sau pe langa lacul Morii), te urci pe ea, mergi 10 minute si cobori aproape de destinatie. Bretelele ar trebui sa aiba 3 benzi pe sens, plus banda de urgenta etc.
  • treceruile de pietoni sub sau suprateran, pentru ca nu se cade sa opresti masinile la 3-400 de metri de la semafor. Alta solutie nu exista
  • caile de rulare pt tramvai pe o parte a drumului, ca pe Bd. Geniului, Sos Pipera si alte cateva. Sa nu mai treaca pietonii, masinile etc. Sa ai viteza.
Mai sunt si alte idei (cred ca le-am scris pe threadul cu primarul Firea), voi reveni.

Bretele - 3 benzi. Ce idee (aici au mai multe):
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Sww5R-uPTb0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Nu poti sa duci tot traficul ce trece Bucurestiul prin centru, ca se aglomereaza, inevitabil. Cand vrei sa ajungi din sud de la Brancoveanu sau Piata Sudului spre Aviatoriulor sau Piata Presei, sa ai doua asemenea bretele. Asta inseamna invariabil ca trebuie sa treci (cativa kilometri) ori pe dedesubt, ori pe deasupra, printr-o zona mai libera.

Si ganditi-va ca Bucurestiul (si de fapt si alte orase sunt totusi la inceputul dezvoltarii), oamenii nu au foarte multe masini etc.

Era sa uit: bretelele sa fie dublate, pe o parte, de o linie de transport rapid, in genul lui 41. Si pentru ca bretelele vor trece prin zone mai putin dense, ar trebui facuta legatura cu niste microbuze intre aceste statii de metrou usor si cartier.

O zona foarte buna pt asa ceva e traseul str. Liniei din Drumul Taberei, care are latimea, e parasit, nu inteleg de ce nu se face nimic. Oricum, se soct fabricile in afara Bucurestiului si nu cred ca au ramas multe fabrici viabile pe acolo.

Edited by aaaa4567, 14 March 2017 - 13:11.


#50
Jammalan-the-Prophet

Jammalan-the-Prophet

    Legendary

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,140
  • Înscris: 17.05.2016

View Postr_murphy, on 14 martie 2017 - 13:00, said:

sa traiiiiti, sa traiti tovarase nicolae ceausescu, nu stiam ca ati inviat ..
pau daca darimam blocuri, de ce sa nu darimam si cladiri muult mai vechi, cam ca alea de pe la 1920 - 1930, ca si alea sunt cu, citez "eficiența energetică de evul mediu pe care o au, nu au locuri de parcare și mai arată și ca dracu"

Gresit.
Ceausescu insemana sa darami si sa construiesti ca cizmarul adica sa arunci acolo cladiri dupa cum ti se taie tie sau consoartei master doctor architect
D-aia si am ajuns in halul in care suntem in Bucuresti.

Solutia e Haussmann:
https://en.wikipedia...

Attached File  450px-Avenue_de_l'Opéra.jpg   38.09K   55 downloads

Oribil nu?

Curate monstruozitati:

https://www.google.r...!8i6656!6m1!1e1

Edited by Jammalan-the-Prophet, 14 March 2017 - 13:11.


#51
aaaa4567

aaaa4567

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,560
  • Înscris: 18.10.2011

View PostFriskey, on 14 martie 2017 - 12:52, said:


In Bucuresti nu se va putea schimba nimic pentru ca:
1. Orasul e dezastruos de prost construit. Solutia: demolarea totala si reconstruirea corecta. Poate se milostiveste vreun cutremur sa rezolve problema.
2. Masurile alea de fluidizare a traficului (masinile de marfa sa circule numai noaptea, reparatiile noaptea, semafoarele sincronizate, transport public decent, etc, etc.) nu vor rezolva nimic pentru ca niste conditii de trafic decent in Bucuresti vor impulsiona multi bucuresteni sa isi cumpere masini personale si sa circule cu ele, deci soselele si parcarile tot supraaglomerate vor fi. Sa nu uitam ca Romania si Bucuresti se afla la coada UE si chiar Europei la numarul de masini pe cap de locuitor si printre cei care n-au masini sunt multi care nu si-au luat tocmai din cauza traficului haotic.

Exista o solutie: va mutati.
Eu am refuzat multe oferte tentante dar care imi cereau mutarea in Bucuresti tocmai din cauza faptului ca Bucuresti=haos si tig@nie.

L.E.: LOL, forumul imi "corecteaza" automat tig@nie in rromie. Ce o mai fi insemnand si cuvantul ala numai voi stiti.
Exact. Multi si-ar mai lua masini, in aparenta sunt multe. De fapt, multi vor migra in Bucuresti, ganditi-va ca suntem o tara cu populatie rurala.
De mutat - am facut-o deja. Mai circul prin Bucuresti ocazional. Transportul fiind prima cauza. Iar faptul ca stiu oarsul si cunosc zone pe unde se putea face ceva si nu se misca un deget, imi arata ca nu lipsa de spatiu, ci alte cauze sunt de vina.

#52
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,182
  • Înscris: 09.01.2007

View PostAdm, on 14 martie 2017 - 11:39, said:

Credeti ca Primaria si Guvernul vor misca un deget pentru a aplica macar o parte din masurile identificate mai sus? Posted Image
D-na Firea, cioc-cioc?

cioc-cioc firea a pus afise de multe luni cu nus-ce plan de restructurare a traficului
pune-l si tu in paralel sa vedem cat ai copiat (sau nu)

#53
Esticul

Esticul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,089
  • Înscris: 24.09.2016
Un oraș trebuie să se oprească la maximum 200 000 locuitori. O constelație de astfel de orașe trebuie să aibă orașele suficient de depărtate pentru ca două orașe sau mai multe să nu fie considerate unul singur.

View Postaaaa4567, on 14 martie 2017 - 13:15, said:

Exact. Multi si-ar mai lua masini, in aparenta sunt multe. De fapt, multi vor migra in Bucuresti, ganditi-va ca suntem o tara cu populatie rurala.

Și după ce vei avea o infrastructură minunată vei avea o aglomerație dublă.

Edited by Esticul, 14 March 2017 - 13:23.


#54
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

View Postradumiki, on 14 martie 2017 - 12:33, said:

Si in Timisoara, cel putin la mine pe strada, gunoiul se ridica noaptea. Un lucru bun si usor de implementat.
Asta se poate implementa doar acolo unde NU se fura tomberoanele...

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate