Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Smuceala motor Opel Corsa C
Last Updated: Mar 24 2017 14:26, Started by
Sejes
, Mar 12 2017 20:30
·
0
#1
Posted 12 March 2017 - 20:30
Salutare,
Acum vreo 6 luni am luat un Opel Corsa C din 2006, 116.000km, direct de la proprietar din Austria. Recent (acum vreo 3 saptamani) am avut ceva probleme cu aprinderea si am schimbat intr-un service releul de incarcare de la alternator. Atunci cand au pus alternatorul inapoi fiind intr-o pozitie mai nasoala (din ce au zis ei) au ridicat motorul dintr-o parte sa il poata monta alternatorul inapoi (am atasat si o poza din acel moment). Dupa vreo 2-3 zile de cand am fost cu masina la service a inceput sa apara o smuceala la motor, la inceput mai usoara iar acum se simte destul de tare. Smuceala se simte in urmatoarele situatii: - in stationare daca motorul e turat la 2000-3000rpm, imediat dupa accelerare se simte acea smuceala/trepidatie destul de proeminenta in podul pedalier; - in mers in viteza a 2-a sau a 3-a cand apas usor acceleratia smuceste masina ca si cand as fi apasat-o la jumatate. Din ce am citit pe internet posibile probleme pot sa fie tamponul de la motor, discul de ambreaj, clapeta acceleratie, etc. Eu inclin sa cred ca problema este de la tamponul motorului, sa se fi intamplat ceva cand l-au ridicat. Alte parerei? Multumesc anticipat! [ http://i67.tinypic.com/2ylqkwx.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Attached FilesEdited by Sejes, 12 March 2017 - 20:45. |
#2
Posted 12 March 2017 - 20:39
S-ar putea sa fi cedat vreun suport motor(tampon), era uzat si s-a rupt de tot.
|
#3
Posted 12 March 2017 - 22:00
Sau au uitat sa straga inapoi suportul care l-au desfacut cand au dat motorul intr-o parte....e si asta o foarte posibila cauza.
|
#4
Posted 13 March 2017 - 06:34
Din ce se observa in poza,baietii au suspendat motorul pt a demonta suportul acestuia.Este posibil sa fie si suportul slabit(din suruburi)sau cauciuc imbatranit....
Oricum ,eu cred ca de vina este EGR-ul care da astfel de simtome.Asta are obiceiul sa se blocheze atunci cand se merge '' batraneste'' cu masina,fara accerari si decelerari bruste.Poti intra pe forumul dedicat marcii sa vezi tot ce vrei pt corsa. Din poza cred ca motorul este de 1.0,12v sau 1.2,16V cod motor z12xe (z12xep). Edited by gcom61, 13 March 2017 - 06:37. |
#5
Posted 13 March 2017 - 07:30
Cel mai probabil unul din suporturile motor, care il fixeaza pe suportul de sub masina (H). Sunt 2 suporti acolo, unul fixeaza motorul in zona de sub radiator, celalalt in zona pedalierului. Oricare este lipsa/desfacut/rupt/deteriorat - da simptomele descrise de tine.
|
#6
Posted 13 March 2017 - 09:13
Suportii la astea sunt in stanga si dreapta pe lonjeroane si sub caseta de directie(zona pedalierului,mai spre mijlocul masinii).Sub radiator nu este nici un suport la motoarele enumerate si chiar si la cel de 1.4,16v.
Edited by gcom61, 13 March 2017 - 09:15. |
#7
Posted 13 March 2017 - 11:06
A10, on 12 martie 2017 - 22:00, said:
Sau au uitat sa straga inapoi suportul care l-au desfacut cand au dat motorul intr-o parte....e si asta o foarte posibila cauza. M-am gandit si la varianta asta. gcom61, on 13 martie 2017 - 06:34, said:
Din ce se observa in poza,baietii au suspendat motorul pt a demonta suportul acestuia.Este posibil sa fie si suportul slabit(din suruburi)sau cauciuc imbatranit.... Oricum ,eu cred ca de vina este EGR-ul care da astfel de simtome.Asta are obiceiul sa se blocheze atunci cand se merge '' batraneste'' cu masina,fara accerari si decelerari bruste.Poti intra pe forumul dedicat marcii sa vezi tot ce vrei pt corsa. Din poza cred ca motorul este de 1.0,12v sau 1.2,16V cod motor z12xe (z12xep). Au desfacut si ridicat motorul doar din partea stanga pentru a putea pune si strange suruburile de la alternator. Acea smuceala se simte chiar daca merg cu 40-50km/h sau cu 70-80km, daca ridic piciorul de pe acceleratie si apoi abia apas putin acceleratia se simte ca si cand as fi apasat pedala la jumatate. Am incercat sa-mi fac cont si pe forumul de la clubopel insa pana in prezent nu mi s-a aprobat contul deci din pacate nu pot posta nimic acolo. Motorul este 1.2, 1229cmc, 59KW, 80CP florinel, on 13 martie 2017 - 07:30, said:
Cel mai probabil unul din suporturile motor, care il fixeaza pe suportul de sub masina (H). Sunt 2 suporti acolo, unul fixeaza motorul in zona de sub radiator, celalalt in zona pedalierului. Oricare este lipsa/desfacut/rupt/deteriorat - da simptomele descrise de tine. Am facut o programare pe maine la service sa ii faca o verificare la suporti. -- Mai am o nelamurire legata de turatia motorului. Cand plec de pe loc chiar daca duc motorul in 3000-4000 ture, pana schimb in treapta a 2-a scade turatia foarte rapid la aproape 1000 ture. Din treapta a 2-a in a 3-a, a 3-a in a 4-a si a 4-a in a 5-a nu mai apare scaderea asta brusca. Pe alte masini pe care le-am condus Logan 1.2, Ford Ka 1.3 sau Renault Symbol 1.6 nu am intalnit problema asta. Edited by Sejes, 13 March 2017 - 11:06. |
#8
Posted 13 March 2017 - 11:32
Legat de scaderea turatie...,cred ca tine de etajarea cutiei de corsa fata de cele enumerate de tine.
Eu,spre exemplu,mi se pare ca treapta 1 la logan(1.6, 8v)este prea[ scurta] ; nu poti urca in viteza aoape deloc. La corsa mea,ajung instant la 40-45km/h si a 2-a se duce dincolo de 70...Motorul meu este limitat electronic de Maiandrei la 6200rot/min,altfel...probabil ar fi fost oale si ulcele... Cred ca Maiandrei de pe softpedia este acelasi cu cel de pe clubopel |
#9
Posted 13 March 2017 - 13:53
incearca si vezi ce cod eroare ai stocat,dupa cum zici ar trebui sa ai ceva cod de EGR daca nu tot probleme de aprindere
|
#10
Posted 13 March 2017 - 19:13
larybalauru, on 13 martie 2017 - 13:53, said:
incearca si vezi ce cod eroare ai stocat,dupa cum zici ar trebui sa ai ceva cod de EGR daca nu tot probleme de aprindere Daca e sa o iau de la inceput prima data cand mi-au facut diagnoza a rezultat ca una din bujii nu functiona. Am schimbat atunci bujiile iar apoi dupa cateva zile a inceput sa porneasca greu masina (in special dimineata) iar daca aprindeam farurile si acceleram scadeau din intensitate, la fel ca si luminile de pe bord. Atunci am fost din nou la o alta verificare si au zis ca releul de incarcare de la alternator face figuri. Dupa ce am schimbat releul de incarcare am mai observat uneori o usoara scadere in intensitate a farurilor, insa doar atunci cand plec de pe loc iar motorul se intampla sa fie putin subturat. Maine cand merg la service pentru verificarea suportilor daca nu e de acolo problema le zic sa faca si o diagnoza. |
|
#11
Posted 13 March 2017 - 19:17
Diagnoza o faci si singur. Apesi ambreiaj, frana, contact in pozitia 2 si iti arata in bord erorile. Cauta pe net metoda psudoagrafa.
|
#12
Posted 13 March 2017 - 22:26
slai, on 13 martie 2017 - 19:17, said:
Diagnoza o faci si singur. Apesi ambreiaj, frana, contact in pozitia 2 si iti arata in bord erorile. Cauta pe net metoda psudoagrafa. Tocmai am verificat cu metoda pseudoagrafa iar becul cu "masina cu cheia" clipoceste fara oprire. Conform rezultatului nu ar exista nicio eroare, deci problema pare sa nu fie de la EGR. |
#13
Posted 14 March 2017 - 15:03
eu stiu ca EGR au motoarele diesel.
problema initiatorului este aproape sigur de la suport motor sau suport cutie. In general exista 3 suporti : unul intre motor si sasiu, unul intre cutie si sasiu si unul dedesupt, la imbinarea dintre motor si cutie. Cel putin unul dintre ei este defect. simptomele ar indica ca cel de la imbinarea motor-cutie (un fel de bieleta-vezi poza), dar ar trebui verificati toti suportii. Bafta! Attached FilesEdited by Malus_Dacus, 14 March 2017 - 15:06. |
#14
Posted 14 March 2017 - 19:50
Ziua de azi a decurs asa:
Am fost azi la service, au miscat de motor in toate directile, au verificat suruburi si au zis ca nu e de la suporti, in schimb au descoperit ca un telescop de pe fata pierde ulei si aproape ca era ca si inexistent. Au mai zis ca e posibil ca si din cauza telescopului poate sa apara trepidat sau smuceala la motor. Ca urmare am schimbat telescoapele pe fata si bieletele antiruliu. Rulmentii de sarcina au fost ok, fara probleme. Telescoape am pus Monroe pe gaz. Ca rezultat a disparut smuceala din podul pedalier cand acceleram in stationare si parca s-a mai diminuat putin si trepidatul din volan (dar nu de tot). In schimb smuceala la viteza a 3-a sau a 4-a la 2000-2500rpm daca ridic piciorul de pe acceleratie si abia o apas putin a ramas, se simte ca si cand as apasa acceleratia la jumatate (asta undeva intre 40-50km/h). Sa mai incerc o vizita si la un alt service? |
#15
Posted 15 March 2017 - 09:15
daca nu e de la suporti de motor, s-ar putea sa fie de la ambreiaj sau de la sincroanele din cutie....
|
|
#16
Posted 15 March 2017 - 15:19
Malus_Dacus, on 15 martie 2017 - 09:15, said:
daca nu e de la suporti de motor, s-ar putea sa fie de la ambreiaj sau de la sincroanele din cutie.... Daca ar fi de la ambreiaj ce alte simptome ar mai fi prezente? Ce ar trebui sa mai urmaresc in comportamentul masinii? Ar putea sa fie de la discul de ambreiaj sau intregul kit? |
#17
Posted 17 March 2017 - 08:48
Simptome:
- ambreiajul incepe sa tina sus - se aud zgomote ciudate care dispar daca calci ambreiajul (cauza=rulment) - se simte ca ambreiajul incepe sa patineze adica motorul se tureaza dar rotile nu se invart cum ar trebui. - trage mai greu la deal - se modifica pedala de ambreiaj (sau se intareste sau se inmoaie) - intra mai greu in viteze, sau in anumite viteze (asta e semn si de sincroane sau timonerie) - apar mici socuri intr-o anumita viteza/turatie (sau pereche de viteze gen vit. 3 si 4) -pot fi si probleme de sincroane sau timonerie. - apara zgomote/vibratii noi pe care le simti in schimbator Cam acestea sunt simptome de ambreiaj in curs de defectare...nu trebuie sa fie toate simptomele odata, dar daca ai macar 1- 2 din aceste simptome.... Totusi eu sper sa fie de la un support de motor. Altfel e mai scump! PS: daca ai probleme la ambreiaj, trebuie oricum schimbat tot chitul... Manoopera este foarte grea si scumpa - se desface cutia - deci e pacat sa nu schimbi tot kitul. Bafta! Edited by Malus_Dacus, 17 March 2017 - 09:03. |
#18
Posted 17 March 2017 - 12:29
- ambreiajul incepe sa tina sus ( Pedala prinde undeva pe la jumatate, daca la asta te refereai )
- se aud zgomote ciudate care dispar daca calci ambreiajul (cauza=rulment) ( Nu am sesizat niciun zgomot ciudat, eventual in stationare cand apas ambreiajul si ii dau drumul se aude un zgomot foarte slab, probabil cuplarea ambreiajului ) - se simte ca ambreiajul incepe sa patineze adica motorul se tureaza dar rotile nu se invart cum ar trebui. ( Nu am sesizat acest comportament ) - trage mai greu la deal ( o panta de aprox. 40-45 grade o urca in a 2-a fara probleme ) - se modifica pedala de ambreiaj (sau se intareste sau se inmoaie) ( Nu am sesizat acest comportament ) - intra mai greu in viteze, sau in anumite viteze (asta e semn si de sincroane sau timonerie) ( Uneori, insa destul de rar agata putin dintr-a 1-a in a 2-a ) - apar mici socuri intr-o anumita viteza/turatie (sau pereche de viteze gen vit. 3 si 4) -pot fi si probleme de sincroane sau timonerie. ( La fel dintr-a 1-a in a 2-a uneori daca nu e suficient de turat motorul apare un mic soc. Dupa cum spuneam intr-un post anterior am constatat ca asta se intampla deoarece scade foarte repede turatia motorului la schimbarea dintr-a 1-a in a 2-a ajunge de la 3000-4000 la aproape 1000rpm in 2-3 secunde. Am intrebat si un mecanic despre asta si mi-a spus ca asa e la toate Corsa si nu am ce sa-i fac ) - apara zgomote/vibratii noi pe care le simti in schimbator ( Singura vibratie pe care o simt in schimbator e relativ identica cu cea pe care o simt si in volan, vibratie care nu e foarte mare insa a aparut de cand au ridicat motorul la service ) Nu ar parea sa fie ceva de la ambreiaj din simptome. Am sa incerc la un alt service o verificare generala la suportii de la motor (ceva mai avansata decat doar sa se miste de motor in stanga/dreapta). |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users