Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Identificare plante

Cum declari o variabila care nu s...

Schimbare certificat de inmatricu...

Poligon auto București
 nelamurire legata de pret la mode...

Hotel cu restaurant si Demipensiu...

Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin
 MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam

Mini server - VMware

betano.ro
 Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta
 

Inlocuire produs in garantie

- - - - -
  • Please log in to reply
21 replies to this topic

#1
vlad1102

vlad1102

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,552
  • Înscris: 03.05.2008
Buna seara,

As dori sa cunosc parerile voastre in urmatorul  caz - dupa defectarea unei componente PC, in garantie, comerciantul a decis inlocuirea cu un produs identic. In aceasta situatie:

- poate inlocui produsul original cu un refurbished, produs identic dar reparat (SH)? Sau trebuie inlocuit cu un produs identic nou?
- aceasta componenta intra la categoria "produs cu intrebuintare indelungata" si ar trebui ca inlocuitorul sa beneficize de o noua garantie de minim 2 ani? (este vorba despre o placa video)

Multumesc, nu-mi este clar din legea 449

Ps: maine trebuie sa ma duc sa ridic "noul" produs (care 99% are minim 2 ani) si trebuie sa stiu cat de mult ma cert cu ei

Edited by vlad1102, 09 March 2017 - 21:54.


#2
valog

valog

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 19.02.2017
garantie noua full nu iti da, insa produs nou da.

probabil iti pare suspect produsul din cauza ca e model vechi si iti este greu sa crezi ca mai exista produse noi acel model... dar sa stii ca exista unele chiar pe stoc, altele se comanda rapid.
daca era mult mai vechi aveai sanse sa nu mai existe produs nou pe nicaieri, dar la in produs mai nou de 2 ani, cu sigurnata se gaseste.

#3
addumi

addumi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,821
  • Înscris: 10.02.2017
Ba da, se da garantie de la zero pentru produsul nou primit.
Am experimentat acum cca. 5 ani povestea asta. Am primit produs nou, sigilat, dupa lupta crancena de obtinere a negatiei de la service.
Nu te lasa!

#4
vlad1102

vlad1102

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,552
  • Înscris: 03.05.2008

View Postvalog, on 09 martie 2017 - 21:33, said:

garantie noua full nu iti da, insa produs nou da.

Produsul despre care vorbesc nu se mai fabrica de 2 ani, mi-au oferit seria produsului inlocuitor care apare cu intrare/iesire in serviceul producatorului acum 1 luna.
99% este vorba de un produs retras si reparat - in conditiile astea nu stiu daca sa-l accept

Edit: imi este greu sa cred asta pentru ca l-am gasit cu intrare in serviceul producatorului  Posted Image

Edited by vlad1102, 09 March 2017 - 21:41.


#5
valog

valog

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 19.02.2017
Lucrezi la service sau cum ai avut acces la baza de date?

#6
vlad1102

vlad1102

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,552
  • Înscris: 03.05.2008

View Postvalog, on 09 martie 2017 - 21:41, said:

Lucrezi la service sau cum ai avut acces la baza de date?

Este un serviciu online al producatorului in care iti poti urmari in timp real starea produsului trimis la garantie. Stiind seria produsului inlocuitor normal ca primul lucru a fost sa-l introduc in baza lor de date Posted Image

Edit: anyway, ce nu mi-e clar este daca sunt obligati sa-ti ofere un produs nou identic, sau doar un produs identic. Nu-i stipulat in lege clar si as aprecia pareri ale unor colegi mai bine informati.

Edited by vlad1102, 09 March 2017 - 21:48.


#7
valog

valog

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 19.02.2017
Ce service e asta care iti trimite in avans ce serie va avea viitorul produs?
N-am patit niciodata asa ceva, si am avut ceva contacte cu serviceuri (din nefericire am ghinion), aproape toate contactele au fost dezamagitoare.

#8
vlad1102

vlad1102

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,552
  • Înscris: 03.05.2008

View Postvalog, on 09 martie 2017 - 21:56, said:

Ce service e asta care iti trimite in avans ce serie va avea viitorul produs?
N-am patit niciodata asa ceva, si am avut ceva contacte cu serviceuri (din nefericire am ghinion), aproape toate contactele au fost dezamagitoare.

https://www.asus.com...country=Romania

Seria produsului inlocuitor mi-a fost oferita de comerciant ca rezolvare a garantiei  (a ajuns la service prin intermediul comerciantului) - introduci seria si apare cu intrare/iesire.
De altfel am cautat ceva pe net si pare o practica comuna Asus - oferirea de placi refurbished care  pot merge sau nu.

Spre exemplu aici: https://www.reddit.c...us_rma_service/


Ma rog, sper sa ma insel, si sa fie un produs nou si sigilat, asta pot constatat la fata locului. Semnul de intrebare este daca sa-l accept in cazul in care nu este..

#9
addumi

addumi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,821
  • Înscris: 10.02.2017
Specifici clar ca nu accepti un produs resigilat. Faci proces verbal de constatare impreuna cu curierul sau cu cine ti-l preda si il refuzi pe subiect ca nu este sigilat/nou. Pretinzi inlocuirea cu un produs nou si sigilat.
Daca vezi ca nu iesi la liman, soliciti, conform legii restiturirea sumei si inchei povestea.
Nu te lasa!!!

Asta le-am trimis eu acum 5 ani si i-am "rezolvat"
Verifica daca mai sunt in vigoare aceste prevederi, daca nu cumva s-au modificat, etc.

"Conform Legii nr. 449/2003 privind vânzarea produselor şi garanţiile asociate acestora, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 347 din 6 mai 2008, se modifică şi se completează după cum urmează conform Ordonanţei de urgenţă nr. 174/2008:
1. La articolul 2, litera f) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"f) reparare - în caz de lipsă de conformitate, aducerea unui produs la conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare;".
2. La articolul 2, după litera f) se introduc două noi litere, literele g) şi h), cu următorul cuprins:
"g) viciu ascuns - deficienţa calitativă a unui produs livrat sau a unui serviciu prestat care nu a fost cunoscută şi nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obişnuite de verificare;
Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 10. - În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate, fără plată, prin reparare sau înlocuire, conform art. 11, sau să beneficieze de reducerea corespunzătoare a preţului ori de rezoluţiunea contractului privind acest produs, în condiţiile art. 13 şi 14."
4. La articolul 11, alineatele (1), (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"Art. 11. - (1) În cazul lipsei conformităţii, consumatorul are dreptul de a solicita vânzătorului în primul rând repararea produsului sau are dreptul de a solicita înlocuirea produsului, în fiecare caz fără plată, cu excepţia situaţiei în care măsura este imposibilă sau disproporţionată.

Potrivit Legii nr. 449/2003, vanzatorul, adica dvs. raspundeti fata de consumator pentru orice lipsa de conformitate aparuta in termenul de garantie. Nu eu trebuie sa obtin aceasta "negatie" de la service, ci dvs. trebuie sa luati toate masurile pentru a asigura remedierea lipsei de conformitate."

Edited by addumi, 09 March 2017 - 22:08.


#10
valog

valog

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 221
  • Înscris: 19.02.2017
Am avut si eu produse Asus in garantie si inlocuite piese, nu am verificat niciodata. E adevarat, ca au fost trimise in garantie in primele 6 luni de la cumparare si toate erau modele noi.
Chiar o sa caut hartiile sa vad daca apar pe acolo, desi nu stiu daca piese dintr-un laptop apar acolo din moment ce am trimis laptopul cu totul. :D

Parerea mea e sa le soliciti banii inapoi si sa refuzi produsul care apare ca fiind SH.

#11
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,873
  • Înscris: 25.01.2007

View Postaddumi, on 09 martie 2017 - 21:36, said:

Ba da, se da garantie de la zero pentru produsul nou primit.
Am experimentat acum cca. 5 ani povestea asta. Am primit produs nou, sigilat, dupa lupta crancena de obtinere a negatiei de la service.
Nu te lasa!
mai verifica, s-a schimbat legea. era misto pe vremuri, am schimbat un monitor dus in ultima zi de garantie, si am primit si garantie noua.
dinj pacate acum, produsul care inlocuieste preia garantia celui vechi.

#12
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,660
  • Înscris: 30.10.2009

View Postvlad1102, on 09 martie 2017 - 21:26, said:

- aceasta componenta intra la categoria "produs cu intrebuintare indelungata" si ar trebui ca inlocuitorul sa beneficize de o noua garantie de minim 2 ani? (este vorba despre o placa video)
Componenta trebuie să fie nouă:
Art 11
(5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.  
http://legislatie.ju...iDocument/92238
Dacă îți schimbă doar placa video, părerea mea e că vei rămâne cu garanția inițială, cea de la data cumpărării PC-ului.


View Postslai, on 10 martie 2017 - 00:06, said:

dinj pacate acum, produsul care inlocuieste preia garantia celui vechi.
Dacă îi dau un alt PC beneficiază de o nouă garanție:
Art. 22
(4) Produsele de folosinţă îndelungată care înlocuiesc produsele defecte în cadrul termenului de garanţie vor beneficia de un nou termen de garanţie care curge de la data preschimbării produsului.

Edited by althea, 10 March 2017 - 08:00.


#13
vlad1102

vlad1102

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,552
  • Înscris: 03.05.2008

View Postalthea, on 10 martie 2017 - 05:57, said:

Componenta trebuie să fie nouă:
Art 11
(5) În cazul reparării produsului, în acesta vor fi montate numai piese noi.  
http://legislatie.ju...iDocument/92238
Dacă îți schimbă doar placa video, părerea mea e că vei rămâne cu garanția inițială, cea de la data cumpărării PC-ului.


Multumesc,

Numai placa video este in garantie (si fizic) la ei , PC-ul fiind cumparat "pe bucati" cu garantii individuale pe fiecare componenta, nu ca un sistem.
De asta eram nelamurit - desi nu vad sensul sa se legifereze necesitatea utilizari de piese noi in reparatie (in acest caz al placii video) dar sa fie acceptata un produs inlocuitor utilizat, teoretic format 100% din piese vechi

Edited by vlad1102, 10 March 2017 - 08:24.


#14
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,660
  • Înscris: 30.10.2009

View Postvlad1102, on 10 martie 2017 - 08:18, said:

Numai placa video este in garantie (si fizic) la ei , PC-ul fiind cumparat "pe bucati" cu garantii individuale pe fiecare componenta, nu ca un sistem.
Ai certificat de garanție la placă? Dacă au spus că trebuie înlocuită sunt obligați să-ți pună una nouă iar garanția ei trebuie să fie egală cu a ăsteia care s-a defectat.

Quote

nu vad sensul sa se legifereze necesitatea utilizari de piese noi in reparatie (in acest caz al placii video) dar sa fie acceptata un produs inlocuitor utilizat, teoretic format 100% din piese vechi
Păi nu e acceptată chestia asta, dacă ai dovada că e reutilizată spune-le că știi că trebuie să ți-o înlocuiască cu una nouă / nefolosită.

Edited by althea, 10 March 2017 - 09:01.


#15
vlad1102

vlad1102

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,552
  • Înscris: 03.05.2008
Revin si cu deznodamantul:

M-am prezentat astazi sa preiau produsul care trebuie sa il inlocuiasca pe al meu - cum era de asteptat, nu tu sigiliu, o punga legata cu scotch, etc. Fetele de la garantii m-au trimis la realtii cu clientii.
La relatii cu clientii le-am prezentat problema : ca ce-mi ofera ei nu este o placa noua, si, mai rau, imi ofera un produs care a trecut prin cel putin o reparatie capitala si a fost (probabil) refuzat in alta parte, ramanand pe stocul distribuitorului.

Dupa o verificare oamenii de la garantii m-au informat senin ca da, produsul este o placa refacuta (dar nu stiu detaliile, vechimea, de ce a ajuns in service prima data si a fost refuzata prin alte parti)...dar ca este exact ca una noua pentru ca are certificat de garantie si conformitate si ca totusi, daca se intampla ceva, "n-are cum".

In opinia lor, un produs second hand trecut prin cel putin o reparatie capitala este absolut identic cu unul nou,(doar ca nu il pot vinde in magazin ca si nou, ca legi) si daca eu am platit pentru o placa noua e normal sa primesc ca inlocuitor identic  una veche refuzata de prin alte parti - pentru ca "certificatul de garantie garanteaza ca e perfecta".Amuzant sau trist este ca exact placa pe care mi-o ofereau ei trecuse deja prin minim un retur, cu tot cu certificat de garantie.

Cum era de asteptat, n-o testasera si nici n-aveau habar daca merge sau cum merge de fapt, nu ca s-au oferit s-o testeze oricum.

Concluzia a fost ca n-am semnat de primire, ei mi-au spus ca n-au ce discuta si am luat contact cu ANPC.

PS: asta este PC Garage folks, cei mai frumosi de pe piata,

@ Althea, da, pe placa video veche dusa la garantie aveam certificat de garantie valid.

Edited by vlad1102, 10 March 2017 - 19:14.


#16
vlad1102

vlad1102

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 5,552
  • Înscris: 03.05.2008
Si dovada, produsul cu acelasi serial ca cel oferit mie in service cu intrare/iesire, probabil refuzat pe undeva

http://s1024.photobucket.com/user/Dannte/media/2_zpsqbskwfga.jpg.html?sort=3&o=1

http://s1024.photobu...html?sort=3&o=0

#17
romulus69ro

romulus69ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,004
  • Înscris: 20.08.2012
Cred ca cel mai bine citesti legea cu privire la acordarea garantiei. Ordonanța nr. 9/2016 pentru modificarea și completarea Legii nr.
449/2003 privind vânzarea produselor și garanțiile asociate acestora. Mult succes.

Attached Files



#18
althea

althea

    Guru Member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 11,660
  • Înscris: 30.10.2009

View Postvlad1102, on 10 martie 2017 - 18:59, said:

Concluzia a fost ca n-am semnat de primire, ei mi-au spus ca n-au ce discuta si am luat contact cu ANPC.
Foarte bine, nu e nimic de interpretat în ce variante au ca să-ți asigure garanția: produs nou, banii înapoi sau altă placă, eventual cu diferență de preț.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate