Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...

Bios laptop Myria MY8315
 Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 

xDrive vs Quattro

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#19
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,724
  • Înscris: 30.01.2006

View Postshymano, on 19 februarie 2017 - 00:53, said:

Destul de sugestiv, cred eu ...
https://www.4tuning....iew/MydUKrf9Ltj

Asta e cea mai tare dintre ele, au gasit niste idioti cu anvelope de vara pe zapada si se da vina pe marca masinii, oricare ar fi ea.

#20
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Daca n-ai aderenta (gume, lanturi, cuie, etc), poti sa ai si 8x8, ca tot asa fain stai pe loc...


#21
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,641
  • Înscris: 07.10.2005

View PostKarogs, on 18 februarie 2017 - 21:44, said:

Si ambele sunt un moft, fara aplicatie in viata cotidiana, exceptand cateva situatii iarna sau daca la volan sunt niste schumacheri...
bmw pare a avea.un mic avantaj
Sunt moft de la distanta, cand ai sa mergi cu una cu tractiune integrala si vei vedea ca sta ca pe sine in curbe ai sa iti schimbi parerea.

View Postddaannii, on 18 februarie 2017 - 22:27, said:

Rămân la 4matic 7G-tronic-ul meu de la ML 320.
Mai ales ca cutia are functii multiple. As fi curios dacă este peste alea sau sub....
Da, se pare ca e sub audi......dar peste BMW..
Din ce an e ML-ul tau?

View Postserginho74, on 19 februarie 2017 - 01:17, said:

Pai comparam sisteme diferite care sunt gandite sa functioneze diferit.
In mod normal la BMW distributia cuplului este 100% spate si doar daca e nevoie transfera si pe fata. Tipic BMW as spune.
La Torsen e cumva 40/60.
Distributia cuplului la BMW cu xdrive in conditii normale de mers este 40/60, la viteze mari duce spre 100% pe spate.

Edited by Mr. Incredible, 18 June 2017 - 21:38.


#22
ddaannii

ddaannii

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 26.04.2011

View PostMr. Incredible, on 18 iunie 2017 - 21:37, said:


Din ce an e ML-ul tau?

2008.

#23
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,641
  • Înscris: 07.10.2005
Este mai slab sistemul 4x4 de la Mercedes fata de xdrive. Din cate am vazut la astea mai noi s-au mai apropiat.

#24
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007

View PostKarogs, on 18 februarie 2017 - 21:44, said:

Si ambele sunt un moft, fara aplicatie in viata cotidiana, exceptand cateva situatii iarna sau daca la volan sunt niste schumacheri...

bmw pare a avea.un mic avantaj


Si masina este un moft, totul se rezuma la bani.

#25
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,908
  • Înscris: 27.04.2010

View Posttest_driver, on 18 iunie 2017 - 11:24, said:

Asta e cea mai tare dintre ele, au gasit niste idioti cu anvelope de vara pe zapada si se da vina pe marca masinii, oricare ar fi ea.
Daca spuneai macar ca testul nu-i facut in aceleasi conditii, mai credeam ca ai fost atent la imagini ...
Asa, s-o dai cu , vezi Doamne, cauciucuri de vara pe zapada, asta denota ca nici nu te-ai obosit sa urmaresti macar cateva detalii minore, cum ar fi rizurile de pe marginile anvelopelor.
Cu anvelope de vara nu ajungea in veci X6-le ala sa faca nici 5m in sus pe deal, pe zapada/gheata aia ...

#26
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018

View PostJurasikMan, on 19 februarie 2017 - 11:33, said:

Bre inginerilor , tehnic este imposibil sa dai 40 % pe o punte si 60 % pe cealalta punte ...la o masina care merge drept inante Posted Image . Se rupe de pe la jumatate Posted Image .
Fizica este ceva complicat , in special pentru blogeri si economisti iar daca  mai combinam cu mecanica , nastem monstri virtuali . Explicatile date de producatori sunt pentru cumparatorul nepriceput  , ala care are nevoie de un stimul ca sa cumpere o anumita masina . Realitatea este ca 4x4 permanent fara diferential central blocat este un 4x4 inexstent . Problema se pune in milisecundele in care un sistem sau celalalt reactioneaza la pierderea aderentei puntii principale . Acestea sunt sisteme numite "retroactive" si au denumirea aceasta tocmai pentru ca asteapta sa se invarta o roata ( de obicei doar una trage la 4x4 permaent )  mai repede ca celelalte , ca sa fie relativ deconectata si cuplul transmis pe roata cu ( teoretic ) cea mai buna aderenta de moment . Subliniez ca sa intelegeti ca roata care are in secunda 1 cea mai buna aderenta , o poate pierde total in secunda 2 .
Cautati flmulete despre cum functioneaza un diferential ( de preferat ala cu rosia si scobitorile ) si urmariti-l de 10 ori . Dupa aceea , loviti de revelatie sa facem bascalie de traznaile postate anterior .Posted Image

Povestea asta cu cuplul este o chestie tare ciudata. La o masina care vireaza , in termeni absoluti fiecare roata se invarte cu viteza diferita . Ca sa am tractiune integrala permanenta trebuie sa asigur turatia potrivita fiecarei roti in parte , care turatie nu prea are treaba cu cuplul  . Aici mai adaugam si faptul ca in functie de viraj, trebuie ajustata viteza individuala a fiecarei roti permanent .   Cine va reusi sa faca asta ....o sa ia un Nobel .
Din pacate vorbesti in necunsostinta de cauza... Tehnic, da, este posibil ca permanent sa dai 40 % pe o punte si 60 % pe cealalta punte. Astfel de sisteme de tractiune integrala permanenta se numesc ASIMETRICE, tocmai pt ca raportul nu este 50:50. In cazul sistemelor 50:50 se numesc SIMETRICE.
Audi in cazul quattro-ului cu  diferentialul central autoblocant, in mod normal are 40:60, iar in caz de nevoie se transmite cuplu 60% in fata sau 80% in spate, iar in cazul quattro-ului cu diferentialul cu roti dintate de tip coroana are in mod normal 40:60 si la nevoie 70% fata sau 85% spate, acest sistem este folosit mai degraba in cazul modelelor RS.

http://www.automarke...html&ref=mobile

Si la Mercedes 4matic-ul are 45:55 in mod normal, iar noul sistem 4matic+ care se foloseste in cazul modelelor AMG in mod normal raportul este 33:67, adica sunt mai sportive pt ca in spate are 67%.

#27
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018
Ia uitati ce poate sa faca Quattro!

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6YBSXwYr_vE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Mi se pare un clip interesant mai ales spre sfarsit si in acelasi timp si haios.

Edited by VaidaVDA, 02 April 2018 - 00:20.


#28
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018
Audi QUATTRO POWER!!!
Ce face Quattro, 4matic-ul si Xdrive-ul nu prea poate.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XuI-0vI2ojw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/uuqmDd8tAyc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#29
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Hai ma, da-o 'colo de treaba. A meritat sa-ti faci contul doar pentru a ne spune asta?
Sau urmeaza si altele?

#30
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018

View Postvalitudor, on 02 aprilie 2018 - 19:29, said:

Hai ma, da-o 'colo de treaba. A meritat sa-ti faci contul doar pentru a ne spune asta?
Sau urmeaza si altele?
HA HA...
Stai linistit, mai urmeaza si altele! =))

Edited by VaidaVDA, 02 April 2018 - 20:13.


#31
fotbal5

fotbal5

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,119
  • Înscris: 04.12.2015
Personal cred ca solutia 4x4 e cea mai indicata pentru orice masina din punct de vedere a sigurantei, nu-l vad ca moft, 4x4 mai bun ca 4x2, defapt orice mareste aderenta masini = siguranta (chiar daca doar pe acelerare).
Din punct de vedere al sistemelor eu as zice ca nu prea se pune problema fiecare are avantaje si dezavantaje in functie de suprafata pe care sunt folosite.

#32
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,786
  • Înscris: 01.12.2007
Ambele au plusuri si minusuri, nu exista mai bun. Asta o spun dupa 2x quattro si mai multe xdrive-uri

Quattro se descurca un pic mai bine in regim off-road dar si in zapada mare.

Xdrive se descurca un pic mai bine pe gheata dar si pe uscat. Este mai sportiv si chiar se simte cand accelerezi la iesirea din curbe, mai ales la cele cu dynamic performance control.

4matic face susu pe amandoua in regim off-road, poate fi echipat cu reductor si 2 diferentiale vezi ML, GLE, GL si 3 diferentiale + reductor vezi clasa G.

Edited by ionutMembruAnonimut, 04 April 2018 - 09:42.


#33
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,139
  • Înscris: 09.01.2007
Quattro nu e fix Haldex ? Care e si pe Skoda ?

#34
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
quattro e haldex pe q3 , a3. De la a6 in sus e torsen.

#35
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018

View Postcavaliere, on 04 aprilie 2018 - 22:12, said:

quattro e haldex pe q3 , a3. De la a6 in sus e torsen.
E torsen de la A4 in sus, nu de la A6.
Mai nou se foloseste de la A6 in sus, mai ales pe modelele RS, diferentialul cu roti dintate de tip coroana, care este cel mai eficient sistem in ceea ce priveste distributia cuplului intre punti, si ofera cea mai eficienta tractiune dintre sistemele quattro folosite pana acum de Audi.
In caz de nevoie pana la 85% din putere poate fi transmisa puntii spate, iar daca spatele pierde tractiunea, pana la 70% din putere este transferata puntii fata. Iar un conditii normale de drum, 60% din putere este transmisa puntii spate, si 40% puntii fata.
Audi asociaza acest  diferential cu un sistem electronic de  franare inteligenta numit torque vectoring sau vector de cuplu. Sistemul poate actiona individual pe fiecare roata, franand insesizabil roata care pierde aderenta pt a eficientiza tractiunea.

#36
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016

View PostVaidaVDA, on 06 aprilie 2018 - 03:32, said:


E torsen de la A4 in sus, nu de la A6.
Mai nou se foloseste de la A6 in sus, mai ales pe modelele RS, diferentialul cu roti dintate de tip coroana, care este cel mai eficient sistem in ceea ce priveste distributia cuplului intre punti, si ofera cea mai eficienta tractiune dintre sistemele quattro folosite pana acum de Audi.
In caz de nevoie pana la 85% din putere poate fi transmisa puntii spate, iar daca spatele pierde tractiunea, pana la 70% din putere este transferata puntii fata. Iar un conditii normale de drum, 60% din putere este transmisa puntii spate, si 40% puntii fata.
Audi asociaza acest  diferential cu un sistem electronic de  franare inteligenta numit torque vectoring sau vector de cuplu. Sistemul poate actiona individual pe fiecare roata, franand insesizabil roata care pierde aderenta pt a eficientiza tractiunea.

torque vectoring exista si la BMW si chiar si la Opel, deci nu a inventat Audi nimic. Cat despre ultimul quattro de pe Audi A4 b9, vezi ca este similar x drive ului, deci mai documenteaza te .  Nu mai da copy paste de pe net, intai si intelege ceea ce scrii.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate