Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

xDrive vs Quattro

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#1
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
BMW xDrive sau Audi Quattro?

Un videoclip rezumat despre cele doua sisteme 4x4 AWD

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/itsU5e4ZWJc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,970
  • Înscris: 06.01.2006
Concluzia e ca ambele sunt bune insa cele mai importante sunt cauciucurile si soferul.
https://www.facebook...54388523419790/

Edited by Kroghy, 18 February 2017 - 21:45.


#3
Karogs

Karogs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 877
  • Înscris: 22.06.2006
Si ambele sunt un moft, fara aplicatie in viata cotidiana, exceptand cateva situatii iarna sau daca la volan sunt niste schumacheri...

bmw pare a avea.un mic avantaj

Edited by Karogs, 18 February 2017 - 21:46.


#4
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,970
  • Înscris: 06.01.2006

 Karogs, on 18 februarie 2017 - 21:44, said:

Si ambele sunt un moft, fara aplicatie in viata cotidiana, exceptand cateva situatii iarna sau daca la volan sunt niste schumacheri...
bmw pare a avea.un mic avantaj
Asa este. 2-3 zile pe an eu as avea nevoie de 4x4 insa nu justifica diferenta de pret si costuri de intretinere.
Din cate am vazut si citit Audi are avantaj cand masina are Torsen dar pierde cand are Haldex fata de modelele similare de la BMW.

Edited by Kroghy, 18 February 2017 - 21:49.


#5
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Torsenul e la putere.

Pe ce modele mai are Audi Torsen (a3-ul stiu ca are haldex, dar despre q3, q5 nu stiu nimic) ? Sper ca nu au trecut la Haldex la fel cum a facut VW la Passat (de la b6 incolo).

#6
MKdens24kw

MKdens24kw

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,849
  • Înscris: 02.02.2014
@Adm
Incepand cu min 4;30 din video tau- din ce am tradus quattro  e mai bun pe zapada si gheata, XDrive pe uscat.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NRpDBzFFI1g?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by MKdens24kw, 18 February 2017 - 22:15.


#7
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,669
  • Înscris: 24.11.2015
Conteaza foarte mult ce anvelope au masinile respective, abia daca sunt de aceleasi dimensiuni, de la acelasi producator si ruleaza pe aceeasi suprafata putem observa anumite diferente. In rest sunt ca si inexistente pe zapada, uscat sau gheata. Ele au acelasi rol.

#8
ddaannii

ddaannii

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,804
  • Înscris: 26.04.2011
Rămân la 4matic 7G-tronic-ul meu de la ML 320.
Mai ales ca cutia are functii multiple. As fi curios dacă este peste alea sau sub....

Da, se pare ca e sub audi......dar peste BMW..

Edited by ddaannii, 18 February 2017 - 22:33.


#9
shymano

shymano

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,853
  • Înscris: 27.04.2010
Destul de sugestiv, cred eu ...
https://www.4tuning....iew/MydUKrf9Ltj

#10
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Pai comparam sisteme diferite care sunt gandite sa functioneze diferit.
In mod normal la BMW distributia cuplului este 100% spate si doar daca e nevoie transfera si pe fata. Tipic BMW as spune.
La Torsen e cumva 40/60.

In fine, totul este mult mai complex si s-a mai discutat pe forum de nu stiu cate ori inca din urma cu cativa ani.

#11
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

 TruculMagic, on 18 februarie 2017 - 22:09, said:

Torsenul e la putere.

Pe ce modele mai are Audi Torsen (a3-ul stiu ca are haldex, dar despre q3, q5 nu stiu nimic) ? Sper ca nu au trecut la Haldex la fel cum a facut VW la Passat (de la b6 incolo).
Daca au motor transversal au haldex.

 TruculMagic, on 18 februarie 2017 - 22:24, said:

Conteaza foarte mult ce anvelope au masinile respective, abia daca sunt de aceleasi dimensiuni, de la acelasi producator si ruleaza pe aceeasi suprafata putem observa anumite diferente. In rest sunt ca si inexistente pe zapada, uscat sau gheata. Ele au acelasi rol.
Mai conteaza f mult si suspensia. Aceeasi model de masina cu acelasi motor si tip de tractiune se va comporta diferit pe zapada sau gheata in fc de suspensie. Daca e mai moale va reusi sa pastreze o apasare uniforma si atunci cand rotile nu stau in acelasi plan asigurand tractiune optima.

 serginho74, on 19 februarie 2017 - 01:17, said:

Pai comparam sisteme diferite care sunt gandite sa functioneze diferit.
In mod normal la BMW distributia cuplului este 100% spate si doar daca e nevoie transfera si pe fata. Tipic BMW as spune.
La Torsen e cumva 40/60.

In fine, totul este mult mai complex si s-a mai discutat pe forum de nu stiu cate ori inca din urma cu cativa ani.
Cred ca e bine ca atunci cand comparam sistemele astea sa avem in vedere si scopul pt care au fost ele create, sa vedem daca isi ating acel scop iar apoi sa vedem si nevoile noastre (care pot fi diferite de scopul pt care au fost create) si sa vedem care e mai bun in fc de asta. E f posibil ca un sistem f bun tind cont sa scopul pt care a fost creat sa nu fie neaparat la fel de bun (dar poate suficient) in alte scopuri.

#12
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Bre inginerilor , tehnic este imposibil sa dai 40 % pe o punte si 60 % pe cealalta punte ...la o masina care merge drept inante Posted Image . Se rupe de pe la jumatate Posted Image .
Fizica este ceva complicat , in special pentru blogeri si economisti iar daca  mai combinam cu mecanica , nastem monstri virtuali . Explicatile date de producatori sunt pentru cumparatorul nepriceput  , ala care are nevoie de un stimul ca sa cumpere o anumita masina . Realitatea este ca 4x4 permanent fara diferential central blocat este un 4x4 inexstent . Problema se pune in milisecundele in care un sistem sau celalalt reactioneaza la pierderea aderentei puntii principale . Acestea sunt sisteme numite "retroactive" si au denumirea aceasta tocmai pentru ca asteapta sa se invarta o roata ( de obicei doar una trage la 4x4 permaent )  mai repede ca celelalte , ca sa fie relativ deconectata si cuplul transmis pe roata cu ( teoretic ) cea mai buna aderenta de moment . Subliniez ca sa intelegeti ca roata care are in secunda 1 cea mai buna aderenta , o poate pierde total in secunda 2 .
Cautati flmulete despre cum functioneaza un diferential ( de preferat ala cu rosia si scobitorile ) si urmariti-l de 10 ori . Dupa aceea , loviti de revelatie sa facem bascalie de traznaile postate anterior .Posted Image

Povestea asta cu cuplul este o chestie tare ciudata. La o masina care vireaza , in termeni absoluti fiecare roata se invarte cu viteza diferita . Ca sa am tractiune integrala permanenta trebuie sa asigur turatia potrivita fiecarei roti in parte , care turatie nu prea are treaba cu cuplul  . Aici mai adaugam si faptul ca in functie de viraj, trebuie ajustata viteza individuala a fiecarei roti permanent .   Cine va reusi sa faca asta ....o sa ia un Nobel .

Edited by JurasikMan, 19 February 2017 - 11:41.


#13
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Incerci sa contrazici pe cineva?

Nu de alta dar ai inceput cu o aberatie.

Cate tipuri de LSD cunosti? Aplica-le si diferentialului central si poate incepe sa se faca lumina.

Edited by underb, 19 February 2017 - 12:10.


#14
mufasa

mufasa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,011
  • Înscris: 02.12.2014

 JurasikMan, on 19 februarie 2017 - 11:33, said:

Bre inginerilor , tehnic este imposibil sa dai 40 % pe o punte si 60 % pe cealalta punte ...la o masina care merge drept inante Posted Image . Se rupe de pe la jumatate Posted Image .
Posted Image
Nu se rupe nimic, sunt multe modele care au 4x4 permanent cu distributie inegala a tractiunii pe cele 2 axe.

#15
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,023
  • Înscris: 09.01.2007
Pai sunt o gramada de AWD permanente care asta promit: distributie 60:40 cand e nevoie, gen.

#16
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Bine zis Posted Image . " Cand este nevoie " nu inseamna " permanent " . Permanent inseamna si cand este nevoie si cand nu este nevoie . Acum sa ne gandim ....de ce ar fi nevoie ? Pai de ce ca se pierde aderenta . La ce se pierde aderenta ? La roata aia amarata care impinge agregatul.
LSD-ul functioneaza retroactiv . Cuplu se transmite si celelalte roti a puntii cand roata cu aderenta pierde aderenta si se invarte mai repede decat roata fara aderenta ...care se invarte sarmana cu viteza masinii . Deci , LSD nu asigura doua roti tractoare pe o punte permanent ci doar atunci cand una se invarte in gol, ceea ce face ca si cea de-a doua sa se cupleze .
Nu vreau sa contrazic pe nimeni . Imi place sa argumentez ceea ce spun .
In practica , nu poti avea 4 roti care parcurg distante diferite , pe o masina , care sa traga in acelasi timp, decat daca ai trei diferentiale blocabile si blocate ...si sa evoluezi intr-un teren care permite ruperea aderentei ( gheata , polei , nisip , pietris , zapada , etc ) , . Ca soferul nu simte cum functioneaza transferul de cuplu pe " 4x4 permanent " de la o roata la alta si de la o punte la alta , este alta poveste . Soferul de BMW X 6 este convins ca la masina lui trag toate rotile . De aia a si dat o caciula de bani. Adevarul este ca si trag toate patru ...dar pe rand sau in combinatii de 4 luate cate doua , in cazuri exceptionale 4 luate cate trei .

Edited by JurasikMan, 19 February 2017 - 20:49.


#17
Epdm

Epdm

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,450
  • Înscris: 15.01.2017
Jurasikman, am senzatia ca nu faci diferența intre cuplu si viteza de rotație. :)

#18
_trakker_

_trakker_

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 24.04.2010
http://www.awdwiki.com/en/bmw/

E46 330xi ;)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate