xDrive vs Quattro
#1
Posted 18 February 2017 - 21:34
BMW xDrive sau Audi Quattro?
Un videoclip rezumat despre cele doua sisteme 4x4 AWD [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/itsU5e4ZWJc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#2
Posted 18 February 2017 - 21:42
Concluzia e ca ambele sunt bune insa cele mai importante sunt cauciucurile si soferul.
https://www.facebook...54388523419790/ Edited by Kroghy, 18 February 2017 - 21:45. |
#3
Posted 18 February 2017 - 21:44
Si ambele sunt un moft, fara aplicatie in viata cotidiana, exceptand cateva situatii iarna sau daca la volan sunt niste schumacheri...
bmw pare a avea.un mic avantaj Edited by Karogs, 18 February 2017 - 21:46. |
#4
Posted 18 February 2017 - 21:47
Karogs, on 18 februarie 2017 - 21:44, said:
Si ambele sunt un moft, fara aplicatie in viata cotidiana, exceptand cateva situatii iarna sau daca la volan sunt niste schumacheri... bmw pare a avea.un mic avantaj Din cate am vazut si citit Audi are avantaj cand masina are Torsen dar pierde cand are Haldex fata de modelele similare de la BMW. Edited by Kroghy, 18 February 2017 - 21:49. |
#5
Posted 18 February 2017 - 22:09
#6
Posted 18 February 2017 - 22:15
@Adm
Incepand cu min 4;30 din video tau- din ce am tradus quattro e mai bun pe zapada si gheata, XDrive pe uscat. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NRpDBzFFI1g?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by MKdens24kw, 18 February 2017 - 22:15. |
#7
Posted 18 February 2017 - 22:24
Conteaza foarte mult ce anvelope au masinile respective, abia daca sunt de aceleasi dimensiuni, de la acelasi producator si ruleaza pe aceeasi suprafata putem observa anumite diferente. In rest sunt ca si inexistente pe zapada, uscat sau gheata. Ele au acelasi rol.
|
#9
Posted 19 February 2017 - 00:53
#10
Posted 19 February 2017 - 01:17
Pai comparam sisteme diferite care sunt gandite sa functioneze diferit.
In mod normal la BMW distributia cuplului este 100% spate si doar daca e nevoie transfera si pe fata. Tipic BMW as spune. La Torsen e cumva 40/60. In fine, totul este mult mai complex si s-a mai discutat pe forum de nu stiu cate ori inca din urma cu cativa ani. |
|
#11
Posted 19 February 2017 - 08:29
TruculMagic, on 18 februarie 2017 - 22:09, said:
Daca au motor transversal au haldex. TruculMagic, on 18 februarie 2017 - 22:24, said:
Conteaza foarte mult ce anvelope au masinile respective, abia daca sunt de aceleasi dimensiuni, de la acelasi producator si ruleaza pe aceeasi suprafata putem observa anumite diferente. In rest sunt ca si inexistente pe zapada, uscat sau gheata. Ele au acelasi rol. serginho74, on 19 februarie 2017 - 01:17, said:
Pai comparam sisteme diferite care sunt gandite sa functioneze diferit. In mod normal la BMW distributia cuplului este 100% spate si doar daca e nevoie transfera si pe fata. Tipic BMW as spune. La Torsen e cumva 40/60. In fine, totul este mult mai complex si s-a mai discutat pe forum de nu stiu cate ori inca din urma cu cativa ani. |
#12
Posted 19 February 2017 - 11:33
Bre inginerilor , tehnic este imposibil sa dai 40 % pe o punte si 60 % pe cealalta punte ...la o masina care merge drept inante . Se rupe de pe la jumatate .
Fizica este ceva complicat , in special pentru blogeri si economisti iar daca mai combinam cu mecanica , nastem monstri virtuali . Explicatile date de producatori sunt pentru cumparatorul nepriceput , ala care are nevoie de un stimul ca sa cumpere o anumita masina . Realitatea este ca 4x4 permanent fara diferential central blocat este un 4x4 inexstent . Problema se pune in milisecundele in care un sistem sau celalalt reactioneaza la pierderea aderentei puntii principale . Acestea sunt sisteme numite "retroactive" si au denumirea aceasta tocmai pentru ca asteapta sa se invarta o roata ( de obicei doar una trage la 4x4 permaent ) mai repede ca celelalte , ca sa fie relativ deconectata si cuplul transmis pe roata cu ( teoretic ) cea mai buna aderenta de moment . Subliniez ca sa intelegeti ca roata care are in secunda 1 cea mai buna aderenta , o poate pierde total in secunda 2 . Cautati flmulete despre cum functioneaza un diferential ( de preferat ala cu rosia si scobitorile ) si urmariti-l de 10 ori . Dupa aceea , loviti de revelatie sa facem bascalie de traznaile postate anterior . Povestea asta cu cuplul este o chestie tare ciudata. La o masina care vireaza , in termeni absoluti fiecare roata se invarte cu viteza diferita . Ca sa am tractiune integrala permanenta trebuie sa asigur turatia potrivita fiecarei roti in parte , care turatie nu prea are treaba cu cuplul . Aici mai adaugam si faptul ca in functie de viraj, trebuie ajustata viteza individuala a fiecarei roti permanent . Cine va reusi sa faca asta ....o sa ia un Nobel . Edited by JurasikMan, 19 February 2017 - 11:41. |
#13
Posted 19 February 2017 - 12:10
Incerci sa contrazici pe cineva?
Nu de alta dar ai inceput cu o aberatie. Cate tipuri de LSD cunosti? Aplica-le si diferentialului central si poate incepe sa se faca lumina. Edited by underb, 19 February 2017 - 12:10. |
#14
Posted 19 February 2017 - 17:22
JurasikMan, on 19 februarie 2017 - 11:33, said:
Bre inginerilor , tehnic este imposibil sa dai 40 % pe o punte si 60 % pe cealalta punte ...la o masina care merge drept inante . Se rupe de pe la jumatate . Nu se rupe nimic, sunt multe modele care au 4x4 permanent cu distributie inegala a tractiunii pe cele 2 axe. |
#15
Posted 19 February 2017 - 20:20
Pai sunt o gramada de AWD permanente care asta promit: distributie 60:40 cand e nevoie, gen.
|
|
#16
Posted 19 February 2017 - 20:34
Bine zis . " Cand este nevoie " nu inseamna " permanent " . Permanent inseamna si cand este nevoie si cand nu este nevoie . Acum sa ne gandim ....de ce ar fi nevoie ? Pai de ce ca se pierde aderenta . La ce se pierde aderenta ? La roata aia amarata care impinge agregatul.
LSD-ul functioneaza retroactiv . Cuplu se transmite si celelalte roti a puntii cand roata cu aderenta pierde aderenta si se invarte mai repede decat roata fara aderenta ...care se invarte sarmana cu viteza masinii . Deci , LSD nu asigura doua roti tractoare pe o punte permanent ci doar atunci cand una se invarte in gol, ceea ce face ca si cea de-a doua sa se cupleze . Nu vreau sa contrazic pe nimeni . Imi place sa argumentez ceea ce spun . In practica , nu poti avea 4 roti care parcurg distante diferite , pe o masina , care sa traga in acelasi timp, decat daca ai trei diferentiale blocabile si blocate ...si sa evoluezi intr-un teren care permite ruperea aderentei ( gheata , polei , nisip , pietris , zapada , etc ) , . Ca soferul nu simte cum functioneaza transferul de cuplu pe " 4x4 permanent " de la o roata la alta si de la o punte la alta , este alta poveste . Soferul de BMW X 6 este convins ca la masina lui trag toate rotile . De aia a si dat o caciula de bani. Adevarul este ca si trag toate patru ...dar pe rand sau in combinatii de 4 luate cate doua , in cazuri exceptionale 4 luate cate trei . Edited by JurasikMan, 19 February 2017 - 20:49. |
#17
Posted 19 February 2017 - 21:31
Jurasikman, am senzatia ca nu faci diferența intre cuplu si viteza de rotație.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users