Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

xDrive vs Quattro

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#91
HEX2FUN

HEX2FUN

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,719
  • Înscris: 15.07.2013

View Postjiovrica-ciobanoiu, on 17 februarie 2019 - 17:08, said:

Eu am inteles de la userul “Hex2Fun” ca xDrive este miezul din dodoasca. Inclusiv mai tare decat Torsenul de pe RS4/RS6 si asta macar pentru ca Torsen este un diferential ieftin dar totusi mult mai rezistent decat celelalte (asta a fost formularea userului respectiv). Aici se cuvine a face cateva observatii apropos de pafarismul cras al unora care comenteza in sectiunea auto a softpedia, deci: Torsen este un diferential ieftin dar mai rezistent decat celelalte, spun pafaristii... Epic si impresionant in acelasi timp... Dupa care sentimentul cat se poate de prezent ca respectivul este convins ca Torsen este un producator... Poate aici ma insel, in fine...
Ai inteles gresit, xDrive nu este miezul din dodoasca, dar este un sistem mai bun comparat cu Torsenul de la JTEKT pentru aplicatii de strada. Bine inteles, asta este parerea mea, a ta (sper bazata pe ceva) poate sa fie diferita.
Torsenul (torque sense) este un LSD pur mecanic, asta prin constructie il face un sistem reactiv. Ca sa devina activ are envoie ca sa existe o diferenta de cuplu intre cele doua punti (sau cele doua roti, depinde unde il folosesti). In momentul in care diferenta de cuplu se realizeaza torsenul se blocheaza mecanic si astfel distribui cuplul ( intr-o proportie fixa de exemplu 30% sau 40%) intre cele doua punti.
Avantajele torsenului sunt reprezentate de faptul ca nu are nevoie de abreiaj, cuplaj vascos, senzori sau actuatori. Asta il face un sistem ieftin (pentru producator), usor de implementat. Fiind un cuplaj mecanic, torsenul nu are uzura in din momentul in care devine cuplat - lucru care nu se intampla la alte tipuri de diferentiale blocabile.
Dezavantajele torsenului sunt reprezentate de lipsa controlabilitatii, astfel incat nu exista posibilitate sa decizi intr-un mod inteligent cand este necesar sa fie cuplat. Un alt dezavantaj este torque locking ratio care este fix, nu poti sa decizi ce diferenta de cuplu poti sa transmiti.

xDrive pe de alta parte este un sistem de blocare al diferentialului prin intermediul unui ambreiaj multi-disc umed. Este un sistem mai scump (pentru producator) pentru ca are nevoie de electronica + software pentru functionare (senzori, actuatori, etc).
xDrive are capacitatea de a modula raportul de transfer al cuplului, astfel incat poate sa tranfere orice valoare intre 0 si 100%. In plus, diferentialul nu are nevoie ca o diferenta de cumplu sa existe, poate fi comandat electric sa fie inchis in anumite situatii. Asta inseamna ca xDrive este un sistem proactiv.
Dezavantajul xDrive vine tocmai de la acel ambreiaj multidisc umed, care efectiv este lasat sa alunece pentru a realiza diferenta de cuplu (patineaza) si asta in timp duce la uzura. In plus si uleiul o sa fie contaminat cu particule provenite de la hartia amreiajului, astfel ca ai nevoie de un sistem de filtrare (in functie de aplicatie).

Depinde de aplicatie ce vrei sa folosesti, dar tendinta la ora actuala este de a implementa diferentiale blocabile controlabile (de tip xDrive daca vrei) in toate aplicatiile. Incusiv VAG face acest lucru.

Legat de affirmatia asta "pafarismul cras" eu zic sa o lasi mai molle cu pianul pe scari. In timpul liber mai scriu pe forumuri, dar ca si profesie dezvolt sisteme de tractiune integrala (printre altele).

Sunt curios de argumentele tale, practic ma faci prost. Asa ca mai mult sunt curios sa vad explicatia ta, domeniul este dinamic si nimeni nu este detinatorul adevarului absolut, asa ca poate invat ceva nou.

Si inca ceva, ca am vazut ca aduci vorba de RS6 in discutie: diferenta intre un Torsen pentru o masina cu 400Nm si una cu 4000Nm este legata de dimensiunea elementelor, nu exista alt principiu de functionare. Asadar, un LSD este un LSD indiferent de cat cuplu este proiectat sa transmita. La un moment dat ajungi la limitari tehnologice legate de dimensiunea elementelor si atunci ai nevoie sa faci lucuri in plus in restul elementelor.

Edited by HEX2FUN, 23 February 2019 - 17:25.


#92
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016

View Postjiovrica-ciobanoiu, on 17 februarie 2019 - 17:08, said:

Eu am inteles de la userul “Hex2Fun” ca xDrive este miezul din dodoasca. Inclusiv mai tare decat Torsenul de pe RS4/RS6 si asta macar pentru ca Torsen este un diferential ieftin dar totusi mult mai rezistent decat celelalte (asta a fost formularea userului respectiv). Aici se cuvine a face cateva observatii apropos de pafarismul cras al unora care comenteza in sectiunea auto a softpedia, deci: Torsen este un diferential ieftin dar mai rezistent decat celelalte, spun pafaristii... Epic si impresionant in acelasi timp... Dupa care sentimentul cat se poate de prezent ca respectivul este convins ca Torsen este un producator... Poate aici ma insel, in fine...

Noroc cu experti ca tine..:))
Torsen-ul are avantaje si dezavantaje. Dar aducand aminte de rs6, probabil ca in mintea ta traieste ideea cum ca torsen-ul de pe rs6 este mai bun decat un torsen de pe un q5 2.0 tdi, ceea ce ne conduce la concluzia ca nu intelegi nimic si scrii sa te afli in treaba.
Bun, revenind la subiect, de ce crezi ca noul quattro implementat de Audi este de tipul xdrive-ului, daca era asa "net superior" torsenul clasic?
Retoric sau nu, aplicabilitatea pentru sosea este mult mai buna la sisteme de tipul xdrive-ului.  Fiind unul care le-a avut pe ambele, pot sa spun ca au fiecare avantajele sale, insa pentru utilizarea cu viteza preponderent pe asfalt si in zapada mica, xdrive-ul este mai bun.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate