Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Playlist melodii radio - unde?

P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...
 Receptie Eutelsat 5 West. Este po...

Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet
 Monitor/Display wireless?

Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!
 Tepari la pariuri pe TikTok

Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac
 

xDrive vs Quattro

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#37
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018

View Postcavaliere, on 06 aprilie 2018 - 08:49, said:

torque vectoring exista si la BMW si chiar si la Opel, deci nu a inventat Audi nimic. Cat despre ultimul quattro de pe Audi A4 b9, vezi ca este similar x drive ului, deci mai documenteaza te .  Nu mai da copy paste de pe net, intai si intelege ceea ce scrii.
Nu m-am referit  la torque vectoring in special, ci am vrut sa transmit ca, Audi pe ultimele modele numai foloseste diferentialul Torsen.
Ci acest diferential a fost inlocuit cu un alt device mecanic, denumit "Crown Gear", adica diferential cu roti dintate de tip coroana, si este cel mai eficient sistem quattro folosit de cei de la Audi. Acest sistem a debutat in 2010 odata cu lansarea modelului RS 5, si este a 6-a generatie de quattro.
Iar acest  diferential  poate fi asociat si cu un sistem electronic de franare inteligenta numit torque vectoring, ceea ce la vechiul diferential (torsen) nu se putea.

Iar in ceea ce priveste quattro-ul de pe ultimul model A4 este un fel de haldex pt motoare longitudinale, adica trage doar puntea fata, iar cand se pierde aderenta se activeaza si puntea spate... deci cu alte cuvinte spuse, nu este permanenta...Din aceasta cauza seamana cu Xdrive, doar ca acest sistem denumit quattro generatia a 7-a este folosit pe variantele nesportive, pe modelele sportive, adica modelel S si RS se foloseste quattro generatia a 6-a, adica diferentialul cu roti dintate de tip coroana.

Ar fi bine sa te mai documentezi despre  a 6-a generatie de quattro, si dupa aia sa vorbesti...

http://www.automarke...auto-44828.html

http://www.awdwiki.c...tro evolutions/

https://www.audiworl...ext-generation/



[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MjaCbpw84kw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by VaidaVDA, 06 April 2018 - 19:38.


#38
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016

View PostVaidaVDA, on 06 aprilie 2018 - 19:10, said:

Nu m-am referit  la torque vectoring in special, ci am vrut sa transmit ca, Audi pe ultimele modele numai foloseste diferentialul Torsen.
Ci acest diferential a fost inlocuit cu un alt device mecanic, denumit "Crown Gear", adica diferential cu roti dintate de tip coroana, si este cel mai eficient sistem quattro folosit de cei de la Audi. Acest sistem a debutat in 2010 odata cu lansarea modelului RS 5, si este a 6-a generatie de quattro.
Iar acest  diferential  poate fi asociat si cu un sistem electronic de franare inteligenta numit torque vectoring, ceea ce la vechiul diferential (torsen) nu se putea.

Iar in ceea ce priveste quattro-ul de pe ultimul model A4 este un fel de haldex pt motoare longitudinale, adica trage doar puntea fata, iar cand se pierde aderenta se activeaza si puntea spate... deci cu alte cuvinte spuse, nu este permanenta...Din aceasta cauza seamana cu Xdrive, doar ca acest sistem denumit quattro generatia a 7-a este folosit pe variantele nesportive, pe modelele sportive, adica modelel S si RS se foloseste quattro generatia a 6-a, adica diferentialul cu roti dintate de tip coroana.

Ar fi bine sa te mai documentezi despre  a 6-a generatie de quattro, si dupa aia sa vorbesti...

http://www.automarke...auto-44828.html

http://www.awdwiki.c...tro evolutions/

https://www.audiworl...ext-generation/



[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MjaCbpw84kw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Si eu zic ca ar fi bine sa nu mai pui filmulete de marketing. Quattro inseamna torsen. Cat despre x drive, eu le-am testat pe taote pe strada, incepand cu x drive ul pus pe e30 urs si stiu cam ce poate. X drive este mai bun pe asfalt decat quattro, iar asta din urma este marginal mai bun pe zapada. Dar au oricum ambele limitele lor, niciunul nu bate awd ul Subaru.

#39
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018

View Postcavaliere, on 06 aprilie 2018 - 19:54, said:

Si eu zic ca ar fi bine sa nu mai pui filmulete de marketing. Quattro inseamna torsen. Cat despre x drive, eu le-am testat pe taote pe strada, incepand cu x drive ul pus pe e30 urs si stiu cam ce poate. X drive este mai bun pe asfalt decat quattro, iar asta din urma este marginal mai bun pe zapada. Dar au oricum ambele limitele lor, niciunul nu bate awd ul Subaru.
Quattro nu inseamna doar torsen. Tu nu intelegi ca torsenul a fost inlocuit cu un alt dispozitiv mecanic, denumit "Crown Gear". Daca tot este un dispozitiv mecanic si principiul de functionare este acelasi asta nu insemna ca este tot torsen.

Awd de la Subaru este slab, pt ca este un sistem simetric, adica ofera in mod normal tractiune 50:50 si din cauza asta subvireaza.

Edited by VaidaVDA, 06 April 2018 - 20:03.


#40
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018
Nu m-am referit  la torque vectoring in special, ci am vrut sa transmit ca, Audi pe ultimele modele numai foloseste diferentialul Torsen.
Ci acest diferential a fost inlocuit cu un alt device mecanic, denumit "Crown Gear", adica diferential cu roti dintate de tip coroana, si este cel mai eficient sistem quattro folosit de cei de la Audi. Acest sistem a debutat in 2010 odata cu lansarea modelului RS 5, si este a 6-a generatie de quattro.
Iar acest  diferential  poate fi asociat si cu un sistem electronic de franare inteligenta numit torque vectoring, ceea ce la vechiul diferential (torsen) nu se putea.

Iar in ceea ce priveste quattro-ul de pe ultimul model A4 este un fel de haldex pt motoare longitudinale, adica trage doar puntea fata, iar cand se pierde aderenta se activeaza si puntea spate... deci cu alte cuvinte spuse nu este permanenta... Din aceasta cauza este similar cu Xdrive, doar ca acest sistem denumit quattro generatia a 7-a este folosit pe variantele nesportive, cu motoare de 4 cilindrii, iar pe variantele cu motoare v6 si v8, sau  pe modelele sportive, adica modelele S si RS se foloseste quattro generatia a 6-a, adica diferentialul cu roti dintate de tip coroana.

Edited by VaidaVDA, 06 April 2018 - 20:20.


#41
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018

View Postcavaliere, on 06 aprilie 2018 - 19:54, said:

Si eu zic ca ar fi bine sa nu mai pui filmulete de marketing. Quattro inseamna torsen. Cat despre x drive, eu le-am testat pe taote pe strada, incepand cu x drive ul pus pe e30 urs si stiu cam ce poate. X drive este mai bun pe asfalt decat quattro, iar asta din urma este marginal mai bun pe zapada. Dar au oricum ambele limitele lor, niciunul nu bate awd ul Subaru.
Citeste despre quattro generatia a 6-a, si o sa vezi ca diferentialul cu roti dintate ("Crown Gear") este alcatuit/construit altfel decat vechiul torsen, si este mai eficient.

https://www.audiworl...ext-generation/

http://www.awdwiki.c...tro evolutions/

Edited by VaidaVDA, 06 April 2018 - 20:47.


#42
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,192
  • Înscris: 13.07.2005

View PostVaidaVDA, on 06 aprilie 2018 - 19:58, said:

.....

Awd de la Subaru este slab, pt ca este un sistem simetric, adica ofera in mod normal tractiune 50:50 si din cauza asta subvireaza.

Bine ca mi-au cazut ochii pe asta, inainte sa-mi pierd vremea sa citesc toate bazaconiile scrise pe aici !

Multumesc !
Am castigat niste minute bune din viata pe care altfel. le-as fi irosit ....

#43
VaidaVDA

VaidaVDA

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 10
  • Înscris: 01.04.2018

View Postmarr, on 10 aprilie 2018 - 08:47, said:

Bine ca mi-au cazut ochii pe asta, inainte sa-mi pierd vremea sa citesc toate bazaconiile scrise pe aici !

Multumesc !
Am castigat niste minute bune din viata pe care altfel. le-as fi irosit ....
Lol
Si cine te-a pus sau te-a obligat sa citesti bazaconii??

Edited by VaidaVDA, 14 April 2018 - 01:45.


#44
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
Ar fi interesant de vazut cum sta la capitolul aderenta, ultima generatie de autoturism Audi quattro versus ultima generatie de autoturism BMW xdrive, avand aceleasi anvelope.Deoarece tehnolgia a evoluat, ultima generatie de masini este mai performanta la capitolul tractiune integrala decat cele de acum 8-12 ani.

#45
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Au uitat de discutie ...de obicei nu urmaresc prea mult un topic. Totusi , am o rugaminte . Va rog sa imi explicat cum puteti voi sa dati cuplu la toate cele patru roti ale unei masini care vireaza ...si care roti se misca cu viteze diferite ( asa zice fizica elementara ) ? Lasand marketingul la o parte , 4x4 permanent este cand ai trei diferentiale blocabile , le activezi ...fiecare roata primeste 25 % din cuplul livrat de motor ...prin intermediul cutiei de transfer si al diferentialelor din punti ( blocate ) ...si care masina merge pe zapada sau nisip ..sau orice carosabil care permite rotatia in gol ..pentru ca altfel se rupe in 4 .  Nu mai credeti tot ce cititi. Producatorii vor sa va pacaleasca ca masinile lor zugravesc cat sunteti voi la plimbare cu bicicleta.

#46
cavaliere

cavaliere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,498
  • Înscris: 13.09.2016
fizica elementara sau neelementara, la x drive de la x uri trage spatele mai mult si fata mai putin in conditiile de aderenta normale.
De exemplu la noul x1 trage fata 90% cu cuplarea puntii spate la nevoie.
Urca-te intr un BMW rwd si apoi intr unul xdrive si dferentele la cum pune puterea jos se simt  pe viu si fac mai mult decat 100 de explicatii.
Am si 2 4x4 part time fara diferential central si stiu ce vrei tu sa zici.
Este si mult marketing ( asta pt ca electronica este la putere).

#47
AstroNut98

AstroNut98

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,444
  • Înscris: 26.01.2014

View PostJurasikMan, on 25 mai 2018 - 16:13, said:

Au uitat de discutie ...de obicei nu urmaresc prea mult un topic. Totusi , am o rugaminte . Va rog sa imi explicat cum puteti voi sa dati cuplu la toate cele patru roti ale unei masini care vireaza ...si care roti se misca cu viteze diferite ( asa zice fizica elementara ) ? Lasand marketingul la o parte , 4x4 permanent este cand ai trei diferentiale blocabile , le activezi ...fiecare roata primeste 25 % din cuplul livrat de motor ...prin intermediul cutiei de transfer si al diferentialelor din punti ( blocate ) ...si care masina merge pe zapada sau nisip ..sau orice carosabil care permite rotatia in gol ..pentru ca altfel se rupe in 4 .  Nu mai credeti tot ce cititi. Producatorii vor sa va pacaleasca ca masinile lor zugravesc cat sunteti voi la plimbare cu bicicleta.
Desi formularea e mai putin decat fericita (no offense), asta e cea mai simpla, dar completa explicatie. Restul e doar marketing, fanboyisme si bla bla.

#48
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,920
  • Înscris: 25.04.2006

View Postmarr, on 10 aprilie 2018 - 08:47, said:


Bine ca mi-au cazut ochii pe asta, inainte sa-mi pierd vremea sa citesc toate bazaconiile scrise pe aici !

Multumesc !
Am castigat niste minute bune din viata pe care altfel. le-as fi irosit ....
Nu e chiar asa, omul stie ceva dar nu destul. Subaru e greu pe fata, orice om care a condus vreo data Subaru normal nu versiuni sport il simte cum se duce de nas in pe franare, ca apoi cand dai sa accelerezi ai subvirare de toata frumusetea pentru ca sistemul Subaru trimite cuplu la toate rotile dar automat mai mult acolo unde e mai multa tractiune adica in puntea fata ca oricum e grea si incarcata de franare. Revening la quattro si xdrive, nu detin Subaru dar din cei cateva sute de kilometri cu un Outback inchiriat e clar ca se comporta total diferit pe sosea decat sistemul Audi si BMW. Pe aderenta proasta nu stiu dar pe asfalt prefer oricand xdrive cu care masina pare mai agila.

#49
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,111
  • Înscris: 22.05.2003
Quattro vs X-drive

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/XHILX16U1ko?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#50
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
Este si marketing, dar de multe ori sistemele se comporta diferit, Macan-ul se comporta total diferit fata de Cayenne. Revenind la topic, in calitate de fost si actual posesor, dupa mai multe quattro / xdrive pt sosea aleg cu ochii inchisi xdrive.

#51
iulian_1976

iulian_1976

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,571
  • Înscris: 10.05.2008
Quattro in momentul de fata este doar marketing.
Marea parte din videoclipuri care demonstreaza ceva tractari de camioane etc sunt motorizari Audi 80,90,100,A4B5 si A4B6,A6  1990-2006 cand quattro era 100% diferential Torsen.

O mare parte din succesul quattro si Audi i se datoareaza lui Ferdinand Piëch care si-a luat mainile de pe Audi prin 2000 plecat in top management la VW.
Genul de om care verifica personal ultimul surub pe o masina inainte sa iasa pe piata,a disparut din industria auto.

Ca sa va faceti o idee Audi quattro a fost interzis in WRC dupa ce castigase doua titluri consecutive, din acel moment Audi s-a retras din competitie.

Mingea este la voi jucati-va Posted Image

Edited by iulian_1976, 20 December 2018 - 01:57.


#52
vali

vali

    forumist

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,885
  • Înscris: 03.12.2001
iulian pare că știe ce spune.

#53
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Testam Sistemul QUATTRO de la Audi Q7 - Tras Afara De TRACTOR - OFF ROAD

#54
Reactor2015

Reactor2015

    ReMember

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,692
  • Înscris: 06.01.2015
Sunt doua sisteme total diferite. Fiecare vine cu avantajele si dezavantajele de rigoare.
Dupa peste 10 de folosire a lui X-drive pot sa spun ca nu m-a dezamagit niciodata.
Am certitudinea ca nici Quattro nu m-ar fi dezamagit.

Alegerea unuia sau altuia dintre sisteme tine de preferintele fiecaruia dar nu cred ca asta este hotarator atunci cand decizi sa cumperi Audi sau BMW. Ambele sisteme isi fac bine treaba si nu te vor lasa in drum.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate