Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...
 Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 

Casa (prea)mult visata, D+P+1, langa Bucuresti (N-V)

* * * * * 10 votes
  • Please log in to reply
2651 replies to this topic

#973
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Daca am de mers pana la Constanta, inchiriez un Ford Mondeo sau Opel Insignia...Posted Image
Eu fac cam 20 Km pe zi in Timisoara si cam 500 Km pe an extraurban.

Iar pentru mers in oras, electrica e cea mai faina.

#974
xml

xml

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,361
  • Înscris: 27.10.2005

View Postkolfleading, on 15 octombrie 2018 - 09:15, said:

Unul si-a cumparat cu 15 K EUR un Ford Focus Diesel 1.5 care consuma 7 L / 100 Km in Timisoara.
Unul si-a cumparat cu ... (nu vrea sa spuna cu cat) ... un Toyota Auris Hybrid care consuma 6 L in Timisoara.

Nu stiu ce trasee au, noi facem din nord spre centru o vesnicie si mergem bara la bara. Un diesel de 2.4 consuma si 16-17, atunci cand facem 7-10 km pe ora. O benzinara de 2, cu start stop dezactivat (nu cred in electromotoarele alea si nici nu am chef sa iau alta baterie dupa 3 ani) pe la 11-11.5. Nord-centru mi se pare dezastru la noi, intre 7 si 8 dimineata. Dar la cea mica am mers clar pe benzină. Si nu regretam.

Inainte de a da cu pietre, noi am facut in concedii, in 2017, peste 10.000 de km, plus drumuri la socri, etc. Peste 30k pe an cu drumuri de pana la 1300 pe zi, altadata zapada si pietre. Am ajuns la concluzia ca ne-ar trebui 3 masini. Două electrice mici pentru oraș si una mare pentru concedii si afara din oras. Ne-am oprit la una mai mare si alta mai mica.

Edited by xml, 16 October 2018 - 18:42.


#975
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
M-am mai documentat si in sfarsit am inteles la ce se refera Mirel_85.
Desi exprimarea lui a fost deficitara, fundamental are dreptate.

Masinile electrice care se vand si pe la noi au in general doua variante de incarcare:
  • incarcare lenta, cu curent alternativ (AC) direct de la retea, prin intermediul unui incarcator instalat direct in masina (conector Type 2)
  • incarcare rapida, cu curent continuu (DC), de la un incarcator extern, care baga curent direct in baterie (conector CCS sau CHAdeMO)
Majoritatea masinilor au incarcatorul on-board de putere mica (3 ... 7 kWh) si majoritatea sunt monofazate. Chiar daca legi la o priza trifazata, incarcatorul la majoritatea masinilor foloseste o singura faza, cu cateva mici exceptii.
  • Hyundai Ioniq foloseste o singura faza si trage max. 32 A, deci 7.4 kW
  • Nissan Leaf foloseste o singura faza si trage max. 6.6 kW, deci 28 A
  • VW e-Golf poate sa mearga pe o faza cu 3.6 kW (16 A) sau pe doua faze cu 7.2 kW (2 x 16 A)
  • VW e-Up! poate sa mearga doar pe o singura faza si trage max. 16 A, deci 3.6 kW max.
  • Renault Zoe este o exceptie si poate sa mearga pana la 63 A pe 3 faze, deci poate sa traga pana la 43 kW! Dar Zoe nu are incarcare rapida DC.
  • Tesla Model 3 EU poate merge cu 3 faze x 16 A = 11 kW
In toate cazurile, incarcatorul din masina "negociaza" cu "priza" curentul maxim pe care sa-l traga. De aceea exista acele adaptoare Type 2 la care poti regla curentul maxim absorbit. Dar stiu sigur ca am vazut la cel putin un model de masina electrica posibilitatea de a seta din meniul masinii ce putere maxima sa traga (evident, in limita puterii maxime permisa de incarcatorul on-board).

Majoritatea incarcatoarelor publice permit pana la 22 kW (3 x 230V x 32 A) pe cablul de incarcare Type 2 (AC).


Concluzie pt. catalin: fire de doar 4 mmp s-ar putea sa nu fie suficiente.
Poate iti iei masina care are incarcator on-board monofazat de 7 kW, si atunci o sa vrea sa traga 32A.

Attached Files


Edited by kolfleading, 16 October 2018 - 20:51.


#976
Mirel_85

Mirel_85

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 07.09.2008

View Postkolfleading, on 16 octombrie 2018 - 20:47, said:

M-am mai documentat si in sfarsit am inteles la ce se refera Mirel_85.
Desi exprimarea lui a fost deficitara,
Posted Image

View Postkolfleading, on 16 octombrie 2018 - 20:47, said:

fundamental are dreptate.
Posted Image

View Postkolfleading, on 16 octombrie 2018 - 20:47, said:

Concluzie pt. catalin: fire de doar 4 mmp s-ar putea sa nu fie suficiente.
Poate iti iei masina care are incarcator on-board monofazat de 7 kW, si atunci o sa vrea sa traga 32A.

Este suficient 4 mm cupru plin. Doar nu o sa isi ia tanc electric sau cine stie ce nava spatiala electrica.
Fizic sunt suficiente si bune chiar si 5 fire de 2.5 mm dar se pot incalzi si decupleaza intrerupatorul. Eu pentru siguranta fizica(a circuitului) si psihica(a mea) am put 5 fire de 4 mm la priza 380V de la exterior, mai mult deja sunt exagerari fara rost.

Am testat asta cu un  tun de caldura de 11 kw, echipat din fabrica cu fir de 2.5 mm. Cablul de alimentare era caldut bine pe cand cablurile de 4 mm ce imi ies din perete la care era conectata priza de 380 erau reci. La fel si la o centrala electrica ce am avut-o in teste pentru IPAT. La prima pornire a functionat cateva zeci de minute pe putere maxima 14 kw pana cand s-a incins cablul de la prelungitorul 380 (cu fire de 2.5 mm) cand a decuplat intrerupatorul din tablou. In schimb firele atarnate din perete de 4 mm erau deasemenea ca in exemplul anterior, reci. A trebuit sa reduc temperatura la apa la 20 oC dupa am dat la 25 si tot asa ca sa nu porneasca pe putere maxima centrala sa sara iar siguranta.

Poate sa puna si 5 x 10 mm, atat timp cat el va avea un intrerupator 3p+n de 16A acele fire sunt doar bani dati in plus. Iar intrerupator de 32A nu poate sa puna ca e generala de 32 A.Posted Image Solutie e sa faca cerere la Enel sa le arate factura de la Naveta Spatiala Voyager si sa ii dea 100 KW ca sa poata sa puna intrerupator de 125 A in BMPT, 100 A in tabloul general si 64 A pe priza de Voyager SuperExtraCharger cu fire de 5x10mm.Posted Image

Edited by Mirel_85, 17 October 2018 - 11:51.


#977
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View PostMirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:

Este suficient 4 mm cupru plin.
NU este suficient.
Explicatia: majoritatea masinilor au incarcator on-board monofazat de aprox. 7 kW, ceea ce inseamna aprox. 30 A pe una dintre faze.
Degeaba ii dai masinii trifazat, ca o sa consume 30A de pe o singura faza si zero A de pe celelalte doua.

View PostMirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:

Am testat asta cu un  tun de caldura de 11 kw, echipat din fabrica cu fir de 2.5 mm.
Cred ca tunul de caldura era trifazat. Asta ar insemna 3 faze x 16 A pe fiecare faza, adica in limite normale pentru fire de 2.5 mmp.


View PostMirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:

Poate sa puna si 5 x 10 mm, atat timp cat el va avea un intrerupator 3p+n de 16A
Intrerupatorul se inlocuieste foarte usor ulterior in functie de necesitati.
Mult mai usor decat scos afara 5 fire de 4 mm si tras alte 5 fire si mai groase, poate ai ghinion si nici nu le mai poti trage.

View PostMirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:

intrerupator de 32A nu poate sa puna ca e generala de 32 A
Ba poate sa puna, nu e nici o problema.
Atat ca nu va avea selectivitate in caz de defect. Nu stii care o sa sara primul in caz de defect.
Dar asta este un risc pe care ti-l asumi cand ai un consumator monofazat aproape de puterea maxima pe o faza a bransamentului.

Edited by kolfleading, 17 October 2018 - 15:09.


#978
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,487
  • Înscris: 06.01.2014
La mine treaba este muuult mai simpla: cand voi avea bani sa iau electrica, voi avea bani si sa modific instalatia.Posted Image

#979
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,231
  • Înscris: 14.05.2007
Foarte interesanta si educativa discutia, cred ca am inteles cateva lucruri printre care si acela ca trebuie sa schimb acel cablu de 2.5 cu unul de 4mm si inca repede sa nu apuce scurtpedoi sa puna polistiren in camera respectiva Posted Image
Observ ca subiectul cu masinile ramane unul dintre cele 2 preferate de baieti (cred ca stim care e celalalt..) pe cabd fetele discuta in paralel pe alt topic despre...silicoane Posted Image) Billy, Dan, no offense dar altfel nu iesea bine gluma Posted Image)

View Postkolfleading, on 17 octombrie 2018 - 15:09, said:

NU este suficient.
Explicatia: majoritatea masinilor au incarcator on-board monofazat de aprox. 7 kW, ceea ce inseamna aprox. 30 A pe una dintre faze.
http://e-cablu.ro/pr... - ei zic ca la 4mm 2 sectiune ajungi la 26A in teava si 42 in aer. Deci destul de aproape de 30. Oricum peste 32 nu cred ca duce" bransamentul iar un cablu cu conductor de 6 mm2 cred ca e destul de greu de tras in acest moment.

Altfel: pe un cablu 5X 4mm2 pot sa pun si o priza normala pe langa cea trifazata? Da, stiu..inca mai am intrebari din astea...Posted Image


View PostMirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:

Iar intrerupator de 32A nu poate sa puna ca e generala de 32 A. Solutie e sa faca cerere la Enel sa le arate factura de la Naveta Spatiala Voyager si sa ii dea 100 KW ca sa poata sa puna intrerupator de 125 A in BMPT, 100 A in tabloul general si 64 A pe priza de Voyager SuperExtraCharger cu fire de 5x10mm.
Pai de unde stii ce "putere" are bmpt-ul unde suntem conectati?

View Postcristobob, on 17 octombrie 2018 - 15:42, said:

La mine treaba este muuult mai simpla: cand voi avea bani sa iau electrica, voi avea bani si sa modific instalatia.
Nu e neaparat asa, modificarea nu tine doar de bani ci si de disconfort cu diferite lucrari aditionale de reparatie si chiar cu imposiilitati tehnice. Plus ca daca masina electrica devine "norma" pretul o sa fie mai acceptabil si nu doar cei bogati care au bani si pot modifica si instalatia electrica si-l vor putea permite. Inteleg ca ai uitat sa prevezi priza asta, am dreptate? :)))))))

Edited by catalijns, 17 October 2018 - 16:33.


#980
danfizesan

danfizesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,930
  • Înscris: 30.01.2008

View Postcatalijns, on 17 octombrie 2018 - 16:29, said:

.... pe cand fetele discuta in paralel pe alt topic despre...silicoane Posted Image) Billy, Dan, no offense dar altfel nu iesea bine gluma Posted Image)


Eu am considerat ca și băieții pot sa își dea cu părerea despre silicoane, mai ales când 86 voia sa le acopere.

#981
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,487
  • Înscris: 06.01.2014

View Postcatalijns, on 17 octombrie 2018 - 16:29, said:

.... Inteleg ca ai uitat sa prevezi priza asta, am dreptate? Posted Image))))))
GREȘIT.  Am "tras" cablu 5x10 ( da, are un centimetru fiecare fir) pana la tabloul din subsol unde sunt garajele. Trebuie doar sa schimb firele ce trec dintr-o parte în cealaltă a unui perete de 25 cm .

Edited by cristobob, 17 October 2018 - 21:13.


#982
Mirel_85

Mirel_85

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,865
  • Înscris: 07.09.2008

View Postdanfizesan, on 17 octombrie 2018 - 17:22, said:

Eu am considerat ca și băieții pot sa își dea cu părerea despre silicoane, mai ales când 86 voia sa le acopere.

View Postcatalijns, on 17 octombrie 2018 - 16:29, said:

fetele discuta in paralel pe alt topic despre...silicoane

Aaa... cum...unde... ce topic cu silicoane? Au si poze ilustrative precum punem noi pe jurnalele de constructii?

#983
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

View Postcatalijns, on 17 octombrie 2018 - 16:29, said:

ei zic ca la 4mm 2 sectiune ajungi la 26A in teava
Asta este la temperatura maxima a firului, adica vreo 70 C, ceea ce va duce la imbatranirea mai rapida a izolatiei.
Sfatul meu este sa faci un efort si sa tragi de 6 mmp.

View Postcatalijns, on 17 octombrie 2018 - 16:29, said:

Altfel: pe un cablu 5X 4mm2 pot sa pun si o priza normala pe langa cea trifazata?
Da, poti. Se leaga intre una dintre faze (L1, L2 sau L3) si N (nulul de lucru).

View Postcristobob, on 17 octombrie 2018 - 20:50, said:

Am "tras" cablu 5x10 ( da, are un centimetru fiecare fir)
Cablurile se "masoara" prin aria sectiunii transversale (exprimata in milimetri patrati, mmp). NU cred ca ai tras cablu de 1 centimetru diametru, pentru ca asta ar insemna sectiune de aproape 80 mmp.

Cred ca ai tras cablu de 10 mmp, care are aprox. 3.5 milimetri diametru (partea de cupru).
Diametrul exterior, cu tot cu izolatie, este in jur de 6 milimetri.
https://www.dedeman....astru/p/1026213

Edited by kolfleading, 17 October 2018 - 21:47.


#984
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,487
  • Înscris: 06.01.2014
Ca de obicei, " scurt si la obiect". Am mai invatat ceva.  Multumesc si felicitari , domnucu" Kolf.

#985
ionut27

ionut27

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,962
  • Înscris: 30.11.2008
Ar mai trebui avut in vedere faptul ca majoritatea producatorilor, pentru a face mai mult profit, au redus sectiunea. Desi pe eticheta scrie 2,5mm, real are 2,2, cel de 1,5 are 1,26 samd. Cine nu crede poate masura. Daca au mai umblat si la puritatea cuprului, se mai pierde si acolo ceva. Cu materialele de se gasesc acum, niciodata nu trebuie sa mergi cu calculul la limita, trebuie sa ai ceva rezerva de siguranta. O simpla parere.

#986
bobitzaaa

bobitzaaa

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,197
  • Înscris: 23.02.2007
Poftim.

Attached Files



#987
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,541
  • Înscris: 30.07.2007
Mai, sa fie.....si astea se-ndoaie?!

#988
cristobob

cristobob

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,487
  • Înscris: 06.01.2014

View Postbobitzaaa, on 18 octombrie 2018 - 12:07, said:

Poftim.
Maare lucru: 2 bare fi 12 (sa nu zica carcotasii ca te zgarcesti), cam 5 calareti si minin, da' minin 3 etrieri (asa la ochi). Beton musai (cu) impermeabilizant (ca sigur o folosesti si pe ploaie) si o tencuiala suuubtire. Finisare dupa gust: plasa de 160, polistiren cu lambda bun, musai de 20 cm ("o sa vezi tu ca n-o sa-ti para rau"), NU UITA DE DIBLURI si o tencuiala decorativa, cred ca siliconata.. Dorel o sa-ti ceara pe manopera vreo 4 - 5 mii si nu cred ca mai negociaza. Rezultatul : NEPRETUIT.

#989
catalijns

catalijns

    je

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,231
  • Înscris: 14.05.2007

View Postkolfleading, on 17 octombrie 2018 - 21:45, said:

Sfatul meu este sa faci un efort si sa tragi de 6 mmp.
Asa vom face, multumim pentru explicatiile detaliate.Posted Image

View Postcristobob, on 17 octombrie 2018 - 20:50, said:

GREȘIT.  Am "tras" cablu 5x10 ( da, are un centimetru fiecare fir) pana la tabloul din subsol unde sunt garajele. Trebuie doar sa schimb firele ce trec dintr-o parte ĂŽn cealaltă a unui perete de 25 cm .
Sunt curios cati amperi vrei sa transporti prin acel cablu bineinteles in functie si de ce poate conexiunea din bmpt (care mai poate creste in timp, la cerere). Practic tu ai deja infrastructura, nu mai trebuie sa faci mare lucru cand o sa fie nevoie, acea modificare de instalatie de care ai spus e doar o virgula.



Alta problema pentru care ne-ar ajuta un sfat:
Incepind de ieri suntem bransati la apa cu tot ce presupune treaba asta. Avem un camin de apometru din acela mic (D.550 H.800) pentru ca nu stam foarte bine cu spatiul in zona respectiva si in plus intentionam sa instalam in demisol toate filtrele necesare, este mult mai la indemana in acest fel.
Vreom insa si 2 cismele, una pe langa apometru si una in gradina, deja teava este ingropata pe traseul respectiv. Inteleg insa ca e recomandat sa existe traseu separat pentru cismele a.i. iarna sa il golesti de apa si sa il protejezi de inghet. daca ar fi un traseu comun si ai avea probleme cu vreo cismea atunci impactul ar fi unul semnificativ si neplacut.
Cum sa procedam, avem nevoie sa plecam cu 2 trasee din camin (probabil cu un T) si sa avem un ventil ceva pentru golirea traseului de cismele peste iarna. Credeti ca e loc sa facem cumva acest lucru in acest camin sau exista vreo alta solutie mai isteata?

Edited by catalijns, 19 October 2018 - 09:05.


#990
lapcat

lapcat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 620
  • Înscris: 23.01.2007
Caminul cu apometru e in curte sau afara?  Daca e in curte pune un T cu 2 robineti, unul de inchis circuitul si unul pentru golire, in caminul cu apometru. Nu stiu cum e configuratia terenului dar eu as pleca cu o singura teava si as merge la cele doua cismele, practic le-as lega in serie.
Daca ai caminul cu apometru afara atunci pune alt camin in curte (gasesti prin dedeman d'alea de plastic) unde montezi T-ul si robinetii.

N-as pune doua trasee, te incurci cu prea multe tevi. Pui fiecare cismea pe un T cu robinet in teava de alimentare si in felul asta poti opri pe oricare din cele doua fara sa intrerupi apa la cealalta.

Edited by lapcat, 19 October 2018 - 09:52.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate