Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Casa (prea)mult visata, D+P+1, langa Bucuresti (N-V)
#973
Posted 16 October 2018 - 14:26
Daca am de mers pana la Constanta, inchiriez un Ford Mondeo sau Opel Insignia...
Eu fac cam 20 Km pe zi in Timisoara si cam 500 Km pe an extraurban. Iar pentru mers in oras, electrica e cea mai faina. |
#974
Posted 16 October 2018 - 18:41
kolfleading, on 15 octombrie 2018 - 09:15, said:
Unul si-a cumparat cu 15 K EUR un Ford Focus Diesel 1.5 care consuma 7 L / 100 Km in Timisoara. Unul si-a cumparat cu ... (nu vrea sa spuna cu cat) ... un Toyota Auris Hybrid care consuma 6 L in Timisoara. Nu stiu ce trasee au, noi facem din nord spre centru o vesnicie si mergem bara la bara. Un diesel de 2.4 consuma si 16-17, atunci cand facem 7-10 km pe ora. O benzinara de 2, cu start stop dezactivat (nu cred in electromotoarele alea si nici nu am chef sa iau alta baterie dupa 3 ani) pe la 11-11.5. Nord-centru mi se pare dezastru la noi, intre 7 si 8 dimineata. Dar la cea mica am mers clar pe benzină. Si nu regretam. Inainte de a da cu pietre, noi am facut in concedii, in 2017, peste 10.000 de km, plus drumuri la socri, etc. Peste 30k pe an cu drumuri de pana la 1300 pe zi, altadata zapada si pietre. Am ajuns la concluzia ca ne-ar trebui 3 masini. Două electrice mici pentru oraș si una mare pentru concedii si afara din oras. Ne-am oprit la una mai mare si alta mai mica. Edited by xml, 16 October 2018 - 18:42. |
#975
Posted 16 October 2018 - 20:47
M-am mai documentat si in sfarsit am inteles la ce se refera Mirel_85.
Desi exprimarea lui a fost deficitara, fundamental are dreptate. Masinile electrice care se vand si pe la noi au in general doua variante de incarcare:
Majoritatea incarcatoarelor publice permit pana la 22 kW (3 x 230V x 32 A) pe cablul de incarcare Type 2 (AC). Concluzie pt. catalin: fire de doar 4 mmp s-ar putea sa nu fie suficiente. Poate iti iei masina care are incarcator on-board monofazat de 7 kW, si atunci o sa vrea sa traga 32A. Attached FilesEdited by kolfleading, 16 October 2018 - 20:51. |
#976
Posted 17 October 2018 - 11:50
kolfleading, on 16 octombrie 2018 - 20:47, said:
M-am mai documentat si in sfarsit am inteles la ce se refera Mirel_85. Desi exprimarea lui a fost deficitara, kolfleading, on 16 octombrie 2018 - 20:47, said:
fundamental are dreptate. kolfleading, on 16 octombrie 2018 - 20:47, said:
Concluzie pt. catalin: fire de doar 4 mmp s-ar putea sa nu fie suficiente. Poate iti iei masina care are incarcator on-board monofazat de 7 kW, si atunci o sa vrea sa traga 32A. Este suficient 4 mm cupru plin. Doar nu o sa isi ia tanc electric sau cine stie ce nava spatiala electrica. Fizic sunt suficiente si bune chiar si 5 fire de 2.5 mm dar se pot incalzi si decupleaza intrerupatorul. Eu pentru siguranta fizica(a circuitului) si psihica(a mea) am put 5 fire de 4 mm la priza 380V de la exterior, mai mult deja sunt exagerari fara rost. Am testat asta cu un tun de caldura de 11 kw, echipat din fabrica cu fir de 2.5 mm. Cablul de alimentare era caldut bine pe cand cablurile de 4 mm ce imi ies din perete la care era conectata priza de 380 erau reci. La fel si la o centrala electrica ce am avut-o in teste pentru IPAT. La prima pornire a functionat cateva zeci de minute pe putere maxima 14 kw pana cand s-a incins cablul de la prelungitorul 380 (cu fire de 2.5 mm) cand a decuplat intrerupatorul din tablou. In schimb firele atarnate din perete de 4 mm erau deasemenea ca in exemplul anterior, reci. A trebuit sa reduc temperatura la apa la 20 oC dupa am dat la 25 si tot asa ca sa nu porneasca pe putere maxima centrala sa sara iar siguranta. Poate sa puna si 5 x 10 mm, atat timp cat el va avea un intrerupator 3p+n de 16A acele fire sunt doar bani dati in plus. Iar intrerupator de 32A nu poate sa puna ca e generala de 32 A. Solutie e sa faca cerere la Enel sa le arate factura de la Naveta Spatiala Voyager si sa ii dea 100 KW ca sa poata sa puna intrerupator de 125 A in BMPT, 100 A in tabloul general si 64 A pe priza de Voyager SuperExtraCharger cu fire de 5x10mm. Edited by Mirel_85, 17 October 2018 - 11:51. |
#977
Posted 17 October 2018 - 15:09
Mirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:
Este suficient 4 mm cupru plin. Explicatia: majoritatea masinilor au incarcator on-board monofazat de aprox. 7 kW, ceea ce inseamna aprox. 30 A pe una dintre faze. Degeaba ii dai masinii trifazat, ca o sa consume 30A de pe o singura faza si zero A de pe celelalte doua. Mirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:
Am testat asta cu un tun de caldura de 11 kw, echipat din fabrica cu fir de 2.5 mm. Mirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:
Poate sa puna si 5 x 10 mm, atat timp cat el va avea un intrerupator 3p+n de 16A Mult mai usor decat scos afara 5 fire de 4 mm si tras alte 5 fire si mai groase, poate ai ghinion si nici nu le mai poti trage. Mirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:
intrerupator de 32A nu poate sa puna ca e generala de 32 A Atat ca nu va avea selectivitate in caz de defect. Nu stii care o sa sara primul in caz de defect. Dar asta este un risc pe care ti-l asumi cand ai un consumator monofazat aproape de puterea maxima pe o faza a bransamentului. Edited by kolfleading, 17 October 2018 - 15:09. |
#978
Posted 17 October 2018 - 15:42
La mine treaba este muuult mai simpla: cand voi avea bani sa iau electrica, voi avea bani si sa modific instalatia.
|
#979
Posted 17 October 2018 - 16:29
Foarte interesanta si educativa discutia, cred ca am inteles cateva lucruri printre care si acela ca trebuie sa schimb acel cablu de 2.5 cu unul de 4mm si inca repede sa nu apuce scurtpedoi sa puna polistiren in camera respectiva
Observ ca subiectul cu masinile ramane unul dintre cele 2 preferate de baieti (cred ca stim care e celalalt..) pe cabd fetele discuta in paralel pe alt topic despre...silicoane ) Billy, Dan, no offense dar altfel nu iesea bine gluma ) kolfleading, on 17 octombrie 2018 - 15:09, said:
NU este suficient. Explicatia: majoritatea masinilor au incarcator on-board monofazat de aprox. 7 kW, ceea ce inseamna aprox. 30 A pe una dintre faze. Altfel: pe un cablu 5X 4mm2 pot sa pun si o priza normala pe langa cea trifazata? Da, stiu..inca mai am intrebari din astea... Mirel_85, on 17 octombrie 2018 - 11:50, said:
Iar intrerupator de 32A nu poate sa puna ca e generala de 32 A. Solutie e sa faca cerere la Enel sa le arate factura de la Naveta Spatiala Voyager si sa ii dea 100 KW ca sa poata sa puna intrerupator de 125 A in BMPT, 100 A in tabloul general si 64 A pe priza de Voyager SuperExtraCharger cu fire de 5x10mm. cristobob, on 17 octombrie 2018 - 15:42, said:
La mine treaba este muuult mai simpla: cand voi avea bani sa iau electrica, voi avea bani si sa modific instalatia. Edited by catalijns, 17 October 2018 - 16:33. |
#980
Posted 17 October 2018 - 17:22
#981
Posted 17 October 2018 - 20:50
catalijns, on 17 octombrie 2018 - 16:29, said:
.... Inteleg ca ai uitat sa prevezi priza asta, am dreptate? )))))) Edited by cristobob, 17 October 2018 - 21:13. |
#982
Posted 17 October 2018 - 20:56
danfizesan, on 17 octombrie 2018 - 17:22, said:
Eu am considerat ca și băieții pot sa își dea cu părerea despre silicoane, mai ales când 86 voia sa le acopere. catalijns, on 17 octombrie 2018 - 16:29, said:
fetele discuta in paralel pe alt topic despre...silicoane Aaa... cum...unde... ce topic cu silicoane? Au si poze ilustrative precum punem noi pe jurnalele de constructii? |
|
#983
Posted 17 October 2018 - 21:45
catalijns, on 17 octombrie 2018 - 16:29, said:
ei zic ca la 4mm 2 sectiune ajungi la 26A in teava Sfatul meu este sa faci un efort si sa tragi de 6 mmp. catalijns, on 17 octombrie 2018 - 16:29, said:
Altfel: pe un cablu 5X 4mm2 pot sa pun si o priza normala pe langa cea trifazata? cristobob, on 17 octombrie 2018 - 20:50, said:
Am "tras" cablu 5x10 ( da, are un centimetru fiecare fir) Cred ca ai tras cablu de 10 mmp, care are aprox. 3.5 milimetri diametru (partea de cupru). Diametrul exterior, cu tot cu izolatie, este in jur de 6 milimetri. https://www.dedeman....astru/p/1026213 Edited by kolfleading, 17 October 2018 - 21:47. |
#984
Posted 18 October 2018 - 07:23
Ca de obicei, " scurt si la obiect". Am mai invatat ceva. Multumesc si felicitari , domnucu" Kolf.
|
#985
Posted 18 October 2018 - 07:52
Ar mai trebui avut in vedere faptul ca majoritatea producatorilor, pentru a face mai mult profit, au redus sectiunea. Desi pe eticheta scrie 2,5mm, real are 2,2, cel de 1,5 are 1,26 samd. Cine nu crede poate masura. Daca au mai umblat si la puritatea cuprului, se mai pierde si acolo ceva. Cu materialele de se gasesc acum, niciodata nu trebuie sa mergi cu calculul la limita, trebuie sa ai ceva rezerva de siguranta. O simpla parere.
|
#988
Posted 19 October 2018 - 07:26
bobitzaaa, on 18 octombrie 2018 - 12:07, said:
Poftim. |
#989
Posted 19 October 2018 - 08:49
kolfleading, on 17 octombrie 2018 - 21:45, said:
Sfatul meu este sa faci un efort si sa tragi de 6 mmp. cristobob, on 17 octombrie 2018 - 20:50, said:
GREȘIT. Am "tras" cablu 5x10 ( da, are un centimetru fiecare fir) pana la tabloul din subsol unde sunt garajele. Trebuie doar sa schimb firele ce trec dintr-o parte ĂŽn cealaltă a unui perete de 25 cm . Alta problema pentru care ne-ar ajuta un sfat: Incepind de ieri suntem bransati la apa cu tot ce presupune treaba asta. Avem un camin de apometru din acela mic (D.550 H.800) pentru ca nu stam foarte bine cu spatiul in zona respectiva si in plus intentionam sa instalam in demisol toate filtrele necesare, este mult mai la indemana in acest fel. Vreom insa si 2 cismele, una pe langa apometru si una in gradina, deja teava este ingropata pe traseul respectiv. Inteleg insa ca e recomandat sa existe traseu separat pentru cismele a.i. iarna sa il golesti de apa si sa il protejezi de inghet. daca ar fi un traseu comun si ai avea probleme cu vreo cismea atunci impactul ar fi unul semnificativ si neplacut. Cum sa procedam, avem nevoie sa plecam cu 2 trasee din camin (probabil cu un T) si sa avem un ventil ceva pentru golirea traseului de cismele peste iarna. Credeti ca e loc sa facem cumva acest lucru in acest camin sau exista vreo alta solutie mai isteata? Edited by catalijns, 19 October 2018 - 09:05. |
#990
Posted 19 October 2018 - 09:52
Caminul cu apometru e in curte sau afara? Daca e in curte pune un T cu 2 robineti, unul de inchis circuitul si unul pentru golire, in caminul cu apometru. Nu stiu cum e configuratia terenului dar eu as pleca cu o singura teava si as merge la cele doua cismele, practic le-as lega in serie.
Daca ai caminul cu apometru afara atunci pune alt camin in curte (gasesti prin dedeman d'alea de plastic) unde montezi T-ul si robinetii. N-as pune doua trasee, te incurci cu prea multe tevi. Pui fiecare cismea pe un T cu robinet in teava de alimentare si in felul asta poti opri pe oricare din cele doua fara sa intrerupi apa la cealalta. Edited by lapcat, 19 October 2018 - 09:52. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users