Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
AWD VS 4x4
Last Updated: Apr 02 2017 00:31, Started by
Alexandru611
, Feb 10 2017 23:08
·
0
#37
Posted 14 February 2017 - 09:19
overseas, on 13 februarie 2017 - 22:52, said:
1. SUV-ul pe care l-am condus are scris pe el AWD (cromat, mare, f. misto !), iar in descrierea sistemului spune clar ca e permanent si ca in mod normal merge FWD iar cand se pierde aderenta transfera pana la 40% pe spate. Nu se poate decupla AWD-ul permanent, deci nu are buton de 2WD. Or sti astia ce spun ca fac masini cu tractiune integrala de 4 generatii, iar tractiunea din dotarea curenta e Magna (cine stie cunoaste). ... Nu sesizezi o contradictie in termeni ? Pai ori este permanent, ori este in mod normal FWD. Eu unul, prin permanent, inteleg faptul ca toate rotile "trag" in permanenta. Ma rog, mai corect spus, cuplul si puterea este transmise permanent spre toate rotile ( in procente variabile). Daca, in mod normal, cuplul este transmis spre o singura punte ( FWD sau RWD) si transmiterea catre cealalta punte se face doar in situatii de pierdere a aderentei, eu il vad mai degraba ca pe un 4wd "on demand" ( chiar daca nu ai posibilitatea ca tu sa selectezi aceasta optiune). Descrierea de mai sus este mai degraba un artificiu de marketing - se spune ca ai AWD permanent, dar nu se refera la tractiune ci la ... faptul ca sistemul electronic nu poate fi dezactivat ( adica, "nu doarme"). Din acest motiv spuneam mai sus ( citand un vechi inginer auto): "Unii au 4x4, altii cred ca au !" Bun, e drept ca un sofer obisnuit, in conditii de drum obisnuite, nu va sesiza diferenta intre cele doua sisteme. Si atunci cand poate fi sesizata ... de obicei e nasol ! |
#38
Posted 14 February 2017 - 11:04
Pe sosea, diferentele de comportament intre permanent AWD si "on demand" sunt inexistente, mai degraba sunt de preferat cele 2WD din motive legate de economie la consum. In afara soselei altfel sta treaba, e alta discutie acolo
Sistemele moderne bazate pe cuplaje electonice fac foarte rapid trecerea de la 2WD la 4WD, nu e nevoie nici macar de o rotire completa a rotii pentru a se activa complet cuplajul si a deveni 4WD. Sistemul Subaru este si era foarte apreciat. Multi ani Subaru a avut un diferential central deschis care la pierderea aderentei pe una din axe se bloca prin vascocuplaj devenind 4WD. Pai pentru ca un mecanism sa functioneze era nevoie sa fie o diferenta semnificativa de turatie intre axe, pentru ca lichidul vascos sa se dilate si sa cupleze lamelele cuplajului. Abia dupa dilatare, diferentialul era blocat. La masinile moderne cu AWD "on demand" cuplajul se blocheaza la accelerare, la pierderea aderentei, de fiecare data cand este nevoie. Sunt evident mai moderne, mai complicate si mai scumpe. Chestiile astea nu se aplica la off road, acoloe este o alta discutie |
#39
Posted 14 February 2017 - 13:48
vrajitoruldinoz, on 14 februarie 2017 - 00:04, said:
1. "Experintele" tale sint anectodice, impresii. N-au nici o treaba cu fizica. Sint multe motive pentru care nu ai atins limita aia (cauciucuri, sasiu, suspensii, echilibrarea maselor etc), nu ca e awd. Chiar tu ai spus ca nu pune cuplu pe spate daca nu pierzi aderenta pe fata. Din descrierea ta, ca n-ai atins limita, e clar ca nu ai pierdut aderenta pe fata deci masina a fost fwd tot timpul. 2. E permanent in sensul ca nu-l poti cupla, decupla de la buton, dar nu e permanent in sensul ca trimite permanent cuplu la toate 4 rotile (fiind numai fwd normal), ori asta se intelege de obicei cind spui permanent in contextul awd/4x4. 3. Eu am spus ceva relevant. Faptul ca tu nu intelegi sau te exprimi prost nu e problema mea. Ok, hai sa ne lungim. Cata vreme nici tu nici eu nu suntem ingineri la MIT, o sa avem cate ceva de discutat. Poate de aia e arie de Versus. 1. Experienta mea poate nu e relevanta pentru tine, ca nu te intereseaza. Pe alt user il va interesa fiindca a) am testat 2 masini diferite ma exprim pe inteles. Deci, cam cate ms crezi tu ca trec la un AWD fabricatie 2017 intre momentul pierderii aderentei (sau momentul premergator sesizat de senzori) si momentul cand transfera cuplul ? Deci pe asta am clarificat-o. In plus, e clar pt toata lumea ca pierzi aderenta mult mai usor cu SUV fwd decat cu un sedan clasa medie si cu suspensii sport. Nu inteleg unde ai vazut tu "descriere", eu am pus concluzii. SUnt categorii diferite de exprimare. 2. Eu am spus exact ce trebuie. Faptul ca ma simti nevoia sa ma confirmi e perfect. marr, on 14 februarie 2017 - 09:19, said:
Nu sesizezi o contradictie in termeni ? Pai ori este permanent, ori este in mod normal FWD. Eu unul, prin permanent, inteleg faptul ca toate rotile "trag" in permanenta. Ma rog, mai corect spus, cuplul si puterea este transmise permanent spre toate rotile ( in procente variabile). In termeni auto, AWD permanent nu inseamna ce intelegi tu (si eu inainte sa ma documentez). Cum am mai spus si eu si colegul cu care ma conversez "permanent" inseamna ca senzorii monitorizeaza permanent, se trimite 100% pe fata (de obicei) si se tranfera pe spate cand senzorii sesizeaza nasoale. Chestia asta l-am invatat si pe un dealer VW din Valcea la el in showroom, re. Tiguan. CRed ca Subaru are AWD care trage permanent. valitudor, on 14 februarie 2017 - 11:04, said: Sistemele moderne bazate pe cuplaje electonice fac foarte rapid trecerea de la 2WD la 4WD, nu e nevoie nici macar de o rotire completa a rotii pentru a se activa complet cuplajul si a deveni 4WD. q.e.d. Edited by overseas, 14 February 2017 - 13:46. |
#40
Posted 14 February 2017 - 17:58
Intr-adevar mare babilonie pe threadul asta.
Ma bag si eu cu parerea personala (cred si sper ca nu bat campii). 4x4 se numeste o masina care este capabila de tractiune integrala. Indiferent daca este autoturism, crossover, SUV, off-roader, etc. AWD este o denumire comerciala a unor producatori (ex. Subaru) si as zice ca este similara cu 4matic, quattro, xdrive, unde trag toate rotiile tot timpul (nu stiu in ce raport) no matter what. Acu' 4x4 poate sa fie permanent, la nevoie (intra automat cand simte masina ca este nevoie) sau cuplabil manual (in general la astea permanent e spatele). Prima varianta se foloseste in special la SUVurile mari si marcile mai scumpe (BMW, Mercedes, Audi, VW Touareg, Land Cruiser, Grand Cherokee). Cea de-a doua se foloseste la SUVurile mici si crossovere (RAV 4, CR-V, Qasqai-sigur nu l-am scris bine, etc.) Cea de-a treia se foloseste in special la off-roadere (Patrol - pana la Y61, la Y62 nu stiu, Pajero, Toyota J70, etc.) si la pick-upuri (la majoritatea). Acu' ce-i drept nu-ti dai seama daca masina care o ai sub tine este din categoria 1 sau 2 si in general nici nu prea se pune accentul pe asest aspect. |
#42
Posted 16 February 2017 - 20:47
overseas, on 14 februarie 2017 - 19:42, said:
Nu-ti dai seama daca mergi in oras intre semafoare. Daca ai mai condus si altceva incepi sa-ti dai seama. De ex. Ford Edge care e din liga mare are fix sistemul de pe Kuga, si anume tod = torque on demand, fara Lock. Asa zice dealerul cel putin. Edgeul este din liga ... sa zicem medie-mare (mai are deasupra Explorer si Expedition, cred ca astea sunt 4x4 full time), dar este Ford, marca cu statut mediu. |
#44
Posted 17 February 2017 - 03:22
#45
Posted 22 February 2017 - 16:03
Din cate stiu, 4x4 "permanent" e acelasi lucru cu TOD (torque on demand), deci sistemul e activ mereu in sensul ca monitorizeaza, iar cand situatia o cere directioneaza cuplul la axa respectiva.
|
#46
Posted 22 February 2017 - 21:54
Total gresit.
Permanent inseamna ca e tot timpul indiferent ca sistemul cere sau nu. On demmad inseamna ca e numai la cerere, adica in functie de senzori. E chiar asa de greu cu logica? Masinile cu motor pozitionat lonitudinal au sistem permant de tip torsen care lucreaza tot timpul cum de la Audi A4, A6, A8. Masinile cu motor pozitionattransversa au sisteme la cerere de tip haldex care lucreaza dupa cerere cum e la Passat, Golf, A3. Edited by Kroghy, 22 February 2017 - 21:58. |
|
#48
Posted 22 February 2017 - 22:22
Kroghy, on 22 februarie 2017 - 21:54, said:
Asta nu e adevarata decat la VW. Spre exemplu, BMW sau Subaru folosesc un sistem similar Haldex-ului VW montat pe motoare longitudinale. Singura diferenta intre "on demand"-ul Haldex si "permanentul" x-drive/SAWD o consta softul cu care este programat cuplajul central. La VW este programat pentru o patinare de 90% la mers normal, la BMW si Subaru pentru o patinare de 0-10%. Asta pentru ca masinile au o tinta diferita. BMW/Subaru sunt preponderent RWD, VW este FWD |
#49
Posted 22 February 2017 - 22:58
overseas, on 22 februarie 2017 - 22:02, said:
Gresesti. Nu e vorba de logica ci de semantica. Putin respect, citeste si tu ultimele pagini. Trebuie doar sa intri in showromm VW si sa deschizi un pliant. Eu nu sunt mai istet, doar mai informat. Aiureli. https://en.wikipedia...All-wheel_drive Vehicles may be either part-time all-wheel drive or full-time: On-demand (also, part-time) One axle is permanently connected to the drive, the other is being connected as needed Full-time (also, permanent) All axles are permanently connected, with or without a differential. |
#50
Posted 23 February 2017 - 10:30
Dacă a ajuns Wikipedia o referință tehnica putem închide facultățile ca sunt inutile.
Singura diferența între awd și 4x4 e ca prima se aplica la toate vehiculele indiferent de numărul de roti, pe când 4x4 doar la cele cu 4 roti. |
#51
Posted 23 February 2017 - 10:42
Ce are facultatea cu marketingul?
Wikipedia e in general referinta ok, in inginerie si tehnica eu n-am gasit greseli inca. Inteleg ca in istorie si politica pot fi chestii mai subiective. |
|
#52
Posted 23 February 2017 - 11:47
Eu doar spun ca: in prezent, cand un constructor auto marketeaza un sistem de tractiune integrala permanenta, nu se refera la sisteme gen Subaru, ci la ceea ce spune Mitsu:
http://www.mitsubish...une-integrala/#! Tracţiune integrală permanentă, cu distribuţie inegală a cuplului între punţile faţă şi spate (33:67) Tracţiunea integrală permanentă de tip VCU/diferenţial central, care poate fi folosită pe diferite suprafeţe de rulare, de la cele normale la cele acoperite cu gheaţă. Prin controlarea forţei de tracţiune transmise roţilor faţă şi spate, în funcţie de condiţiile suprafeţei de rulare se asigură un comportament neutru pe virajele abordate cu viteze mari, în condiţii de carosabil alunecos. In showroom VW, aveau pentru clienti un material publicitar platit de VW intr-o revista auto, care folosea aceiasi termeni: tractiune permanenta in sensul monitorizarii, nu al cuplului la roata. De aia zic ca e chestie de semantica. Vanzatorul din showroom ii explica unui client ca-i vinde Tiguan care trage permanent x4 iar clientul nu voia sa cumpere masina din cauza consumului implicat de o asemenea solutie Cand i-am deschis vanzatorului revista proprie de sub nas si i-am explicat ca nu vinde Subaru nu a mai zis nimc Sa ne gandim la Duster cu selctorul 2WD/ 4WD/ Lock. Acel 4wd este denumit de cei mai multi constructori permanent. vrajitoruldinoz, on 22 februarie 2017 - 22:58, said: Aiurea este ca firmele auto folosesc niste termeni abuzivi iar cumparatorii neinformati pot sa-si faca idei gresite. Sunt perfect de acord cu WIki citat de tine cu amendamentul: termenul permanent de acolo nu are acelasi inteles cu acelasi termen folosit de majoritatea marketingului auto. |
#53
Posted 26 February 2017 - 15:54
overseas, on 22 februarie 2017 - 16:03, said:
Din cate stiu, 4x4 "permanent" e acelasi lucru cu TOD (torque on demand), deci sistemul e activ mereu in sensul ca monitorizeaza, iar cand situatia o cere directioneaza cuplul la axa respectiva. |
#54
Posted 06 March 2017 - 17:13
http://www.volkswagen.co.uk/technology/transmissions-and-drivetrains/4motion
The Haldex clutch ............................... In normal driving conditions, 90 per cent of the engine's power is sent to the front wheels, with 10 per cent going to the rear. This results in improved fuel efficiency, compared with permanent four-wheel drive. Lockable centre differential on the Touareg The advanced 4xMOTION permanent four-wheel drive system on the Touareg Escape underpins its impressive off-road capabilities. Linked to a lockable centre differential with a multi-plate clutch and low-range gear, it can transmit 100% of torque to either axle, giving your wheels the maximum amount of grip when you need it. In normal operation, torque distribution between the front and rear axles is smoothly adjusted as a function of the amount of slip. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users