Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
AWD VS 4x4
#19
Posted 11 February 2017 - 08:43
Sau asa:
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/0_MXK2nzt2Y?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#20
Posted 11 February 2017 - 11:15
Pentru a afla exact ce inseamna fiecare denumire, trebuie verificat pentru fiecare caz in parte, caci nu exista consistenta in folosirea termenilor.
4x4 e un termen general care poate insemna cam orice poate fi 4x4, inclusiv sistemele nepermanente. Denumirile AWD cu sens de All Wheel Drive(adica 4x4 permanent) si 4WD cu sens de 4x4 nepermanent tind sa fie folosite in SUA, desi exista exceptii si acolo. Lucrurile sunt complicate nitel si de diverse aspecte tehnice. De ex. sistemele haldex, considerate nepermanente cu adevarat, de la a doua generatie sunt permanente tehnic vorbind, chiar daca tranfera doar 5% cuplu catre puntea spate. Sisteme complet nepermanente nici nu prea mai exista, veti vedea termenul full-time 4WD folosit pentru masini de teren veritabile (Land Cruiser, G-Class). Confuzia e intretinuta si la nivel de terminologie proprie de marci, de ex. quattro pe a3, tt = haldex(pseudo-permanent, 95/5% distributie cuplu intre punti), quattro pe restul = torsion(permanent, 40/60%) . Mai depinde si de generatie. Primul 4matic de la Mercedes era semipermanent, dupa aia l-au facut permanent. ericmario, on 11 februarie 2017 - 08:43, said:
Sau asa: |
#21
Posted 11 February 2017 - 11:18
#22
Posted 11 February 2017 - 11:48
E interesant caaveau pregatite panourile alea galbene cu x failed, y failed. LOL.
Chestia cu testul ala e alta. Sistemele pe baza de cuplaj (voscos sau uscat) prezente pe toate masinile cu motor transversal nu permit transferul unui cuplu f mare (cum se i tampla in tr1) pe puntea spate. Pe aceelasi tip de suprafata pe care s-a facut testul ala dar plata, daca ai fi legat masina de un copac, cuplajul ala ar fi trimis suficient cuplu la puntea spate cat sa patineze rotile pt ca incarcarea puntii spate ar fi fost mai mica. In rampa ai mai mult de 70% din greutate pe spate. Sa pun clipul in care Outbackul cu cutie automata nu poate urma o bordura de mai putin de 15cm in timp ce o Honda Civic o urca din cauza unui bug in gestionare cutiei de viteze? LOL https://m.youtube.co...h?v=UFZVO5CHQeI Foresterul reuseste cu putin omor aproape la fel de usor ca Civicul https://m.youtube.co...h?v=-_YLpSEmAPU |
#23
Posted 11 February 2017 - 13:47
Multi ante-scriitori au surprins corect problema . Eu as mai adauga un mic amanunt are nu tine neaparat de tipul constructv al tractunii integrale . Un Matiz 4x2 cu anvelope potrivit, ara pe acolo pe unde un Land Cruiser 4x4 ,cu toate sistemele cuplate dar cu anvelope nepotrivite , nici nu pleaca de pe loc .
Sistemele 4x4 permanent sunt foarte diferite ca si constructie dar rareori cel de la volan poate face diferenta intre ele de pe scaunul soferului , indiferent de conditii meteo. O masina ieftina cu un sistem 4x4 mai slab dar cu anvelope potrivite pentru terenul pe care evolueaza, da gaz in nas la orice masina premium , cu sisteme scumpe si inteligente dar incaltata necorespunzator . Edited by JurasikMan, 11 February 2017 - 13:48. |
#24
Posted 11 February 2017 - 18:21
Anvelope de iarna inguste, masina usoara = love, dar aici vb de 4x4.
Pt offroad iti iei Defender sau Land Cruiser, dar pe sosea mergi cum poti. In rezumat... concluzia e ca "depinde". |
#25
Posted 11 February 2017 - 18:32
Sigur.
Oricum, la tractiune pe o singura punte, pe partea pasiva recomand anvelope late. |
#26
Posted 11 February 2017 - 23:39
Adm, on 11 februarie 2017 - 18:21, said:
Anvelope de iarna inguste, masina usoara = love, dar aici vb de 4x4. Pt offroad iti iei Defender sau Land Cruiser, dar pe sosea mergi cum poti. In rezumat... concluzia e ca "depinde". |
#27
Posted 12 February 2017 - 07:14
ProfiBv, on 11 februarie 2017 - 23:39, said:
Anul asta s-a promis o noua generatie Lada Niva....asta pentru ca vb de 4x4 adevarate. - 100 role scotch gri de pus pe usi si praguri - sa nu te namolesti pe picioare; - 1 bidon 50 Litri vopsea anti-rugina; - 4 perechi casti 'pilot de avion' + 4 pelerine - sa atenuezi iuresul deplasarii. |
#28
Posted 12 February 2017 - 07:58
Alexandru611, on 11 februarie 2017 - 08:36, said: Motorl cu cilidnrdi orizontali e alta treaba, poate fi pus pe fwd sau rwd ca la Porsche. Eu nu-s convins ca e mai greu sa sub/supra virezi daca conduci normal. Majoritatea accidenteleor in curba nu se fac din cauza comportamentului masinii sub acceleratie ci din cauza ca: 1. bivolul de la volan frineaza si trage de volan simultan. 2. intra in curba cu viteza excesiva (eventual urmat de 1) In nici una din situatii nu ajuta AWD prea tare. AWD ajuta daca stai pe pedala in curba. In general insa, pe sosea mai ales, cauciucurile sint mult mai importante. Combinatia cistigatoare ca pret pentru iarna e: cacuciucuri inguste si bune, masina usoara, cuplu mic (motor cu benzina aspirat ~100CP.), abs dezafectat. Edited by vrajitoruldinoz, 12 February 2017 - 08:05. |
|
#29
Posted 12 February 2017 - 21:08
ProfiBv, on 11 februarie 2017 - 23:39, said: Anul asta s-a promis o noua generatie Lada Niva....asta pentru ca vb de 4x4 adevarate. |
#30
Posted 12 February 2017 - 23:26
vrajitoruldinoz, on 12 februarie 2017 - 07:58, said: Motorl cu cilidnrdi orizontali e alta treaba, poate fi pus pe fwd sau rwd ca la Porsche. Eu nu-s convins ca e mai greu sa sub/supra virezi daca conduci normal. Majoritatea accidenteleor in curba nu se fac din cauza comportamentului masinii sub acceleratie ci din cauza ca: 1. bivolul de la volan frineaza si trage de volan simultan. 2. intra in curba cu viteza excesiva (eventual urmat de 1) In nici una din situatii nu ajuta AWD prea tare. AWD ajuta daca stai pe pedala in curba. In general insa, pe sosea mai ales, cauciucurile sint mult mai importante. Combinatia cistigatoare ca pret pentru iarna e: cacuciucuri inguste si bune, masina usoara, cuplu mic (motor cu benzina aspirat ~100CP.), abs dezafectat. Sa spunem ca intri in curba cu un rwd, cu viteza prea mare. Ca sa nu faci accident, nu apesi pe frana...tragi doar de volan si ciupesti putin acceleratia, dar sunt sanse sa-ti plece spatele si atunci ai 2 variantele: 1.simti cum sa o redresezi si o faci 2. Incepi sa spui o rugaciune, in functie de viteza cu care ai intrat in curba Cam la fel e si la fwd...iti aluneca spatele, aceleasi variante. La awd, ti se duce masina putin spre exteriorul curbei, dar nu pierzi spatele sau fata (cel putin teoretic-pe drumuri normale, ca la raliu merge) |
#31
Posted 13 February 2017 - 11:06
Ca sa citez un clasic in viata:
"UNII AU 4X4, ALTII CRED CA AU .... !!" S-au dat deja destule explicatii pertinente, dar, dat fiind faptul ca in acest moment variantele constructive si solutiile adoptate sunt atat de diferite de la un constructor la altul si chiar de la un model la altul al aceluiasi constructor ( a dat @MrReason un exemplu cu sistemul quattro de la Audi - si la Subaru este acelasi lucru S--AWD-ul lor are solutii constructive si comportament diferit in functie de tipul de cutie de viteze folosit - manula, automat clasic, CVt), este practic imposibil sa faci un "versus" la modul general. Se poate face un versus, eventual, doar intre doua modele clar definite: Producatorul A, Modelul B, anul C, motorizarea D si transmisia E / versus / Producatorul X, Modelul Y, anul Z, motorizarea T si transmisia W. Si doar daca masinile respective sunt proiectate pentru acelasi tip de utilizare. Altfel, cum sa compari sistemul 4x4 de la un Impreza WRX STI cu cel de la un Defender ? |
#32
Posted 13 February 2017 - 12:10
Alexandru611, on 12 februarie 2017 - 23:26, said:
Corect, dar in curba te redresezi altfel daca ai awd... Sa spunem ca intri in curba cu un rwd, cu viteza prea mare. Ca sa nu faci accident, nu apesi pe frana...tragi doar de volan si ciupesti putin acceleratia, dar sunt sanse sa-ti plece spatele si atunci ai 2 variantele: 1.simti cum sa o redresezi si o faci 2. Incepi sa spui o rugaciune, in functie de viteza cu care ai intrat in curba Cam la fel e si la fwd...iti aluneca spatele, aceleasi variante. La awd, ti se duce masina putin spre exteriorul curbei, dar nu pierzi spatele sau fata (cel putin teoretic-pe drumuri normale, ca la raliu merge) Nu este adevarat ce spui. AWD are un avantaj la abordarea curbelor doar in cazul sporturilor cu motor, pentru ca permite abordarea virajelor cu o viteza mai mare decat FWD sau RWD, dar asta nu inseamna ca intrarea cu o viteza mai mare intr-o curba te poate salva daca ai masina AWD, iar daca e RWD sau FWD te ingroapa. Cel mai sigur mod de a lua o curba este de a nu accelera si a nu frana in timpul curbei, iar asta toate masinile o pot face. In cazul in care nu se accelereaza/franeaza toata tractiunea pneului se transforma in aderenta laterala, folosita pentru virare. Kamm a fost un pionier in acest domeniu. Cauata pe net dupa cercul lui Kamm sau cercul tractiunii si o sa te lamuresti ex: [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/JjCcFsGLpaM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] P.S. Functionarea ESP-ului, ABS-ului etc, se bazeaza pe cercul lui Kamm P.P.S. Ala din video nu e Kamm Edited by valitudor, 13 February 2017 - 12:16. |
#33
Posted 13 February 2017 - 17:06
Din pdv user normal de auto, eu stiu ca sistemul poate permite:
Ca experienta, conducand zilnic un sedan clasa medie FWD cu pachet sport (suspensie), am fost f. placut surprins sa testez un SUV compact AWD cu care am abordat curbele cel putin la fel de agresiv. Anvelope de top in ambele cazuri. |
|
#34
Posted 13 February 2017 - 21:16
AWD permanent si ala care se cupleaza (electronic sau mecanic) numai cind o punte pierde aderenta sint chestii complet diferite.
overseas, on 13 februarie 2017 - 17:06, said:
Daca platesti pentru tractiune integrala pe o masina, e bine sa bifeze cat mai multe din cele de sus. Ca experienta, conducand zilnic un sedan clasa medie FWD cu pachet sport (suspensie), am fost f. placut surprins sa testez un SUV compact AWD cu care am abordat curbele cel putin la fel de agresiv. Anvelope de top in ambele cazuri. N-are nici o treaba. Presupunind ca nu ai ajuns la limita de aderenta puteai sa le abordezi la fel de agresiv si cu FWD. Nu ai sa afli ce sistem ai pina nu (sau aproape) pierzi aderenta. Pe zapada asta e usor, pe asflat uscat sau ud e nasol indiferent cum e construita masina. Edited by vrajitoruldinoz, 13 February 2017 - 21:16. |
#35
Posted 13 February 2017 - 22:52
vrajitoruldinoz, on 13 februarie 2017 - 21:16, said:
1. AWD permanent si ala care se cupleaza (electronic sau mecanic) numai cind o punte pierde aderenta sint chestii complet diferite. 2. N-are nici o treaba. Presupunind ca nu ai ajuns la limita de aderenta puteai sa le abordezi la fel de agresiv si cu FWD. Nu ai sa afli ce sistem ai pina nu (sau aproape) pierzi aderenta. Pe zapada asta e usor, pe asflat uscat sau ud e nasol indiferent cum e construita masina. 1. SUV-ul pe care l-am condus are scris pe el AWD (cromat, mare, f. misto !), iar in descrierea sistemului spune clar ca e permanent si ca in mod normal merge FWD iar cand se pierde aderenta transfera pana la 40% pe spate. Nu se poate decupla AWD-ul permanent, deci nu are buton de 2WD. Or sti astia ce spun ca fac masini cu tractiune integrala de 4 generatii, iar tractiunea din dotarea curenta e Magna (cine stie cunoaste). 2. Tu sa-ti descrii propriile experiente. Eu le descriu pe ale mele. In plus, incearca sa spui ceva relevant chiar si in primele 2 propozitii ale unui paragraf. Nu ma intereseaza cum numesc inginerii sistemul de pe SUV-ul respectiv, eu stiu unde ajungeam la limita cu sedanul de clasa medie FWD si mai stiu ca am atins limita aia cu SUV-ul AWD fara emotii, desi garda era mult mai mare si agregatul mai inalt. |
#36
Posted 14 February 2017 - 00:04
"Experintele" tale sint anectodice, impresii. N-au nici o treaba cu fizica. Sint multe motive pentru care nu ai atins limita aia (cauciucuri, sasiu, suspensii, echilibrarea maselor etc), nu ca e awd.
Chiar tu ai spus ca nu pune cuplu pe spate daca nu pierzi aderenta pe fata. Din descrierea ta, ca n-ai atins limita, e clar ca nu ai pierdut aderenta pe fata deci masina a fost fwd tot timpul. Quote SUV-ul pe care l-am condus are scris pe el AWD (cromat, mare, f. misto !), iar in descrierea sistemului spune clar ca e permanent si ca in mod normal merge FWD iar cand se pierde aderenta transfera pana la 40% pe spate. E permanent in sensul ca nu-l poti cupla, decupla de la buton, dar nu e permanent in sensul ca trimite permanent cuplu la toate 4 rotile (fiind numai fwd normal), ori asta se intelege de obicei cind spui permanent in contextul awd/4x4. Quote In plus, incearca sa spui ceva relevant chiar si in primele 2 propozitii ale unui paragraf. Eu am spus ceva relevant. Faptul ca tu nu intelegi sau te exprimi prost nu e problema mea. Edited by vrajitoruldinoz, 14 February 2017 - 00:08. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users