Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
AWD VS 4x4
Last Updated: Apr 02 2017 00:31, Started by
Alexandru611
, Feb 10 2017 23:08
·
0
#1
Posted 10 February 2017 - 23:08
Salutare!
Care sunt avantajele si dezavantajele fiecareia? Cum se simte o masina AWD fata de una 4x4? Care e mai fiabila? Si care este mai buna? |
#2
Posted 10 February 2017 - 23:19
#3
Posted 10 February 2017 - 23:30
fiecare producator isi boteaza altfel sistemul de 4x4. Difera constructiv dar toate fac acelasi lucru, cupleaza si puntea spate cand fata patineaza. Totul este electronic, automat. Toate asa-zisele SUV etc au puntea fata cu tractiunea principala si spatele ajuta cand e nevoie, nu e cuplat permanent, dar reactioneaza in fractiuni de secunda.
In rest exista auto 4x4 clasice, la care se alege de la buton sau maneta cuplarea puntii fata. acestea sunt adevaratele 4x4, cu reductor, diferentiale blocabile, etc |
#5
Posted 10 February 2017 - 23:31
De multe ori masinile numite de producator ca 4x4 sunt de fapt 4WD. Skoda de ex.
AWD e mai potrivit pt asfalt si 4x4 pt offroad. AWD nu are de obicei reductor sau daca are, e mai mult pt tractare decat pt offroad. Edited by underb, 10 February 2017 - 23:36. |
#6
Posted 10 February 2017 - 23:33
andrei_221, on 10 februarie 2017 - 23:30, said:
fiecare producator isi boteaza altfel sistemul de 4x4. Difera constructiv dar toate fac acelasi lucru, cupleaza si puntea spate cand fata patineaza. Totul este electronic, automat. Toate asa-zisele SUV etc au puntea fata cu tractiunea principala si spatele ajuta cand e nevoie, nu e cuplat permanent, dar reactioneaza in fractiuni de secunda. In rest exista auto 4x4 clasice, la care se alege de la buton sau maneta cuplarea puntii fata. acestea sunt adevaratele 4x4, cu reductor, diferentiale blocabile, etc |
#7
Posted 10 February 2017 - 23:51
E un adevarat Babilon, dar pui problema gresit, iar producatorii vand adesea gogosi.
Exista niste criterii: AWD adevarat e folositor pe orice anotimp, in special pe sosea si la viteza. El se gaseste in general pe masinile premium, de la Subaru in sus. Denumirile comerciale pot ascunde multe tipuri de implementari. Prin AWD intelegi 4x4 permanent, care poate varia automat, in functie de nevoi, puterea intre punti si intre roti. 4WD insemna de fapt ca manual sau automat, in mod normal masina merge cu doar o punte motoare. La 4WD "ieftin", de strada, vorbim de puntea fata. La Offroadere depinde. Orice 4x4 pana la Subaru este 4WD! Merg 4x2 in 98% din timp, nu ajuta in dinamica decat in conditii extreme. Avantajul e dat de costuri de productie si consum. ex: Toate SUV-urile medii, exceptand Q5, X3, Forester. Ca fiabilitate, daca nu le chinuiesti horror, nu prea am auzit sa pice sistemele 4x4. |
#8
Posted 11 February 2017 - 00:16
CX7?!
Alexandru611, on 10 februarie 2017 - 23:08, said:
Salutare! Care sunt avantajele si dezavantajele fiecareia? Cum se simte o masina AWD fata de una 4x4? Care e mai fiabila? Si care este mai buna? Sint bune amindoua, dar Quattro e cel mai tare. [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/IwInyuh5uVc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by viotl, 11 February 2017 - 00:17. |
#9
Posted 11 February 2017 - 00:17
Mai simplu
AWD, cupleaza si puntea fata/spate doar cand pierde aderenta, nu alegi tu cand 4WD - tu decizi cand il cuplezi, ai reductor, diferential blocabil ( nu mereu, eu n-am diferential blocabil ), pe astfalt se merge pe 4X2. |
#10
Posted 11 February 2017 - 00:19
Alexandru611, on 10 februarie 2017 - 23:08, said:
Salutare! Care sunt avantajele si dezavantajele fiecareia? Cum se simte o masina AWD fata de una 4x4? Care e mai fiabila? Si care este mai buna? E acelasi lucru. Insa in limbajul popular s-a incetatenit ca 4x4 e ala nepermanent cu diferentiale blocabile de masini de off road iar AWD e cu diferentiale deschise de pe Subaru, audi, permanent sau nepemanent care cupleaza automat. Alexandru611, on 10 februarie 2017 - 23:31, said:
Da...am mai citit ceva asemanator pe mai multe site-uri. Ideea e ca unii spun ca masinile care au awd (ex : Subaru Impreza Wrx Sti) sunt mult mai sigure decat cele care au 4wd. Voiam sa ma conving daca e adevarat sau nu. Sigure la ce? ajuta si la frina? Adm, on 10 februarie 2017 - 23:51, said:
El se gaseste in general pe masinile premium, de la Subaru in sus. Ce e premium la Subaru? Subaru e cam la fel de premium ca un Logan... Edited by vrajitoruldinoz, 11 February 2017 - 00:20. |
|
#12
Posted 11 February 2017 - 02:26
Toata tineretea mea am condus carute cu caii in fata, imi placea sa ma joc iarna cu frana de mana, sa le simt pedaland in gol pe zapada, sa le croiesc din volan pe drumul cel drept cand dadeau din cur intr-o parte si alta.
Am ajuns la in Mitshubishi Outlander 4x4, masina bazata iarna ar spune multi. Mi-a derapat pe autostrada cand am incercat sa schimb banda si sa incalec astfel troienele facute pe liniile de rulare ale benzilor. Am intors-o de nas de cateva ori cand curul tragea hais, pana cand m-am trezit ca merg cu spatele(ii vedeam prin parbriz pe cei din urma mea), noroc ca n-a fost altul in dreptul meu ca plecam cu el in décor. Am piscat prima oara in viata mea frana in derapaj si am intors putin volanul si s-a pus cu botul inainte. O fi buna off road dar nu e placerea mea la condus. N-m avut inca caruta cu caii in portbagaj sa vad cum face iarna dar om trai si om vedea. Si vorbesc aici de ierni canadiene, adevarate. |
#14
Posted 11 February 2017 - 06:51
OK, n-o fi chiar ca un Logan dar e tot masina de baza ieftina. Pe vremurti erau citeva subaruuri care imi placeau, dar din ce in ce mai putine...
Adm, on 11 februarie 2017 - 01:06, said:
Subaru ofera insa un 4x4 mult superior optiunilor similare ca pret. Asta e adevarat. Pentru aplicatia lui, adica drum pavat. Edited by vrajitoruldinoz, 11 February 2017 - 06:52. |
#15
Posted 11 February 2017 - 07:04
4x4, 4WD, AWD, 4Motion, Quattro, toate sunt sisteme de tractiune integrala cu diferite denumiri
orice denumire ar avea, cel mai important e numarul de diferential care se pot bloca [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/tpp5tW71qYI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by Kroghy, 11 February 2017 - 07:06. |
|
#16
Posted 11 February 2017 - 07:14
Alea care le incui din butuc sint nepractice. Sa-l vad pa-ala care le inchide in apa de un metru sau noroi pina la genunchi.
|
#18
Posted 11 February 2017 - 08:36
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users