AWD VS 4x4
Last Updated: Apr 02 2017 00:31, Started by
Alexandru611
, Feb 10 2017 23:08
·
0
#56
Posted 06 March 2017 - 23:23
overseas, on 06 martie 2017 - 17:13, said:
http://www.volkswagen.co.uk/technology/transmissions-and-drivetrains/4motion The Haldex clutch ............................... In normal driving conditions, 90 per cent of the engine's power is sent to the front wheels, with 10 per cent going to the rear. This results in improved fuel efficiency, compared with permanent four-wheel drive. Lockable centre differential on the Touareg The advanced 4xMOTION permanent four-wheel drive system on the Touareg Escape underpins its impressive off-road capabilities. Linked to a lockable centre differential with a multi-plate clutch and low-range gear, it can transmit 100% of torque to either axle, giving your wheels the maximum amount of grip when you need it. In normal operation, torque distribution between the front and rear axles is smoothly adjusted as a function of the amount of slip. Sper ca nu incerci sa ne contrazici, ca ce ai pus aici urmeaza la fix definitia pe care am dat-o mai sus. |
#57
Posted 07 March 2017 - 09:39
Nu ma deranjeaza, cata vreme ilustreaza ce v-am povestit despre utilizarea termenului "permanent" de catre constructorii auto
Zice clar, sistemul permanent e ala care in mod normal duce 100% pe fata, cuplul fiind distribuit dupa nevoie. |
#58
Posted 07 March 2017 - 09:52
Pai nu-i asa. Acolo sint doua cazuri explicate:
1. Haldex cu ambreiaj. Asta e sistemul "la cerere" care cupleaza spatele numai cind aluneca. 2. Cu diferential central ca pe Touareg: asta e sistemul pemanent care trimite permanent cuplu la toate cele 4 roti si chiar poti bloca diferentialele. Sint de acord ca marketingul e minarit dar VAG are mai putine motive sa o faca ca altii, dat fiind ca ei vor sa-ti impinga varinta mai scumpa, cea permanenta cu diferential. |
#59
Posted 07 March 2017 - 10:28
Hai sa lasam partea tehnica, unde nu va contrazic.
Sa ramanem la termenii folositi de VW:
Edited by overseas, 07 March 2017 - 10:31. |
#60
Posted 07 March 2017 - 10:49
Tuaregul avand motor longitudinal are transmisia diferita de restul modelelor 4motion, fiind similara cu cea quattro de la modelele mai mari Audi. Audi A3 de ex, avand motor transversal are transmisie diferita de modele mai mari quattro, fiind similara cu cea intalnita de obicei la VW la masinile cu motor tranversal.
Deci 4motion nu e intotdeauna haldex iar quattro nu e intotdeauna torsen sau permanent. Tipul transmisiei la modele vag tine de arhitectura masinii, nu de denumirea comerciala a sistemului. |
#61
Posted 07 March 2017 - 11:15
underb, on 07 martie 2017 - 10:49, said:
Tipul transmisiei la modele vag tine de arhitectura masinii, nu de denumirea comerciala a sistemului. Bingo ! Ce spuneam si eu. Deci atentie: cand VW (dar si alti constructori) spune permanent, se refera la 100% fata in conditii normale + TOD. |
#62
Posted 07 March 2017 - 23:45
overseas, on 07 martie 2017 - 10:28, said:
Hai sa lasam partea tehnica, unde nu va contrazic. Sa ramanem la termenii folositi de VW:
Quote
Si e descris corect. Variatia cuplului la nevoie se face prin orice diferential deschis, inclusiv la Dacia 1300 intre stinga si dreapta. Cu toate asta stinga si dreapta la dacie au cuplu distribuit permanent. Am impresia ca faci confuzie intre ce face diferentialul si ce face ambreiajul. 1. Ambreiajul haldex decupleaza aproape complet spatele in conditii normale. Deci cuplul e 100% pe fata si 0% pe spate. O parte din cuplu e trimis in spate numai cind se detecteaza deraparea. 2. Diferentalul trimite o parte din cuplu in spate PERMANENT. Deci impartirea e 50-50, 60-40 etc. Daca diferentialul e simplu deschis va trimite mai mult cuplu cind e "nevoie" spre rotile care derapeaza (comportament nedorit de altfel). Deci chiar daca pleaca de la 50-50 in functie de aderenta se poate ajunge la 80-20, 90-10 etc. Intradevar, amindoua sistemele variaza cuplul dar in mers normal unul va fi 100-0 si celalat 50-50 (60-40 etc) intre punti. |
#63
Posted 26 March 2017 - 05:12
Am citit pe sărite ce s-a scris mai sus și, fără a cunoaște termeni tehnici, dar posesor de Forester și tester de alte diverse SUV-uri 4x4, am și eu o părere: nu toate sistemele 4x4 sunt egale. Cele mai puțin performante sunt cele care gândesc ele în locul șoferului și n-au buton de cuplat tracțiunea așa cum vrea șoferul când vede că afară plouă sau ninge. Secunda aia în care computerul află că s-a pierdut tracțiunea și până transmite roților să se miște poate fi fatală în situații limită. E de citit și de testat în scenarii de zi cu zi, nu în teste pe role sau pe urcat dealuri abrupte. De pildă, șoferii de Subaru sunt uimiți să afle că nu au tracțiune 50/50 sau 60/40 pe toată plaja de viteză. Era să mă răstorn în curbe cu 150 cu Forester SH, pe când un A4 B8 cu quattro n-a chițăit la 180 în aceeași situație.
La fel, depinde mult de scopul sistemului 4x4. Eu voiam să stau bine de tot pe șosea, și Subaru îmi oferă asta. Poate alții vor să facă offroad sau poate stau pe străzi unde e frecvent noroi sau zăpadă și au nevoie de ceva potent. Youtube e o resursă bună, forumurile internaționale la fel. |
#64
Posted 26 March 2017 - 08:40
Poate pentru ca foresterul ala e un SUV cu centrul de greutate sus, suspensii moi si cauciucuri mixte?
Ca io-s aproape sigur ca n-are nici o treaba cu awdul. |
|
#65
Posted 26 March 2017 - 10:01
A4ul ala ar fi stat mai bine decat Foresterul si daca n-ar fi fost quattro.
|
#66
Posted 26 March 2017 - 10:14
Secundă poate pentru șofer, pentru electronica e mult mai puțin. Tu când simți că s-a întâmplat ceva, electronica de mult dăduse comanda de corecție. În cele mai multe cazuri simți de fapt acțiunea de corecție, nu anomalia în sine.
|
#67
Posted 26 March 2017 - 11:10
vrajitoruldinoz, on 07 martie 2017 - 23:45, said:
Si e descris corect. Variatia cuplului la nevoie se face prin orice diferential deschis, inclusiv la Dacia 1300 intre stinga si dreapta. Cu toate asta stinga si dreapta la dacie au cuplu distribuit permanent. vrajitoruldinoz, on 07 martie 2017 - 23:45, said:
Am impresia ca faci confuzie intre ce face diferentialul si ce face ambreiajul. 1. Ambreiajul haldex decupleaza aproape complet spatele in conditii normale. Deci cuplul e 100% pe fata si 0% pe spate. O parte din cuplu e trimis in spate numai cind se detecteaza deraparea. 2. Diferentalul trimite o parte din cuplu in spate PERMANENT. Deci impartirea e 50-50, 60-40 etc. Daca diferentialul e simplu deschis va trimite mai mult cuplu cind e "nevoie" spre rotile care derapeaza (comportament nedorit de altfel). Deci chiar daca pleaca de la 50-50 in functie de aderenta se poate ajunge la 80-20, 90-10 etc. Intradevar, amindoua sistemele variaza cuplul dar in mers normal unul va fi 100-0 si celalat 50-50 (60-40 etc) intre punti. Subaru si BMW folosesc cuplaje asemanatoare Haldex, iar singra deosebire fata de ultimul este softul cu care sunt programate. Bine, sunt si diferente hw, eu ma refer la concept. LA cele "50-50" sau apropiate nu exista patinare, la Haldex sunt programate pentru o patinare de 90-10 dorinpopa, on 26 martie 2017 - 05:12, said:
Era să mă răstorn în curbe cu 150 cu Forester SH, pe când un A4 B8 cu quattro n-a chițăit la 180 în aceeași situație. Pentru o masina de strada, numarul puntilor tractoare nu aduce beneficii de siguranta. Daca accelerezi in curba e adevarat ca o masina AWD este mai stabila decat RWD sau FWD, insa oricare din masnile astea ar putea lua curba lejer daca n-ar accelera in curba |
#68
Posted 02 April 2017 - 00:31
Cand un suv 4x4 cu garda marita intra si iese din curba la fel ca o berlina la viteza maxima testata in acea curba, e clar ca 4x4 a functionat. Testul e sa incerci aceeasi miscare cu acelasi suv 4x2.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users