Pornire diesel iarna?
#37
Posted 09 January 2017 - 21:01
nu menajez nimic ,ii dau cheie si la -45 ,am grija si sunt expert in intretinere ,cumpar ce i mai scump la baterii,bujii si motorina musai aditivata
nu mi e mila de motor si de nimic ,eu vreau sa mi mearga cand am nevoie de ea ! stop actual 635.000 pe bord ,de la 215.000 la mine si porniri de nota 10 la anii si km ei !! de doua ori pe bujii,calcat ambreiaj ,cheie ,3-5 min pe geroaicele astea la relanti Edited by vio1971, 09 January 2017 - 21:02. |
#38
Posted 09 January 2017 - 21:01
Eu as recomanda deja de la 0 grade sa o luati perpedex. Este sanatos, nu poluati, iar masina se pastreaza pentru primavara.
Sa fim seriosi, lasati basmele pentru copiii care cred in ele. Masina daca este verificata, bujiile sunt bune si pre-incalzesc camera de combustie, singura ta grija este sa-i dai o simpla cheie in momentul in care s-a stins martorul bujiilor din bord. Nu este nevoie sa faci aceeasi manevra de 2 ori, important este ca mecanic bujiile sa functioneze corespunzator. Important iarna este un ulei bun, care sa asigure o lubrificare eficienta chiar si la temperaturi joase. Personal folosesc 5w40 in toate anotimpurile. In fine, recapituland, pui contact, astepti sa se stinga martorul, apoi dai de cheie si o lasi cateva minute sa ruleze la minim, timp in care ai putea sa-ti dai gheata jos de pe geamuri de exemplu. Dupa ce au trecut alea cateva minute, incepi sa mergi, fara accelerari bruste si fara sa turezi motorul foarte mult. Pe langa motor, trebuie sa se incalzeasca si celelalte parti mecanice cum ar fi cutia si diferentialele. Cam asta este tot. Nu are sens sa apesi pe pedala de ambreiaj, nu esti nici in Canada, nici in Mama Rusie, incat sa ai uleiul in cutie atat de vascos incat sa nu permita miscarea partilor mobile din interior. |
#39
Posted 09 January 2017 - 21:12
daca am dat 300 lei pe 5 l ulei,500 lei pe baterie moll,70 lei buc bujie ,140 lei bidon aditiv special de iarna [se pune cu masura !!],plin de motorina permanent, am pretentia cazanu si la -30 sa porneasca fara figuri in fata mea
m a chemat un nepot azi sa l ajut sa si porneasca masina ,baterie moarta,vreo doua bujii arse,vreo 4 litri de motorina in ea ,diesel de 14 ani lui ce sfat ii dati ? am sa l pun sa deschida un topic aici Edited by vio1971, 09 January 2017 - 21:13. |
#40
Posted 09 January 2017 - 21:15
#41
Posted 09 January 2017 - 21:18
stone_crash_wolf, on 09 ianuarie 2017 - 21:01, said:
....Nu are sens sa apesi pe pedala de ambreiaj, nu esti nici in Canada, nici in Mama Rusie, incat sa ai uleiul in cutie atat de vascos incat sa nu permita miscarea partilor mobile din interior. |
#42
Posted 09 January 2017 - 21:18
stone_crash_wolf, on 09 ianuarie 2017 - 21:01, said:
Eu as recomanda deja de la 0 grade sa o luati perpedex. Este sanatos, nu poluati, iar masina se pastreaza pentru primavara. Sa fim seriosi, lasati basmele pentru copiii care cred in ele. Masina daca este verificata, bujiile sunt bune si pre-incalzesc camera de combustie, singura ta grija este sa-i dai o simpla cheie in momentul in care s-a stins martorul bujiilor din bord. Nu este nevoie sa faci aceeasi manevra de 2 ori, important este ca mecanic bujiile sa functioneze corespunzator. Asta presupunand ca apa din motorina nu a inghetzat deja in filtru sau pe traseu, ca daca a inghetzat poti sa-i dai la bujie de cate ori vrei tu.... Uleiul 5W40 nu trebuie sa te preocupe - au avut grija producatorii sa-l transforme intr-o zeama chioara si nu creste cu mult in vascozitate la -15 grade Eu, cand e ger, nu-i mai dau nicio cheie (cunosc dinainte rezultatul) o iau pe jos si astept sa se incalzeasca ca sa o pornesc din nou. Am descoperit ca fac si economie la motorina in acest fel. Nici nu va inchipuiti cum va scoateti la consum cu o masina tinuta in parcare o saptamana. Edited by rosix, 09 January 2017 - 21:20. |
#43
Posted 09 January 2017 - 21:19
stone_crash_wolf, on 09 ianuarie 2017 - 21:01, said:
Nu are sens sa apesi pe pedala de ambreiaj, nu esti nici in Canada, nici in Mama Rusie, incat sa ai uleiul in cutie atat de vascos incat sa nu permita miscarea partilor mobile din interior. Are. La mine cel putin nu imi permitea softul masinii sa o pornesc fara ambreiaj calcat. Cutie manuala. Un motor va porni mai usor cu ambreiajul apasat prin simplul motiv ca nu se mai invart si pinioanele din cutia de viteze. Ca sa nu mai zic si de cardan/grup spate la unele masini. Edited by bumpocbum, 09 January 2017 - 21:24. |
#44
Posted 09 January 2017 - 21:29
pentru initiator:
eu pun contactul de 2 -3 ori si apoi o pornesc. a pornit "la sfert" de dimineata la -12 si nepornita de 2 zile. cand nu am pus contactul de mai multe ori, erau -5, -6 grade si m-am grabit, am apasat pe buton si a invartit de vreo 8 ori motorul pana sa porneasca. ambreajul tot timpul il tineam calcat la pornire. acum cu atat mai mult ca altfel nu imi porneste. PS: masina este noua, am terminat rodajul de vreo 2 saptamani, si chiar am fost atent la rodaj... Edited by uledu, 09 January 2017 - 21:30. |
#45
Posted 09 January 2017 - 21:34
uledu, on 09 ianuarie 2017 - 21:29, said:
PS: masina este noua, am terminat rodajul de vreo 2 saptamani, si chiar am fost atent la rodaj... Noi nu discutam aici de masini diesel noi, ci de masini cu 10 ani vechime, din care curg tablele, cu baterie mai veche de 3 ani, de care te rogi intotdeauna sa porneasca pe ger... |
#46
Posted 09 January 2017 - 21:38
masina personala are 10 ani este diesel 1.5 dci si tot asa o pornesc. Vroiam sa mentionez ca si la o masina noua, Fauve 2 l TDI cu 3000Km la bord ii place mai mult daca ii incalzesc mai bine pistoanele/bujiile.
|
|
#47
Posted 09 January 2017 - 21:50
rosix, on 09 ianuarie 2017 - 21:18, said:
Asta presupunand ca apa din motorina nu a inghetzat deja in filtru sau pe traseu, ca daca a inghetzat poti sa-i dai la bujie de cate ori vrei tu.... Uleiul 5W40 nu trebuie sa te preocupe - au avut grija producatorii sa-l transforme intr-o zeama chioara si nu creste cu mult in vascozitate la -15 grade Eu, cand e ger, nu-i mai dau nicio cheie (cunosc dinainte rezultatul) o iau pe jos si astept sa se incalzeasca ca sa o pornesc din nou. Am descoperit ca fac si economie la motorina in acest fel. Nici nu va inchipuiti cum va scoateti la consum cu o masina tinuta in parcare o saptamana. Cand iti ingheaza apa din motorina, nu pot decat sa-ti urez sanatate, nu-i vina mea ca tu alimentezi de la cea mai ieftina pompa. Exista si aditivi speciali pentru asa ceva, gasesti mereu prin benzinarii. Uleiul a devenit tot mai subtire dar nu din dorinta producatorilor de a economisi ci din cauza tolerantelor care in cazul unui motor mai recent s-au schimbat. Ai pasajele de ulei care sunt mici, si prin care un ulei vascos nu ar putea sa treaca cu usurinta, ai distributie pe lant la anumite motoare, iar asta necesita un ulei fin care sa ajunga in punctul necesar cat mai repede cu putinta. Totodata uleiul din mineral a devenit sintetic, fapt ce-l face mai curat , nu are depuneri ca un ulei mineral. Stii ce ulei recomanda Toyota la motoarele pe motorina? 0w30, departe de a fi 10w40, 15w40 sau mai stiu eu ce. Un motiv o fi, zic eu. Ce sustii tu acolo cu masina pe bara o saptamana sunt povesti de adormit copiii, daca am nevoie de masina, atunci ce fac? O iau pe jos de grija ei? Ce Dumnezeu de logica este asta? Ma rog, fiecare cu ale lui... . cobi1, on 09 ianuarie 2017 - 21:18, said:
Ce te faci cand nu porneste masina daca nu calci ambreiajul ?! Unii au masini mai inteligente adica pt soferi de duminica care nu stiu daca e in viteza au ba ... Nu vorbesc de rahaturi ordinare marca Renault care au un card de 2 lei si un buton pe care apesi in concomitenta cu ambreiajul ,apoi astepti sa invarta singura. Acolo au pus siguranta pe ambreiaj tocmai din pricina faptului ca nu ai tu controlul asupra electromotorului, deci pentru a evita situatii accidentale trebuie sa apesi ambreiajul, altfel ti-ar lua-o masina la sanatoasa singura sau, mai grav, ti-ai arde electromotorul. bumpocbum, on 09 ianuarie 2017 - 21:19, said:
Are. La mine cel putin nu imi permitea softul masinii sa o pornesc fara ambreiaj calcat. Cutie manuala. Un motor va porni mai usor cu ambreiajul apasat prin simplul motiv ca nu se mai invart si pinioanele din cutia de viteze. Ca sa nu mai zic si de cardan/grup spate la unele masini. Vezi mesajul de mai sus. PORNIREA CU AMBREIAJUL APASAT NU ARE LEGATURA CU PROTEJAREA MOTORULUI/CUTIEI/ORICARUI ORGAN MECANIC, este o simpla masura de siguranta intrucat cheia incet incet a disparut din peisaj iar locul i-a fost ocupat de un buton cu control automat. |
#48
Posted 09 January 2017 - 22:00
stone_crash_wolf, on 09 ianuarie 2017 - 21:50, said:
Ce sustii tu acolo cu masina pe bara o saptamana sunt povesti de adormit copiii, daca am nevoie de masina, atunci ce fac? O iau pe jos de grija ei? Ce Dumnezeu de logica este asta? Ma rog, fiecare cu ale lui... . Simplu. Te obisnuiesti sa nu mai ai nevoie. Sa o iei pe jos, chiar si la cumparaturi... Pana la urma nu-mi amintesc ca Dzeu sa-l fi creat pe om direct in masina, iar Sfanta Scriptura nu specifica ca Adam si Eva aveau masina in parcare in Rai... |
#49
Posted 09 January 2017 - 22:04
Ca sa ma intorc pe jos cu 6 pungi pline varf de la o distanta de 3km atunci cand fac piata doar de dragul motorului, scuza-ma ca o spun, nu intentionez sa te jignesc, dar mi se pare o prostie. In fine. fiecare cu masina si deciziile lui, daca tot o tii parcata macar pune o prelata pe ea, nu de alta dar daca tot vrei s-o protejezi, ar fi si pacat sa ninga sau sa ploua pe ea.
|
#50
Posted 09 January 2017 - 22:07
Aici https://forum.softpe...loatare-diesel/ vei gasi toate raspunsurile de care ai nevoie pentru o intretinere corecta a unui diesel.
|
#51
Posted 09 January 2017 - 22:08
stone_crash_wolf, on 09 ianuarie 2017 - 21:01, said:
Eu as recomanda deja de la 0 grade sa o luati perpedex. Este sanatos, nu poluati, iar masina se pastreaza pentru primavara. Sa fim seriosi, lasati basmele pentru copiii care cred in ele. Masina daca este verificata, bujiile sunt bune si pre-incalzesc camera de combustie, singura ta grija este sa-i dai o simpla cheie in momentul in care s-a stins martorul bujiilor din bord. Nu este nevoie sa faci aceeasi manevra de 2 ori, important este ca mecanic bujiile sa functioneze corespunzator. Important iarna este un ulei bun, care sa asigure o lubrificare eficienta chiar si la temperaturi joase. Personal folosesc 5w40 in toate anotimpurile. In fine, recapituland, pui contact, astepti sa se stinga martorul, apoi dai de cheie si o lasi cateva minute sa ruleze la minim, timp in care ai putea sa-ti dai gheata jos de pe geamuri de exemplu. Dupa ce au trecut alea cateva minute, incepi sa mergi, fara accelerari bruste si fara sa turezi motorul foarte mult. Pe langa motor, trebuie sa se incalzeasca si celelalte parti mecanice cum ar fi cutia si diferentialele. Cam asta este tot. Nu are sens sa apesi pe pedala de ambreiaj, nu esti nici in Canada, nici in Mama Rusie, incat sa ai uleiul in cutie atat de vascos incat sa nu permita miscarea partilor mobile din interior. |
|
#52
Posted 09 January 2017 - 22:10
rosix, on 09 ianuarie 2017 - 22:00, said: Simplu. Te obisnuiesti sa nu mai ai nevoie. Sa o iei pe jos, chiar si la cumparaturi... Pana la urma nu-mi amintesc ca Dzeu sa-l fi creat pe om direct in masina, iar Sfanta Scriptura nu specifica ca Adam si Eva aveau masina in parcare in Rai... daca masina nu era pt circulat iarna, nu erau toate accesoriile de iarna. Pe sistemul, daca nu e bine sa mancam noaptea, de ce e lumina in frigider? |
#53
Posted 09 January 2017 - 22:11
#54
Posted 09 January 2017 - 22:21
boierii vietii, va recomanda omu' sa protejati masina si il bagati pe aria de " amuzante " . numa patroni p'aci, unu n-ar merge cu busu sau pe jos.
nu degeaba avem proverbul " prostu nu e prost destul pana nu e si fudul" . acum 30 de ani parintii celor de aici nu se mai caca pe ei cand era vorba de mers la uzina 3km pe jos iarna, ori te pomeni ca aveau S-Klasse toti Edited by Hondarul_21, 09 January 2017 - 22:22. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users