Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...

Telekom

Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...
 Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...

La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!
 pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...

Campanii mincinoase Carrefour

Tv toshiba defect
 touchscreen navigatie stricat

bonsai - de unde?

Resetare Bonus Malus

Unitatea optica DVD-rw absenta pe...
 

Bormasina stand

- - - - -
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007
Salutare tuturor.
Vreau sa imi fac o bormasina de stand pentru mici lucrari casnice... am bormasina clasica, am standul si sunt multumit de cum "se inteleg" si cum se poate lucra.

O singura problema am: turatia variabila a motorului. Este cam incomod sa stau cu o mana pe manerul de actionare a standului si cu alta pe butonul bormasinii, asa ca m-am gandit sa "externalizez" comanda electrica.
Mi-ar conveni de minune sa pot actiona bormasina de la o pedala, care sa faca acelasi lucru... accelereaza la apasare si invers.
O varianta ar fi sa scot butonul de actionare si sa il incorporez intr-o pedala homemade (bineinteles printr-un cablu de rigoare). Altceva ar fi daca as gasi ceva de-a gata si sa conectez bormasina prin acel accesoriu.
Am gasit asta, http://www.hobby-too...n-off-220v.html

Rog pareri.

Multumesc.

Edited by bonygy, 19 November 2016 - 16:42.


#2
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,675
  • Înscris: 29.03.2006
Variatorul electronic de turatie, schimba doar turatia, nu si cuplul.

Pt. a schimba cuplul ai nevoie de cutie de viteze, angrenaj cu trepte care se pot seta manual.

Bormasinile mobile pe cablu au cateva categorii:
1. clasa ultra-usoara +/- 250-450 W .
2. clasa usoara 450-650 W.
3. clasa medie 700-1000+ W, uzual au cutie de viteze cu 2 trepte, in jur de ~ 40 Nm in treapta 1 @ +/-1500 RPM.
4. clasa grea compacta +/- 500 W cu reductor fix de turatie mica pt cuplu mare, minim 45 Nm
5. clasa grea 1000-1500+ W.
6. clasa super grea +/- 2500 W pt carotari.

Clasa medie de 700+ W care au cutie de viteze au in jur de +/- 2,5 Kg.

Bormasinile de stand au trepte de viteza cu fulii si curea de transmisie.

Edited by loock, 19 November 2016 - 16:59.


#3
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Pedala aceea e doar on-off, nu regleaza turatuia.  Regulatoarele de turatie, au preturile mai jos. Si vezi ca sunt doar pana la 250W, ori nu cred ca masina ta de gaurit, consuma doar atat.

Edited by myshyk, 19 November 2016 - 17:12.


#4
argonaut

argonaut

    Beware of the bird

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 29,381
  • Înscris: 29.07.2013
Incearca cu o pedala din cele folosite la masinile electrice de cusut. Au variatorul in pedala.

#5
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007

 loock, on 19 noiembrie 2016 - 16:54, said:

Pt. a schimba cuplul ai nevoie de cutie de viteze, angrenaj cu trepte care se pot seta manual.

Pai, nu cred ca m-am facut inteles. Bormasina pe care o detin si pe care o folosesc, este de 650W... ma rog, cel putin asa scrie pe eticheta ei.
Ce ma intereseaza este ca ceea ce fac cu degetul pe "tragaci", sa pot face cu o pedala. Nu ma intereseaza sa cumpar o bormasina dedicata de stand, cu fulii, cutii de viteze si alte chestii. Vreau sa folosesc ceea ce deja am, iar pentru lucrari casnice nu am nevoie de cine stie ce utilaje.

 argonaut, on 19 noiembrie 2016 - 17:19, said:

Incearca cu o pedala din cele folosite la masinile electrice de cusut. Au variatorul in pedala.

Da, este o idee, am sa caut.
Daca nu imi iese utilajul, am sa trec la disectie...

#6
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Dacă nu te interesează turația variabila, poți bloca mecanic întrerupătorul de acționare a bormasinii și o pornești electric prin intermediul unui prelungitor cu întrerupător.

#7
andu2006

andu2006

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,090
  • Înscris: 16.02.2013
Masina ta de gaurit ar trebui sa aiba in lateralul manerului un buton pentru blocarea intrerupatorului ( tragaciului ).
O pornesti , blochezi butonul si treci la actiune.
In curind o sa constati ca ansamblul stand + masina de gaurit portabila este o porcarie. Nu ai cuplu, turatie prea mare si un regim de aschiere necorespunzator, jocuri inadmisibile etc.
Te vei orienta in curind spre o masina de banc , fie ea si cea mai ieftina dar mult mult mai buna pentru astfel de aplicatii.

#8
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,675
  • Înscris: 29.03.2006
Eu am inteles din prima ca tu nu ai inteles singur care-i treaba, si acum nu intelegi nici cu excplicatii - chestie destul de grava...

Principalul motiv pt. care se schimba turatia la o bormasina de stand, este nu atat turaratia in sine cat cuplul asociat.

Cu variator electronic nu se schimba cuplul.

Doar un reductor mecanic poate sa creasca cuplul pt gauriri grele, carotari, insurubari grele.

Varierea electronica a turatiei se foloseste pt. lucruri precum: soft start, anti-scapare la inceperea insurubarii, protectie pt. sincronizare cu latenta umana la orirea insurubarii, etc.
Rar exista motive pt. care este necesara o turatie mica in sine de gaurire, mai ales la o bormasina fixa pe stand.
In general chiar se recomanda turatie cat mai mare posibil, atat timp cat este asigurat cuplul necesar.
De regula o turatie mai mare asigura o gaurire si mai uniforma, dar si exponential mai rapida (energia cinetica este in relatie cu patratul vitezei).

Si din rahat e greu sa faci bici, dar din pishat cu atat mai greu.

Bormasinile bune au variatorul de turatie electronic actionat pe cursa tragaciului, din apasare, nu cu rotita.
Majoritatea bormasinilor industriale cu acumulator au cutie de viteze cu minim doua trepte.
Exista si cu 3 si 4 trepte.

Si la insurubare e preferabila o turatie cat mai mare - ca dovada bormasinile dedicate de insurubare au 4000 RPM si chiar si mai mult.
Doar la inceperea insurubarii e bun variatorul pe cursa trgaciului, ca sa nu scape pana incepe sa-l roteasca.

La bormasina de stand in general nu faci insurubari, si e preferabila in majoritatea cazurilor o turatie cat mai mare pt o gaurire cat mai uniforma si cat mai rapida, atat timp cat este asigurat si cuplul necesar.

Edited by loock, 19 November 2016 - 18:07.


#9
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007

 swtm, on 19 noiembrie 2016 - 17:49, said:

Dacă nu te interesează turația variabila, poți bloca mecanic întrerupătorul de acționare a bormasinii și o pornești electric prin intermediul unui prelungitor cu întrerupător.

Tocmai, ca asta... turatia... este principalul motiv care ma intereseaza. Stiu de butonul de blocare a tragaciului, am incercat, nu ma incanta ideea.

 loock, on 19 noiembrie 2016 - 17:58, said:

Eu am inteles din prima ca tu nu ai inteles singur care-i treaba, si acum nu intelegi nici cu excplicatii - chestie destul de grava...
Bine, bine, scuza-mi nivelul scazut de inteligenta... vorbim cu alta ocazie, nu ma intereseaza povestea bormasinilor de care spui acolo, asa ca nu te mai obosi.

Am cerut o informatie simpla, nu povesti ingineresti.

Edited by bonygy, 19 November 2016 - 18:29.


#10
curentarul

curentarul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 12.08.2013
Daca nu te intereseaza sa iti faci ceasuri elvetiene, mecanisme pentru sateliti sau alte minunatii atunci iti recomand asa ceva...  [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/yU79UL2B2AU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]            Sau, poti sa iti faci tu un stand daca ai timp.

Edited by curentarul, 19 November 2016 - 19:05.


#11
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007
Pai tocmai, ca am spus in primul post, ca am asa ceva, chiar modelul acela de stand, bormasina (albastra, nu verde). Chiar si in clip, se vede ca pe mester il deranjeaza turatia aia foarte mare a motorului.
Asta vreau sa evit, asa ca ma gandesc la o comanda electrica a motorului, la pedala...

#12
curentarul

curentarul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 440
  • Înscris: 12.08.2013
Am inteles. My mistake.

#13
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007
Nici o problema

#14
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,675
  • Înscris: 29.03.2006
Dincolo de problema cuplului, poate sa fie si problema uzurii spiralului, tocmai pt. ca energia cinetica creste in relatie cu patratul vitezei.
Pt. acest aspect turatia este importanta daca ai burghiu din otel.
Daca ai burghiu din carbura de bor turnata ( Nu sinterizata ), nu te mai streseaza turatia mare...

Edited by loock, 19 November 2016 - 21:46.


#15
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Mai bine strângi niște bani și iei un model dedicat:
https://www.bosch-do...03.jsp?no-check

#16
bonygy

bonygy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,801
  • Înscris: 08.02.2007
La cate gauri voi avea nevoie de asa ceva, nu merita.

#17
swtm

swtm

    Welding Eng.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,776
  • Înscris: 18.01.2011
Atunci nu are rost să te mai stresezi atât. Merge cu blocarea butonului

#18
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006

 argonaut, on 19 noiembrie 2016 - 17:19, said:

Incearca cu o pedala din cele folosite la masinile electrice de cusut. Au variatorul in pedala.

Sau au doar niste rezistente inseriate, caz in care nu-ti foloseste la nimic.In plus, apare aceeasi problema, a puterii consumate. Motoarele de masini de cusut obisnuite, au in general 100 de W.
Mai bine cumperi un alt variator de flex, masina de gaurit, SH si il montezi undeva separat, de unde sa si pornesti masina de gaurit. Oricum, nu variezi turatia in timpul gauriri ci o potrivesti inainte de a incepe gaurirea asa incat o pedala pe turatie este inutila.
Cat despre "filozofiile" cu cuplu>turatie>viteza de gaurire, alea sunt doar simple filozofii in cazul de fata.

Edited by myshyk, 20 November 2016 - 08:10.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate