Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Istoria drumurilor, cailor ferate si cailor navigabile in Romania
#19
Posted 25 September 2016 - 11:01
Încep în ordinea inversă menţionării tale.
Pe calea ferată se circulă, în general la fel de repede precum în perioada interbelică. Cu excepţia porţiunilor reabilitate, unde se circulă mai repede (am impresia că şi pe Adjud - Bacău se circulă ceva mai repede). În cazul drumurilor: totuşi, avem mai multe pasaje rutiere. În anii '90 ştiu că s-a construit cel pe de D.N. 3, spre Brăneşti, peste calea ferată Bucureşti - Constanţa (am prins şi barieră pe acolo), tot în anii '90 s-a dublat şi Ploieşti - Băneşti (acum câţiva ani s-a dublat şi centura de vest a Ploieştiului), sunt pasaje denivelate la Ploieşti, la ieşirea din Câmpina... am mers destul Bucureşti - Câmpina cu maşina. Dar da, mai avem enorm de multe de făcut. Pentru transportul auto vă recomand să parcurgeţi şi topicurile (threadurile) astea: http://forum.softped...-in-anii-30-60/ http://forum.softped...nia-in-anii-80/ http://forum.softped...nia-in-anii-90/ http://forum.softped...666-retro-ratb/ |
#21
Posted 25 September 2016 - 18:42
#22
Posted 25 September 2016 - 21:20
<p>
djl, on 25 septembrie 2016 - 18:28, said:
Vă mai interesează informații? mi-ai ramas cu promisiuni nesatisfacute discutia noastra a inceput cu drumurile cu gropi, neasfaltate sustineai ca te duci la biblioteca Academiei sa-mi demonstrezi ca erau astfaltate si in anii '50 ca se putea circula in Moldova foarte simplu sa vizitezi targurile yidden care erau foarte jegoase samd deocamdata nimica mi-ai ramas dator. Apropo, automotorul era trenul cel mai popular in anii '50 si inceputul anilor '60 spre Marea Neagra. Ca de altfel si in alte parti ale Romaniei Nu prea stiu de ce, dar asta era. djl face teoria chibritului. ne spune ca existau zeci de modele, si alte chestii Poate ca erau. Dar nu circulau. Important este nu ceea ce era pe hartie, ci ceea ce era in realitate. |
#23
Posted 25 September 2016 - 22:18
Am fost pe afară. Pornesc scannerul mâine după ce revin de la bibloteci şi îţi scanez din acel Ghid al automobilistului.
Calea ferată a fost în progres continuu în perioada comunistă şi din cauza importanţei strategice (militare şi comerciale). Bine, asta avea şi unele efecte aberante - de exemplu nu aveai voie să traversezi pe jos Podul "Angel Saligny" (aşa mi-a zis cineva în tren acum 2 duminici - cică numai cu bacul puteai trece); ah, ce bine îmi pare că acum nu mai e aşa, rasa lor de disperaţi. Până prin 1967 ca şi automobilist nu puteai trecede Dunărea spre litoral decât cu bacul. După aia a apărut Podul Giurgeni - Vadu Oii. Plus că mai era o chestie: cu trenul se transportau şi turişti. Spre mare în general din ţările comuniste (chiar şi din Polonia, care are ieşire la Marea Baltică), dar şi din Austria (austriecii nu au ieşire la mare) şi ţări vestice, aşa că trebuia o anumită prestanţă. "Săgeata alabstră" originală urma să circule pe Viena - Budapesta - Bucureşti - Constanţa, dar din nu ştiu ce motive a circulat numai pe rute interne. Ce vremuri, în 1978 existau trenuri rapid Bucureşti - Constanţa şi Bucureşti - Constanţa - Mangalia cu 15 vagoane (din care 3 de clasa 1) + vagon restaurant! În 1977 aveau 16 vagoane de clasă + 1 restaurant. Unul pleca/sosea chiar din Bucureşti Est (Obor)!!! = B1-3, A4, B5-6, WR, B7-8, A9, B10-13, A14, B15-16. A = vag. cls. 1, B = vagon clasa a 2-a, WR = vagon restaurant. Foloseau ca vagoane de clasă vagoane româneşti din seria 40 (devenite 47 + 57) - vedeţi în ce merg în filmul "Astâzi seară dansăm în familie" - min 3:50 şi apoi după căsătoria cu Viorica Tastaman; restaurantul cred că arată precum cel din film). Trenurile care mergeau doar până la Constanţa întorceau pe la marfă, astfel încât nu mai se muta locomotiva în capătul celălalt. Conform unui număr "Revista Căilor Ferate" din 1992 viteza de circulaţie pe căile ferate din România era aşa (k.m./h .... procentual din căile ferate). 6% ... 140 15,3% ... 120 2,3% ... 110 17,6% ... 100 restul 60-99 la oră. Ce fantezii (bine, pe atunci aveam speranţe): http://forum.softped...8#entry19855260 Azi seară am văzut 2 vagoane 21-70. La un tren ce a sosit de la Braşov. Cum nu au fost decât câteva făcute din 21-80-uri (pus aer, schimbat geamuri) 21-70-uri, e ceva să vezi 2 unul lângă altul. Edited by djl, 25 September 2016 - 22:32. |
#24
Posted 25 September 2016 - 23:12
Uite că a revenit Arhiva Mersului Trenurilor: http://tren.transira.ro/Arhiva/
|
#25
Posted 26 September 2016 - 01:29
Să vedem ce observaţi în poza asta
[ http://i196.photobucket.com/albums/aa119/trenuri/Vagoane%20calatori/515319500085revgrivitavhr2.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Masinisa, on 25 septembrie 2016 - 18:42, said:
abia astept ai ceva despre linia ferata Oradea-Cluj ? Din păcate nu am ceva xeroxat. Dacă ai cum să găseşti pe la vreo biblotecă seria aia de cărţi cu istoricul regionalelor de căi ferate, ai şanse să găseşti ceva pe acolo. Am să mă mai uit însă pe "Revista căilor ferate" din anii '90. |
#26
Posted 26 September 2016 - 02:16
djl, on 26 septembrie 2016 - 01:29, said:
<span style='font-size: 14px;'>Să vedem ce observați în poza asta djl, on 25 septembrie 2016 - 22:18, said: Până prin 1967 ca și automobilist nu puteai trecede Dunărea spre litoral decât cu bacul. iti dai seama ca te pisi pe tot podul ala care l-au construit. <p> djl, on 25 septembrie 2016 - 22:18, said: Bine, asta avea și unele efecte aberante - de exemplu nu aveai voie să traversezi pe jos Podul "Angel Saligny" (așa mi-a zis cineva în tren acum 2 duminici - cică numai cu bacul puteai trece); ca si podul peste Dunare, initial era pazit de soldati. Il treceai cu trenul, dar podul era pazit de soldati. Sa fiu mai clar: podul lui Saligny era pazit de soldati, il treceiai cu trenul dupa ce au construit podul pentru automobile, si asta era pazit candva dupa 1990 inca era pazit. ultima oara ca l-am vazut pazit cred ca era prin 1991/1992 (nu mai stiu exact). dupa aia n-am mai trecut niciodata. djl, on 25 septembrie 2016 - 22:18, said: Ce vremuri, în 1978 existau trenuri rapid București - Constanța și București - Constanța - Mangalia cu 15 vagoane (din care 3 de clasa 1) + vagon restaurant! În 1977 aveau 16 vagoane de clasă + 1 restaurant. adica dupa 1 Mai, dupa ce s-a terminat distractia In Mangalia Sud, trenul era atat de plin incat urcai pe ferestre. Si intrai in niste compartimente pline pana la tavan. Despre ce vorbesti? |
#27
Posted 26 September 2016 - 10:01
Şi soldaţii nu te lăsau să treci.
Trenurile erau lungi, dar nu făceau întotdeauna faţă. Cu trenul prea plin am pătit-o şi eu, dar nu dinspre litoral, ci dinspre Valea Prahovei (mai exact la Sinaia) prin 1990 sau 1991. Eram cu mama şi cu sora şi am plecat tocmai în ultima zi de concediu. La haltă nu ne-am putut sui în tren, am luat autobuzul (pe atunci erau autobuze, nu micorbuze pt. transportul din oraş) şi deabea în al 2-lea sau al 3-a tren ne-am putut sui. Fiind linie dublată şi electrificată de ce nu o fi băgat un personal cu mers de accelerat între Braşov şi Bucureşti Nord (să oprească în staţiuni, la Breaza, Câmpina, Ploieşti Vest şi apoi la Buftea şi Chitila şi eventual la una din haltele din Bucureşti), că vagoane aveau, linia era şi pe atunci dublă şi electrficată; probabil îi durea în cot. Da, e un vagon de clasa 1, dar ce se mai vede? |
#28
Posted 26 September 2016 - 16:38
djl, on 26 septembrie 2016 - 10:01, said:
Şi soldaţii nu te lăsau să treci. de unde ai scos-o pe asta? Toate podurile si tunelele aveau soldati la intrare. Dar nu opreau trenurile. De unde ai scos-o ca pe Saligny nu te lasau sa treci Dunarea? Poate in vremea razboiului? Edited by alexandrumardin, 26 September 2016 - 16:39. |
|
#29
Posted 26 September 2016 - 16:42
djl, on 25 septembrie 2016 - 01:52, said:
Dar mai e o problemă: multe linii sunt simple, adică doar un fir de circulaţie pentru ambele sensuri. Doar Bucureşti Nord - Ploieşti Triaj şi apoi Ploieşti Vest - Braşov şi Ploieşti Sud - Buzău, Cernavodă - Constanţa, Arad - Curtici sunt duble (posibil să mai fi fost, dar de altele nu ştiu). |
#30
Posted 26 September 2016 - 16:51
Cel mai lung tunel din ROmania a fost construit intre Teliu - Intorsura Buzaului, 4km.
http://stiri.covasna...ng-din-romania/ Intre 1909 si 1929 s-a construit dinspre Buzau si dinspre Brasov cele doua linii care trebuiau sa se uneasca. Una s-a oprit la Intorsura Buzaului cealalta la Patarlagele - Nehoiasu https://ro.wikipedia...rsura_BuzÄului https://ro.wikipedia...ÄuâNehoiaÈu Au ramas 37 de km care pana prin 1990 erau legati de o mocanita, care intre timp a fost desfiintata iar terasamentul "valorificat" fier vechi, etc. O astfel de linie ferata ar putea lega Brasov - Buzau - Braila - Constanta creind cel mai rapid culoar de transport feroviar de la Marea Neagra inspre occident. De ce nu se face? |
#31
Posted 26 September 2016 - 17:09
#32
Posted 26 September 2016 - 17:09
Barajul de la Siriu a cam pus cruce proiectului. Raportul cost-beneficiu, în condiţiile actuale, ar fi imens.
|
#33
Posted 26 September 2016 - 17:26
entwistle, on 26 septembrie 2016 - 17:09, said:
Barajul de la Siriu a cam pus cruce proiectului. Raportul cost-beneficiu, în condiţiile actuale, ar fi imens. Astfel de viziuni, care au prioritizat alte proiecte, a pus Romania in stare actuala economica. De exemplu, Basescu ca ministru al transportului, a favorizat asfaltarea drumurilor existente, in loc sa puna accentul pe autostrazi. Bineinteles astfel si-a creat baronii asfaltului care i-au subventionat activitatea politica. Un drum feroviar rapid intre Marea Neagra - Buzau - Brasov - granita Ungariei inseamna beneficii uriase. Bineinteles, cam totul trebuie reglementat: 1. porturile Constanta, Tulcea, Braila-Galati, trebuie puse la punct (fara mizeria care le guverneaza) 2. terasamentele trebuie sa fie aduse la starea ultramoderna 3. cel putin doua directii 4. diferitele noduri feroviare optimiizate Pe la inceputul anilor '90 discutam un astfel de proiect cu niste investitori germani. Spuneau ei ca un astfel de traseu rapid, ce ar permite sa treaca marfurile de la porturi (Marea Neagra si Dunare) in cel mult 24 de ore prin Romania ar insemna niste beneficii uriase (am uitat cifrele care mi le-au dat ei). Caci un marfar, astazi, care pleaca din Constanta, ajunge la granita Ungariei in nu stiu cate zile. Prin anii '90 ajungeau in 2 saptamani. Edited by alexandrumardin, 26 September 2016 - 17:27. |
|
#34
Posted 26 September 2016 - 18:00
Trenurile fac mult și din cauza programului de circulație - de obicei stau după trenurile de călători (staționează și cu orele). Că dacă ar fi să meargă non-stop de la Constanța la Arad spre exemplu nu ar face mai mult de 20 de ore (la vitezele actuale de circulație).
Șosele trebuiau asfaltate că multe erau... Climatul politic instaurat de regimul Ion Iliescu a dăunat mult economiei. Iar pe vremea C.D.R.-ului Traian Băsescu a spart C.F.R.-ul în mai multe (ăsta fiind unul din motivele pentru declin) pentru că așa a înțeles el că trebuie să se implementeze directiva europeană care menționa că și privații au dreptul de acces la infrastructura feroviară. Aia cu Siriu a fost o porcărie. La fel și că nu au continuat Vâlcea - Vâlcele, care avea multe avantaje... @ BlueKing-69 : nu, nu am ajuns pe acolo. Poate o să mă duc. Deocamdată să scap de răceală (asta nu cred că mă va ține de la a mă duce la biblotecă). Vă mai las să mai stuidați poza, dar vă dau un indiciu: se vede înăuntru vagonului. Pe photobucket am găsit asta 27 XII 1960... eu sunt născut pe 27 decembrie, dar peste 22 de ani de la montarea stâlpului. [ http://i196.photobucket.com/albums/aa119/trenuri/Alte%20CF/primulstalpuo5.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by djl, 26 September 2016 - 18:13. |
#35
Posted 26 September 2016 - 18:26
djl, on 26 septembrie 2016 - 18:00, said:
Pe photobucket am găsit asta 27 XII 1960... eu sunt născut pe 27 decembrie, dar peste 22 de ani de la montarea stâlpului. Parca 5. Gara Noua Brasov a fost inaugurata in 1962. Cam pe atunci s-a inceput constructia cartierului de blocuri peste vechea gara. .O parte din acest cartier este bulevardul Victoriei. Urme ale garii vechi se vad in spatele CEC-ului pe Toamnei. Gara Noua este de fapt in ultimul hal. Nu-si mai merita de mult timp numele de "Noua". A devenit un jeg, o pata neagra pe imaginea Brasovului. Edited by alexandrumardin, 26 September 2016 - 18:27. |
#36
Posted 26 September 2016 - 18:44
Şi aia din Cosntanţa e cam... e renovată, dar arată naşpa. De fapt multe gări principale din România sunt ca vai de ele.
Apropos de istorie, f.r.s.l.f. celor care au dat jos pozele din perioada comunistă ce se găseau în Gara de Nord - acele imagini care prezentau în geral aspecte feroviare. După unii "a, erau din perioada comunistă", deşi cred că nu ştiau cum să se dea mai rotunzi cu "măreţele lor realizări" * şi vroiau să nu avem termen de comparaţie cu trecutul. Cea mai tare poză e cea cu primul tramvai. Primul tramvai de unde? Din Bucureşti? Că tramvaie s-au introdus doar înainte de W.W. 1 şi în anii '80, iar tramvaiul nu e din niciuna din perioade. Şi modelul cu pricina nici măcar nu a circulat vreodată în România - e un Č.K.D. "Tatra" T3 cu casetă lungă de "display" care cred că a fost doar în Cehia (la T3R-urile din Galaţi nu încăpea decât numărul traseului în casetă, nu şi capete + punct intermediar). Cam aşa arătau cele din Galaţi (arată precum cele din Bucureşti, deşi bucureştenele sunt T4R). [ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9c/Tram_Kiev.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Şi aşa arată cel din poză (poza din gară e făcută din faţă) [ https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3e/Praha_tram_T3.PLF_low_floor_2008_08_06.jpg/800px-Praha_tram_T3.PLF_low_floor_2008_08_06.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] * permiţe-mi să vomit Edited by djl, 26 September 2016 - 18:45. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users