Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
"Noi nu furam ca romanii"

Canalele Sky Showtime 1 și S...

Recomandare anvelope lexus rx

Extindere rețea wireless int...
 Configuratie PC

Mufa TV

PPC Energy

Camera conferinta Tenveo tevo-vl12u
 Recomandare rulouri exterioare us...

Gaoyue 858

Telefon performant pe parte audio...

Aspecte legale https://registratu...
 Filtru de apa curata apa de miner...

Unde gasesc borcane mari 5 - litr...

sfat achiziție bicicleta pli...

NVIDIA Shield Programe Romania IP
 

Mașini în România în anii '30-'60

- - - - -
  • Please log in to reply
246 replies to this topic

#1
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Cam ce mărci și modele de mașini existau în România în anii '30-'60? Care erau mărcile și modelele mai răspândite?

Edited by djl, 03 March 2010 - 10:28.


#2
adid22

adid22

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 825
  • Înscris: 28.12.2005
In anii 30 era fabrica Ford in Romania.Deci presupun ca se gaseau ceva Ford-uri.
Linia de productie a fost luat de rusi ca si despagurbire de razboi.

#3
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
se gaseau destule americane cred, pana la al doilea razboi mondial.
si fratuzoaice de asemenea.
In plus mai era productia autohtona de Ford si inca o marca care imi scapa in Oradea, parca

#4
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Un topic interesant: http://fiat.3xforum....ania_comunista/

#5
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
Malaxa a fost un automobil românesc construit în 1945 la Reșița în fabricile industriașului român Nicolae Malaxa, al cărui nume îl poartă.

Proiectul autoturismului aparține unu grup de ingineri și tehnicieni de la uzinele A.S.A.M. și Malaxa din București și IAR din Brașov, conduși de ing. Petre Carp.

Mașina avea un motor cu trei cilindri în stea, cu răcire forțată cu aer, capabil să dezvolte 30 de cai putere (după măsurătorile vremii). Soluția constructivă era "totul în spate", motorul formând un tot cu diferențialul și cutia de viteze. Greutatea motorului era de 80 kg iar ansamblul cu diferențialul și cutia de viteze ajungea la 150 kg. Pentru a asigura răcirea motorului, între plafon și acoperiș era lăsat un spațiu pentru canalizarea aerului necesar. Aerul era captat din față, de deasupra parbrizului și era canalizat prin acoperișul cu pereți dubli, cu ajutorul unui ventilator, care îl absorbea, dirijând o parte peste cilindri, iar restul la carburator. Viteza maximă era de 120 km/h.

Malaxa oferea un nivel înalt de confort pentru vremea aceea și putea transporta până la șase persoane. Caroseria avea o formă aerodinamică, foarte elegantăla vremea ei, cu portbagajul în partea din față, sub capotă, unde se afla și roata de rezervă. Prinderea caroseriei pe șasiu se făcea prin tampoane de cauciuc. Consumul de benzină era de 10 l/100 km.

Producția ei a fost oprită când sovieticii au decis să mute linia de asamblare în U.R.S.S., după ce un oficial de la Moscova aflat la Sofia, a fost transportat cu un automobil Malaxa și a rămas impresionat de performanțele acestuia.

#6
musso

musso

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 901
  • Înscris: 27.06.2005
In perioada interbelica, conform istoricului Ioan Scurtu, in Bucuresti se puteau intalni masini Hispano-Suiza si Packard (printre cele mai elegante si cele mai scumpe ale vremurilor).

#7
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
http://automobilia-r...au-aliat-i.html
http://automobilia-r...u-aliat-ii.html
http://automobilia-r...-alias-supravie

#8
Adrian_pt

Adrian_pt

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 31.01.2007
Anii 30 - 80% americane. In Bucuresti, in 1939, numarul inmatricularilor ajunsese la cel putin 20,200. Intr-adevar, Ford era raspandit, precum si Chevrolet, Plymouth  ... in general marci mai ieftine desi bogatasii aveau masini super-luxoase: Maybach, Bentley, RR, Hispano-Suiza... Packard nu era cine stie ce. Era precum un A8 azi. La fel Cadillac.

1941-45 - au plecat cca 22000 masini din tara din cauza razboiului, au revenit cca 28000, din care foarte multe europene. Asta explica de ce multe antebelice care au supravietuit pana azi sunt modele europene care nu au fost atat de numeroase in Romania antebelica.

1945-47 - foarte putine masini importate, majoritatea americane, eg un lot de Packard Clipper pentru stat.

1948- anii 50 - foarte putine masini importate, prin care mentionam:

- limuzine ZIS-110
- GAZ-M20 Pobeda (si in varianta 4x4)
- GAZ-69
- cateva masini americane (Buick, Ford, Chevrolet) pentru persoane ffff importante
- limuzine GAZ-12 ZIM
- cateva Land Rover-uri englezesti prin '54-56
- 14 Tatre Tatraplan
- cel putin o limuzina V8 SKODA VOS (care a supravietuit ca drezina - vezi prezentarea ei pe http://volganeagra.b...-skoda-vos.html
- masini de ambasada si detinute de straini
- FOARTE putine masini vestice (de exemplu, am vazut poze cu taxiu Mercedes nou nout in Bucuresti, in anii 50)

"Omul de rand", daca avea ceva, avea motocicleta, sau in cel mai norocos caz o antebelica obosita. Daca avea pile, avea Pobeda.

Dupa 1957 apar Skoda Octavia / Felicia si cateva (sub 200) Wartburg 311, si cateva Volga M21 si Moskvich 403/407. In 57 apare primul IMS, iar in 58 primele dubite TV.

Dupa 1963/64 importul de masini creste semnificativ, atat comuniste cat si primele modele capitaliste, Fiat si Renault. Dupa 64/65 statul importa masini oficiale si din vest - in mod special Mercedes, si cateva Opel / Jeep (!).

In mai 1966 sunt aproape 25,000 masini mici in reguinea Bucuresti, si cam 3000-7500 in fiecare regiuna a tarii. Motociciete peste 15000 in regiuna Bucuresti, statistice pentru restul tarii nu stiu dar nu stiu sa fi depasit 5000 in vreo regiune.

#9
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009
Am gasit si poza cu Malaxa

Attached Files


Edited by albucatalin, 01 July 2010 - 21:19.


#10
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Adrian pt: de unde ai luat statisticle?

#11
blackvolga

blackvolga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 23.11.2010
Raspund de pe alt user, sper sa nu fie vreo problema. Studiez problema de mult timp si am avut acces la diverse surse de informatie. Am mai multe statistici oficiale despre importuri in anii 60. Faza cu masini exportate si importate in razboi se poate afla din ziare contemporane. Numarul masinilor pe reguine in 1966 se poate afla foarte usor uitundu-ne unde ajunsesera numerele de inmatriculare pe sistemul 1234-B. Recent am descoperit prin acest mod ca in regiunea Brasov erau peste 11000 masini si peste 8000 motociclete, spre exemplu.

 djl, on 5th July 2010, 11:01, said:

Adrian pt: de unde ai luat statisticle?

A

#12
PenicilinaV

PenicilinaV

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 99
  • Înscris: 14.01.2008
Familia mea a avut un Audi  225 roadster si un Chevrolet cu 8 locuri. Masini care bineinteles au fost luate de comunisti!

Edited by PenicilinaV, 12 December 2010 - 16:17.


#13
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Dacă ai ceva poze din acea perioadă, te rog mult să le pui aici! Ar avea o valoare istorică mare!

#14
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
Uitându-mă mai cu atenție la poza asta ... am văzut că mașina din poză e americană! Ce căuta pe la noi?

Attached Files



#15
blackvolga

blackvolga

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 48
  • Înscris: 23.11.2010
Erau destule, pentru cei care erau mai tari decat sa aiba o simpla Volga, inainte de importul la greu de Mercedes prin '64/'65.

#16
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
Erau....
Ca de exemplu asta:

Attached File  IMG_0644.JPG   140.76K   418 downloads Attached File  IMG_0645.JPG   153.42K   368 downloads Attached File  IMG_0648.JPG   142.46K   356 downloads

Buick Roadmaster '56, adus de nou in .RO. ;)

#17
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,447
  • Înscris: 13.06.2004
De ce nu o recondiționează?
Mașina alb cu albastru din postul pus de mine anterior s-ar putea să fie defapt un "Opel", nu o americană.

#18
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
E aproape gata!
Daca arunci o privire pe topicul meu cu "Comete killer", toata vara trecuta am consemnat operatiunile de asamblare finala, si toate "maruntisurile" care mi-au colorat viata, lucrand la ea. :)

Tot in zona asta temporala, intra si dumnealui - care isi asteapta randul la intrat in lucru:

Attached File  Mercedes1a.jpg   188.19K   455 downloads Attached File  Mercedes3a.jpg   174.44K   447 downloads

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate