RCA pe numele soferului sau proprietarului masinii?
Last Updated: Sep 19 2016 13:21, Started by
maxtron_69
, Sep 16 2016 21:55
·
0
#1
Posted 16 September 2016 - 21:55
Cine tre sa faca asigurarea RCA, proprietarul masinii sau soferul efectiv?
Care este legea care reglementeaza acest aspect? Eu conduc masina, dar in acte proprietar este o ruda. Cum se procedeaza in acest caz? Ar putea afecta asta un eventual incident/despagubire? E putin ilogic, intreaba numele, cnp, de cat timp ai carnet etc... dar masina poate fi condusa de mai multe persoane Ce mai conteaza experienta la volan a titularului de rca daca masina e condusa de altcineva? Sau la rent a car? |
#2
Posted 16 September 2016 - 22:01
Asigurarea se face pe numele proprietarului.
In caz de accident, proprietarul trebuie sa alerge sau sa-ti faca o procura ca sa umbli tu. Altfel spus, in caz de accident, proprietarul tot va afla. |
#3
Posted 16 September 2016 - 22:15
In Ro asa e legea sigurarilor . Proprietarul plateste , asiguratorul despagubeste indiferent cine e la volan si produce pagube . Din experienta personala acum cativa ani la un acident cu victima s-a dat prin hotarare judecatoreasca despagubiri victimei din polita fara ca proprietarul masinii care platise polita sa fie vazut la ochi de cineva . La volan se afla o persoana care imprumutase masina .
|
#4
Posted 16 September 2016 - 22:22
sorin147, on 16 septembrie 2016 - 22:01, said:
Asigurarea se face pe numele proprietarului. In caz de accident, proprietarul trebuie sa alerge sau sa-ti faca o procura ca sa umbli tu. Altfel spus, in caz de accident, proprietarul tot va afla. unucelalalt, on 16 septembrie 2016 - 22:15, said:
In Ro asa e legea sigurarilor . Proprietarul plateste , asiguratorul despagubeste indiferent cine e la volan si produce pagube . Din experienta personala acum cativa ani la un acident cu victima s-a dat prin hotarare judecatoreasca despagubiri victimei din polita fara ca proprietarul masinii care platise polita sa fie vazut la ochi de cineva . La volan se afla o persoana care imprumutase masina . |
#5
Posted 16 September 2016 - 22:24
las ca-i mai bine asa!altfel pe o masina cu 3 soferi vor fi 3 polite separate.abia asteapta asiguratorii pleasca asta!
|
#6
Posted 16 September 2016 - 22:31
Parerea mea ca RCA-ul pe conserva este o aberatie. Nu mi se pare normal ca eu sa platesc, apoi iti dau masina, tu o comiti, apoi eu sunt cel care trebuie sa dau socoteala (indirect).
Logic mi s-ar parea ca soferul sa fie asigurat, apoi poate sa conduca masina personala sau imprumutata. Daca o comite, asigurarea lui plateste, cu toate efectele care curg (bonus-malus, etc). Asa vor disparea cazurile de soferi "minori" cu bolizii inmatriculati pe numele unor pensionari sau alte rude. Cand spun "minor" nu ma refer la varsta! Cred ca s-a inteles. |
#7
Posted 16 September 2016 - 22:32
maxtron_69, on 16 septembrie 2016 - 22:22, said: Deci isi rupe mana un sofer X si platim despagubirile proprietarului Y ? Makes sense |
#8
Posted 16 September 2016 - 23:15
Si anul urmator, cumatrul a avut de platit o asigurare mai mare sau nu?
|
#9
Posted 16 September 2016 - 23:20
Pai nu are de ce sa fie strasat atata timp cat politia stie clar cine a fost la volan. In Romania asigurarea masinii se face pe proprietar altfel si-ar face toti asigurare pe batranul satului.
Orice dauna produsa de masina respectiva e platita de polita masinii. In Romania de regula o masina serveste o intreaga familie. Masura mi se pare foarte ok. Asigurarea pe persoana ar fi o tampenie totala deoarece sunt multi oameni care apuca sa conduca o masina din an in pasti, ar trebui sa isi faca si ei asigurare, mai ales ca nu au masina si pe ce date? Deci nu prea are sens. Atata timp cat este o constatare de la politie ca era cineva la volan pe proprietar singura chestie care ii da batai de cap e cum sa isi recupereze banii de capota/bara/parbriz de la soferul masinii. In Romania asigurarea pe sofer se poate la CASCO, adica e o reducere nesemnificativa daca bifezi clauza sofer unic, adica CASCO functioneaza doar daca accidentul se produce cu proprietarul la volan. Cumatrul asta in anul urmator e absolut normal sa plateasca o asigurare mai mare (daca avea B0 trece la M4), el a incredintat masina dar a platit RCA conform datelor lui. Edited by SpeedDemon, 16 September 2016 - 23:23. |
#10
Posted 17 September 2016 - 02:25
bonygy, on 16 septembrie 2016 - 22:31, said:
Parerea mea ca RCA-ul pe conserva este o aberatie. Nu mi se pare normal ca eu sa platesc, apoi iti dau masina, tu o comiti, apoi eu sunt cel care trebuie sa dau socoteala (indirect). Logic mi s-ar parea ca soferul sa fie asigurat, apoi poate sa conduca masina personala sau imprumutata. Daca o comite, asigurarea lui plateste, cu toate efectele care curg (bonus-malus, etc). Asa vor disparea cazurile de soferi "minori" cu bolizii inmatriculati pe numele unor pensionari sau alte rude. Cand spun "minor" nu ma refer la varsta! Cred ca s-a inteles. Dar normal ti se pare sa imprumuti masina? In momentul in care decizi sa faci asta, inseamna ca esti de acord si cu urmarile acestui fapt. Sau daca esti asa deranjat, da-i bani de masina aluia care iti cere masina si ai scapat de griji. Maxtron, mai intai ia carnetul si inveti in acelasi timp legislatia romaneasca, asa, cu bune, cu rele |
|
#11
Posted 17 September 2016 - 06:04
Treaba este ca istoricul la RCA este dat de autovehicul+proprietar. Pentru un accident creste valoare politei. Daca proprietarul vrea sa scape de istoric isi vinde cazanul in cauza, isi ia altul si calculul RCA porneste de la 0. Pentru cine detine 2 sau mai multe autoturisme istoricul se calculeaza pentru fiecare.
|
#12
Posted 17 September 2016 - 06:44
In unele tari,RCA e pe propietar,si masina poate fi condusa doar de persoanele trecute in asigurare.Poate fi condusa si de altcineva,ocazional,daca acela are minim 23 ani si permis minim 2 ani.Daca obtii permis la 18,in primii 2 platesti in rca cam cu 60% mai mare.
|
#13
Posted 17 September 2016 - 07:01
#15
Posted 17 September 2016 - 07:20
SpeedDemon, on 16 septembrie 2016 - 23:20, said:
......... In Romania de regula o masina serveste o intreaga familie. Masura mi se pare foarte ok. Asigurarea pe persoana ar fi o tampenie totala deoarece sunt multi oameni care apuca sa conduca o masina din an in pasti, ar trebui sa isi faca si ei asigurare, mai ales ca nu au masina si pe ce date? Deci nu prea are sens. ............. Daca s-a folosit un criteriu pt diferentierea , citeste scumpirea politei , hai sa introducem si alte criterii , poate mai corecte . Durata de intrebuintare anuala , protectia oferita de un garaj in timpul stationarii , etc .... |
|
#16
Posted 17 September 2016 - 09:00
SpeedDemon, on 16 septembrie 2016 - 23:20, said:
In Romania asigurarea masinii se face pe proprietar altfel si-ar face toti asigurare pe batranul satului. In calculul costului asigurarii, se tine cont atat de caracteristicile masinii (ex. capacitatea cilindrica) cat si de caracteristicile proprietarului (ex. varsta). De aceea, daca cel de la volan nu este proprietarul masinii, situatia devine aberanta. |
#17
Posted 17 September 2016 - 09:13
SpeedDemon, on 16 septembrie 2016 - 23:20, said:
Pai nu are de ce sa fie strasat atata timp cat politia stie clar cine a fost la volan. In Romania asigurarea masinii se face pe proprietar altfel si-ar face toti asigurare pe batranul satului. Orice dauna produsa de masina respectiva e platita de polita masinii. In Romania de regula o masina serveste o intreaga familie. Masura mi se pare foarte ok. Asigurarea pe persoana ar fi o tampenie totala deoarece sunt multi oameni care apuca sa conduca o masina din an in pasti, ar trebui sa isi faca si ei asigurare, mai ales ca nu au masina si pe ce date? Deci nu prea are sens. Atata timp cat este o constatare de la politie ca era cineva la volan pe proprietar singura chestie care ii da batai de cap e cum sa isi recupereze banii de capota/bara/parbriz de la soferul masinii. In Romania asigurarea pe sofer se poate la CASCO, adica e o reducere nesemnificativa daca bifezi clauza sofer unic, adica CASCO functioneaza doar daca accidentul se produce cu proprietarul la volan. Cumatrul asta in anul urmator e absolut normal sa plateasca o asigurare mai mare (daca avea B0 trece la M4), el a incredintat masina dar a platit RCA conform datelor lui. Dauna nu e produsa de o masina, ci de un sofer. Ti se pare tie o mare tampenie, altora li se pare cum e acum o mare tampenie. Asigurare iti poti face si pe o luna, o saptamana etc (in alte tari si pe o zi) deci nu conteaza ca conduci din ani in pasti. Dar buna precizarea cu CASCO. Karogs, on 17 septembrie 2016 - 02:25, said: Dar normal ti se pare sa imprumuti masina? In momentul in care decizi sa faci asta, inseamna ca esti de acord si cu urmarile acestui fapt. Sau daca esti asa deranjat, da-i bani de masina aluia care iti cere masina si ai scapat de griji. Maxtron, mai intai ia carnetul si inveti in acelasi timp legislatia romaneasca, asa, cu bune, cu rele claudiu1, on 17 septembrie 2016 - 06:04, said:
Treaba este ca istoricul la RCA este dat de autovehicul+proprietar. Pentru un accident creste valoare politei. Daca proprietarul vrea sa scape de istoric isi vinde cazanul in cauza, isi ia altul si calculul RCA porneste de la 0. Pentru cine detine 2 sau mai multe autoturisme istoricul se calculeaza pentru fiecare. tibi_filip, on 17 septembrie 2016 - 07:15, said:
Eu nu-mi imprumut masina...tin prea mult la ea. Succes in viata si in familie cu atitudinea asta maximg, on 17 septembrie 2016 - 07:20, said:
Asta este pasul spre mare hotie a asigurarilor diferentiate , in functie de sofer ... Asa s-au mai umflat politele , pe motivul ca sint soferi slabi sau pagubosi ... Daca s-a folosit un criteriu pt diferentierea , citeste scumpirea politei , hai sa introducem si alte criterii , poate mai corecte . Durata de intrebuintare anuala , protectia oferita de un garaj in timpul stationarii , etc .... |
#18
Posted 17 September 2016 - 09:41
maxtron_69, on 16 septembrie 2016 - 21:55, said:
Cine tre sa faca asigurarea RCA, proprietarul masinii sau soferul efectiv? Care este legea care reglementeaza acest aspect? Eu conduc masina, dar in acte proprietar este o ruda. Cum se procedeaza in acest caz? Ar putea afecta asta un eventual incident/despagubire? Art. 2. În înţelesul prezentei norme, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii: 6. proprietar/coproprietar al vehiculului - persoana fizică sau juridică înscrisă în documentele de identitate ale vehiculului sau în alte înscrisuri doveditoare ale dreptului de proprietate; 8. utilizator al vehiculului - persoana fizică sau juridică căreia, în baza unui contract încheiat cu proprietarul/coproprietarul, i s-a atribuit pe o anumită perioadă dreptul de folosinţă a unui vehicul; SECŢIUNEA 1 Dispoziţii generale Art. 15. (1) Se consideră că un vehicul este asigurat, dacă proprietarul acestuia are încheiat un contract de asigurare obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, cu valabilitate în limitele teritoriale prevăzute la art. 11 pct. 7 din Legea nr. 136/1995, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale celorlalte state semnatare ale Acordului multilateral, denumit în continuare asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto sau asigurarea obligatorie RCA. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users