Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Bujie cu 1 pol vs bujie cu 4 poli

* * * * * 2 votes
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#19
i860

i860

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,328
  • Înscris: 19.10.2015

View Postniposs, on 07 septembrie 2016 - 07:42, said:

Salutare,

dupa cum zice si titlul, as vrea sa stiu care este diferenta dintre cele doua bujii, cea cu un singur pol si cea cu patru poli?

As dori daca se poate o explicatie cat mai tehnica.

Mersi.

Raspuns TEHNIC
http://www.sciencedi...090447912000883

LE
Deci cele mai ok sunt cele cu un singur pol

Edited by i860, 07 September 2016 - 19:51.


#20
cobi1

cobi1

    Bagator in seama

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,767
  • Înscris: 28.02.2011

View PostiancuMIC, on 07 septembrie 2016 - 19:28, said:

Eu am pe K4M, cu iridium de la NGK, de mai bine de 60 de mii; 90 de mii e recomandarea producatorului.
Tot NKG iridium am si eu si garantia este de 120.000 km ( scrie si in cartea tehnica a masinii ) .
La mobra tot iridium NKG , e la al 6-lea sezon si merge excelent .
Pe bune , iridium is perfecte pt ca stii ca baiul nu e niciodata de la ele ( cu restul , esti in dubii mereu cand ceva nu merge rotund ) .

#21
unic635

unic635

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,529
  • Înscris: 09.07.2013
Eu am folosit pana acum la actuala masina doar NGK. Primul rand au fost normale, tipul recoamndat de producator, are 2 poli, si cele ale masinii erau gm(nu stiu cine e producatorul real din spatele gm) tot cu 2poli. Cand am luat masina am zis sa schimb tot ce inseaman consumabile, fluide, distributie si evident bujii. am mers cu ngk-urile(cele cu ambalaj galben) 40000 km, mergeau perfect  dar am zis sale schimb, preventiv, am pus acelsi tip, dar cele noi dupa nici 200 km le-am dat jos, emrgeau f prost desie rau acelasi produs, doar ca facute in franta nu Japonia. Am coamdnat pe ebay din uk iridium tot ngk, made Japan, dle am de vreo 30-40000 inca nu le-amd esfacut merg perfect. tot rasfoind internetul, se zice ca cel cu mai ulti poli concentreaza ami bine scanteia si ajuta la pornirile la rece, cele cu iridium au alte avantaje, notabil ar fi durata de viata a electrodului si faptul ca este mai subtire,  la capat e ca un varf de ac, asta ar permite un spatiu mai amre intre electrod si pol, sau anod, sper sa nu le incurc, deci o scanteie mai mare sa zic sau mai puternica, gasesti niste demo pe youtube , acum cat o fi marketing cat realitate....... pe paita exista deja multe produse facute pe te miri unde, am vazut bosch-uri facute de rusi, de exemplu. Dupa experienta neplacute cu ngk-urile made  in franta cred ca conteaza calitatea, nu numarul de anozi catozi, si sa fie in normele producatorului, nu doar ca potriveste la filet si lungime. Eu folosesc gpl, cica astea iridium ar fi mai potrivite, dar repet diferente mari nu am vazut intre primele si astea iridium, doar cele made in frante au fost jalnice, martor sonda in bord, mers sincopat al motorului, dupa demontare, nu erau afumate sa zici ca nu lucreaza, ce-i drept nici nu am verificat cu o lera distantele, le-am pus pe cele vechi pana au venit cele noi, si apoi le-am donat unui unchi. 80 lei irositi, cele iridium m-au costat cam 250 lei toate 4 cu tot cu transport. Cum zicea cineva mai sus, iarsi si fisele e bine sa fie schimbate , la mine nu-i cazul ca e direct bobina inductie, sau poate si asta ar fi recomandat :))) dar 800 lei nu-s de colea.

#22
corsa12

corsa12

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 63
  • Înscris: 31.05.2014
Se da un set de bujii bosch f91x cu 4 electrozi de masa pe un motor z16xep le am schimbat la 95 000 km , inca functiona motorul bine cu ele, am luat un set nou la fel.

#23
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,128
  • Înscris: 10.07.2013
Eu folosesc la un Ford Focus MK2, cu motor pe benzina1,6 TI-VCT, bujii cu iridium de la Denso iTV16TT.
Motorul are 203.000 km la bord si la relanti toarce ca un motan...Posted Image

#24
41ex

41ex

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,989
  • Înscris: 22.01.2013
la mai multi electrozi se formeaza mai usor scanteia avand 4 alternative, plus se uzeaza/imbacseste mai greu din acelasi motiv.

la iridiu teoretic scanteia e mai mare si mai fierbinte, dar oare sunt motoare la care ii pot face rau?

#25
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu are nicio legatura cu alternativele si ce se mai zice. Faptul ca sunt mai multi electrozi inseamna ca uzura e mai lenta.

#26
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,128
  • Înscris: 10.07.2013

View Post41ex, on 28 martie 2021 - 03:11, said:

la mai multi electrozi se formeaza mai usor scanteia avand 4 alternative, plus se uzeaza/imbacseste mai greu din acelasi motiv.

la iridiu teoretic scanteia e mai mare si mai fierbinte, dar oare sunt motoare la care ii pot face rau?

Bujiile cu iridium de la Denso sau Ngk nu au cu ce sa dauneze motorului dar scanteia este mult mai rapida la turatii mari.
Acum zici ca am alt motor...Posted Image

#27
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Sa stii ca asa fac toate bujiile noi, cu iridiu sau normale :)
Avand distanta dintre electrozi optima, dau scanteie cum trebuie. E normal sa se simta diferenta in ture mari.
Avantajul, din nou, e ca cele cu iridiu raman in parametri mai mult timp decat cele normale.

Legat de daunat, circula unele informatii cum ca uneori bobinele pot avea de suferit de la bujii cu alti parametri decat cei originali. Peste argumente care sa infirme sau sa confirme chestia asta nu am dat.


Iar puterea scanteii e data in primul rand de puterea bobinei (de fapt tensiunea ei). Materialul electrodului poate cel mult facilita producerea unei scantei mai puternice fara a se uza prematur daca si bobina e puternica.

Edited by underb, 29 March 2021 - 14:37.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate