Bujie cu 1 pol vs bujie cu 4 poli
Last Updated: Mar 29 2021 14:35, Started by
niposs
, Sep 07 2016 07:42
·
0
#1
Posted 07 September 2016 - 07:42
Salutare,
dupa cum zice si titlul, as vrea sa stiu care este diferenta dintre cele doua bujii, cea cu un singur pol si cea cu patru poli? As dori daca se poate o explicatie cat mai tehnica. Mersi. |
#2
Posted 07 September 2016 - 08:08
ambele au un singur electrod central, dar cea cu un pol are un singur electrod (un picior) de descarcare spre masa pe cand cealalata are 4 picioare grupate in jurul electrodului central
avantaje.. as zice ca pe termen scurt cea cu 4 electrozi merge mai bine, dar pe termen lung apare uzura inegala a celor 4 picioare si scanteia o ia razna cea cu un electrod mai degraba ajunge la merge/nu merge si e usor de reglat |
#3
Posted 07 September 2016 - 08:09
Deci este vorba doar de termen lung ca si uzura, nu ca ar face vreo diferenta tehnica la motor?!
Edited by niposs, 07 September 2016 - 08:10. |
#4
Posted 07 September 2016 - 08:14
Are mai multe puncte de pornire a frontului de ardere
VOi opta pentru 2-3-4 electrozi intotdeauna daca am posibilitatea (in afara cazului cand discutam de iridium) |
#5
Posted 07 September 2016 - 08:16
Păi depinde ce denumești tu "diferență tehnică". În teorie, bujiile cu 4 poli ar genera o scânteie mai puternică și mai mare ca suprafață, ceea ce ar conduce la aprinderea mai bună a combustibilului, ardere mai completă și deci ceva plus de putere, consum și emisii mai mici. Cam ce zice Tsunnami mai sus.
|
#6
Posted 07 September 2016 - 08:24
Eu am trecut de la 1 pol, la 4 poli. Primii 5000 de km trage putin mai bine cand o calci. Dupa nu am mai sesizat diferenta. Mi se pare ca trage la fel cum tragea cu astea cu 1 pol. Oricum eu la 2 schimburi de ulei schimb si bujiile. 30k km le sunt suficient.
|
#7
Posted 07 September 2016 - 08:28
Intre o bujie cu 1 pol si una cu 2 poli se simte putin diferenta la cum merge motorul dar intre 2 si 4 poli eu nu am remarcat nici o diferenta. Eu iti recomand sa-ti cumperi bujii cu varf de iridiu acolo chiar se simte ca trage mai bine motorul si decat cele cu 4 poli. Sunt cele de iridiu putin mai scumpe la achizitie dar merita fie si datorita faptului ca poti face mai multi km decat cele normale la denso au garantie 100 000 mile (160 000 km)
|
#8
Posted 07 September 2016 - 08:40
Nytro84, on 07 septembrie 2016 - 08:28, said:
Intre o bujie cu 1 pol si una cu 2 poli se simte putin diferenta la cum merge motorul dar intre 2 si 4 poli eu nu am remarcat nici o diferenta. Eu iti recomand sa-ti cumperi bujii cu varf de iridiu acolo chiar se simte ca trage mai bine motorul si decat cele cu 4 poli. Sunt cele de iridiu putin mai scumpe la achizitie dar merita fie si datorita faptului ca poti face mai multi km decat cele normale la denso au garantie 100 000 mile (160 000 km) Ce au cele cu Iridium cu 4 poli? |
#9
Posted 07 September 2016 - 08:49
Bujii cu varf de iridiu nu am vazut decat cu 1 pol. Posibil sa existe si cu mai multi poli nu doar 1
Edited by Nytro84, 07 September 2016 - 08:50. |
#10
Posted 07 September 2016 - 09:19
Diferenta e de pret , poti avea 7 poli bujia o singura scanteie da . Cine crede ca are 4 scantei e cofetar . Cei care sustin ca au simtit ca merge mai bine ar fi simtit acelasi lucru si daca inlocuiau cu o bujie cu un singur pol . E normal ca simti diferenta cand arunci bujiile vechi uzate si pui noi indiferent cati poli are .
|
|
#11
Posted 07 September 2016 - 11:11
Ca sa fie eficient cred ca trebuie conceput unitar sistemul electric de aprindere, plecand de la alternator si acumulator, apoi foarte important bobina de inductie, condensator, electronica de control, si in fine bujiile.
Daca ai un condensator de o capacitate cvadrupla, o bobina de inductie care sa reziste fiabil la un curent de 4X mai mare, si o electronica de comanda care sa tina fiabil un curent de 4X mai mare, atunci da, daca si bujia e buna, poti avea 4 scantei sanatoase. Bobina de inductie trage energie din condensator, deci nu poate sa traga mai mult decat capacitatea acestuia. Chiar si cu un condensator de capacitate mai mare, bujiile cu mai multi poli nu par ceva fiabil. Cel mai sigur este cu mai multe bujii pe fiecare cilindru, dual spark cu 2 bujii pe fiecare de ex, si sistemul electric si electronic conceput dedicat pt. ele, si evident si motorul construit pt. asa ceva. Edited by loock, 07 September 2016 - 11:21. |
#12
Posted 07 September 2016 - 15:52
Am tinut pe o masina exact 6 ani bujii cu Iridium si 80000km. La o alta masina au deja aproape 3 ani si 50000km si merg de rup. Mai ca as lua si urmatorul rand tot Iridium desi pretul e de vreo 5 ori mai mare per bujie.
Nu as folosi bujii cu 4 electrozi, s-a explicat mai sus de ce. |
#13
Posted 07 September 2016 - 16:50
niposs, on 07 septembrie 2016 - 08:40, said: Ce au cele cu Iridium cu 4 poli? Nu cred ca exista asa ceva, nu e nevoie loock, on 07 septembrie 2016 - 11:11, said:
Cel mai sigur este cu mai multe bujii pe fiecare cilindru, dual spark cu 2 bujii pe fiecare de ex, si sistemul electric si electronic conceput dedicat pt. ele, si evident si motorul construit pt. asa ceva. Asa am eu la BMW [ http://i241.photobucket.com/albums/ff108/tsunnami/BMW20R1200GS20Adventure2008_zpsxya507be.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#14
Posted 07 September 2016 - 17:25
Indiferent cat de multi electrozi de masa va avea o bujie, aceasta va produce doar o singura scanteie; aceasta se va produce in zona cu cea mai buna conductivitate electrică, la momentul respectiv, tinand cont ca electrozii de masa sunt egal departati de cel central.
Se spune ca bujiile cu multipli electrozi de masa, au o viata mai lunga si sunt mai eficiente, in cazul pornirii la rece. Edited by iancuMIC, 07 September 2016 - 17:30. |
#16
Posted 07 September 2016 - 18:32
Dintre cele cu un pol si celelalte cu mai multi poli alegi intotdeauna cele iridium ! Adica iridium cu un pol si stii ca 120k km n-ai treaba !
|
#17
Posted 07 September 2016 - 18:52
#18
Posted 07 September 2016 - 19:28
Eu am pe K4M, cu iridium de la NGK, de mai bine de 60 de mii; 90 de mii e recomandarea producatorului.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users