Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Un strigat de ajutor!

- - - - -
  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#55
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,873
  • Înscris: 20.10.2015
CAD-ul nu este inginerie
CAD-ul nu te invata inginerie

iti alegi sa inveti sa utilizezi un soft pentru ca sa incerci sa aplici alaturi cu cei care fac un curs, sunt nativi si sunt alesi in fata ta.
Apoi iti restrictionezi cautarile DOAR la cei care folosesc softul ala.

Tu vrei sa investi, chiar sa faci un master, go ahead, scoala nu-ti aduce nici un post, imbata-te

Eu te-am invatat ce sa faci sa devi inginer auto. Nu stiu de unde ai scos-o p-aia cu mecanicul auto, eu n-am spus asa ceva. Ti-am recomandat sa lucrezi din prima zi in industrie si nu pierzi nici o clipa
Facultatea o ai la buzunar, si plus inveti MUNCIND si FACAND ceea ce viitorii tai colegi INGINERII de acolo nu stiu sa faca. Incepi sa muncesti si totodata sa inveti DIFERENTIINDU-TE de clasa.

In 2006 a trebuit sa angajam un inginer de proces. S-a ajuns la diferentierea dintre 2 un indian si un roman.
Am ales indianul pentru ca lucrase cu presele respective in trecut. Nu m-a interesat scoala.
DIn comisie 6 am ales indianul 2, romanul.
Romanul bye bye, sinc er mi-a parut rau ca stia "carte", ma refer la experienta.

Deci, nu-mi mai bat gura, salveaza-ti textele astea daca-ti vei schimba vroedata parerea
Eu iti doresc succes

Edited by Tsunnnami, 07 September 2016 - 20:32.


#56
dukuti82

dukuti82

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 30.10.2011
Am zis ca iau si din varianta spusa de tine oricum, ca mi se pare ok sa schimb jobul de Porter cu unul pe un domeniu tehnic, chiar voi face ceva in sensul asta de aceea iti multumesc ca mi-ai dat acest sfat. Jobul de aici ma ajuta ca fac mult de noapte si imi da un oarecare timp liber pe timp de zi, pt studiu. In Londra timpul este o problema...

Ei, am inteles mai bine punctul tau de vedere acum din ultima postare! :) Iau in calcul, promit! Multumesc mult!!! :)

Edited by dukuti82, 07 September 2016 - 20:39.


#57
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,873
  • Înscris: 20.10.2015
Repet, depinde care este goalul tau.
Daca vrei sa fii un inginer bun GLOBAL, mergi pe linia asta si tine ochii deschisi.
E suficient.

iti mai stau la dispozitie cu intrebari

#58
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010

 Tsunnnami, on 07 septembrie 2016 - 20:29, said:

CAD-ul nu este inginerie
CAD-ul nu te invata inginerie

Tot incerc sa nu itru in polemici cu tine.. dar e greu..
Ai dreptate, la fel cum apasatul pe butoane la o presa/CNC sau sa dai o gaura intr-o piesa nu e inginerie
Ingineria este o combinatie din mai multe discipline si in ziua de azi ingineria devine din ce in ce mai specializata pe anumite domenii fara nevoia de a fi bun la toate.
Sa proiectez o piesa de plastic nu trebuie sa stiu matrite, sa proiectez o piesa prelucrata prin aschiere nu trebuie sa stiu regimuri, programare CNC etc.
CAD-ul este o unealta care te ajuta sa iti expui ideile si conceptele de n ori mai rapid, te ajuta sa detectezi eventualele probleme inca din faza de conceptie etc.
Eu unul nu am atins o masina de injectie mase plastice in viata mea, le-am vazut, le-am admirat dar nimic mai mult, cu toate astea pot proiecta o piesa de plastic in cel mai mic detaliu si sa fie perfect manufacturabila!
Nu neg surplus de cunostinte adus de practica dar nu este ceva indispensabil, sursa de informatii din ziua de azi este aproape nelimitata, trebuie doar sa vrei si sa stii unde sa cauti!

#59
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,633
  • Înscris: 02.10.2009
Citesc aici cu cata usurinta se inta in facultati "mari", cum se echivaleaza studiile, cum se gaseste batatnd din palme posturi de ingineri pe la voi in Europa... compar cu e este aici: e la ani lumina distanta mai usor in Europa.
"Gata, ma inscriu la Oxford, sau unde vreau..." Pe gartis...
Aici numai ca sa te poti inscrie la o universitate trebuie sa ai note foarte mari obtinute pe bune, note numai prin examene scrise in toti anii de scoala, note plecand de la zero, nu de la 4 ca la voi. Ca sa iei un "4" trebuie sa fi raspuns corect deja la 40% din intrebari... Uneori cu o medie de 97% nu se intra. De obicei cu 90% deja e problematic la inginerie, medicina. Cu medii anuale de peste 85% se poate pica anul scolar in universitate, pentru ca sunt suficienti aceia (mai chinezi de felul lor...) care au peste 85% si se umplu locurile disponibile in anul urmator...
Ca pana sa ai dreptul sa fi inginer iti trebuie ani si ani de munca dupa facultate, rezultate si recomandari de la toti sefii (numai ingineri si ei) pe care i-ai avut vreodata.
Ca pana si un sudor, daca n-are diploma de colegiu si certificare nu mai gaseste de lucru ca lumea.
Nu mai spun cat costa toate astea (pe europeni o sa-i coste mai tarziu).

Unde e totusi diferenta, sunt criteriile astea doar simple obstacole sau cine le trece chiar stie cu ce se mananca ingineria (la fel e si in alte domenii)?
Dar asta e deja off topic.

#60
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,873
  • Înscris: 20.10.2015

 Engineer_xxl, on 07 septembrie 2016 - 22:33, said:

Tot incerc sa nu itru in polemici cu tine.. dar e greu..

:lol:
E la liber, welcome to the club, cat nu ne injuram apreciez si ma delecteaza schimbul de pareri

 Engineer_xxl, on 07 septembrie 2016 - 22:33, said:

Ai dreptate, la fel cum apasatul pe butoane la o presa/CNC sau sa dai o gaura intr-o piesa nu e inginerie

Daca programul vine facut, nu trebuie sa stii inginerie
Daca trebuie sa dai tu gaura, atunci trebuie nu inginerie ci experienta
Stii sa ascuti un burghiu? Stii sa alegi materialul burghiului?
Stii sa alegi cum sa-l  ascuti in funtie de grosimea piesei?
Iti trebuie lichid de racire?
Se incalzeste peste masura?
Viteza de avans?
La cate gauri schimbi scula?
Materialul piesei din ce este? Cum se comporta? CUm se prinde sa nu se deformeze,sa nu scape din dispozitiv?

Astea trebuiesc stiute cand faci un program. Astea NU LE STIU inginerii, ci cei care AU LUCRAT CU ASA CEVA.
El e inginer si acum, cat invata ce e aia inginerie auto invata lucruri pe care viitorii lui colegi NU LE STIU, cu toate ca e la nasul lor.

 Engineer_xxl, on 07 septembrie 2016 - 22:33, said:

Ingineria este o combinatie din mai multe discipline si in ziua de azi ingineria devine din ce in ce mai specializata pe anumite domenii fara nevoia de a fi bun la toate.

Ingineria prin definitie este stiinta aplicarii stiintei
Da, e specializata dar... sa trecem la punctul urmator:

 Engineer_xxl, on 07 septembrie 2016 - 22:33, said:

Sa proiectez o piesa de plastic nu trebuie sa stiu matrite, sa proiectez o piesa prelucrata prin aschiere nu trebuie sa stiu regimuri, programare CNC etc.
CAD-ul este o unealta care te ajuta sa iti expui ideile si conceptele de n ori mai rapid, te ajuta sa detectezi eventualele probleme inca din faza de conceptie etc.
Eu unul nu am atins o masina de injectie mase plastice in viata mea, le-am vazut, le-am admirat dar nimic mai mult, cu toate astea pot proiecta o piesa de plastic in cel mai mic detaliu si sa fie perfect manufacturabila!

Daca stii si ce e aia o matrita TE AJUTA ENORM si sa-ti spun de ce
Sa zicem ca stii sa proiectezi o piesa de plastic cu toate ca nu-s convins.
Te gandesti cum e asezarea in matrita, pe unde vine plasticul incins, cum se inchide matrita, cate cuiburi sa aiba, care e curgerea, daca esti destept poate nu folosesti pompa de vacuum, stii cate porti sa faci si unde anume in asa fel incat sa nu intampini probleme sa debavurare. Deci la capitolul "design for manufacturability" esti AS.
Asta inseamna o matrita mai eficienta, deci mai mica, deci mai ieftina si cand i-o prezinti clientului, piesa pe care a proiectat-o Dukuti are o investitie mai mica decat a competitiei, pierde plastic mai putin, are rebuturi interne mai putine decat are piesa pe care ai proiectat-o tu
Matrita ta costa $90,000, a lui Dukuti, $75,000.
Piesa lui costa $0.15, a ta costa $0.17 ca are rebuturi interne mai mari si pierzi material mai mult, in plus cunsumi mai multa energie pentru ca ai nevoie si de pompa de vacuum. Dar el nu e prost si o vinde la $0.168 cu un profit superior, iar tu, daca vrei afacerea trebuie sa scazi sub treshold, ceea ce dauneaza firmei.
Ghici cine castiga proiectul de 4 milioane de piese pe an timp de 5 ani?
Apoi alare post service-ul si merge la client.
SI ala care a proiectat piesa vrea o modificare
Dukuti spune, "bah, te costa cam $6,000 ca facem asa si asa", si e gata in 4 saptamani, tu zici, "I'll get back to you"
Tu-ti intrebi furnizorul care vrea si el profitul si te jupoaie, Dukuti SPUNE furnizorului, facem modificarea asta si asta, da-mi o cifra si price breakdown, pentru ca stie sa-i verifice, apoi se intoarce la client si le spune:
"Bah tantalailor, data viitoare ma invitati chiar cand proiectati piesa sa va spun cum s-o faceti mai ieftin si mai robust!"

Aici e finetea ingineriei, nu sa pui fundul pe scaun si sa desenezi cu soricelul

CAD-ul te ajuta sa pui pe ecran ceea ce ai in cap, nimic mai mult. Solid Works sau Catia nu iti proiecteaza piesa, tu trebuie sa fvii cu ideea si sa dai din mana
Nu-ti trebuie facultate pentru asta, trebuie sa stii 2 instructiuni si asta o poate face orice nativ care te poate da la o parte
Pentru ca e simplu si sunt multi. Mai mult, odata invatat Catia, aplici pentru Catia, ti-ai taiat craca de la Inventor, de la SW etc., intri intrul colt al pietei de angajati cat mai stramt si cu cat mai putie sanse de a gasi de munca

 Engineer_xxl, on 07 septembrie 2016 - 22:33, said:

Nu neg surplus de cunostinte adus de practica dar nu este ceva indispensabil, sursa de informatii din ziua de azi este aproape nelimitata, trebuie doar sa vrei si sa stii unde sa cauti!

Una e cand cauti, alta e cand ai facut asta 3-4 luni si stii ce influenta asupra produsului are fiecare parametru.

Pentru mine e simplu, eu am fost pe strada aia.
Dac-ar fi ceva ce regret este facultatea.
Dac-as avea creierul de acum, as munci primii 4 ani, dupa care m-as inscrie la facultate, apoi candidez pentru presedintia Americii

#61
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,633
  • Înscris: 02.10.2009

 Engineer_xxl, on 07 septembrie 2016 - 22:33, said:

Sa proiectez o piesa de plastic nu trebuie sa stiu matrite, ............
Eu unul nu am atins o masina de injectie mase plastice in viata mea, le-am vazut, le-am admirat dar nimic mai mult, cu toate astea pot proiecta o piesa de plastic in cel mai mic detaliu si sa fie perfect manufacturabila!


Never ever sa nu mai spui asta. Ok?
(Ramane intre noi )

Edited by Rosebud09, 08 September 2016 - 05:24.


#62
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 02:42, said:

---------------------------------------------
-------------------

Tot ceea ce zici tu are sens privit din unghiul altui tip de inginer... nu o lua ca pe o critica dar conceptual tau de a le sti pe toate este putin cam demodat, nu zic ca e gresit sa le stii pe toate, dar in incercarea de a le sti pe toate ajungi usor sa dai rateuri...
Eu ca Inginer de Produs nu ma intereseaza prea mult materialul burghiului sau viteza lui, nu ma intereseaza ce si cum va fi proiectata matrita, dar da trebuie sa stiu cateva chestii de baza despre o matrita (slidere, sink marks, weld lines, split lines etc), dar in special cele ce imi vor afecta visual piesa mea. Cel ce vine cu expertiza pe matrita este colegul meu de Tooling, el poate veni cu propuneri de genu, el va face si un Moldflow etc uneori lucram la limita extrema unde teoretic vei avea problem cu procesul de injectie dar Tooling Engineerul iti va zice ca daca invarti un anume element cu un grad sau doua vom scapa teferi.
Daca eu ma scufund atat de mult incat sa fac un produs care sa-i fie cat mai usor lui nenea din fabrica atunci voi pierde un element cheie si anume Design Intent-ul. Experienta si lucrul in echipa face inginerul sa lucreze efficient, de altfel lucrul in echipa iti va adauga in fiecare zi cate ceva in plus la bagajul tau de cunostinte.
Ideea de care vreau sa o zic si spre care se indreapta industria in ziua de azi este sa te concentrezi pe ceea ce ai fost angajat sa faci.
Daca lucrezi la atelierul de pe colt e clar ca patronal de acolo va vrea ca tu sa fii si inginer si operator si agent de vanzari... depinde de tine daca accepti sau nu.


 Rosebud09, on 08 septembrie 2016 - 05:19, said:

Never ever sa nu mai spui asta. Ok?
(Ramane intre noi )

Stiam ca mi se va spune asta, dar motivatia mea e simpla: am destule unelte si oameni in jurul meu care sa compenseze necesitatea mea de a atinge magaoaia pt ca nu sunt inginer de productie, nu sunt inginer de mentenanta sau mai stiu eu ce, dar intotdeauna mi-a placut sa fiu primul care tine in mana prima piesa ce iese din matrita sa o analizez si sa vad cat de aproape de adevar este, vizual ca mai apoi trece prin controlul de calitate...
Pe la inceputurile mele am lucrat si proiectant intr-o fabricuta si la inceput mergeam des pe la strunguri, freze etc... dar incet mi-am pierdut interesul si asta nu mi-a afectat cu nimic cariera.
Intotdeauna va veni cate un "batranel" sa imi explice ca daca nu m-am dus eu sa bat cu ciocanul si ca daca nu m-am murdarit pe maini nu sunt un inginer adevarat... de murdarit pe maini ma murdaresc mai mereu ca sunt inconjurat de produse din plastic si mai mereu le asamblez dezasamblez etc... E ceva la fel si cu faza ca daca nu conduci o masina manuala nu esti sofer, toata viata mea am condus manual dar de cand am mers cu o automata am realizat ca mi se potriveste mai bine si al naibii ca nu mi-am pierdut talentul de a conduce...
Asta daca intelegeti ideea.
Sunt multe de spus dar si mai greu de schimbat conceptii imprimate prea adanc.

LE: imi cer scuze pt eventualele greseli de ortografie dar am browserul pe autocorect in engleza si nun pot sta mereu sa revizuiesc fiecare litera...

Edited by Engineer_xxl, 08 September 2016 - 08:45.


#63
dukuti82

dukuti82

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 30.10.2011

 Rosebud09, on 08 septembrie 2016 - 00:17, said:

Citesc aici cu cata usurinta se inta in facultati "mari", cum se echivaleaza studiile, cum se gaseste batatnd din palme posturi de ingineri pe la voi in Europa... compar cu e este aici: e la ani lumina distanta mai usor in Europa.
"Gata, ma inscriu la Oxford, sau unde vreau..." Pe gartis...
Aici numai ca sa te poti inscrie la o universitate trebuie sa ai note foarte mari obtinute pe bune, note numai prin examene scrise in toti anii de scoala, note plecand de la zero, nu de la 4 ca la voi. Ca sa iei un "4" trebuie sa fi raspuns corect deja la 40% din intrebari... Uneori cu o medie de 97% nu se intra. De obicei cu 90% deja e problematic la inginerie, medicina. Cu medii anuale de peste 85% se poate pica anul scolar in universitate, pentru ca sunt suficienti aceia (mai chinezi de felul lor...) care au peste 85% si se umplu locurile disponibile in anul urmator...
Ca pana sa ai dreptul sa fi inginer iti trebuie ani si ani de munca dupa facultate, rezultate si recomandari de la toti sefii (numai ingineri si ei) pe care i-ai avut vreodata.
Ca pana si un sudor, daca n-are diploma de colegiu si certificare nu mai gaseste de lucru ca lumea.
Nu mai spun cat costa toate astea (pe europeni o sa-i coste mai tarziu).

Unde e totusi diferenta, sunt criteriile astea doar simple obstacole sau cine le trece chiar stie cu ce se mananca ingineria (la fel e si in alte domenii)?
Dar asta e deja off topic.

Nu se pleaca de la 4 nici in Romania, se pleaca la fel de la 0, si daca chiar faci de 0 iti pune 1 punct din oficiu. De la 4 se pleca in scoala gimnaziala, cel putin pe vremea mea.
In facultatile de Inginerie din Romania se preda foate multa teorie, nu este iertata nici o lege din ce au descoperit mintile luminate din trecut. Si pana in 2008 cel putin cand am terminat eu, si profesorii erau pe tiparul acelor clasici, foarte exigenti si ma rog, cu multe calitati, astfel ca la un examen, iti trebuia un top de foi A4 (exagerez putin, dar vreau sa evidentiez ideea) + timp insuficient, asta rezultand la o multumire a studentului daca trecea de examenul respectiv, chiar cu nota 5. La mine si cel care a iesit sef de promotie a avut restante la Rezistenta Materialelor, la Termotehnica, la Mecanici, si in final cand le-a luat si el, si eu si restul, nu a fost cu nota 10, desi poate in alte tari s-ar fi luat nota 12. Nu stiu daca acest lucru este sau a fost benefic sau nu, dar asta a fost sistemul. Cine chiar lua note majoritar de 10 la inginerie, ramanea in cadrul Universitatii si mergea la Doctorat mai departe, dar si din acestia care hotarau sa ramana in Universitate mai erau care au avut restante sau note mai mici.
Alte tari mai din vest, combina teoria cu practica mai mult, se concentreaza pe student sa il formeze bine pentru campul muncii si au eliminat foarta multa teorie nefolositoare zic ei... Banuiesc ca este mai practic, mai benefic pentru student si absolvent totodata, totul fiind mai aerisit dar mai concentrat pe ce va urma sa faci dupa.
Nu stiu pentru ce tara faceti referire, dar acolo banuiesc ca este foarte mare concurenta atat timp cat sunt acele reguli de notare, prea multi candidati.
La noi este criza de ingineri, pentru ca este greu sa termini o inginerie. Intra cine vrea dar iese cine poate, asta era vorba in perioada cand am facut eu si era valabila, foarte multi renuntau pe parcurs ori din initiativa lor ca vedeau ca erau depasiti, ori ii eliminau examenele chiar daca ei ar mai fi vrut sa continue.
In Anglia nu e gratis, costa anul 9000 de lire sterline. Oricum, sunt un pic mai moderni la admitere, poti intra si daca ai o experienta vasta intr-un anumit domeniu dar nu ai o diploma care sa fie precedenta, exemplu Bacalaureat pentru a intra la facultate sau una de facultate pt master. Treci prin niste filtre, si daca ei considera ca esti capabil sa fii studentul lor, ai unda verde. Depinde de tine daca o termini in final sau nu, daca intr-adevar esti sau nu capabil. Oricum e tara cu unele din cele mai bune Universitati din lume, nu stau sa ma intreb de ce au ei politica asta, desi si mie mi se pare un pic ciudat. Daca ai diploma precedenta e mai sigura o intrare undeva, si se uita la nota licentei nu la fiecare materie pe toti anii, in functie de nota te incadreaza si ei 2.2 (Lower Second) sau 2.1 (Upper Second) ...
Un profesor mi-a spus ca un inginer trebuie sa stie unde sa caute cand este nevoie si cand gaseste sa stie sa aplice, deci ideea este ca nu trebuie sa stii totusi multe lucruri pe derost. Dupa parerea mea, cei cu note de 10 ajung sa predea la randul lor, dar un inginer  cu examene doar luate si licentiat, poate fi un inginer productiv, conteaza sa ai gandirea formata inginereste.

Edited by dukuti82, 08 September 2016 - 10:58.


#64
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,873
  • Înscris: 20.10.2015

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 08:43, said:

Tot ceea ce zici tu are sens privit din unghiul altui tip de inginer... nu o lua ca pe o critica dar conceptual tau de a le sti pe toate este putin cam demodat, nu zic ca e gresit sa le stii pe toate, dar in incercarea de a le sti pe toate ajungi usor sa dai rateuri...
Eu ca Inginer de Produs nu ma intereseaza prea mult materialul burghiului sau viteza lui, nu ma intereseaza ce si cum va fi proiectata matrita, dar da trebuie sa stiu cateva chestii de baza despre o matrita (slidere, sink marks, weld lines, split lines etc), dar in special cele ce imi vor afecta visual piesa mea. Cel ce vine cu expertiza pe matrita este colegul meu de Tooling, el poate veni cu propuneri de genu, el va face si un Moldflow etc uneori lucram la limita extrema unde teoretic vei avea problem cu procesul de injectie dar Tooling Engineerul iti va zice ca daca invarti un anume element cu un grad sau doua vom scapa teferi.
Daca eu ma scufund atat de mult incat sa fac un produs care sa-i fie cat mai usor lui nenea din fabrica atunci voi pierde un element cheie si anume Design Intent-ul. Experienta si lucrul in echipa face inginerul sa lucreze efficient, de altfel lucrul in echipa iti va adauga in fiecare zi cate ceva in plus la bagajul tau de cunostinte.
Ideea de care vreau sa o zic si spre care se indreapta industria in ziua de azi este sa te concentrezi pe ceea ce ai fost angajat sa faci.
Daca lucrezi la atelierul de pe colt e clar ca patronal de acolo va vrea ca tu sa fii si inginer si operator si agent de vanzari... depinde de tine daca accepti sau nu.




Stiam ca mi se va spune asta, dar motivatia mea e simpla: am destule unelte si oameni in jurul meu care sa compenseze necesitatea mea de a atinge magaoaia pt ca nu sunt inginer de productie, nu sunt inginer de mentenanta sau mai stiu eu ce, dar intotdeauna mi-a placut sa fiu primul care tine in mana prima piesa ce iese din matrita sa o analizez si sa vad cat de aproape de adevar este, vizual ca mai apoi trece prin controlul de calitate...
Pe la inceputurile mele am lucrat si proiectant intr-o fabricuta si la inceput mergeam des pe la strunguri, freze etc... dar incet mi-am pierdut interesul si asta nu mi-a afectat cu nimic cariera.
Intotdeauna va veni cate un "batranel" sa imi explice ca daca nu m-am dus eu sa bat cu ciocanul si ca daca nu m-am murdarit pe maini nu sunt un inginer adevarat... de murdarit pe maini ma murdaresc mai mereu ca sunt inconjurat de produse din plastic si mai mereu le asamblez dezasamblez etc... E ceva la fel si cu faza ca daca nu conduci o masina manuala nu esti sofer, toata viata mea am condus manual dar de cand am mers cu o automata am realizat ca mi se potriveste mai bine si al naibii ca nu mi-am pierdut talentul de a conduce...
Asta daca intelegeti ideea.
Sunt multe de spus dar si mai greu de schimbat conceptii imprimate prea adanc.

LE: imi cer scuze pt eventualele greseli de ortografie dar am browserul pe autocorect in engleza si nun pot sta mereu sa revizuiesc fiecare litera...

Tu il inveti sa mearga la scoala sa invete Catia, dupa care intra iar pe o linie moarta
Eu il invat sa inceapa experienta fiind platit si intrand in industrie de care habar n-are si care o sa-i confere un avantaj fata de ceilalti.
Treaba ca tu nu vrei sa atingi o masina de injectie care-ti produce piesa e o alegere personala.
Eu ti=am spus ca am fost intr-o comisie care a ales un candidat numai pentru ca avea experienta asta, asta l-a diferentiat fata de roman care si el era foarte bun.
Faptul ca stii sa conduci si automat si standard e un avantaj, ioar in cazul lui este o cale simpla si fara efort prea mare sa intre in industrie, sa invete abreviatii, sistem de calitate etc

 dukuti82, on 08 septembrie 2016 - 10:45, said:

Si pana in 2008 cel putin cand am terminat eu, si profesorii erau pe tiparul acelor clasici, foarte exigenti si ma rog, cu multe calitati, astfel ca la un examen, iti trebuia un top de foi A4 (exagerez putin, dar vreau sa evidentiez ideea) + timp insuficient, asta rezultand la o multumire a studentului daca trecea de examenul respectiv, chiar cu nota 5.

Invatamantul in Romania a pierdut mult din calitate
Nu-l lua ca referinta.

#65
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 12:51, said:


Tu il inveti sa mearga la scoala sa invete Catia, dupa care intra iar pe o linie moarta


Pai tu o vezi ca pe o linie moarta... eu de aici am plecat, am urcat si mai am de urcat este la latitudinea fiecaruia unde vrea sa se opreasca, eu vad mult mai usor ca daca vrei un job de birou sa pleci de jos de la un job de birou pt ca nu e usor sa sari dintr-o barca intr-alta.

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 12:51, said:


Treaba ca tu nu vrei sa atingi o masina de injectie care-ti produce piesa e o alegere personala.


Este perfect adevarat, pt ca mie personal nu simt sa imi aduca ceva in plus ca stau langa o masinarie care harsie si fasie... la stadiul in care esti in fabrica si vezi cum piesa e produsa pt jobul meu deja inseamna sa fiu relocat pe alt proiect, eu voi fi contactat doar in cazul in care piesa nu se pupa cum trebuie pe linia de asamblare sau clientul vrea sa faca niste modificari...

Cine cauta oameni cu experienta practica mai multa nu au neaprat nevoie de cineva cu cunostinte solide CAD, si astfel de joburi au in cuvant cheie: "cunostinte CAD sunt un avantaj"

#66
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,873
  • Înscris: 20.10.2015

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 13:20, said:

Cine cauta oameni cu experienta practica mai multa nu au neaprat nevoie de cineva cu cunostinte solide CAD, si astfel de joburi au in cuvant cheie: "cunostinte CAD sunt un avantaj"
Si inainte de "cunostinte CAD sunt un avantaj", ce mai scrie? :lol:

Aia e important.
Restul, sa faci CATIA pentru a avea "cunostinte de CAD" e o prostie.
"cunostinte CAD" se invata msi acsa pe genunchi.
Mi-a luat o saptmana, in mare 10-12 ore sa invat Inventorul, dar aveam ""cunostinte CAD" de la AutoCAD 12 invatat tot pe genunchi.

Depinde de om, daca vrea sa fie inginer, inginerul nu e munca de birou

#67
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 14:15, said:

Si inainte de "cunostinte CAD sunt un avantaj", ce mai scrie? Posted Image


Toate cele necesare unui angajat care sa stea in fabricuta si sa faca piesa pe care le-a dat-o nenea proiectantul... cunostintele CAD il ajuta sa invarta si el piesa putin si sa inteleaga anumite lucruri sau niste masuratori rapide... deci.. nu vad misterul...

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 14:15, said:


Restul, sa faci CATIA pentru a avea "cunostinte de CAD" e o prostie.
"cunostinte CAD" se invata msi acsa pe genunchi.


Dupa cum spuneam: sunt drafteri si CAD Designeri, cei din urma au un bagaj extra de cunostinte care puse in aplicatie cu ajutorul softului le da de lucru celor din fabricuta... cei de la birou au acces direct si aproape instant la datele necesare pt a face calcule de toleranta, determinarea de "shrinkage" tolerante functie de materialul folosit, calculul de material necesar etc etc.

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 14:15, said:


Depinde de om, daca vrea sa fie inginer, inginerul nu e munca de birou

Aproape ce imi luasera foc degetelele cand am citit asta dar m-am Calmat repede... uite, din cauza celor cu astfel de conceptii lumea a ajuns sa numesca inginer si pe gica care imi conecteaza modemul din casa la reteaua de afara... cu toate ca nu are decat 10 clase... Inginerul e nenea ala cu creion in ureche si pixuri in buzunarul de la piept... asa zicea si bunicu :)

Nu e multa lume care stie ca un produs nu se naste intr-o fabrica... te las pe tine sa deduci unde.
Eu, spre exemplu am un printer 3D la cativa pasi de mine, daca am ceva dubii de anumite chestii sau daca vor functiona nu trebuie dacat sa rog colegul de pe cAD sa trimita modelul sau partea cu pricina la printer si dimineata vedem cum stau lucrurile... in tot timpul asta fabricuta se ocupa de productia de serie din proiectul anterior...
Sunt ingineri si ingineri si nicidecum unul mai inginer ca altul ;)

#68
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,873
  • Înscris: 20.10.2015

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 15:14, said:

Toate cele necesare unui angajat care sa stea in fabricuta si sa faca piesa pe care le-a dat-o nenea proiectantul... cunostintele CAD il ajuta sa invarta si el piesa putin si sa inteleaga anumite lucruri sau niste masuratori rapide... deci.. nu vad misterul...

Adica exact ce-i lipseste lui Duku.
Cum crezi tu ca daca scrie pe rezumeul lui ca a platit din buzunar un curs de Catia va fi angajat pe un post in care se scrie ca sunt preferati cei care stiu cu ce se mananca CAD-ul?


 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 15:14, said:

Dupa cum spuneam: sunt drafteri si CAD Designeri, cei din urma au un bagaj extra de cunostinte care puse in aplicatie cu ajutorul softului le da de lucru celor din fabricuta...

Asta daca CAD-istii stiu ceea ce se petrece in fabricuta. Iar in cazul lui Duku, el nu stie, de unde si sfatul meu.

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 15:14, said:

Aproape ce imi luasera foc degetelele cand am citit asta dar m-am Calmat repede... uite, din cauza celor cu astfel de conceptii lumea a ajuns sa numesca inginer si pe gica care imi conecteaza modemul din casa la reteaua de afara... cu toate ca nu are decat 10 clase... Inginerul e nenea ala cu creion in ureche si pixuri in buzunarul de la piept... asa zicea si bunicu :)

Eu stiu asa, ca produsul unui inginer merge pe strada, se afla intre 2 maluri sau zboara prin aer. De cum numeste lumea un tehnician, NU-MI PASA, nu e treaba mea. Pe usa mea nu scrie postul pe care lucrez.
Daca produsul unui inginer este pe ecranul calculatorului se numeste desen poate animat.
CAD-ul nu genereaza realitatea ci tocmai invers, CAD-ul este o unealta care ajuta realitatea si micsoreaza costurile de productie/dezvoltare.
Nu asuma despre mine ceea ce nu stii, ca te frigi
Pentru mine inginer nu e ala cu creion in ureche ci ala care iti da tie de lucru. Pote avea reportofon, creion in ureche, pix, ce mai vrei tu, nu aspectul face un inginer ci realismul cu care observa un fenomen si care are idee de magnitudinea influentei parametrilor de mediu

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 15:14, said:

Nu e multa lume care stie ca un produs nu se naste intr-o fabrica... te las pe tine sa deduci unde.

:lol:
Da, Eu nasc produsul/piesa, asa ca am idee de ceea ce vorbesc, :lol:
Funny guy...


 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 15:14, said:

Eu, spre exemplu am un printer 3D la cativa pasi de mine, daca am ceva dubii de anumite chestii sau daca vor functiona nu trebuie dacat sa rog colegul de pe cAD sa trimita modelul sau partea cu pricina la printer si dimineata vedem cum stau lucrurile... in tot timpul asta fabricuta se ocupa de productia de serie din proiectul anterior...

Ce treaba are fabricuta in discutia asta?
Riscul este ca tu daca nu stii procesul de injectie sa "proiectezi" o piesa care nu poate fi fabricata sau sa o faci cu eficienta mult mai mica decat unul care stie ceva despre procesul de injectie.

Eu am 6 ingineri de dezvoltare.
Pana in ianuarie, veneau cu proiectul si asteptam la rand dupa grupul de CAD din alta locatie sa-mi faca modelul, apoi astept la rand dupa inginerul FEA etc.
Dupa ce piesa era gata, iar asteptam dupa grupul CAD sa-mi faca desenul pentru client. Orice modificare a desenului in negocierea cu clientul a tolerantelor, dura.
In iulie toti inginerii au terminat cursul de S/Works, si cu cateva mii de dolari, avem licenta si fiecare isi face piesa lui.
Modelul a fost preluat de inca 2 centre tehnice si acum, 2 CAD-isti sunt pusi pe lista de "imprumut"
Unul are noroc pentru ca stie ceva despre Abaqus si l-am propus sa intre in grupul FEA. Altul cred ca va fi disponibilizat, si cred ca vor urma si altii

Mai mult, pentru la anu, voi avea din astia 6 ingineri, 2 propusi sa ia curs de Abaqus, pe rand, si am propus corporatiei ca licentele de FEA sa fie transformate din fixe in flotante si voi face cu inginerii aia chiar si simulari.
Asta costa un pic mai mult, dar cand China doarme, US poate folosi licentele, in special dupa amiaza, pentru ca dimineata Europa le ocupa.
In nici uun caz nu voi alege INGINERI din grupul de CAD ci sensul ales este intotdeauna invers, iau INGINERI si-i trimit la o saptamana de curs.
In nici un caz nu voi accepta sa ingreunez procesul de dezvoltare ci sa-l eficientizez.
Si da, voi prefera intotdeauna ingineri care ma ajuta in procesul de proiectare/dezvoltare, si astia sunt cei interesati de tehnica, de procesul de fabricatie, de procesul de asamblare, care vizualizeaza ce se intampla cu piesa lor, si nu cei care sunt interesati de calculator si S/Works.
De scule de ajutare a proiectarii nu sunt impresionat, alea le pot invata oricine. De eficienta, de imaginatie, de agresivitate in solutie,.. astea-s calitati.
Intai trebuie sa fii inginer.
Cu creion la ureche sau nu.
Cand un prototyp scartaie si ma cehama clientul ca scartaie piesa mea, nu ma duc cu Catia ca sa-i demonstrez ce tare sunt eu. Pentru ca dac-o fac, e bye bye business

#69
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 16:56, said:

--------------------------------------

Pe scurt fara CAD nu ar fi de lucru pt masina de injectie.... In ziua de azi mai toate fabricile mai moderne nu pot trai fara modele 3D produse de softuri CAD.
Eu am 3 CAD Designeri si daca ei nu si-ar sti treaba si cum sa lucreze rapid mi-as pierde clientul foarte repede sau mai bine zis nu as mai capata alt proiect.
De exemplu eu lucrez pe interioare auto si asta inseamna suprafete de stil foarte complexe, imi trebuie oameni cu experienta pe CAD care pot creea in timpi cat mai scurti modele 3D si ma refer la lucru cu suprafete complexe si parametrizari, iar unul care a stat o saptamana cu softul in brate nu imi va face nici intr-o luna piesa care o vreau gata in 3 zile...
Exista cateva reguli de baza care depind de materialul cu care lucrezi (plastic, metal etc) si procesul prin care se va face acea piesa (injectie, ambutisare, prelucrare prin aschiere) avand cele 2 date stiu care sunt principiile pe care sa proiectez piesa cu pricina si nu sunt interest de presiunea cu care va intra materialul in matrita, de procese si alte chestii pur specific manufacturii. De aceea exista DFMEA si PFMEA, in mod sigur stii ce reprezinte conceptele astea 2 si pe mine ma intereseaza prima parte a doua parte este treaba celor din fabrica si include multe elemnte din care tu vorbesti.
Noi facem un produs care: sa respecte stilul impus de client, sa se fixeze in BIW, sa respecte GAP&Flush-urile definite la inceputul proiectului si sa nu avem imperfectiuni pe suprafata vizibila. Considerand lucrurile astea rezulta piesa in sine care este trimisa la Tooling Engineer, primul lucru care il va face va fi un Moldflow si ne va spune din prima ce riscuri de imperfectiuni avem apoi ne va spune si daca presa ce o au in dotare va reusi sa umple matrita cu material.
Dar pana sa le trimitem piesa echipei de tooling tot exista o colaborare intre noi pt ca sunt fineturi care doar cineva specializat pe tooling le poate sti...
Ma opresc ca devin prea detaliat.
Dar inca odata: exista echipe de ingineri tocmai pt ca complexitatea produselor in ziua de azi a crescut enorm, odata cu asteptarile unui produs de calitate ridicata si costuri reduse.
Piesele in ziua de azi sunt atat de complexe incat desenele 2D nu mai exista decat sa pui o gramada de note si norme, in realitate, clientul pt care lucrez acum (OEM auto cunoscut) a intrat in epoca paperless, totul este digital, dar noi intern inca facem un fel de desene pt controlul pieselor (gauges) ca orice batch de piese trimis la client trebuie sa fie insotit de documente ce sa ateste ca piesele se afla in specificatiile cerute.
Inginerii buni la toate nu mai sunt fiabili intr-o lume in care fiecare ora conteaza, mai ales in productia de serie si masa.

In tot procesul asta de design pe mine nu ma intereseaza nicicum tonajul presei, temperatura materialului sau numele operatorului... si surprinzator livram proiecte foarte bune :)
Dar ca o incheiere nu zic ca vai de mine sa nu se bage lumea in productie... si eu am mers am vazut si m-am retras.
La constructia de prototipuri sunt in atelier binenteles, dar asta nu inseamna ca acolo prind radacini...

#70
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,873
  • Înscris: 20.10.2015
Pana la urma ne certam dar spunem acealsi lucru

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 17:49, said:

Pe scurt fara CAD nu ar fi de lucru pt masina de injectie.... In ziua de azi mai toate fabricile mai moderne nu pot trai fara modele 3D produse de softuri CAD.
Nici n-am spus asa ceva
Si formarea cavitatii trebuie facuta cu modelul CAD, absolut de acord

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 17:49, said:

Exista cateva reguli de baza care depind de materialul cu care lucrezi (plastic, metal etc) si procesul prin care se va face acea piesa (injectie, ambutisare, prelucrare prin aschiere) avand cele 2 date stiu care sunt principiile pe care sa proiectez piesa cu pricina si nu sunt interest de presiunea cu care va intra materialul in matrita, de procese si alte chestii pur specific manufacturii. De aceea exista DFMEA si PFMEA, in mod sigur stii ce reprezinte conceptele astea 2 si pe mine ma intereseaza prima parte a doua parte este treaba celor din fabrica si include multe elemnte din care tu vorbesti.

Noi facem un produs care: sa respecte stilul impus de client, sa se fixeze in BIW, sa respecte GAP&Flush-urile definite la inceputul proiectului si sa nu avem imperfectiuni pe suprafata vizibila.

Dar inca odata: exista echipe de ingineri tocmai pt ca complexitatea produselor in ziua de azi a crescut enorm, odata cu asteptarile unui produs de calitate ridicata si costuri reduse.

SI?
De ce ne certam?
Daca ai nevoie de un inginer il angajezi pe Duku fara experienta si cu un curs de Catia?
Ca eu, nu.

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 17:49, said:

Piesele in ziua de azi sunt atat de complexe incat desenele 2D nu mai exista decat sa pui o gramada de note si norme, in realitate, clientul pt care lucrez acum (OEM auto cunoscut) a intrat in epoca paperless, totul este digital, dar noi intern inca facem un fel de desene pt controlul pieselor (gauges) ca orice batch de piese trimis la client trebuie sa fie insotit de documente ce sa ateste ca piesele se afla in specificatiile cerute.

Vrei sa spui ca desenul tau aprobat cu clientul nu este 2D?
Ca sta-mi vine greu sa cred.
Dar daca nu este mi-ar placea sa stiu care e clientul, eventual ne mutam pe privat

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 17:49, said:

Inginerii buni la toate nu mai sunt fiabili intr-o lume in care fiecare ora conteaza, mai ales in productia de serie si masa.
In tot procesul asta de design pe mine nu ma intereseaza nicicum tonajul presei, temperatura materialului sau numele operatorului... si surprinzator livram proiecte foarte bune :)
Dar ca o incheiere nu zic ca vai de mine sa nu se bage lumea in productie... si eu am mers am vazut si m-am retras.
La constructia de prototipuri sunt in atelier binenteles, dar asta nu inseamna ca acolo prind radacini...

Un inginer bun la toate il folosesti la altceva nu la proiectare

Stii la ce te intereseaza tonajul presei?
Sa stii daca poti accepta piesa de la cleint sau nu, sa estimezi matrita pe care trebuie s-o comanzi, numarul de cuiburi etc.
Temperatura materialului nu e nevoie s-o stii, dar daca te cheama clientul stii ca defectul observat de el poate veni de la parametrii, x, y, z si atunci ai castig in fata competitorilor.
Nu e obligatoriu, dar daca stii e un bonus care cateodata conteaza si inseamna proiect de cateva milioane de dolari in cazul meu sau miliarde de lire in cazul tau (a mai scazut lira?, :lol: )

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 17:49, said:

La constructia de prototipuri sunt in atelier binenteles, dar asta nu inseamna ca acolo prind radacini...

Din ce ai scris initial, lasai sa se inteleaga altceva

#71
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 19:07, said:

Pana la urma ne certam dar spunem acealsi lucru
SI?
De ce ne certam?


Nu ne certam discutam mai aprins :)

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 19:07, said:

Daca ai nevoie de un inginer il angajezi pe Duku fara experienta si cu un curs de Catia?
Ca eu, nu.


Tocmai asta spuneam la inceput ca eu ca furnizor nu am timp sa fac traininguri, furnizorii cauta oameni cu experienta, de obicei contractori ca mine, care intra direct in paine... mai sunt si firme care cresc cate un om pe langa ei si ti-l baga pe gat sa invete meserie... dar nu multe.
De asta zic ca el sa caute la un OEM sau o firma micuta care ar avea timp si pt el.

 Tsunnnami, on 08 septembrie 2016 - 19:07, said:


Stii la ce te intereseaza tonajul presei?
Sa stii daca poti accepta piesa de la cleint sau nu, sa estimezi matrita pe care trebuie s-o comanzi, numarul de cuiburi etc.
Temperatura materialului nu e nevoie s-o stii, dar daca te cheama clientul stii ca defectul observat de el poate veni de la parametrii, x, y, z si atunci ai castig in fata competitorilor.
Nu e obligatoriu, dar daca stii e un bonus care cateodata conteaza si inseamna proiect de cateva milioane de dolari in cazul meu sau miliarde de lire in cazul tau (a mai scazut lira?, :lol: )

Din ce ai scris initial, lasai sa se inteleaga altceva
Pt mine tonajul presei e "important" sa imi poate umple matrita cu material... dar e improriu zis important pt ca daca clientul tine mortis de o anume grosime mai mica si ditamai piesa atunci va primi o factura pt o presa de tonaj mai mare. Dar unde lucrez eu avem un suplier separat pt matrite, nu le facem in house. De asta zic ca nu ne deranjam prea tare, este doar o comunicare constanta.
Constructia primelor prototipuri cu primele piese din matrite (T0) este deja spre final si binenteles ca si atunci mai descoperi o serie de probleme, ideal ar fi sa nu fie prea multe si modificarile aduse sa fie prin taiere de material din matrita, ca daga trebuie sa adaugi material... e grav, in unele cazuri trebuie sa faci o cavitate noua si asta inseamna multi bani... de acee incercam sa gandim piesa "tool safe" si unde credem ca va fi nevoie de ajustari proiectam piesa in asa fel incat sa se taie material pt ajustare...
Complicata treaba si am deviat de la subiectul omului... oricum, s-a oferit o idee de ce si cum..

#72
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,873
  • Înscris: 20.10.2015

 Engineer_xxl, on 08 septembrie 2016 - 22:34, said:

Tocmai asta spuneam la inceput ca eu ca furnizor nu am timp sa fac traininguri, furnizorii cauta oameni cu experienta, de obicei contractori ca mine, care intra direct in paine... mai sunt si firme care cresc cate un om pe langa ei si ti-l baga pe gat sa invete meserie...

Tocmai, astia sunt putini, d-aia i-am recomandat sa tina ochii deschisi
SI astia care tin ochii deschisi SE VAD, si vor evolua destul de repede

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate