Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Care sunt cele mai mari regrete a...

Alfa Romeo Stelvio 2.2 jtd

Intrebari srl nou

La multi ani @AndReW99!
 Alegere masina £15000 uk

TVR vrea sa lanseze o platforma d...

Strategie investie pe termen lung...

Modulator FM ptr auto alimentat p...
 orange cablu f.o. - internet fara...

Robinet care comuta traseul

A fost lansata Fedora 40

Samsung S24 plus
 Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 

Un strigat de ajutor!

- - - - -
  • Please log in to reply
73 replies to this topic

#1
dukuti82

dukuti82

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 30.10.2011
Buna seara prieteni!
Am hotarat dupa multe rasfoiri de informatii pe internet si la prieteni ingineri sa va cer si voua ajutorul, deoarece nu am gasit inca ce imi trebuie!!! Ma aflu aproape de depresie in timp ce scriu in acest moment! Bun, va veti intreba ce caut aici si de ce nu imi caut un psiholog? Posted Image  Ei bine, un psiholog nu ma va putea ajuta, dar aici trag sperante ca ar fi sanse!
Nu vreau un simplu raspuns, ci si unele sfaturi, de aceea este mai complicat de gasit, dar veti intelege despre ce este vorba! Imi cer scuze dupa acum daca ma voi lungi, dar imi doresc sa fiu cat mai explicit astfel incat sa aveti o imagine clara pentru a-mi putea oferi ajutorul.
Sunt absolvent de Inginerie Mecanica, Automobile. (Univ. Transilvania). In timpul anilor terminali am lucrat la o companie de Internet, apoi am fost agent vanzari (mai mult sofer si recuperator de plati restante Posted Image  ), am incercat apoi o scurta perioada intr-o mica firma de IT, unde instalam doar softul, eram pe implementare, apoi cea mai "comica" perioada, am urmat cariera de imigrant pe joburi high level precum Taxi Driver si Hotel Porter in Londra. Posted Image Joburi "bune", se putea mai rau...Posted Image
Toatea astea datorita prostiei pe care am avut-o in cap dupa ce am absolvit, deoarece nu m-a dus capul sa imi caut job pe domeniul studiat, poate si datorita conjuncturei ca a venit criza din 2009, eu terminasem in 2008. Si cand am mai ramas si fara parinti, ca au murit amandoi saracii unul dupa altul, m-am panicat si am ales calea strainatatii.
La inginerie am dat deoarece sunt o persoana tehnica, imi plac calculele logice, imi place desenul tehnic, imi plac masinile, deci am urmat in principiu ce m-a atras si cam la ce ma pricepeam. Terminasem un liceu cu profil Electro, la mate, fizica si desen tehnic stateam binisor.
In facultate insa, nu m-am omorat sa ies sef de promotie, am fost tipul de student care invata cu o noapte inainte de examen ca sa impuste 5-ul, am mai avut si restante la materiile cu profi "rai", si la partea de CAD am studiat doar AutoCAD-ul, dar la laborator nu prea prindeam loc la calculator Posted Image Curios, am luat acel colocviu, asta datorita faptului ca examenul la Desen Tehnic il luasem cu 10.
Vremuri frumoase, dar uite ca m-am trezit de curand ca sunt frustrat pe planul carierei, la un job unde nu ma apreciaza nimeni, ca nu au ce sa aprecieze... Un mediu colegial de nivel scazut ,majoritatea tot romani, unde simplele receptioniste traiesc cu impesia ca sunt manageri.Posted Image  Gata cu rautatile!Posted Image
Ok, ideea este ca vreau sa recuperez timpul pierdut, vreau sa repar greseala ca am lasat timpul sa curga si sa repun in valoare calificarea mea. Stiu ca multi spun ca fara experienta nu am sanse, dar vreau sa fac experienta aia. Vreau sa invat ce este de invatat si sa recapitulez ce trebuie. Dar vreau un sfat de la voi, sunt atras de CAD, dar ca sa invat acum 10 soft-uri...nu stiu cu care sa incep. Apoi, sa spunem ca incep cu softul 1, pe ce sa ma axez? Trebuie stiut complet? Ma gandesc ca, nici un inginer nu le face pe toate de la A la Z, de aceea sunt echipe de ingineri in companii, unul face doar design, altul calcule de rezistenta, altul e pe calitate, altul pe productie, ma rog, vorbesc acum din auzite mai mult, mi-ar fi placut sa fi putut vorbi din experienta. Asta e ideea, ca nu stiu ce sa invat, astfel incat dupa aceasta etapa de studiu sa pot fi increzator ca pot aplica pe un post de inginer pe o oarecare ramura (oricare in automotive, si daca se poate sa fie pe CAD) celelalte ramuri, pe productie spre exemplu, nu ma atrag. Imi place ideea de IT-st Mechanical Engineer in Automotive, dar in schimb nu stiu nimic. Deci dragi prieteni, va rog, vreau sa stiu pasii, softurile de care sa ma apuc, ce anume din ele, pentru ce scop final, ce trebuie sa mai stiu pe langa ce se face in softul CAD...?
Sunt in postura in care si daca aplic un CV acum, mi-e teama ca daca ma suna pentru interviu nu stiu ce sa le zic, mi-e teama ca nu am experienta, nimeni nu vrea fara experienta aici in Anglia spre exemplu. Am auzit ca sunt romani absolventi in Romania care lucreaza pt Jaguar dar care au avut experienta in spate, dar eu? Si sa caut un job imi este greu sa il filtrez, ca la fiecare job pe Mechanical Engineer, cerintele sunt altele, si cand citesc ce vor am impresia ca nu stiu nimic, ca sunt nul, dar in adancul sufletului meu nu vreau sa cred asta... Credeti ca am vreo sansa de izbanda? Va multumesc anticipat!

#2
DaculScoril0

DaculScoril0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,670
  • Înscris: 03.12.2014

 dukuti82, on 05 septembrie 2016 - 23:23, said:

Ok, ideea este ca vreau sa recuperez timpul pierdut, vreau sa repar greseala ca am lasat timpul sa curga si sa repun in valoare calificarea mea.

bravo! bagă mare cât mai repede :)

 dukuti82, on 05 septembrie 2016 - 23:23, said:

Stiu ca multi spun ca fara experienta nu am sanse, dar vreau sa fac experienta aia. Vreau sa invat ce este de invatat si sa recapitulez ce trebuie. Dar vreau un sfat de la voi, sunt atras de CAD, dar ca sa invat acum 10 soft-uri...nu stiu cu care sa incep.

experiența se face. Caută firme la care să lucrezi ca ”stagiar” (coop, intern sau cum s-o mai chema postul). Caută posturi de junior-începător în domeniul în care vrei să lucrezi.
Softul în sine nu e  așa de important cât sunt bazele teoretice. Orice soft se învață relativ ușor dacă ai fundamente solide. E mult mai important să știi ”ce, de ce” decât ”cum”. Softul e ”cum”.
Odată intrat în branșă ai să vezi ce softuri sunt preferate.


 dukuti82, on 05 septembrie 2016 - 23:23, said:

Credeti ca am vreo sansa de izbanda? Va multumesc anticipat!
sigur ai, pune osul la treabă!

#3
pelikanu

pelikanu

    tread carefully

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,089
  • Înscris: 19.08.2005
Cred ca abordezi problema intr-un mod gresit incercand sa satisfaci mai multe cerinte simultan.
Uite ce metoda iti propun eu:

1. Alege una din firmele care angajeaza ingineri mecanici proiectanti, care sa fii sigur ca nu se va inchide in urmatorul an. (https://www.bestjobs...nic proiectant/)
2. Studiaza cerintele postului si aprofundeaza materiile pentru a obtine un raspuns pozitiv la interviu.

Exemplu:
• cunostinte de mecanica (organe de masini), mecanisme
• cunostinte de baza pneumatica
• cunostinte de baza senzoristica - de preferat
• vorbitor de lb. Engleza -obligatoriu nivel mediu; Germana (un plus)
• experienta in proiectare (CAD, SW, Catia, Pro E)
• cunostinte Microsoft office

Dupa ce ai studiat chestiile de mai sus (o parte dintre ele cred ca le cunosti deja), aplica pentru un interviu.
Nimeni nu pune baza pe ceea ce scrii in CV, sunt prea multe persoane care inventeaza diverse calificari. Interviul si proba practica sunt partile sfinte.

#4
scotty0

scotty0

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 258
  • Înscris: 10.02.2007
tldr; psiholog

#5
demin2609

demin2609

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 193
  • Înscris: 22.11.2009
Man, este foarte bine ca intrebi. Si eu am fost in situatia ta si incet, incet m-am indreptat in directia cea buna la inceput din intamplare, apoi din implicare. Eu nu am fost indrumat de nimeni in viata, sau cine m-a indrumat a facut-o intr-o directie divergenta a ceea ce imi doream eu si asa am ajuns intr-un punct de... pierzanie (zic eu), m-am ambitionat si acum fac ceea ce imi place.

Ia fiecare pas incet spre directia dorita, scopul il vei atinge, daca stii care este acela!

In zona transilvaniei sunt multe firme pe acest domeniu, chiar foarte multe, aici as enumera numai cateva ce imi vin in minte acum Bosch, Siemens, Emerson etc.

Poti aplica asa cum au spus colegii de mai sus ca ”stagiar”, sau "graduate", vei avea sansa sa inveti ceea ce vei face mai tarziu.

Softul in principiu e ca pixul in mana inginerului, insa e nevoie de cunoastere si a lui cat si a cunostintelor tehnice din facultate.

Eu am inceput cu Autocad, un program simplu, pe care momentan il folosesc 8 h / zi, pe langa acesta mai avem Pro Engineer, CATIA si altele pe care nu m-am axat, nu sunt usoare, dar cu pasiune si timp alocat poti invata multe.

Ideea e sa nu disperi, aplica cv-uri acolo unde doresti, cu sutele, la un moment dat o sa ai si "felia" ta de noroc.

Succes!

#6
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,854
  • Înscris: 20.10.2015
Cunosc 3 ingineri la Jaguar.
Dar au lucrat la Renault in Romania 5 ani inainte sa plece la Jaguar.
Cauta pe site-uri Tier 1 si Tier 2, astia sunt furnizorii
Ce trebuie sa cauti tu este "junior" engineer, technologist, desi in cazul tau as incepe cu ceva tehniciat in productie.

Un soft cu care sa proiectezi NU TE FACE inginer
In cazul tau, ESTI OBLIGAT sa pornesti din productie la furnizori.
Altfel nu te vad in industria auto.
Cauta companii de injectie in plastic, de vulcanizat in cauciuc/silicon, e mai usor decat la cablaraie sau stamping

O sa cer schimbarea subiectului de pe aria profesionala

#7
crocko.dilul

crocko.dilul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,536
  • Înscris: 30.07.2007

 pelikanu, on 05 septembrie 2016 - 23:54, said:


 demin2609, on 06 septembrie 2016 - 01:40, said:

In zona transilvaniei sunt multe firme pe acest domeniu,

Mie mi s-a parut ca initiatorul ar vrea sa ramana acolo unde se afla, ar fi buna o precizare in acest sens....

#8
JurasikMan

JurasikMan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,289
  • Înscris: 30.10.2006
Nu spera la minuni . Ai cam pierdut trenul . Va dura ceva timp sa simti progrese . Ca sa existe interes pentru serviciile tale trebuie sa fii bun si nu ajungi bun impuscand 5-ul la examene. Ca tine sunt 1000 care stau la coada la angajatori . O iei de la zero. In opinia mea esti genul comod , care cauta scurtaturi. Te gandesti la leafa , nu la ce poti tu performa. Nu vei pacali nici un angajator. Eu am vrut sa fiu cosmonaut . Am 45 de ani si ghici .... nu sunt si nici nu voi fi . Posted Image

#9
Karogs

Karogs

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 877
  • Înscris: 22.06.2006
Spera, nu spera, trebuie sa incerce daca vrea, dar daca acel 82 din nickname e anul nasterii, parca nu as angaja pe cineva ce timp de 15 ani nu a avut tangenta cu domeniul studiat sau a studiat mecanica unui taxi sau mecanismul unei usi rotative...altii uita limba materna dupa atatia ani, dar sa iti mai aduci aminte termeni tehnici. Probabil ca sfaturile colegilor de a incepe cu o pozitie de junior e cea mai buna varianta, ca e greu in asa specializare sa "produci" un CV si sa mimezi experienta. Unii se pare ca se trezesc mai greu, dar niciodata nu este prea tarziu. Avea diriginta mea din gimnaziu o expresie cand ma tragea de ureche - branza buna in burduf de caine

Daca ai avea vreun contact la Jaguar, ar fi perfect. Se vorbeste destul de mult in romana in acea companie, Renault-Dacia "instruieste" oameni in mod constant pentru ei

PS - lasa frustrarile la o parte, trecutul influenteaza viitorul, stii tu, ce semeni, aia culegi, la urma urmei, suntem suma greselilor noastre

Edited by Karogs, 06 September 2016 - 10:51.


#10
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010
E foarte important ce varsta ai, sub 30 de ani inca mai ai sanse sa prinzi un job ca junior engineer.
Daca stai in zona West Midlands, e plin de joburi pt Junior/Graduate Engineers, asta nu inseamna ca iti poti gasi neaparat usor dar ai mai multe sanse, oricum va trebui sa te axezi pe joburi permanente pt ca odata intrat pe un job permanent ti se va acorda atentia si trainingul necesar!
Cum Jaguarul e unul din jucatorii principali in materie de Job-uri pe CAD recomand sa te bagi serios CATIA V5. (oricum mai sunt multi altii ce folosesc Catia)
Trebuie sa vrei cu adevarat asta si zi de zi sa inveti softul, nu va trebui sa il stii pe de rost ci sa stii unde ce si cum pt ca nu vei tinti roluri cu experienta.

Daca este peste 30 de ani... lucrurile se complica...

Succese

#11
dukuti82

dukuti82

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 30.10.2011
Am 34, si am luat licenta in 2008, am fost dat de 7 ani si ceva la scoala, si am dat la facultate 1 an dupa bac. Deci am 8 ani de stat pe tusa.
Am vrut sa imi caut in domeniu, dar criza din 2009, unele probleme familiale si in mod cert si dorinta de a avea bani mai repede de la primul job ivit, au condus la toate acestea.
Daca as vrea acum sa devin inginer, ar trebui sa dau la facultate nu? Pentru ca as alege tot inginerie mecanica cu siguranta. Asa as avea o sansa mai mare dupa? E chiar un impediment ca diploma este mai veche, dar exista deja? Apropo, am facut 5 ani pe sistemul vechi, nu bologna de 4 ani cum se face acum. Am luat multe examene cu 5 dar nu toate, am si note mai mari si am spus in prinul post ca DT-ul l-am luat cu 10. Am o memorie buna si prind repede, vreau sa spun ca tin minte multe lucruri invatate in facultate, chiar daca au trecut 8 ani. Sunt genul de persoana care nu a uitat spre exemplu nici formulele de geometrie din generala si liceu, care cred eu pentru o persoana tehnica (inginer) sunt esentiale. De la Teorema lui Pitagora, pana la probleme complexe cu trunchiuri de con si de piramide, pana pe partea cealalta la matematica unde inca stiu ca Delta=b patrat -4ac, si radacinile x1,x2 sunt -b +/- radical din Delta supra 2a, dupa care trecand la facultate tin minte foarte bine din Dinamica Auto, Calculul si Constructia Autovehiculului, Organe de Masini unde ne-am stors creierii cu proiectele la reductoarele vietii. Vreau sa spun ca am intalnit ingineri cu joburi in domeniu care cand ii intrebam cum se rezolva ecuatia de grad 2, cea cu Delta, radeau si spuneau ca nu o stiu si ca nu au stiut-o niciodata...si multe altele. Dar ei au jobul si experienta totodata. Bravo lor! Au fost mai isteti sau stiu sa se vanda. Poate aici am un minus, nu stiu.
Ideea este ca in mod clar vreau sa recuperez valoarea diplomei si timpul pierdut, astept sfaturi in acest sens, cu ce sa fac de aici incolo, greselile facute pana aici le regret si eu!
Ce sa fac? Un master ca apoi sa fiu iar proaspat graduated? Un curs CNC? O certificare?
Cei care m-au sfatuit sa aplic pentru un job de entry level in domeniu, cred ca au inteles ce vreau. Mi se pare o idee buna pentru inceput, voi cauta astfel de job-uri. Ati mai avea si alte informatii magice in acest sens? Multumesc mult de tot!

PS. Nu sunt un frustrat de fel, nu am nimic cu oamenii fara studii superioare, poti fi om si fara. Sunt doar depresiv ca am un job de 2 lei unde nu iti trebuie mai mult de 7 clase desi stiu ca as putea mai mult. Pe mine ma irita capra raioasa care mai tine si coada sus, doar acest gen de oameni! In fine, aspectul asta nu ma intereseaza!

Edited by dukuti82, 06 September 2016 - 12:53.


#12
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010
Lasa matematica deoparte. Un job pe CAD nu prea presupune sa lucrezi cu formule, poate daca vrei joburi pe proiectarea de motoare, frane sau mai stiu eu ce... dar e greu sa intri pe un astfel de job deoarece de obicei ei chiar cauta oameni de pe bancile facultatii.
Pe CAD iti va trebui orientare in spatiu si intelegerea tehnica a procededeelor de fabricare a produselor pe care le proiectezi.
O noua facultate nu te va ajuta cu nimic in momentul de fata, nu la varsta ta.
Acum nu-ti ramane decat sa te bazezi pe noroc ca cineva iti va da o sansa, dar ca sa ti se de-a o sansa:

1. Pune mana si invata Catia, este plin pe net de tutorial, dupa cum am spus invata principiile de baza si sa stii unde sunt comenzile care te ajuta sa creezi forma dorita. Cel mai bine e sa inveti Sketch-ul (sa stii sa il constrangi si sa gandesti cat mai simplist) si mai ales sa fii organizat cand incepi sa definesti anumite piese.

2. Arunca cate un ochi pe joburile pt incepatori in domeniu, vezi cam ce se cere mai mult si axeaza-te sa intelegi acele cerinte.

3. Lucreaza la CV-ul tau, lucreaza foarte mult, cand vei aplica pt joburi de genu sa scoti afara ceea ce nu are relevanta pt ce aplici si incearca sa evidentiezi orice amananut care ar avea legatura cu ingineria.

#13
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,832
  • Înscris: 01.11.2005

Quote

Am 34, si am luat licenta in 2008, am fost dat de 7 ani si ceva la scoala, si am dat la facultate 1 an dupa bac. Deci am 8 aninde stat pe tusa.
Apropo, am facut 5 ani pe sistemul vechi, nu bologna de 4 ani cum se face acum.
Jur ca nu m-ai enumerat pe mine. Sa sa mor de jur ca zici ca sunt eu. Tot ce ai spus mi s-a aplicat IDENTIC mie. Daca ai mai facut facultatea si in Galati, atunci posibil sa ne stim.
Doar ca la mine lucrurile sunt altfel, adica am fost omul protrivit la momentul potrivit exact in 2008, la 2 luni de la absolvire am tulit-o in Norvegia exact pe ceea ce terminasem. DAR avantajul meu a fost ca din anul 4 de studii lucram la o firma din domeniul meu...deci cand am termiant facultatea deja stiam cu ce se mananca.
Bine...am si fost unul din aia buni, iesind al doilea absolvent al promotiei mele, bursier in toti ani...etc.

Quote

Daca as vrea acum sa devin inginer, ar trebui sa dau la facultate nu?
Nu. Tu esti deja inginer. Tie iti lipseste practica.Acolo trebuie sa cauti sa recuperezi.

Quote

Dar ei au jobul si experienta totodata. Bravo lor! Au fost mai isteti sau stiu sa se vanda. Poate aici am un minus, nu stiu.
Corect. Deja calculatoarele au scos din uz calculele pe hartie dar experienta nu o vor inlocui nici robotii peste 100 de ani.

Quote

1. Pune mana si invata Catia, este plin pe net de tutorial, dupa cum am spus invata principiile de baza si sa stii unde sunt comenzile care te ajuta sa creezi forma dorita. Cel mai bine e sa inveti Sketch-ul (sa stii sa il constrangi si sa gandesti cat mai simplist) si mai ales sa fii organizat cand incepi sa definesti anumite piese.
Lasa Catia. Din spate vine tare rau de tot Siemens NX. Incearca sa te bagi pe ala. NX-ul are module speciale pentru automobile, avioane, roboti industriali, linii de asamblare si mai nou au intrat si pe piata navala. Adica e un soft bun in orice domeniu care se interpune cu celelalte domenii. Asta se va cere in curand. Catia, AVEVA vor fi uitate peste 10 ani.
Ti-o spune Je ca lucrez zilnic cu el...e un soft al naibi de puternic. Nu ma crezi, cauta pe net si ai sa vezi.

Edited by tehnics, 06 September 2016 - 12:47.


#14
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010

 tehnics, on 06 septembrie 2016 - 12:45, said:

Lasa Catia. Din spate vine tare rau de tot Siemens NX. Incearca sa te bagi pe ala. NX-ul are module speciale pentru automobile, avioane, roboti industriali, linii de asamblare si mai nou au intrat si pe piata navala. Adica e un soft bun in orice domeniu care se interpune cu celelalte domenii. Asta se va cere in curand. Catia, AVEVA vor fi uitate peste 10 ani.
Ti-o spune Je ca lucrez zilnic cu el...e un soft al naibi de puternic. Nu ma crezi, cauta pe net si ai sa vezi.

Acum divagam putin dar tot are ceva legatura si poate hinturi...

Lucrez de 12 ani in domeniu si experienta pe vreo 4 softuri CAD incluzand Catia si Siemens NX (lucrez cu el de pe cand se numea Unigraphics), ti-ai pune mainile in cap daca ai vedea cate module are si Catia... dar Unigraphics fiind primul soft in care am lucrat are si pt mine o valoare sentimentala.
Oricum in colosi atat de mari precum Renault, BMW, Jaguar, etc sa schimbi softul CAD in ziua de azi ar insemna resurse enorme si implicit multe problem cu baza de date.
In momentul de fata exista o oarecare perturbare a pietei, pt ca multa lume foloseste ca PDM/PLM TeamCenter-ul care este productie Siemens, celor de la Catia (Dasault Systems) nu prea le mai convine sa imparta painea cu Siemens si au venit pe piata cu Catia V6 care are integrat sistemul propriu de PLM (Enovia)... dar sa schimb si PLM-ul este aceasi tevatura ca si cand ai shimba sistemul CAD... Jaguarul a decis sa ramana cu Dasault si vor trece in curand pe Catia V6, dar Daimler au zis pa si sar barca de pe Catia pe Siemens... poveste lunga, dar pt ca ei au curajul sa o faca am inteles ca si alti producatori germani incep sa arunce un ochi la Siemens ca program CAD... Ce ascunde viitorul nu e clar...
Dar Catia este si va ramane un jucator mare pe piata CAD, in realitate cred ca este cel mai mare acum, mai ales ca industria aeronautica cam asta folosesc...

Edited by Engineer_xxl, 06 September 2016 - 13:00.


#15
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,832
  • Înscris: 01.11.2005

 Engineer_xxl, on 06 septembrie 2016 - 12:59, said:

Acum divagam putin dar tot are ceva legatura si poate hinturi...

Lucrez de 12 ani in domeniu si experienta pe vreo 4 softuri CAD incluzand Catia si Siemens NX (lucrez cu el de pe cand se numea Unigraphics), ti-ai pune mainile in cap daca ai vedea cate module are si Catia... dar Unigraphics fiind primul soft in care am lucrat are si pt mine o valoare sentimentala.
Oricum in colosi atat de mari precum Renault, BMW, Jaguar, etc sa schimbi softul CAD in ziua de azi ar insemna resurse enorme si implicit multe problem cu baza de date.
In momentul de fata exista o oarecare perturbare a pietei, pt ca multa lume foloseste ca PDM/PLM TeamCenter-ul care este productie Siemens, celor de la Catia (Dasault Systems) nu prea le mai convine sa imparta painea cu Siemens si au venit pe piata cu Catia V6 care are integrat sistemul propriu de PLM (Enovia)... dar sa schimb si PLM-ul este aceasi tevatura ca si cand ai shimba sistemul CAD... Jaguarul a decis sa ramana cu Dasault si vor trece in curand pe Catia V6, dar Daimler au zis pa si sar barca de pe Catia pe Siemens... poveste lunga, dar pt ca ei au curajul sa o faca am inteles ca si alti producatori germani incep sa arunce un ochi la Siemens ca program CAD... Ce ascunde viitorul nu e clar...
Dar Catia este si va ramane un jucator mare pe piata CAD, in realitate cred ca este cel mai mare acum, mai ales ca industria aeronautica cam asta folosesc...

Dap, iti dau dreptate in totalitate, dar faptul ca Siemens NX a intrat deja pe piata si pe viitor promite sa devina mai buni iar asta o vad de la versiune la versiune. De exemplu noi acum avem NX11. Din ce am inteles de la ultima prezentare care am avut-o cu un reprezentat NX, se pare ca din versiunea 12 vor schimba total strategia softului. Chiar ne-a prezentat live o versiune beta a lui NX12. Ce sa zic...vis nenica, din pacate va fi lansata la sfarsitul anului 2017.
Acum depinde mult, enorm de mult cum se adapteaza firmele producatoare de software la necesitatea pietei si la nevoile consumatorului.
Si sa nu mai spun ca si in industria navala incepe sa se mute lumea de la AVEVA sau Foran la Siemens NX. Cel putin asta a facut firma noastra...si sincer, chiar daca la inceput intr-adevar a fost greu, acum e mult mai bine.

#16
dukuti82

dukuti82

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 114
  • Înscris: 30.10.2011
Totusi eu ce sa fac? Ce ramane sa invat? Sunt prea multe optiuni si stau cu teama ca o voi alege iar pe cea gresita. Invat CATIA dar cand apuc sa o stiu, nu se mai cere. Invat NX si dupa ce il stiu nu intra inca pe piata. Le invat pe amandoua si imi cer angajatorii AutoCAD, Pro-E, Solidworks... :(

#17
tehnics

tehnics

    acolo unde vara-i zi la miezul noptii

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,832
  • Înscris: 01.11.2005
Pentru tine cel mai bine e sa gasesti sa faci practica. Asta e primul "must".
Apoi, poti invata autocad-ul 2D. Asta nu va disparea deloc, dar va fi baza pentru 3D. Ce va fi in 3D, nu se stie.

#18
Engineer_xxl

Engineer_xxl

    Fara glie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,348
  • Înscris: 14.04.2010

 dukuti82, on 06 septembrie 2016 - 14:23, said:

Totusi eu ce sa fac? Ce ramane sa invat? Sunt prea multe optiuni si stau cu teama ca o voi alege iar pe cea gresita. Invat CATIA dar cand apuc sa o stiu, nu se mai cere. Invat NX si dupa ce il stiu nu intra inca pe piata. Le invat pe amandoua si imi cer angajatorii AutoCAD, Pro-E, Solidworks... Posted Image

Momentan esti in UK, Jaguar/Ford/MG/Taxi sunt si se spune ca vor ramane pe Catia... In Milton Keynes sunt cei de la Nissan care lucreaza pe Siemens... si mai sunt cei de la Williams si Redbull F1 tot pe Siemens... dar F1 este alta mancare de peste...

Ramai pe Catia, care din punctul meu de vedere iti da cele mai multe sanse... nu mai pierde timpul cu ce si care, in lumea CAD odata ce stii cu ce se mananca un soft nu iti va fi imposibil sa prinzi repede si celalalt soft.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate