Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#31951
Posted 23 March 2024 - 10:48
cu industria petroliera e clara treaba, de aceea nu am adus in discutie.
pardon, conteaza tot, ca efectele poluarii sunt globale, nu se rezuma la locul poluarii. reiau, dupa ce am distrus jumatate din paduri, acum ne plangem de desertificare, temperaturi crescute, seceta, incendii si fenomene meteo extreme din ce in ce mai dese. vinovatul? transportul rutier! solutiile la problema? taxarea, suprataxarea si interzicerea! nu stiu unde te uiti tu, dar sigur sunt exceptii. 3-5 masini de sofer? in Romania? nu te ajuta cifrele ca sa poti sustine asemenea afirmatii. |
#31952
Posted 23 March 2024 - 11:08
Nu știu unde sunt 3-5 mașini la un șofer, dar oricum rablele trebuie eliminate prin ITP pe bune în primul rând, mai apoi prin măsuri financiare (impozit crescut pentru mașinile poluante, cu norme euro depășite, eventual calculat și în funcție de emisiile de CO2 - că una e să ai emisii de 120g/km și alta e să ai 200) și prin restricții și taxe suplimentare (interzicerea accesului sau taxarea suplimentară pentru accesul în unele zone centrale, zone protejate etc).
|
#31953
Posted 23 March 2024 - 12:33
lexraz, on 23 martie 2024 - 00:34, said:
Presupun ca esti doctor sau ai participat la vreun studiu, din moment ce esti atat de sigur in privirea astmului si a deceselor provocate de poluare. Acuma vin si eu cu intrebare, dar tu esti doctor de o tot bagi pe aia cu bolile de la poluare? Bolile sunt si de la poluare, dar nu neaparat aia rutiera, si nu neaparat de la hidrocarburi, sunt de toate felurile si formele, incluzand arderea hiodrocarburilor evident, dar parerea mea, personala ca nu sunt om de stiinta cu doctorate in spate si studii pe tema asta, este ca Poluarea de la masini in realitate nu este pe loc fruntas. vrajitoruldinoz, on 23 martie 2024 - 01:34, said:
Deci tu crezi ca lumea tine cuptorul inchis ca sa nu intre poluarea in casa? Mare e gradina softpedia si numai oameni de stiinta in ea! Oamenii chiar gatesc in casa, aragazele si cuptoarele sunt in casa iar cuptorul nu are evacuare separata. vrajitoruldinoz, on 23 martie 2024 - 01:34, said:
Ba e o problema foarte mare in orase ca Bucurestiul. Se simte cu proprii plamani, nu e nevoie de studii. Nu mai zic de zgomot, confiscarea spatiului pentru oameni. Nu vrea nimeni sa "dispara" masinile, ci doar excesul de masini. lexraz, on 23 martie 2024 - 10:28, said:
Nu trebuie sa te explici. Dar cred ca intelegi diferenta. Industria petroliera e lipsita de decese, sa inteleg? Orice facem poluam, depinde insa in ce cantitate si unde anume. Hai sa incercam sa curatam aerul din jurul nostru mai intai, daca putem si apoi vedem si la nivel global. Ca acolo nu tine numai de noi. alin2pas, on 23 martie 2024 - 11:08, said:
Nu știu unde sunt 3-5 mașini la un șofer, dar oricum rablele trebuie eliminate prin ITP pe bune în primul rând, mai apoi prin măsuri financiare (impozit crescut pentru mașinile poluante, cu norme euro depășite, eventual calculat și în funcție de emisiile de CO2 - că una e să ai emisii de 120g/km și alta e să ai 200) și prin restricții și taxe suplimentare (interzicerea accesului sau taxarea suplimentară pentru accesul în unele zone centrale, zone protejate etc). Cu ce este bolduit sunt 100% de acord, cu restul nu. O masina daca o scoti prematur din uz se creeaza poluare mult mai mare pentru fabricarea noii masini. O masina non euro care merge in parametri nu cred ca deranjeaza asa rau. Iar la nivel global construirea unei masini noi polueaza mult mai mult. Edited by test_driver, 23 March 2024 - 12:35. |
#31954
Posted 23 March 2024 - 15:53
test_driver, on 23 martie 2024 - 12:33, said:
dar tu esti doctor de o tot bagi pe aia cu bolile de la poluare? test_driver, on 23 martie 2024 - 12:33, said:
poluarea de la un euro 6d este inofensiva in aer liber In realitate, cand sunt milioane de masini, poluarea nu mai este inofensiva. Transportul personal pe combustibili fosili nu este sustenabil. test_driver, on 23 martie 2024 - 12:33, said:
in bucuresti [...] nu simt nici o poluare |
#31955
Posted 23 March 2024 - 16:02
Iar transportul personal cu mașini electrice deocamdată nu e posibil decât la scară mică. Asta nu doar în România, ci în mai multe țări, din lipsa infrastructurii.
|
#31956
Posted 23 March 2024 - 17:40
kato1, on 23 martie 2024 - 10:48, said:
ca efectele poluarii sunt globale, nu se rezuma la locul poluarii. kato1, on 23 martie 2024 - 10:48, said:
nu stiu unde te uiti tu, dar sigur sunt exceptii. 3-5 masini de sofer? in Romania? nu te ajuta cifrele ca sa poti sustine asemenea afirmatii. alin2pas, on 23 martie 2024 - 11:08, said:
dar oricum rablele trebuie eliminate prin ITP pe bune în primul rând, mai apoi prin măsuri financiare (impozit crescut pentru mașinile poluante, cu norme euro depășite, eventual calculat și în funcție de emisiile de CO2 - că una e să ai emisii de 120g/km și alta e să ai 200) și prin restricții și taxe suplimentare (interzicerea accesului sau taxarea suplimentară pentru accesul în unele zone centrale, zone protejate etc). Trebuie sa faci cumva sa nu pedepsesti pe cel care nu-si permite o masina mai putin poluanta, nu? test_driver, on 23 martie 2024 - 12:33, said:
Acuma vin si eu cu intrebare, dar tu esti doctor de o tot bagi pe aia cu bolile de la poluare? Bolile sunt si de la poluare, dar nu neaparat aia rutiera, si nu neaparat de la hidrocarburi, sunt de toate felurile si formele, incluzand arderea hiodrocarburilor evident, dar parerea mea, personala ca nu sunt om de stiinta cu doctorate in spate si studii pe tema asta, este ca Poluarea de la masini in realitate nu este pe loc fruntas. Dar e bine ca ai clarificat, ai si tu o parere, e dreptul tau. Si nu luasem in discutie locul fruntas sau nu al poluarii datorata autovehiculelor cu combustie. Dar e bine ca am ajuns de comun acord cu privire la acest aspect. test_driver, on 23 martie 2024 - 12:33, said:
poluarea de la un euro 6d este inofensiva in aer liber test_driver, on 23 martie 2024 - 12:33, said:
Eu nu am o problema in bucuresti sa respir aerul poluat de la masini, de fapt nu simt nici o poluare, e adevarat ca ea este, nu e aer de padure clar, dar.... nu ma deranjeaza. Si nici nu am auzit pe nimeni sa-mi zica, "uite, simti gazele acum??" test_driver, on 23 martie 2024 - 12:33, said:
In industria petroliera macar sunt salarii mari, foarte mari, oameni care isi risca viata o fac pentru ceva, in minerit, in tari misto cum ar fii China oamenii mor pe 2 bani. Tocmai acesta este motivul pentru care rezistenta la EV este tot mai puternica, "sunt salarii mari, foarte mari". Si profit pe masura. Si le este usor guvernelor sa taxeze carburantul si sa incaseze banii. Mai complicat cand ai PV pe casa si incarci EV. test_driver, on 23 martie 2024 - 12:33, said:
O masina non euro care merge in parametri nu cred ca deranjeaza asa rau. test_driver, on 23 martie 2024 - 12:33, said:
Iar la nivel global construirea unei masini noi polueaza mult mai mult. |
#31957
Posted 23 March 2024 - 17:50
am inteles, daca sufera altii, pe care nu-i stim, nu-i vedem, nu conteaza. singura diferenta intre poluarea ICE si cea produsa la EV-uri, este ca pe unii ii stim si pe altii nu.
faci din exceptii regula... sa ai 3 - 5 masini la venit sub medie (banuiesc ca vorbim de rable) sa platesti impozit pentru toate, rca si ITP plus costurile inerente (consumabile, combustibil) cam da cu virgula. mult |
#31958
Posted 23 March 2024 - 17:56
alin2pas, on 23 martie 2024 - 16:02, said:
Iar transportul personal cu mașini electrice deocamdată nu e posibil decât la scară mică. Asta nu doar în România, ci în mai multe țări, din lipsa infrastructurii. "Infrastructura" exista deja pentru cei care locuiesc la casa si nu au drumuri lungi prin tara. Adica majoritatea covarsitoare a romanilor. kato1, on 23 martie 2024 - 17:50, said:
am inteles, daca sufera altii, pe care nu-i stim, nu-i vedem, nu conteaza. singura diferenta intre poluarea ICE si cea produsa la EV-uri, este ca pe unii ii stim si pe altii nu. Totusi, de undeva trebuie sa incepem, nu? Crezi ca ar fi mai bine mai intai sa eliminam poluarea din afara oraselor si apoi pe cea din orase? kato1, on 23 martie 2024 - 17:50, said:
faci din exceptii regula... sa ai 3 - 5 masini la venit sub medie (banuiesc ca vorbim de rable) sa platesti impozit pentru toate, rca si ITP plus costurile inerente (consumabile, combustibil) cam da cu virgula. mult Nu se plateste impozit pe masina pentru ca... nu e pe numele tau Dar ia vezi si art.469 Cod Fiscal. RCA? Sper ca glumesti, cine e prost sa faca RCA? Sunt o multime care circula fara permis... ITP se rezolva ieftin. Costurile sunt mult mai mici decat la o masina scumpa, pentru ca le rezolva singuri. Sau nu, ca merge si asa. Combustibilul este acelasi, ca nu poate un sofer sa circule cu doua masini odata. Si nu stiu de unde ai inteles ca toate masinile acelea si functioneaza... Edited by lexraz, 23 March 2024 - 17:59. |
#31959
Posted 23 March 2024 - 18:07
nu este identica, nu am spus asa ceva. se afirma ca oamenii sufera din cauza utilizarii ICE? utilizatorii EV tot timpul arunca treaba asta in discutie omitand ca oameni sufera ca ei sa poata folosi EV! fix hotul care striga hotii!
pai aici e problema foarte mare, ca in problema poluarii este indicat un singur vinovat, transportul rutier! sunt mai multe boli de plamani? clar, poluarea masinilor este de vina! daca zici ceva de tigari, stil de viata, alimentatie, raceli netratate sau tratate prost, cu medicatie indicata pe facebook, esti privit ca nebun! sa mai amintesc ca padurile dispar rapid? am tot amintit. |
#31960
Posted 23 March 2024 - 18:16
Scuze, insa eu m-am oprit aici. "Poluam" topicul.
Multumesc. |
|
#31961
Posted 23 March 2024 - 18:27
asia ne demonstreaza de mult timp ca se poate doar cu bicle si scutere. deci am putea in europa oricand interzice tot, mai putin biclele si scuterele electrice.
|
#31962
Posted 23 March 2024 - 18:33
Da, clar, Ceausescu ne-a aratat ca se poate si fara masina macar 4 luni pe an si dupa aia tot o dumineca sarita cu 20l benzina pe luna.
Chiar n-am crezut ca va fi un model de luat in seama... |
#31963
Posted 23 March 2024 - 18:43
Punter, on 23 martie 2024 - 18:27, said:
asia ne demonstreaza de mult timp ca se poate doar cu bicle si scutere. deci am putea in europa oricand interzice tot, mai putin biclele si scuterele electrice. https://www.goodcarb...s sold in 2022. https://www.statista...nger-car-sales/ |
#31964
Posted 23 March 2024 - 22:44
lexraz, on 23 martie 2024 - 17:56, said: "Infrastructura" exista deja pentru cei care locuiesc la casa si nu au drumuri lungi prin tara. Adica majoritatea covarsitoare a romanilor. Edited by alin2pas, 23 March 2024 - 22:45. |
#31965
Posted 23 March 2024 - 23:51
Punter, on 23 martie 2024 - 18:27, said:
asia ne demonstreaza de mult timp ca se poate doar cu bicle si scutere. deci am putea in europa oricand interzice tot, mai putin biclele si scuterele electrice. minunata asia! https://www.euronews...ltimii-zece-ani https://observatorne...ati-409877.html |
|
#31966
Posted 23 March 2024 - 23:53
alin2pas, on 23 martie 2024 - 22:44, said:
Majoritatea românilor care stau la casă nu stau la oraș, ci la țară, unde nu se pune atât de mult problema poluării datorate mașinilor. Cred ca ai pierdut firul. Afirmatia mea nu are legatura cu poluarea ci cu infrastructura. Ti-am raspuns la "Iar transportul personal cu mașini electrice deocamdată nu e posibil decât la scară mică. Asta nu doar în România, ci în mai multe țări, din lipsa infrastructurii.". Cum majoritatea romanilor stau la casa, nu e vorba de "scara mica". E posibil pe scara mai larga. Dar hai sa incepem de jos, putin cate putin, fiecare in functie de nevoi si finante. De undeva trebuie inceput. Incet, incet unii realizeaza ca e posibil, ca e mai placut de condus, mai ieftin, mai sigur. Am deja cativa prieteni care au si cate doua masini electrice, unii sunt deja la a doua. Cunosc pe cineva care a dat €28.000 pe un Yaris FHEV iar un alt prieten €45.000 pe o Toyota Rav4 FHEV. La aceste preturi se poate cumpara un EV echivalent sau chiar superior. Dar nu ne obliga nimeni si asa ar trebui sa si fie. Fiecare isi va face calculele si va decide cand si daca e cazul sa treaca la EV. Edited by lexraz, 23 March 2024 - 23:55. |
#31967
Posted 24 March 2024 - 10:12
lexraz, on 23 martie 2024 - 23:53, said:
Dar nu ne obliga nimeni si asa ar trebui sa si fie. Fiecare isi va face calculele si va decide cand si daca e cazul sa treaca la EV. În România avem două probleme mari: lipsa infrastructurii și nivelul veniturilor. În orașe, deoarece nu avem locuri de parcare dotate cu stații de încărcare și infrastructura energetică nici nu permite amplasarea acestora, e complicat pentru cei cu mașini electrice care stau la bloc. Asta ca să nu mai vorbim despre faptul că însăși numărul locurilor de parcare în sine a devenit o problemă, chiar și în orașe mai mici. Cei care stau la casă în oraș sau în vecinătatea marilor orașe au un avantaj, deoarece își pot pune panouri fotovoltaice și au unde să își pună mașina la încărcat, dar pentru cei de la țară care probabil au nevoie să parcurgă distanțe mai mari cu mașina e posibil să fie mai util un FHEV decât un EV. În aceste zone mai pot apare probleme datorită instalațiilor electrice subdimensionate ale localităților, care de multe ori au probleme chiar și în preluarea energiei electrice generate suplimentar de panourile fotovoltaice, să nu mai vorbim de alimentarea mașinilor electrice. Din acest motiv răspândirea mașinilor electrice e limitată de infrastructură. Pe altă parte, mașinile electrice și cele FHEV sunt mai scumpe decât o mașină ICE echivalentă. FHEV mai au și dezavantajul că o parte din portbagajul unui ICE echivalent e ocupat cu sistemul electric, deci cei care au nevoie de un anumit volum al portbagajului (să ne gândim ca exemplu la un cărucior de copil, dar pot fi și alte bagaje) vor avea nevoie de o mașină FHEV din clasă superioară unei ICE care le asigură acel spațiu, adică un FHEV care să poată asigura spațiul necesar poate fi și la un preț dublu față de un ICE care le poate asigura acel spațiu. Dacă ne gândim la nivelul veniturilor din România, cei care își permit să dea 45.000 de euro pe o mașină sunt foarte puțini; marea majoritate a românilor nu își pot permite decât o mașină SH, iar mașina nu mai este de mult un lux, ci o necesitate. Mai are rost să spunem aici că mașinile SH provenite din țările din vestul UE sunt în majoritatea lor diesel, pentru că sunt mai ieftine decât cele pe benzină, iar consumul de carburant e mai mic și atrage mai mulți cumpărători, deși întreținerea lor e mai scumpă? Dacă luăm în considerare aceste aspecte, constatăm că un EV constituie o variantă doar pentru un număr mic de oameni, mai mic în România și în alte țări unde infrastructura e mai puțin dezvoltată și pentru un număr mai mare de oameni în țările unde infrastructura e mai dezvoltată și veniturile sunt mai mari. Introducerea în producția de masă a bateriilor de nouă generație, cu un cost / kWh mai mic, cu capacitate mai mare (pentru a permite parcurgerea unor distanțe mai mari) și cu un număr de reîncărcări mai mare (pentru a putea fi utilizate pe întreaga durată de viață a mașinii) vor fi soluția. La aceasta va mai trebui însă adăugat că trebuie dezvoltată mult și infrastructura, iar aici sunt cam sceptic în privința României. România nu a avut mai mult de 20 de ani nici o strategie energetică, iar cea actuală e mai degrabă o glumă proastă. Rețeaua de distribuție de electricitate e privatizată și nu prea au interesul să facă investiții majore, rețeaua de transport a Transelectrica are o capacitate limitată, iar statul român nu se grăbește să dezvolte producția de energie electrică în zonele unde există un deficit, pentru a nu pune presiune pe rețeaua de transport. Nu am auzit de investiții în producția de energie electrică nepoluantă (cu emisii zero de CO2) în Transilvania, de exemplu. |
#31968
Posted 24 March 2024 - 11:40
lexraz, on 23 martie 2024 - 23:53, said:
Cum majoritatea romanilor stau la casa, nu e vorba de "scara mica". Cam asta a fost si situatia in care am fost cind am schimbat masina, stau la casa, orasel mic, erau deja panourile in plan, acuma deja sint functionale de peste un an si totusi am luat ICE. Ca sa fiu in ton totusi cu topicul, n-am luat Diesel desi era o oferta foarte buna deoarece nu mai multi km anual, in medie sub 10kkm pe an si efectiv nu renta un Diesel desi masina asta n-a vazut oras decit de mxim 5 ori... in rest drum intins. Cauza a fost simpla de tot, in suma pe care am alocat-o pentru masina, sub 20kE nimic nu avea autonomia dorita, macar 450km iarna. Majoritatea drumurilor ce le fac mi-ar acoperi autonomia asta si n-as mai cauta statii de alimentare prin orase, plec pregatit si n-am probleme de autonomie. Deci pina la urma cam asta e: pret, autonomie si infrastrucutura, in sensul ca daca ar avea autonomie decenta cerinta pentru infrastructura s-ar atenua. Edited by Ion_Bumbu, 24 March 2024 - 11:44. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 1 anonymous users