Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

Mazda 6 facelift 2017

- - - - -
  • Please log in to reply
299 replies to this topic

#19
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,050
  • Înscris: 02.09.2005

View PostTudorMondialul, on 11 august 2016 - 16:17, said:

Fratilor sa ne intelegem o treaba, asta e model nou sau e doar un facelift? Daca e un facelift hai ca ii iert, dar daca e motor nou nu au adus nimic in plus la puterea motoarelor! Nici macar un amarat de cal putere in plus. Si faza asta cu 2.2 e urata rau, pana si Mercedes face acum 2.0

Nu sunt hater, poate imi voi lua o Mazda 6 in viitor, dar ma asteptam la mai mult.
E un facelift

#20
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,199
  • Înscris: 13.07.2005

View PostFlorinCCC, on 11 august 2016 - 16:20, said:

Frecventele de rezonanta ale unui motor se calculeaza ori de cate ori se proiecteaza un motor, si asta cu mai bine de un secol in urma. ....Si solutii impotriva acestor vibratii au tot existat de-a lungul timpului, dar cele mai eficiente au fost totusi un calcul cat mai precis, atat din punct de vedere dimensional cat si masic al componentelor motorului,  si bineinteles, arborii de echilibrare, care necesita de asemenea un calcul extrem de complicat.
....

Vorbim despre lucruri diferite.
La ce faci tu referire, sunt vibratiile mecanice ale componentelor motorului tratate din punct de vedere al rezistentei mecanice. Solutiile adoptate pana acum ( arbori de echilibrare, etc) au rolul de a reduce vibratiile mecanice transmise atat in ansamblul motor cat si asupra sasiului.
Solutiile adoptate de Mazda in acest caz au fost gandite "cu dedicatie" pentru reducerea emisiilor sonore generate de motor ( se vede asta si din denumirea lor, unde apare termenul "Sound" nu "Vibration").

PS: Pe mine m-au "entuziasmat" strict aspectele legate de solutiile gasite pentru reducerea zgomotului ( deh, defect profesional).
Din nou au mers cumva impotriva curentului - in timp ce mai toti producatorii auto adopta masurile clasice, de izolare pasiva ( materiale fonoabsorbante, fonoizolante si antivibratii aplicate la capota, pasajele rotilor, elemente de caroserie, etc) cei de la Mazda au trecut la masuri active de reducere a zgomotului !
Asta strict din punct de vedere al solutiilor tehnice la care au recurs ( cat sunt de eficiente .... vom vedea in "real life").

Din punct de vedere personal - daca va fi sa fie Mazda 6, oricum va fi pe benzina asa ca .... nu ma intereseaza daca motorul diesel este de 2.2, 2.0, 1.0 sau 3.0 l si nici daca dezvolta 150, 175 sau 375 CP !

Edited by marr, 11 August 2016 - 16:35.


#21
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postmarr, on 11 august 2016 - 13:32, said:

Va dati seama cat au studiat cei de la Mazda motoarele ca sa identifice frecventele de rezonanta si frecventele structurale ale ansamblului si, mai mult decat atat, sa-si dea seama ce anume le genereaza si cum pot fi atenuate !

Chapeau Mazda !
Fără sa te superi pe mine, când am citit ce ai scris nu eram sigur dacă vorbești serios sau faci mișto. Acum cred că ai vorbit serios...

Ceea ce ai scris tu acolo e doar marketing curat, fără a o spune într-un sens rău. Dintotdeauna vibrațiile și zgomotele motoarelor au fost în atenția constructorilor. Forma camerei de ardere, a capului pistonului, înclinația porturilor de injecție, diametrul lor, presiunea de injecție, arbori de echilibrare, injecțiile pilot, etc toate au rolul de a atenua vibrațiile și zgomotele. Acolo nu e decât marketing curat, iar dacă au descoperit ei elixirul invizibil altora, o sa vedem imediat.
Vor să intre pe piața premium? Biturbo? Nu fac altceva decât să exploateze o nișă, să para altceva decât ceilalți. La fel cum fac și cu benzinarele deși raportul mărit de compresie nu aduce mari avantaje.

PS ceea am enumerat eu mai sus sunt masuri active de reducere a vibrațiilor și ale sunetului, nu pasive.

Acum ceva timp am avut un recall gratuit în are mi s-au pus cu micrometrul niște dopuri de cauciuc pe conductele de mare presiune. Cică studierea ei și cu greutățile alea se reduceau vibrațiile aplicate sistemului de injecție. Toți lucrează la asta, nu doar Mazda. Acum fiecare încearcă să-și laude minunea cat mai credibil, să ne ia banii.

#22
FlorinCCC

FlorinCCC

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 44
  • Înscris: 19.04.2015
Eu am facut referire la vibratii intradevar, dar asta fiindca tu ai adus in discutie frecventa de rezonanta . Mai mult, dupa cum a spus si valitudor, nu e nimic gresit pentru ca sunt in stransa legatura .

Edited by FlorinCCC, 11 August 2016 - 17:58.


#23
revillz

revillz

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 116
  • Înscris: 09.08.2016
astia chiar nu vor sa scape de plasticul ala de pe consola centrala care se deschide si de tableta aia de la chinezi?

#24
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,199
  • Înscris: 13.07.2005

View Postvalitudor, on 11 august 2016 - 17:40, said:

..... Dintotdeauna vibrațiile și zgomotele motoarelor au fost în atenția constructorilor. Forma camerei de ardere, a capului pistonului, înclinația porturilor de injecție, diametrul lor, presiunea de injecție, arbori de echilibrare, injecțiile pilot, etc toate au rolul de a atenua vibrațiile și zgomotele.
......
PS ceea am enumerat eu mai sus sunt masuri active de reducere a vibrațiilor și ale sunetului, nu pasive.

Acum ceva timp am avut un recall gratuit în are mi s-au pus cu micrometrul niște dopuri de cauciuc pe conductele de mare presiune. Cică studierea ei și cu greutățile alea se reduceau vibrațiile aplicate sistemului de injecție. ......

View PostFlorinCCC, on 11 august 2016 - 17:55, said:

Eu am facut referire la vibratii intradevar, dar asta fiindca tu ai adus in discutie frecventa de rezonanta . Mai mult, dupa cum a spus si valitudor, nu e nimic gresit pentru ca sunt in stransa legatura .

Titlul topicului este "Mazda 6 facelift 2017" nu combaterea vibratiilor si zgomotului.
Dar pentru ca am intrat pe "terenul" meu, haideti sa explic putin cum vad eu lucrurile:
@valitudor - ai dreptate ( partial) - tot ce ai enumerat tu acolo sunt masuri active de reducere a viibratiilor generate in timpul functionarii motorului.
Asta a fost scopul principal - dealtfel, chiar in povestea cu recall-ul de care ai avut parte, este vorba despre vibratiile aplicate sistemului de injectie.
Nu cred ca este cazul si locul sa explic de ce este importata reducerea vibratiilor intr-un motor - sunt altii ce lucreaza chiar in domeniul auto sau in cel al motoarelor termice si pot da explicatii mai aprofundate.
Dar, ca idee, vibratiile de mare amplitudine aparute intr-un sistem vor genera atat uzura prematura a a pieselor ( amplificarea fenomenului de "oboseala"), vor uza mult mai rapid elementele si/sau zonele de legatura intre diferite repere si, in ultima instanta, pot conduce la ruperea unor repere sau a elementelor de legatura dintre ele.
Asta-i principala "durere" a producatorilor de motoare auto.
In plus, da, este vorba si despre confortul utilizatorilor, vibratiile necontrolate transmise in sasiu sunt in mod cert o sursa majora de disconfort.

Pe de alta parte, este adevarat faptul ca o piesa metalica ( si nu numai) ce vibreaza va genera si unde sonore - deci zgomot. In functie de suprafata aflata in vibratie si de amplitudinea vibratiei, nivelul sonor generat poate fi mai mare sau mai mic si, ca atare, are logica afirmatia ca reducerea vibratiilor va reduce si nivelul de zgomot ( cu cat anume, este alta discutie).

Ce mi-a placut mie - repet, din "defect" profesional - a fost faptul ca este prima data cand citesc despre faptul ca un producator auto a abordat direct reducerea zgomotului la sursa ! NU a vibratiilor si, colateral, a zgomotului.
Pana acum tot ce am citit legat de izolarea fonica a automobilelor se referea la geamuri, izolarea pasajelor rotilor, a capotei, a compartimentului motor, a fetelor de usa, etc.
Nu spun ca Mazda a pus coada la pruna - dar este prima companie ( cel putin din cate am citit eu) care face referire in mod direct la sisteme active de reducere a zgomotului ! Asta nu inseamna ca sunt singurii care fac asta.
Cat o fi marketing si cat o fi o solutie intr-adevar eficienta, ramane de vazut in "real life" !

Revenind la topic: dupa cum am mai spus, eu unul nu sunt interesat in motorizari diesel, asa ca - marketing sau nu - noile lor sisteme de reducere a zgomotului nu ma vor afecta in mod direct.
Interesant de vazut ce inseamna si cum se simte in realitate, mi se pare insa sistemul G-Vectoring Control. Sunt curios daca acesta va fi standard, pe toate versiunile de echipare, sau va fi oferit doar optional si/sau pe echiparile de top.

Una peste alta, Mazda 6 este deja o masina reusita, iar acest facelift pare sa o faca si mai buna !
E de luat in calcul pentru cine-si doreste o masina noua, din clasa medie ( including me !).

#25
SOCRATE_MMXII

SOCRATE_MMXII

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,004
  • Înscris: 29.01.2013

View Postericmario, on 11 august 2016 - 16:07, said:

Da' unde te grabesti asa? Posted Image
Eu cred ca motorul ala poate fi dus si pana in 250 CP. Dar pe riscul tau.
Ei vand varianta cea mai "safe".
Așa da, altfel sună.

View Postericmario, on 11 august 2016 - 16:07, said:

ps. Masina cum ti se pare?
E de femei :D I-aș cumpăra-o nevestei. :P

#26
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View PostSOCRATE_MMXII, on 11 august 2016 - 13:35, said:

WTF? Numai 175 CP din 2.2 bi-turbo??? Ce turbine-s alea? Din ouă Kinder?
P.S. Japonezii s-au prostit. Posted Image

Eu cred ca s-au prostit ceilalti, care au stors motoarele de dragul datelor tehnice si au facut rabat de la calitate/fiabilitate.

P.S. Prefer 175 de cai frumosi si sanatosi decat 275 de cai dopati si `lesinati`

Edited by polizei, 13 August 2016 - 23:10.


#27
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postmarr, on 12 august 2016 - 09:03, said:

Pana acum tot ce am citit legat de izolarea fonica a automobilelor se referea la geamuri, izolarea pasajelor rotilor, a capotei, a compartimentului motor, a fetelor de usa, etc.
ce e ironic este ca in comunicatul despre noul Mazda 6, cu cele doua "tehnologii" noi de reducere a zgmotului la diesel, Mazda vorbeste despre imbunatatirea antifonarii prin umplerea cu "vata" a portierelor. Altfel spus, au bagat mai multa "vata" de antifonare :) Nu zic ca este un lucru rau, e chiar foarte bun. Sa vedem si cata au bagat... :)

View Postmarr, on 12 august 2016 - 09:03, said:

dar este prima companie ( cel putin din cate am citit eu) care face referire in mod direct la sisteme active de reducere a zgomotului !
Probabil celelalte companii nu fac publice astfel de sisteme pentru ca nu au nevoie, masinile se vand singure. Mazda vinde destul de slab si incearca sa iasa din pluton cu aceste declaratii de marketing. Tie iti place Mazda 6 si de aici "sensibilitatea" pentru declaratiile lor. daca ai fi citit acest lucru in dreptul Reno, probabil ca nu ti-ar fi atras atentia. E absolut ok, masina merita toata atentia, eu am vrut doar sa spun ca oricare producator auto are zgomotele si vibratiile in atentie, fie el Renault sau Mercedes. Problema e pretul cu care vin aceste masuri mai mult sau mai putin eficiente.

View Postmarr, on 11 august 2016 - 16:34, said:

PS: Pe mine m-au "entuziasmat" strict aspectele legate de solutiile gasite pentru reducerea zgomotului ( deh, defect profesional).

Daca zici ca lucrzi in domeniul sunetului si te-au "entuziasmat" doua fraze de marketing, poate apreciezi si un document mult mai tehnic care prezinta zicerile altui prodcator auto, fara implicarea marketingului. Documentul nu este destinat publicului, ci instruirii personalului propriu. L-am gasit pe net, dar ai grija la copyright.

Noise, Vibration, and Harshness

View Postmarr, on 11 august 2016 - 13:32, said:

PS: Sistemele de reducere a zgomotului la diesel sunt extrem de complexe ( mai ales Natural Sound Smoother si Natural Sound Frequency Control ) - si asta o spun ca unul ce in domeniul zgomotului activeaza !

Sistemul Mazda este prezentat in filmul de mai jos. Nu mi se pare ceva HiTech, dar ramane sa vedem cum se comporta cu adevarat si cat este marketing...

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/wi86LP028yU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#28
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
E draguta

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/MJJbwwGwE_o?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by valitudor, 14 August 2016 - 14:35.


#29
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,974
  • Înscris: 06.01.2006
Arata ca modelul anterior. Nici macar la cateogia facelift nu intra.
Motor de 2.2 e o gluma sinistra. Costuri prea mari cu impozite si taxe si putere prea mica.
150 de cai e putere de 1.6 diesel nu de 2.2 litri.

Edited by Kroghy, 14 August 2016 - 14:43.


#30
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,431
  • Înscris: 29.04.2008

View Postrevillz, on 11 august 2016 - 20:47, said:

astia chiar nu vor sa scape de plasticul ala de pe consola centrala care se deschide si de tableta aia de la chinezi?


Se poartă și la case mai mari

Attached Files



#31
a3e6u9

a3e6u9

    ironic member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,000
  • Înscris: 23.11.2012
Eu am condus modelul vechi și mi-a plăcut mașina. Îmi plăcea cum arăta dar mai ales cum se simțea la condus. Vorbesc de modelul de prin 2010. Nu mă omor după aspectul noului model, cred că Ford Mondeo-ul arată mai bine, dar alte lucruri sunt mai importante.

Edited by a3e6u9, 14 August 2016 - 19:27.


#32
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oAiwNDwUbFM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

G-vectoring. Este si pt 3 acelasi video.

#33
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,050
  • Înscris: 02.09.2005
Mașina este foarte ok. Cui nu ii place are de unde alege. 150/175 de cai sunt arhisuficienti pentru masa mașinii.

#34
catalin11catalin

catalin11catalin

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,746
  • Înscris: 14.06.2015

View Postjericho, on 15 august 2016 - 07:35, said:

Mașina este foarte ok. Cui nu ii place are de unde alege. 150/175 de cai sunt arhisuficienti pentru masa mașinii.
Asta pana conduci ceva mai puternic...

#35
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,050
  • Înscris: 02.09.2005
La preț asemănător?

#36
calinkgb

calinkgb

    "United Gashka" mobile team

  • Grup: Moderators
  • Posts: 75,844
  • Înscris: 15.08.2008
@jericho
Daca streg o data un post, NU il repostezi!

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate