Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Improvizatie marca CNADNR: Parapetul Median.
#37
Posted 26 April 2016 - 10:51
De ce trebuie sa scrie undeva?
Respiratul e intr-o lege scris? Si totusi e permis si nu e ilegal. Legile ca principiu reglementeaza astfel incat sa fie evident ce NU TREBUIE SA FACI. Poate ne spui tu unde scrie ca nu e permis asa ceva, daca tot insisti ca sunt ilegale. Edited by vubiv, 26 April 2016 - 10:53. |
#38
Posted 26 April 2016 - 15:06
maximg, on 26 aprilie 2016 - 08:19, said:
Legea , din ce-am gasit , prevede " glisiere " doar pt drumurile cu regim de autostrada . Glisiere si nu blocuri de beton ! Da , obstacol nu inseamna doar daca ai ceva in fata . Obstacol este si in lateral, in cazul de fata deoarece te obliga la pastrarea unie distante , ce reduce limita de siguranta pe banda aceea . Va trebuie desene sau permis ! Pe autostrada sunt legali, unde circuli cu 130km/h (ba chiar fara limita in Germania), dar pe drumuri nationala sau europene sunt ilegali.
Edited by calinkgb, 26 April 2016 - 16:26.
|
#39
Posted 26 April 2016 - 18:40
ericmario
Pe autostrada ai cel putin doua benzi de deplasare si una de urgenta.De asemenea latimea acestor benzi de deplasare este sensibil mai mare decat cele despre care este vorba in acst topic.In plus aici n-ai treceri de pietoni,n-ai masini oprite pe carosabil si nu in cele din urma,nu-i totuna ca te deplasezi cu 130km/h sau cu 50 de km/h. In concluzie,comparatia dintre autostrada si drumurile cu parapeti din beton nu poate fi facuta. maximg, on 26 aprilie 2016 - 10:48, said:
Lasa chestiile personale , ca te pot costa ...dar daca conduci , poti ramine acasa , sa ma simt si eu in siguranta ! ..... Voua va place birfa , caterinca de claca , sau vocea opiniei publice ( bine platita de interesati ) Eu spuneam ca n-am gasit reglementarea decit pt autostrazi , cu glisiere , nu betoane ....voi dupa care lege vreti asa ceva ? Degeaba te superi,daca n-ai gasit aceea reglementare inseamna ca s-ar putea ca sa nici nu existe.Si ce nu exista,nu este reglementat.Corect? |
#40
Posted 26 April 2016 - 18:49
Lucru bun. La doua benzi pe sens se circula cu viteza si atunci sa te tii cind face unul o nefacuta.
|
#41
Posted 26 April 2016 - 19:13
M-am invatat sa nu fiu un bun " capitalist " si sa iau de bun tot ce zice " media " influentata si platita sa sustina orice impotriva bunului simt .
Pe soselele unde s-au amplasat separatoare de beton , separatoarele s-au montat / asezat , pe axul drumului , micsorind fizic banda de circulatie , dar si mai periculos , fortind multi soferi sa circule la distanta de ea , periclitind circulatia de pe banda inferioara . Multe separatoare nu sint semnalizate sau semnalizate corespunzator , cenusiul lor ducind confuzii si iluzii ... Monotonia profilului lor , iarasi creeaza confuzii , si nu o spun eu , au descoperit specialistii . Am vazut un reportaj cu un mare tunel rutier , unde au fost nevoiti sa faca niste desene pe pereti , sa rupa monotonia si sa sporeasca atentia soferilor ... Normativul spune apoi ca la capatul acestor obstacole (!) sa se monteze atenuatoare de impact ...lipsa peste tot ... Iar pt a fi primul care aduce macar o mica dovada ...separatoarele se pot monta daca sint gindite din faza de proiectare a drumului , tocmai pt a nu ingusta benzile prin spatiul ocupat fizic si cerut in exploatare , circulind la distanta . Poate desenul lamureste situatia , sau poate n-am vazut eu bine !? Attached Files |
#42
Posted 26 April 2016 - 20:08
_Smiley_, on 26 aprilie 2016 - 08:08, said: ai mers vreodata pe acolo? daca ar fi existat o zona de 20-30 cm intre marginea benzii de circulatie si parapetul respectiv ar fi fost ok. dar acolo parapetii au fost pusi direct pe linia de demarcatie a sensurilor si rezultatul nu-i prea placut. Dupa ce am avut diverse sperieturi cu tot felul de cretini care fac stanga / intorc unde ii taie capul, mi se pare o idee foarte buna. Cui ii e frica de parapeti sa mearga pe alte benzi sau sa nu mai conduca. |
#43
Posted 27 April 2016 - 17:51
closchkutza, on 26 aprilie 2016 - 20:08, said:
Eu merg zilnic pe acolo, de cel putin 2 ori pe zi, aproape de fiecare data pe banda 3............ Cui ii e frica de parapeti sa mearga pe alte benzi sau sa nu mai conduca. Ma bucura si ca aveti umor ( negru ) . Nu de frica vorbeam ci strict de respectarea legii . O banda de circulatie trebuie sa fie la 3,5 m . Orice cm lipsa inseamna un obstacol si reducerea vitezei de circulatie . Nu o spun eu ci normativele . ...dar poate asa cum nu va place sa respectati legea , si circulati numai pe 3 , asa acceptati si ca altii sa nu respecte legea . Eu zic ca nu este corect . Uitati doua poze , vedeti ceva suspect ? Attached Files |
#44
Posted 27 April 2016 - 18:10
Daca masori toate strazile o sa constati ca multe nu au 3.5m
Mai pe scurt tu propui ca pe un sens sa se elimine o banda, si eventual sa faca si un spatiu verde acolo ca le ramane mult spatiu. In poza 2 se vede cum incape si un ML si ii ramane sufficient spatiu in lateral. Si ML nu e o masina mica. |
#45
Posted 27 April 2016 - 18:11
maximg, on 27 aprilie 2016 - 17:51, said:
Uitati doua poze , vedeti ceva suspect ? In poza a doua a se vedea masina neagra de pe banda 3. Se vede clar ca in stanga mai are aproape 1m pana la parapet. Sau te cramponezi in marcajul lateral inexistent? Se rezolva si asta, rabdare. Daca punem in cantar realitatea ca in acest fel se evita complet orice accident frontal, cu frica ca imi pot zgaria masina daca adorm la volan, sigur sunt pentru parapetii astia de beton. Edited by ericmario, 27 April 2016 - 18:12. |
#46
Posted 27 April 2016 - 18:15
Oricum ar fi daca adormi la volan sansele sunt ca masina va iesi sifonata, si cred ca va iesi mai sifonata daca patrunzi pe contrasens decat daca atingi parapetul.
In plus cu parapetul ai sanse mari ca tu sa nu iesi sifonat, in timp ce pe contrasens... Edited by vubiv, 27 April 2016 - 18:16. |
|
#47
Posted 27 April 2016 - 18:17
Punct . Notiunea de lege va este straina , deci nu avem ce discuta .
Ca tema pt acasa , studiati pozele , normativul si schitele puse mai sus , si lasati " consideratiile personale " ... |
#48
Posted 27 April 2016 - 18:23
In poze cum iti dai seama daca are sau nu 3.5m.
Dupa cum am spus, iti dau scris ca foarte multe strazi nu au 3.5m, masurat cu ruleta. Si daca nu ma inseala memoria ultima oara cand am citit normele nu era o valoare fixa garantata pentru banda de 3.5m, dar poate ne indici tu exact legea unde e atat. Edited by vubiv, 27 April 2016 - 18:23. |
#49
Posted 27 April 2016 - 18:56
Daca te uiti pe youtube la accidente o sa vezi ca masinile zboara destul de usor peste acesti parapeti la accdent cand se intampla la viteza mare.
Masina dupa ce a lovit parapetul este proiectata inapoi iar atunci incepe sa se dea peste cap si in functie de dinamica accidentului face tumbe peste parapet, se duce in decor, este lovita si de alte masini din spate; oricum e cam accident in lant si carambol. Asta e valabil la turisme de talie mica si medie. Ca masinile mai mari sunt capabile sa rupa direct acei parapeti si sa patrunda pe contrasens. Solutia cea mai buna si safe sunt autostrazile cu sensurile separate complet(adica la distanta considerabila unul de altul minim 100m) si cu iesire lina in decor.Oricum astea sunt doar vise. Edited by geo123, 27 April 2016 - 18:59. |
#50
Posted 27 April 2016 - 19:16
ericmario, on 27 aprilie 2016 - 18:11, said:
Nimic suspect. In poza a doua a se vedea masina neagra de pe banda 3. Se vede clar ca in stanga mai are aproape 1m pana la parapet.......... exact. in stanga are 1m, iar in dreapta cam 20cm pana la banda a doua. iar taxiul are deja rotile din dreapta pe marcajul dintre benzi. si celelalte 2 masini din fata taxiului par sa mearga tot cam asa, foarte aproape de marcajul dintre benzi si cat mai departe de parapet. era cat pe ce sa dau vina pe forta Coriolis, stiut fiind faptul ca in nordul capitalei efectul Darboux actioneaza de la vest la est si probabil ca asta impinge masinile spre dreapta, pana cand m-am uitat si pe contrasens si am vazut ca si acolo masinile merg tot asa: la 1m de parapet si 10-20 cm de banda a doua. asa ca acum tind sa cred ca e din cauza parapetului, prezenta are asupra soferilor acelasi efect pe care l-am descris si eu: da senzatia ca esti prea aproape de el si tinzi sa te apropii foarte mult de banda din dreapta. |
#51
Posted 27 April 2016 - 19:53
|
#52
Posted 27 April 2016 - 20:10
maximg, on 27 aprilie 2016 - 17:51, said: Ma bucur ca circulati numai pe banda 3 ...asta este foare corect si legal ... [...]dar poate asa cum nu va place sa respectati legea , si circulati numai pe 3 , asa acceptati si ca altii sa nu respecte legea . Eu nu-mi aduc aminte sa-ti fi citat tie postul si sa-ti fi zis tie ceva despre frica. Nu-mi aduc aminte nici sa te fi luat in masina pentru a putea face aprecieri despre cum si cat de legal merg eu. Te-ai gandut ca poate merg pe banda a treia pentru ca fac stanga la Miorita? Sau pentru ca ma deplasez mai repede decat masinile de pe banda 2? Sau ca in oras nu esti pe DN sau autostrada si benzile se ocupa in functie de ce vei face la intersectia urmatoare? Edited by closchkutza, 27 April 2016 - 20:10. |
#53
Posted 27 April 2016 - 20:27
Ma mir ce va veni de ce v-ati oripilat acum cind de atita timp ati avut parapetii New Jersey din plastic si umpluti cu apa. Acu v-a apucat, ca pun de-astia adevarati, din beton si e mai grava situatia.....
vubiv, on 27 aprilie 2016 - 19:53, said:
Unde ai vazut tu autostrazi cu minim 100m intre sensuri? maximg, on 26 aprilie 2016 - 19:13, said:
Iar pt a fi primul care aduce macar o mica dovada ...separatoarele se pot monta daca sint gindite din faza de proiectare a drumului , tocmai pt a nu ingusta benzile prin spatiul ocupat fizic si cerut in exploatare , circulind la distanta . Poate desenul lamureste situatia , sau poate n-am vazut eu bine !? Esti drumar? Sau ai gasit ceva ce te avantaja in postul tau? ? |
#54
Posted 27 April 2016 - 20:54
closchkutza, on 27 aprilie 2016 - 20:10, said:
........... Te-ai gandut ca poate merg pe banda a treia pentru ca fac stanga la Miorita? Sau pentru ca ma deplasez mai repede decat masinile de pe banda 2? Sau ca in oras nu esti pe DN sau autostrada si benzile se ocupa in functie de ce vei face la intersectia urmatoare? Sa mergi spre Miorita dinspre Baneasa pe banda 3 , este gresit total , si multi iau teapa ! Banda 1 merge acolo cel mai sigur si rapid ... Da , si se ocupa cu 1 km inainte , sa nu se piarda locul ...raspunsul; este invirtitul in triunghi ...deci cade si asta . ...satul de zona asta .... Evergreen, on 27 aprilie 2016 - 20:27, said:
............Esti drumar? Sau ai gasit ceva ce te avantaja in postul tau? ? Din prima , nu pare ok , si am spus motivele mele , am cautat normativul , nici asa nu pare ok ...deci este o problema de legalitate , indiferent de parerile UNORA , favorabile , sau indiferente ,ale mele . Daca drumar scrie la semnatura mea , sint si drumar , acum ce naiba sa fac ...ca tot fac suta de km pe zi in orasul asta ... Sa ma avantajeze CE ? Daca ai citi tot topicul , am procedat strict in spiritul forumului ! Cu dovezi , altii cu consideratii personale . Din fericire drumurile se fac dupa normative , nu dupa cum considera x sau y ca poate circula ...ca asa iti pun si eu niste poze cu masina prin niste coclauri pe unde altii ar merge doar cu " drona " ...dar nu eu contez ...ca se numeste drum public , nu drumul lui x sai y ... ....dar faza cu drumarul , e tare ...noi folosim alta expresie , si nu o spun aici ....! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users