Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

sfaturi cumparare masina noua sau sh clasa compacta sau medie

- - - - -
  • Please log in to reply
185 replies to this topic

#19
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005

View Postcepy, on 07 februarie 2016 - 13:57, said:

.....O sa o tin cam intre 7ani minim si 10 ani daca o iau noua..... sa scoata maxim 8 in oras si 6.5 in afara la stilul meu de mers adica mereu pregatit sa fac o depasire,stau in fundul celui din fata..... sa aiba pilot automat sa o pun la 130-140.la deal ....

1. Daca te decizi pentru masina noua si vrei sa o tii 10 ani in care timp sa fii sigur ca nu vei avea surprize costisitoare, eu as recomanda un benzinar aspirat ( aici, primul pe lista ar fi 1.8 de la Honda - la  2.0 de la Mazda nu cred ca te incadrezi la un buget de 15k euro). Parca si pe la Toyota mai au ceva aspirate de 1.6 pe Corolla si Auris.
Tinand cont ca vrei si ceva mai gfasnet, am eliminat dintre variante aspiratele mici - 1.3-1.4 l.
2. Sa nu-ti imaginezi ca daca o pui pe pilot automat o sa mearga cu 130-140 km/h la deal fara sa retrogradezi ! Are si tehnica asta limitele ei !
3. La Civic am reusit sa scot un consum urban in jur de 8 l/100 km DAR asta doar cu modul ECO activat, mers usurel si intr-o zi de week-end. Dar m-am plicitisit dupa o zi si a fost un simplu experiment !
In mod normal, consumul este in jur de 9% urban ( cand cu gerurile alea, cu incalzit si dezghetat masina dimineata, 4 km pana la birou pe un traseu destul de aglomerat, consumul urban s-a dus catre 11 l/100 km.
La drum intins scoti fara mare stress un consum de 6,5 l/100 km ( fara a activa modul ECO - pe mine unul oricum ma enerveaza ) !

Legat de anuntul de mai sus - intr-adevar, era pe-aici cineva care-si luase masina aia la ceva oferta si dupa o luna i s-a pus pata ca vrea varianta superioara de echipare ( ES). Aaaa - si varianta din anunt ( LS - exact masina pe care o am si eu) NU are Cruise Control si NU are Start-Stop cum spune el pe-acolo !
Un Civic sedan echipare ES este acum undeva la 16600- 16.700 Euro, cu 1000 si-unpic de Euro mai mult decat LS-ul. Dar eu sunt de parere ca dotarile in plus merita cu varf si indesat mia aia de euro ( volan imbracat in piele, xenon, trapa, cruise-control, climatizare dual-zone, etc).


PS: In jur de 15k Euro cred ca poti sa incerci si un Focus Trend cu motorul de 1.5 EcoBoost.
Nu te lua dupa preturile de pe site - la Ford se pot obtine reduceri foooarte mari !
Nu acelasi lucru se intampla la japoneze sau la cele din grupul VAG - unde te poti astepta la maximum 7-8 % discount. Maximum !

PPS: M-a inselat !
Un Civic Sedan echipare ESeste .... 16,170 Euro ( 13.475 Euro + TVA ).
Io zic ca-si merita banii !

Edited by marr, 07 February 2016 - 15:47.


#20
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
La cum pune el problema nu cred ca va scoate consumul ala. Ce naiba, asa ceva pot sa scot doar cu o coaja de Colt de 1.1 si nu tot timpul.
Revenind, dpmdv daca poti sa-ti iei noua, ia masina noua si pastreaz-o cat mai mult. Este singura posibilitate prin care o masina noua renteaza cel mai mult.

Nu este o regula, dar in opinia mea ar fi de luat in calcul Mazda 3 (desi nu stiu in ce masura te incadrezi cu banii), Honda Civic (nu stiu daca e pe gustul tau - o masina f buna, însă poate părea ciudata), Corolla (foarte fabila înainte de toate, bord "clasic", raport fiabilitate/pret foarte bun), Focus (placuta la condus, dealeri mai maleabili de obicei) si Opel Astra (poate etalonul clasei compacte in acest moment). Uita-te si la 308. Au motoare f bune, arata funky interiorul... mie aspectul ala mai ciudatel îmi place. Si nu in ultimul rând Octavia 1.4 TSI. Mare, confortabila, motor puternic, spatiu foarte mare, finisaje corecte la acest pret... deci prea boring pentru gusturile mele. :D

#21
cepy

cepy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 03.12.2010
De ce nu tot Renault?fiindca mi se par firave sa zic asa, adica construite in asa fel incat motorul duce mult si bine cel putin pe benzina.alea diesel nu stiu dar in schimb cade tot de pe masina.pana acum in astia 153k km am schimbat distributia cu pompa de apa de 2 ori mai am 10k si o schimb din nou.a naibii cum face 4 ani cum incepe sa faca zgomot.bucse spate, bucse fata, bielete de directie si capete de bara de 2 ori, tamnuburi de frana, discuri de frana de abia le'am schimbat a 2 oara.acum are pe fata totul nou si imi tremura volanul la 130km/h.marr am citit jurnalul tau de bord cu civicul,cum urca pe dealul negru?cunosc drumul ala curba cu curba ( e drumul spre bunica, la calimanesti)si ma dispera la urcat cum trec dieselurile pe langa mine si dupa aia la coborare stau dupa ei ca merg mai incet.al meu Clio are 98cp si 990kg dar de abia trag de el la urcarile alea.de aia ma gandeam la o benzina turbo.

#22
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Hai, ca nu e chiar asa. In primul rând daca vrei sa ai o doza de forta la ceva de genul tau când urci un deal, e nevoie sa retrogradezi si vei vedea ca se descurca. Eu am motor mult mai slab ca al tau. In duc pana in treapt a treia, la 4000 rpm schimb a patra, am 3300-3400 rpm si ma descurc fără probleme. Deci nu cred ca e o tragedie cum patesti tu. :)
Nu stiu in ce masura poate fi un argument Dealul Negru când alegi o masina. Atunci uita-te la un diesel. O varianta ok raportata pret si fiabilitate, ar fi un 308 1.6 HDI de 115 CP. Nu este un motor f puternic. Însă cutia etajata scurt + o greutata mai mica a masinii, este un avantaj pentru ce vrei tu.
Daca nici asa nu iti convine, ca tre' sa stai cu mana pe schimbător in asemena situatii... uita-te la... Skoda Rapid cu DSG? :-/
PS: vorbesc de masini noi.

Edited by LauCalin, 07 February 2016 - 17:40.


#23
cepy

cepy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 03.12.2010
Nu vreau automata,imi place sa schimb eu viteza la ce turatie vreau,plus ca stiu ca sunt mai greu de intretinut.pai drumurile mele in afara se rezuma la ploiesti-busteni,ploiesti-moeciu,cel mai des ploiesti-calimanesti(valcea),ploiesti -grecia.cam astea ar fii.cu a cata  crezi ca urc?a treia pana in 4500-5000,a patra pana se termina dealul.a cincea nici nu vede la urcus.am facut o configurare pe Ford.cam asa ar fii sa aiba cam tot ce-mi doresc:
http://www.fordcolin...49/Candy_Red_37
pretul e fara tva.depaseste bugetul.

Edited by cepy, 07 February 2016 - 18:02.


#24
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
Mergi la dealer, vorbeste cu ei, analizează situatia si vezi ce se poare face.
Defapt mergi la mai multi.

#25
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
In clasa compacta sunt masini cu calitati diferite, la preturi diferite. Din punctul meu de vedere tu la banii aia te incadrezi la limita de jos (aici intra masini mai slabe la finisaje, motorizari invechite sau de cilindree mare, design care nu e pe gustul oricui) sau modele bune in variantele de dotare de baza cu motorizari slabe. Daca astia sunt banii, nu prea ai ce face, va trebui sa alegi unul dintre modele enuntate de antevorbitorii mei. Iti recomand sa tii cont si de reteaua de service si costul pieselor, la anumite marci sunt mari si vin destul de greu. Si ai grija la cilindree, autoritatile locale au voie legal sa le mareasca cu 100% in fiecare an. PS Daca as fi in locul tau, as mai strange niste bani si m-as uita la Octavia cu motorul de 1.8 TSI. E cea mai spatioasa din clasa si motorul ala nu are rival intre marcile din segment. Sau, mai ieftin, Seat Leon cu aceeasi motorizare. Pe forumul de profil se vorbeste de discount-uri de 12% atat la Octavia, cat si la Leon.

Edited by edi10000, 07 February 2016 - 20:04.


#26
M0sGerila

M0sGerila

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,916
  • Înscris: 19.12.2007
Depinde foarte mult si cum mergi, eu dealul il urc cu treapta a treia la 4000-5000 ture, nu imi sta in fata niciun diesel si nu am decat o coaja de 1.4. La fel am fost pe transalpina, masina full atat persoane cat si portbagaj, pai 20 de km am mers cu a doua 4500-5000 si un pic peste si am avut in spate golfuri diesel care logic au urcat cu a treia la relanti. Nu poti sa ai motor turat si consum mic, chiar daca e perfuzat, la ala se tureaza perfuzia ca de acolo vine puterea.
Ps: cam multi bani ai bagat in turcismul ala de Clio. La Dacia erai la jumate cu consumabilele,afara de distributie,desi si acolo eu am schimbat prima data pompa la 130k si regret ca am facut-o, insa pt 150 de lei....

Edited by mzamfirm, 07 February 2016 - 20:05.


#27
dasca

dasca

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 986
  • Înscris: 17.08.2010

View Postmzamfirm, on 07 februarie 2016 - 20:03, said:

Depinde foarte mult si cum mergi, eu dealul il urc cu treapta a treia la 4000-5000 ture, nu imi sta in fata niciun diesel si nu am decat o coaja de 1.4. La fel am fost pe transalpina, masina full atat persoane cat si portbagaj, pai 20 de km am mers cu a doua 4500-5000 si un pic peste si am avut in spate golfuri diesel care logic au urcat cu a treia la relanti. Nu poti sa ai motor turat si consum mic, chiar daca e perfuzat, la ala se tureaza perfuzia ca de acolo vine puterea.
Ps: cam multi bani ai bagat in turcismul ala de Clio. La Dacia erai la jumate cu consumabilele,afara de distributie,desi si acolo eu am schimbat prima data pompa la 130k si regret ca am facut-o, insa pt 150 de lei....

Am condus destul timp Logan si Symbol. Symbol sta o mica idee mai bine pe drum(nu e chiar atat de cocotata) si e ceva mai placuta la condus. Am comparat ambele variante 1.4 75CP cu diferenta intre ele de vreo cateva luni, iar cutia de pe Symbol e mai bine etajata decat la Logan. Asta face ca Rino'-ul sa se miste ceva mai bine. Iar Dieselul de 65 CP mi se pare cea mai sprintena masina de puterea aia(cutie etajata excelent pentru depasiri pe drumuri nationale).

#28
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,054
  • Înscris: 02.09.2005
Ca posesor de Mazda 3 îți confirm ca nu trebuie sa îți faci griji de consum.

#29
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,143
  • Înscris: 08.12.2008
@edi1000, 1.8 TSI cred ca depaseste mult bugetul lui. O Octavia 1.2 TSI 110 CP cea mai cheala e pe la 14-14500 de euro. Ce spui tu se duce lejer la peste 17000. Nu e rau ce propui, însă e prea scumpa. Trebuie amintit ca in curând VW va înlocui total 1.2 TSI, 1.4 TSI si 1.6 TDI cu alte motoare. Cam scurta viata au avut si e un semn de întrebare. Si aia cu urcatul dealului, evident ca se poate urca si mai alert cam cu orice masina. Însă si consumul e mai mare. Ma rog, daca ar conta asta.
In alta ordine de idei, daca lui i se par putini 100 CP pe Clio Symbol... eu zic sa nu se atingă de motoare de 100-110 CP de pe compacte.

#30
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,054
  • Înscris: 02.09.2005
1.8 tsi e singurul motor în mințile lui dar vine și cu un preț pe măsură.

#31
aandrei_24

aandrei_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,477
  • Înscris: 02.02.2007
asta nu manca ulei pe paine? sau ma insel....

#32
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,730
  • Înscris: 02.07.2011
Cele puse pe Seat nu. Nici cele de pe Skoda nu am auzit sa manance ulei. Cele de pe Audi insa da. (1.8-urile).

Totusi, orice 1.8TSI de la Skoda/Seat incepe de pe la 20000 de euro si urca usor spre 25000 daca incepi sa adaugi optiuni. Nu zic ca nu merita... dar e departe de bugetul initiatorului (13000-14000). Iar discount-uri de 12% la Skoda, in visele umede ale unora... E marca populara in Ro, nu au de ce sa dea discount. La Seat te poti apropia.

Asa, pentru initiator, in bugetul alocat ai urmatoarele optiuni:

1) Ceva din gama Dacia echipat foarte bine (un Sandero poate).
2) Ceva din clasa mica echipat decent (Fabia / Seat Ibiza).
3) O japoneza la lichidare de stoc (Honda cel mai probabil, ca Mazda si Toyota nu prea fac din astea).
4) O Kia Ceed dotata binisor sau un Ford Focus negociat bine (aici trebuie sa ai grija, ca motorul de 1.5 e mult prea flamand pentru zvacul pe care il are si ca uneori e mai bine sa iei Titanium decat Trend + Optionale).
5) Un Suzuki S-Cross sau Vitara destul de chel, de pe stoc.
6) O masina SH din clasa compacta cu <10000 de km de la dealer.

Edited by StefanSC, 08 February 2016 - 01:29.


#33
overseas

overseas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,104
  • Înscris: 09.01.2007

View Postcepy, on 07 februarie 2016 - 17:58, said:


http://www.fordcolin...49/Candy_Red_37
pretul e fara tva.depaseste bugetul.

Ford acorda cele mai mari discounturi la pretul de lista. Incearca la Neste si alti dealeri.

#34
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
1. Ia credit (dar nu auto), nu te baga la leasing ca o sa regreti.  Firmele de profil au tot felul de taxe ascunse, iti factureaza la un curs euro mai mare decat cel al zilei etc. Leasing-ul merita daca ai firma si poti deduce cheltuielile, altfel pentru PF e teapa.
2. Eu zic ca te incadrezi la Octavia in 16.500 euro cu motorul 1.4 Tsi de 150 CP in varianta intermediara (mi se pare ca se numeste Ambition) cu rabla si discount. Intra pe forumul lor si o sa vezi ca se obtin discount-uri de 12% pentru masini preconfigurate, faptul ca altii nu stiu sa negocieze nu ar trebui sa te afecteze pe tine. Mai nou, cu exceptia japonezilor toti sunt maleabili. Spatiul interior este imens in masina aia, este peste masini din clasa superioara, iar motorul e surprinzator de bun. Decat sa-ti iei ceva facut prin Turcia, Mexic sau Ungaria eu zic ca e mai ok asa. In plus, piese si service se gasesc pentru ele pe toate drumurile.
3. Ti-am spus, daca ar fi dupa mine si vrei putere, 1.8 TSI este superb. E si asta o varianta, mai astepti 1 an, strangi bani si iei motorul asta.

Edited by edi10000, 09 February 2016 - 18:28.


#35
cepy

cepy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 977
  • Înscris: 03.12.2010
Edi,la asta cu credit vs leasing sunt inca in ceata.si eu as opta pentru credit.La brd am vazut ca cel auto este mai ieftin decat cel de nevoi.Din ce am vazut pe net la calculatoarele bancilor daca iau 60000ron rata ar fii la 1030 ron pe luna. Ieri am trecut pe langa o reprezentanta Hyundai si am intrat sa ma interesez de un i30,speram sa aiba si Kia fiindca am vazut ca nu mai au reprezentanta in Ploiesti. Speram sa imi ofere si un drivetest sa vad cum se comporta masina,dar nu mi-au oferit.M-am interesat de un 1,6 gdi aspirat de136 cp,am inteles ca vine doar in varianta full.Pret de lista 16500euro,mi-a facut o oferta de 15100euro si cred ca mai e loc de negociere,numai ca nu ma grabesc,astept sa apara si rabla.Dar mi-a facut un grafic de leasing si am cam ramas masca:leasing pe 5 ani:avans minim 4200 euro si rata 1030ron +42 euro casco ajungea pe la 1300 ron aproape.Ce casco e ala de 42 euro pe luna?42x12=508 euro.Ai mei cand au luat Ceed'ul au dat 13000 pe ea si niciodata casco n-a depasit 1100ron,asta in primul an,acum e la 750ron.
Legat de masina nu ma grabesc,vreau sa vad ce oferte vor aparea si cu rabla.Dupa sfaturile de aici am mai adaugat un filtru:un motor de minim 130 cp,ca sa simt ca fac un upgrade,nu vreau una mai puturoasa decat Clio de acum.Deci ar ecoboost de 150cp,cel de la Honda de 142 cp,kia de 136cp.Asa ca daca nu gasesc ce vreau acum mai strang pana la anul si vedem ce o fii.Iau in calcul si una second cu putini km la bord.Motoarele alea de 1,4 de la Skoda nu sunt cu probleme? Azi am sunat si pt anuntul asta:
http://autovit.ro/an...#c584130b50   Pret cu tva 11300 negociabil. Pt 100 de euro 1 an garantie. A fost masina directoarei care e si patroana.Drumuri doar in oras din Mihai Bravu pana la Bcr-ul de pe GH. Doja.PAchet Titanium,revizii normal facute la ei.

M-am mai gandit si la asa ceva:
http://www.mobile.de.../221237123.html
http://www.mobile.de.../221190347.html
Dar inca nu stiu nimic de motoarele asta,n-am apucat sa studiez despre ele.

#36
t-balt

t-balt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,136
  • Înscris: 05.08.2005
Intra la cec, ai sa ai o surpiza placuta, ai in dreapta un calculator de rate. Pe auto plateam cu 5000 de lei mai putin lq dobanzi la un credit de 10.000 de euro 52.000 lq cec vs 57.000 la brd.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate