Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Croaziera in Mediterana de Vest 1...

Copilot are pica pe Vladimir Putin

MicroSoft Edge: Cum pun Google in...

Dashcam
 Mini server - VMware

betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...
 Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...
 Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!
 

Personalitãți marcante de origine românã

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
156 replies to this topic

#145
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,129
  • Înscris: 10.07.2013
[ http://www.worldwideromania.com/wp-content/uploads/2013/11/10-Petrache-Poenaru.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Petrache Poenaru, inventatorul stiloului (n. 10 ianuarie 1799 ~ d. 2 octombrie 1875) a fost un pedagog, inventator, inginer și matematician român, membru al Academiei Române.  https://ro.wikipedia...etrache_Poenaru

Edited by xmanyacs77, 30 November 2015 - 19:52.


#146
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,129
  • Înscris: 10.07.2013
[ http://i66.tinypic.com/30kviip.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



George Emil Palade (n. 19 noiembrie 1912 ~ d. 8 octombrie 2008) a fost un medic și om de știință american de origine română, specialist în domeniul biologiei celulare, laureat în 1974 al premiului Nobel pentru fiziologie și medicină. În 1986 i-a fost conferită în Statele Unite National Medal of Science („Medalia Națională pentru Știință”) în biologie pentru: „descoperiri fundamentale (de pionierat) în domeniul unei serii esențiale de structuri supracomplexe, cu înaltă organizare, prezente în toate celulele vii”.    https://ro.wikipedia...rge_Emil_Palade

Edited by xmanyacs77, 30 November 2015 - 21:17.


#147
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,129
  • Înscris: 10.07.2013
[ http://i65.tinypic.com/2cws789.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#148
wizardofoz

wizardofoz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,626
  • Înscris: 15.01.2015

 xmanyacs77, on 29 noiembrie 2015 - 18:53, said:

[ http://aeroglob.org/userfiles/articles3/coanda_1910_3.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Henri Coanda (n. 7 iunie 1886 ~ d. 25 noiembrie 1972) a fost un academician și inginer român, pionier al aviației, fizician, inventator, inventator al motorului cu reacție și descoperitor al efectului care îi poartă numele. A fost fiul generalului Constantin Coandă, prim-ministru al României în 1918...............https://ro.wikipedia...



Coanda a fost un mare inginer dar:
1. de tare ce te buseste respectul nu ai vazut ca poza nu e a lui.
2. nu exista nici cea mai mica dovada ca ar fi inventat motorul cu reactie. Nu e recunoscut nicaieri pentru asta si toata istoria e foarte suspecta.

A facut el insa alte chestii, pe bune (efectul Coanda, aerodina lenticulara).

 Alexandru H., on 30 noiembrie 2015 - 16:22, said:

Vezi ca nici Anghel Saligny nu e roman pur, conform definitiei stimabilului summer_realm2... Posted Image

Apropo... nu pricep de unde e obsesia pentru puritate. Cele mai bune exemplare umane vin din corcituri. Cu cat e identitatea genetica mai unitara cu atat e mai slaba. Asta e fapt stiintific.


Asta e de fapt o prostie... selectia caracteristicilor se face mult mai eficient prin "inbreeding", cu penalizarea bolilor genetice (vezi populatiile de evrei sau rasele de animale).
Diversitatea genetica e bna pentru eliminarea bolilor genetice dar nu neaparat pentru caracteristici genetice.

#149
xmanyacs77

xmanyacs77

    *Roman Patriot*

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 36,129
  • Înscris: 10.07.2013
[ http://romania-fascinanta.ro/wp-content/uploads/2015/09/coanda_henri.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

@wizardofoz aceasta este poza originala a lui Henri Coanda....Posted Image

*Nu am putut edita prima poza!

Edited by xmanyacs77, 01 December 2015 - 08:29.


#150
wizardofoz

wizardofoz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,626
  • Înscris: 15.01.2015

 summer_realm2, on 30 noiembrie 2015 - 14:40, said:

Nu. Posted Image In cazul lui Arafat am facut o exceptie, desi de alt neam, prin munca lui s-a dedicat societatii romanesti, deci s-a romanizat. Eu nu-l mai vad palestinian cand ma uit la Arafat. in schimb Tokes tot ungur ramane indiferent de cetatenia lui.
In principiu, de origine română  inseamna sange românesc prin vene in concentratie cat mai pura, cel putin ambii parinti sau pana la a doua generatie.


Cu mica smecherie ca, voit sau nu, Tokes a facut mult mai mult ca tine ca Arafat (fara sa-i contest meritele lui Arafat).

 xmanyacs77, on 01 decembrie 2015 - 08:28, said:

[ http://romania-fascinanta.ro/wp-content/uploads/2015/09/coanda_henri.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

@wizardofoz aceasta este poza originala a lui Henri Coanda....Posted Image

*Nu am putut edita prima poza!


Este dar motorul cu reactie... tot nu prea. E bine de filtrat istoria comunista propagandista.

#151
>ficus

>ficus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,455
  • Înscris: 22.06.2007

 Arentan1, on 30 noiembrie 2015 - 18:27, said:

pai atunci conform unora si Gorbaciov ii roman, plus Bush, plus sa nu uitam Michael Jackson ca a venit sa cante la romani a facut un bine  romanilor deci ii roman Posted Image
nu inteleg de ce mai stau pe ganduri, sa-si faca cetatenie romana atunci :)

#152
draculescu

draculescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,876
  • Înscris: 06.04.2013

 wizardofoz, on 01 decembrie 2015 - 08:46, said:



Cu mica smecherie ca, voit sau nu, Tokes a facut mult mai mult ca tine ca Arafat (fara sa-i contest meritele lui Arafat).




Este dar motorul cu reactie... tot nu prea. E bine de filtrat istoria comunista propagandista.

Coanda a inventat motorul cu reactie cu care si-a dotat propriul avion Coanda-1910 pe care l-a prezentat la Salonul Aeronautic de la PAris. Inca de la deschiderea expozitiei avionul i-a socat pe vizitatori datorita faptului ca nu avea o elice, aceasta fiind una mica si ascunsa in interiorul motorului.
Sistemul propulsiv continea o elice mica, aflata in partea anterioara, care era antrenata de un motor mic, pe benzina. Cand era pornit, elicea antrenata de el ansorba si comprima aerul care era dirijat prin 2 canale unde erau injectate gazele fierbinti de esapament precum si combustibil care se aprindea si care erau evacuate prin 2 tevi.
Dupa expozitie, Coanda, desi nu era un pilot profesionist, nu a mai avut rabdare si a decolat cu avionul. Insa, s-a dovedit ca motorul a fost atat de puternic iar prin cele 2 tuburi evacuandu-se gazele de ardere cu zgomot si multe flacari, ca nexeperimentatul Coanda s-a speriat, a vrut sa-l aduca la sol insa l-a avariat atat de rau ca nu a mai avut bani sa-l repare. Asa ca a abandonat proiectul.

Motorul inventat de el, este uluitor ca in 1903 fratii Wright decoleaza cu ajutorul unei catapulte si zboara 12 m, Vuia in anul urmator zboara vreo 30, iar Coanda, dupa 6 ani, revolutiomeaza sistemul de propulsie, iar despre Coanda se poate spune ca este primul care a construit un avion cu propulsie reactiva.

#153
Alexandru H.

Alexandru H.

    Parakoimōmenos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,212
  • Înscris: 03.03.2007

 draculescu, on 01 decembrie 2015 - 16:38, said:


Motorul inventat de el, este uluitor ca in 1903 fratii Wright decoleaza cu ajutorul unei catapulte si zboara 12 m, Vuia in anul urmator zboara vreo 30, iar Coanda, dupa 6 ani, revolutiomeaza sistemul de propulsie, iar despre Coanda se poate spune ca este primul care a construit un avion cu propulsie reactiva.

Gogule, Vuia a saltat vreo 20 de metri prin 1906 (ca nu-l poti numi zbor). In timpul ala, fratii Wright zburau zeci de kilometri fara nicio problema. Cat priveste Coanda, asculta-l pe wizardofoz...

#154
Arentan1

Arentan1

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,678
  • Înscris: 29.07.2015

 wizardofoz, on 01 decembrie 2015 - 08:26, said:




Coanda a fost un mare inginer dar:
1. de tare ce te buseste respectul nu ai vazut ca poza nu e a lui.
2. nu exista nici cea mai mica dovada ca ar fi inventat motorul cu reactie. Nu e recunoscut nicaieri pentru asta si toata istoria e foarte suspecta.

A facut el insa alte chestii, pe bune (efectul Coanda, aerodina lenticulara).




Asta e de fapt o prostie... selectia caracteristicilor se face mult mai eficient prin "inbreeding", cu penalizarea bolilor genetice (vezi populatiile de evrei sau rasele de animale).
Diversitatea genetica e bna pentru eliminarea bolilor genetice dar nu neaparat pentru caracteristici genetice.
si despre aerodina se vorbeste foarte putin, asa pentru cine nu stie ala de fapt ii un prototip de farfurie zburatoare .

#155
wizardofoz

wizardofoz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,626
  • Înscris: 15.01.2015
Depinde ce inteleg prin farfurie zburatoare. Era un oboect de zbor foarte clasic dar cu o forma diferita (si bazat pe efectul coanda, asta e cam singura noutate).

#156
wizardofoz

wizardofoz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,626
  • Înscris: 15.01.2015

 draculescu, on 01 decembrie 2015 - 16:38, said:


Coanda a inventat motorul cu reactie cu care si-a dotat propriul avion Coanda-1910 pe care l-a prezentat la Salonul Aeronautic de la PAris. Inca de la deschiderea expozitiei avionul i-a socat pe vizitatori datorita faptului ca nu avea o elice, aceasta fiind una mica si ascunsa in interiorul motorului.
Sistemul propulsiv continea o elice mica, aflata in partea anterioara, care era antrenata de un motor mic, pe benzina. Cand era pornit, elicea antrenata de el ansorba si comprima aerul care era dirijat prin 2 canale unde erau injectate gazele fierbinti de esapament precum si combustibil care se aprindea si care erau evacuate prin 2 tevi.
Dupa expozitie, Coanda, desi nu era un pilot profesionist, nu a mai avut rabdare si a decolat cu avionul. Insa, s-a dovedit ca motorul a fost atat de puternic iar prin cele 2 tuburi evacuandu-se gazele de ardere cu zgomot si multe flacari, ca nexeperimentatul Coanda s-a speriat, a vrut sa-l aduca la sol insa l-a avariat atat de rau ca nu a mai avut bani sa-l repare. Asa ca a abandonat proiectul.

Motorul inventat de el, este uluitor ca in 1903 fratii Wright decoleaza cu ajutorul unei catapulte si zboara 12 m, Vuia in anul urmator zboara vreo 30, iar Coanda, dupa 6 ani, revolutiomeaza sistemul de propulsie, iar despre Coanda se poate spune ca este primul care a construit un avion cu propulsie reactiva.

Sau:

The Coandă-1910, designed by Romanian inventor Henri Coandă, was an experimental plane powered by a ducted fan. Built as a sesquiplane, it featured an experimental aircraft engine which Coandă called the "turbo-propulseur", having a multi-bladed centrifugal blower driven by a conventional piston engine and exhausting into a duct.

...

Decades later, after the practical demonstration of motorjets and turbojets, Coandă began to tell various conflicting stories about how his early experiments were precursors to the jet, even that his turbo-propulseur was the first motorjet engine complete with fuel combustion in the air stream. He also said that he had made a single brief flight in December 1910, crashing just after take-off, the aircraft destroyed by fire. Two aviation historians countered Coandă's version of events, saying there was no proof that the engine had combustion in the air stream, and no proof that the aircraft ever flew. In 1965, Coandă brought drawings forward to prove his claim of combustion ducting but these were shown to be recently reworked, differing substantially from the fake_fake_fake. Many aviation historians were dismissive, saying that Coandă's turbo-propulseur design involved a weak stream of "plain air", not a powerful jet of air expanding from fuel combustion.

Deci si-a adus aminte ca ainventat motorul cu reactie abia in 65, cind deja se mutase sub obladiurea partidului in Romania de mult timp (probabil "incurajat" de partid). Si a venit cu proiecte pe care le modificase.
Si nu isi aduce nimeni aminte de parbusirile lui. Cam multe povestiri fara dovezi.

Asta face toata povestea asta foarte discutabila, daca nu mai rau.

#157
Daco_Get

Daco_Get

    Green Members

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,548
  • Înscris: 30.01.2008
Nu stiu daca  s-a zis de Ciprian Porumbescu :

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VzBXJB_otlc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


George Enescu :

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UupPAfu6Ryk?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by gelunechifor, 09 December 2015 - 19:59.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate