Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nivel de trai

Semnal bun da'... prost

De ce statiile de radio FM nu ren...

Pe unde pot sa gasesc statistici ...
 Este reconditionat acest laptop?

Prelungire fire electrice

Amintiri despre satelit si retran...

Care este cel mai bun mod de a pr...
 Recomandare centrala termica apar...

samsung Xcover 5 Nu mai vrea

Telefon de budget pentru filme 10...

Recomandare serviciu / firma recu...
 La mulți ani @Piniuli!

Pret inghetata corso kaufland?

La multi ani @Constantin si Elena...

La mulți ani @Ion_Bumbu!
 

Volkswagen prins cu fofarlica mare de EPA in SUA

- - - - -
  • Please log in to reply
3694 replies to this topic

#3637
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,512
  • Înscris: 17.09.2007

 valitudor, on 28 iunie 2019 - 19:52, said:

As fi curios sa cunosc baza legala despre care vorbesti.
Daca hotul ti-a furat 10.000 euro pe care ii recuperezi dupa 2 ani, probabil ca vei benefecia de despagubiri din partea acestuia care sa acopere dobanda pierduta de tine pentru cei 2 ani.
Posibil sa obti si alte despagubiri daca demonstrezi in instanta un prejudiciu mai mare de atat: de exemplu, fara banii aia ai pierdut nu stiu ce afacere.
Dar ideea principala este ca nu exista despagubire fara prejudiciu. Cel putin la noi. Daca exista, rog mai multa lumina de la un coleg care se pricepe mai bine
Evident ca nu exista despagubire fara nici un prejudiciu.
Cazuri extreme in SUA au fost cel cu temperatura cafelei, unde din cate retin o doamna a pus paharul de cafea intre picioare, a rasturnat paharul, s-a ars si a dat in judecata (si a castigat) vanzatorul ca era prea fierbinte cafeaua.
La cazuri mai pamantesti si legate de subiect sa analizam cazul VW din SUA
https://www.bbc.co.u...siness-36651853
The German car giant will offer to repair or buy back the affected diesel vehicles and pay owners between $5,000 and $10,000 in compensation.
https://www.justice....s-and-deceiving
The FTC sued Volkswagen in March, charging that the company deceived consumers with the advertising campaign it used to promote its supposedly “clean diesel” VWs and Audis, which falsely claimed that the cars were low-emission, environmentally friendly, met emissions standards and would maintain a high resale value.
The settlements use the authorities of both the EPA and the FTC as part of a coordinated plan that gets the high-polluting VW diesels off the road, makes the environment whole, and compensates consumers.
Deci cele de mai sus sunt compensari practicate si dupa buyback si e data baza legala.

Oricum, pentru VW parerea mea e ca nici n-au inceput problemele cu adevarat mari, asa cum mentionam in acest post https://forum.softpe...2#entry24689168

 valitudor, on 28 iunie 2019 - 19:52, said:

Testul oficial stabileste daca tu, producator, poti sa-ti vinzi sau nu masina. Daca-l treci, o vinzi, daca nu, nu. Nu exista nicio corelatie oficiala intre poluarea reala, oamenii care mor ucisi de poluare si testele oficiale trecute sau picate.
O iau altfel: VW a omorat 10.000 de oameni din cauza faptului ca a trisat la omologare (eu nu cred genul asta de statistice, cum bine stii. Le consider prostii). Bun, nu am nimic de comentat.
Dar Renault n-a trisat la omologare. Renault a omorat ceva omani, sa numai VW a facut-o ca a falsificat un test. Daca a omorat si Renault, cati a omorat? VW ca a trisat a omorat 10.000, iar Renault ca n-a trisat a omorat 5.000? Nu poti sa spui ca n-a omorat, ca doar polueaza si ele, nu?
Eu inteleg ca dupa tine autoritatile de reglementare sunt ceva care trebuie sa puna masinile pe dyno si sa faca unele teste ca asa zice legea. Cel putin fraza initiala e ultrasimplificatoare.
Intr-adevar, in UE RAR/KBA, etc nu prea sunt preocupate decat de omologare nu si de problemele de mediu, spre deosebire de EPA. De aici si circul din Germania dintre ministrul mediului si cel al transportului, ultimul spunand mai cu alte cuvinte ca-l doare in basca de mediu si el raspunde doar de transport.
Revenind la intrebarile tale legate de Renault si altii (am mai afirmat ca in Germania daca KBA mai de rusinea lumii s-a mai miscat cu recall in alte tari e prea liniste), situatia e cat se poate de simpla:
1. VW a recunoscut ca a trisat. Softul de detectie mod omologare e cunoscut iar efectele de poluare au fost cuantificate. Pe baza recunoasterii si a propriilor teste mai normale KBA a ordonat recall
2. Daimler a trisat si el, KBA identificand de asemenea moduri de detectie banc test si modificare functionare SCR.
3. Se poate spune ca, cel putin KBA, acum stie cum sa determine masinile care triseaza si exista suport legal pentru recall si eliminarea acelui soft strict de tip detectie mod omologare, nu si thermal-window
4. Nu am nici o idee daca in Germania KBA omologheaza si alti producatori (sa spunem Renault). Stiu ca unele modele de Skoda sunt omologate in Uk, Peter Mock a vazut ca dupa recall emisiile sunt mai mari si nu cred ca KBA are suport legal sa ceara recall pentru acele modele (ca idee de tampenie legislatie UE).
5. In unele teste sa spunem ca un producator (Renault) se constata ca a depasit testele. E important de determinat daca testul de omologare a fost trisat sau nu, pentru ca pe baza omologarii se compara masinile, nu dupa o referinta arbitrara. Daca da, se notifica autoritatile si exista masuri legale de corectie/penalizare. Altfel e ca si cum ai spune ca politicianul X nu are cum sa fie asa bogat pe baza veniturilor declarate si sigur e corupt; ala rade in continuare ca e protejat de lege.

#3638
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,172
  • Înscris: 13.11.2017

 Bursul, on 28 iunie 2019 - 12:23, said:

Pai de 3 zile vorbesc de cazul cehilor. Cica au castigat 8000 euro de caciula.

Aia n-au câștigat nimic fiindcă nu e sentința definitivă.

#3639
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,512
  • Înscris: 17.09.2007
O investigatie absolut fabuloasa despre prietenia dintre KBA si VW in scandalul dieselgate https://www.handelsb...Si2bdrGpuwe-ap2
Recomand google translate la engleza, e mai apropiat decat cel in romana.

Handelsblatt and Bayerischer Rundfunk jointly evaluated more than 80,000 documents on the diesel affair . The research shows that the Flensburger Kraftfahrt-Bundesamt was a mere transit point for Volkswagen operators when it came to bringing manipulated vehicles onto the market. Even as the diesel scandal was long known, the KBA executives of Audi players were deceived.
Surprised, unwilling and thwarted - this is how the KBA shows itself to the investigators. For decades, the office balked as penalty points distributor for traffic offenders. For approvals, it was indeed responsible. But even if the officials doubted early on the manufacturer's information on emission levels: for their own intensive tests, the office was not equipped.
When the Americans called out the diesel scandal on September 18, 2015, they stayed in Flensburg once in lethargy. The car manufacturers were only asked in writing for clarification.
And they successfully settled down: "As agreed, we hereby confirm to you in a legally binding manner that none of the diesel engines in vehicles of Volkswagen Aktiengesellschaft, for which an EC type-approval pursuant to the EU6 emission standard was issued, ... has a prohibited defeat device", it was issued on 5 October 2015 back from Wolfsburg. None other than today's Volkswagen boss Diess, then VW brand board, had written the answer.

The letter was addressed to the President of the Office, Ekhard Zinke. A man who also signed letters to his employees "with industry-friendly greetings". Pure irony, said Zinke, when it came to light. Documents speak a different language. Zinke was evidently keen to stifle the onset of the scandal with Dobrindt.

No offense: In the process, KBA employees later in interrogations at the Munich II public prosecutor's office emphasized that vehicles had never been tested for "defeat devices". Also because you were not able to do so. A witness testified that there had been no own measurements of the KBA with regard to possible defeat devices during the approval procedure.

Nevertheless, the Ministry of Transport and KBA Audi apparently already gave the go-ahead. And the manufacturer immediately communicated the good news to the prosecutors. At the end of November 2015, the Ingolstadt Public Prosecutor's Office, which was still involved, received a letter from Audi. This contains the proposition that the KBA confirmed to Audi that it did not infringe any European licensing regulation and that there was therefore no inadmissible device.
If the prosecutors had not been so persistent and Audi so awkward, the diesel scandal would have been over for the Ingolstadt car maker perhaps that day. But the investigators caught Audi - at the cover.

The cuddle course between ministry, authority and car industry was not over. On the contrary: in the reform of the KBA, the current Minister of Transport, Andreas Scheuer, appointed the VDA, the lobbying association of the auto industry, as the newly created advisory board.

Or as Brunswick prosecutor Elke Hoppenworth frustrated the Swiss Federal Prosecutor Ruedi Montanari wrote: "In Germany, it is difficult (...) to get a really independent of the auto industry (...) expert (...)."
And also the KBA is still on the brakes. Although Audi was ordered by the Office in January 2018 to submit software updates for the manipulated models within one month, only four out of eight updates are still approved. Sanctions by the KBA? None. So far, the manufacturer has only recalled some 80,000 of the 151,000 cars affected to the workshops - to remove what Audi man Uwe H. once prosaically called "piggy-back".

#3640
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
https://money.cnn.co...nded/index.html

Le-au retras 2 titluri de "green car of the year". Diesel "green car" ce gluma buna.

#3641
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,554
  • Înscris: 08.10.2015
Articolul ala e din 2015 oricum.
Ce au facut acuma nou e sa renunte la garantia de 6 ani ce a fost introdusa acum doi ani in SUA pentru a mai sterge din imaginea de dupa diesel-gate.
Acum 2 ani, garantia standard era de 3 ani bumper-to-bumper si 5 ani powertrain (motor si cutie). Acum 2 ani au bagat 6 ani bumper-to-bumper (cam cea mai buna garantie din SUA) si am citit acum cateva zile ca au renuntat la ea si scazut la 4 ani.

Edited by MembruAnonim, 01 August 2019 - 16:36.


#3642
MicroEdge

MicroEdge

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,297
  • Înscris: 16.08.2016
https://www.powerkia...iawarranty.html
Asta e garanția Kia in us

#3643
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,554
  • Înscris: 08.10.2015
Stiu, doar ca 6 ani bumper-to-bumper nu mai oferea nimeni. Kia ofera 5 ani bumper-to-bumper si 10 ani motor si cutie iar ce scriu ei la motor si cutie sunt doar piesele care sunt in motor si cutie si nu cele externe (gen compresor A/C, etc).
Daca tin bine minte, garantia aia de 10 ani la motor si cutie de la Kia nu e transferabila cand vinzi masina. (m-am uitat la o Kia SH sa iau acum vreo 2 ani)

Edited by MembruAnonim, 01 August 2019 - 17:36.


#3644
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

 inuendo0, on 31 iulie 2019 - 22:35, said:

https://money.cnn.co...nded/index.html

Le-au retras 2 titluri de "green car of the year". Diesel "green car" ce gluma buna.

Stiri noi ai? Te.ai cam invechit. Altceva?

#3645
Ford4

Ford4

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,172
  • Înscris: 13.11.2017
Se pare că și DAIMLER va plăti "colaborarea" cu VAG

https://m.digi24.ro/...ehicule-1171735

Ce să-i faci, intrarea într-un cartel cu mafioții de la VAG se plătește atunci când ei pică :) !

#3646
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
https://www.wallstre...ate-manipuliert

Se pare ca recall-ul pentru resoftare pentru a aduce masinile VW in norme includea inca un dispozitiv  de manipulare.

#3647
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007
DieselGate-ul nu se termină: se pare ca si masinile cu EURO6 cu ad-blue au niste dispozitive  care sesizează cand sunt testate si DOAR atunci injecteaza cantitatea corectă de ad-blue. In rest  doar una mult mai mica.

https://www.tagessch...kandal-157.html

#3648
Sigmus

Sigmus

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 261
  • Înscris: 25.11.2018
E ok, au inceput sa apara SH in România gen Golf made in USA desi sunt facute in Mexic. In Romania se poate inmatricula orice se pare iar astea americane sunt de vis pe langa dieselurile non euro sau cu filtrele scoase de băieți.

#3649
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Grupul german Volkswagen AG a acceptat să plătească până la 127 de milioane de dolari australieni (87 de milioane de dolari SUA) pentru soluţionarea procesului colectiv care i s-a intentat în Australia în urma scandalul emisiilor (Dieselgate), din 2015, transmit AP şi Reuters citate de Agerpres
Înţelegerea a fost anunţată luni de Tribunalul Federal din Sydney şi de firma de avocatură Maurice Blackburn şi urmează să fie aprobată şi de un judecător.
De asemenea, grupul german a acceptat să achite costurile legale pentru reclamanţi, care încă trebuie evaluate.

Edited by cata, 16 September 2019 - 11:55.


#3650
cata

cata

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,049
  • Înscris: 16.02.2002
Autoritatea Federala din domeniul Transporturilor din Germania (KBA) a transmis Audi, divizia de lux a grupului Volkswagen AG, ca pana la 26 septembrie trebuie sa elimine software-ul ilegal din masinile diesel care poate manipula nivelul emisiilor.
In caz contrar, compania risca sanctiuni majore, informeaza ziarul Bild am Sonntag (BamS), citat de Reuters.
KBA ar fi trimis Audi trei scrisori in care seteaza aceasta data limita: pana la 26 septembrie, software-ul ilegal trebuie eliminat din mii de masini diesel cu motoare V6 si V8 TDI, altfel risca o amenda de 25.000 de euro pentru fiecare masina care va mai avea acel sistem.

#3651
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,512
  • Înscris: 17.09.2007
In plus https://www.bild.de/...05078.bild.html
Even if Audi succeeds, the next scandal threatens already. As it is known from circles of the European Commission, Audi has also used in Euro-4 vehicles (built before 2005) exhaust fumes that can not be remedied by software updates. In this case, the vehicles must be bought back. And that can be expensive.

#3652
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 Hansolo, on 16 septembrie 2019 - 15:38, said:

the vehicles must be bought back.
Wuau ce veste buna. Cred ca e momentul sa trecem la cumparat conserve Euro 3 si 4. VW le va cumpara inapoi de la noi si vom face o gramada de bani

#3653
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Se refera la Euro 6, nu mai citi doar ce iti convine. Este vorba de 3.0 TDI, montat pe Q5, Q7, A5, A6, A7 si A8 si pe Porsche, plus VW Touareg.

#3654
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Mesajul lui Cata da, insa cel al lui Hansolo se refera la Euro 4. N-am citit decat ce a citat el, in articol scrie altceva?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate