Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Depasire cu diesel
Last Updated: Oct 18 2015 00:43, Started by
alexcristian97
, Aug 08 2015 18:49
·
0
#37
Posted 12 August 2015 - 20:09
Orice masina si motor (poate cu exceptia celor electrice) are momente cand nu are suflu, fie ca e subturata fie ca e supraturata. Acum depinde, daca vrei sa depasesti si simti ca nu trage ai doua variante:
- fie apesi acceleratia si astepti sa creasca usor..usor turatia ca sa prinda putere dar te risti sa nu mai apuci sa depasesti - fie imediat cum sesizezi lipsa de putere retrogradezi si accelerezi Mai e si o a treia: nu depasesti daca nu stapanesti fierul, depasirea nu-i o joaca. E si o a patra: iei cutie automata si face ea totul, inclusiv retrogradarea cand apesi acceleratia. Edited by crokodilu, 12 August 2015 - 20:15. |
#38
Posted 12 August 2015 - 21:56
Cu punctul unu nu sunt deacord.O sa te alegi repede cu turbina stricata,infunzi EGR si catalizator,dai peste cap sondele de pe evacuare,arzi combustibil aiurea,depuneri de calamina,fum,posibil chiar motorina in baie daca o rupi in ultimul hal la turatii joase.
Mergi tu mult asa sa vezi ce se aprinde chek engine,nu se mai tureaza si chestii de genul de ajungi in service. |
#39
Posted 12 August 2015 - 22:04
Intrebare: cam dupa cati km estimati ca s-ar infunda elemente si ar avea probleme motorul/turbina/injectoare in urma unui mers subturat ? Intrebarea este serioasa. Vreau sa stiu dupa cat timp te poti astepta sa ai probleme la asemenea abordare. Si cand zic km, evident ma refer la mii de km. nu se poate intampla asta in cateva sute. Va multumesc pentru raspuns, Ar fi de apreciat si un raspuns al unei persoane patite, cu probleme serioase din aceasta cauza.
|
#40
Posted 12 August 2015 - 22:12
geo123, on 12 august 2015 - 21:56, said:
Cu punctul unu nu sunt deacord.O sa te alegi repede cu turbina stricata,infunzi EGR si catalizator,dai peste cap sondele de pe evacuare,arzi combustibil aiurea,depuneri de calamina,fum,posibil chiar motorina in baie daca o rupi in ultimul hal la turatii joase. Mergi tu mult asa sa vezi ce se aprinde chek engine,nu se mai tureaza si chestii de genul de ajungi in service. In concluzie trebe sa fii atent cu turbo dizalu, sau alta concluzie, sa te c.ci pe el de turbo dizal pt ca nu e deloc permisiv. La un benzinar aspirat mult mai greu se intampla toate astea (sau deloc). |
#41
Posted 12 August 2015 - 22:23
Se poate intampla cred si in mai putin de 50KM daca i-am pus gand rau si o omor in ultiumul hal numai in turatii pana in 1200-1400.
Ceva de genul cum vad ca ridica oleca capul motorul si incepe sa urce in ture cum ii dau trepta superioara poate chiar 2 deodata si ma urc pe acceleratie pana jos(Daca e nevoie ma ajut si de frana s-o tin acolo).Ti-o tin asa 20-30km numai in trepidatii si fum ca la tanc si-i gata.Numai buna de dus in service. Daca apuc sa ti-o si fierb un pic ca tot e caldura asta mare afara e caput de tot acel motor. Practic electronica esta moderna de pe masini nu ar trebui sa te lese sa faci asa ceva si sa-ti taie alimentarea cum iti face si cand depasesti cota de turatii. Nu-i motorul in parametri ca sa suporte acceleratie violenta ar trebui sa-ti taie automat gazul cand te sui pe pedala mai mult decat trebuie si nu ai nivelul de turatie corespunzator. Idem ar trebui sa se intample si cand temperatura motorului nu e in parametri sau presiunea uleiului e prea mica. Edited by geo123, 12 August 2015 - 22:32. |
#42
Posted 12 August 2015 - 22:46
Teoretic cam asa e, practic...il f.ti cu toti senzorii care practic ar trebui sa protejeze dizalu turbo.
|
#43
Posted 06 September 2015 - 17:58
missionnad, on 08 august 2015 - 20:07, said: Cu placere.Banuiai aiurea,avantajul motorului diesel indiferent de cilindree este faptul ca ofera cuplul maxim de la turatii joase comparativ cu benzina care trebuie sa turezi la 3500-4000 ca sa traga ca lumea,respectiv cand depasesti. Deci:sa presupunem ca mergi in spatele unui camion cu 100 km\h in tr 5.Daca in aceasta treapta ai mai mult de 1800-1900-2000 turatii,pur si simplu intri in depasire fara sa fii nevoit sa retrogradezi in tr4. Bine,asta daca motorul este in parametri tehnici buni. wld-ro, on 12 august 2015 - 22:04, said:
Intrebare: cam dupa cati km estimati ca s-ar infunda elemente si ar avea probleme motorul/turbina/injectoare in urma unui mers subturat ? Intrebarea este serioasa. Vreau sa stiu dupa cat timp te poti astepta sa ai probleme la asemenea abordare. Si cand zic km, evident ma refer la mii de km. nu se poate intampla asta in cateva sute. Va multumesc pentru raspuns, Ar fi de apreciat si un raspuns al unei persoane patite, cu probleme serioase din aceasta cauza. geo123, on 12 august 2015 - 22:23, said:
Se poate intampla cred si in mai putin de 50KM daca i-am pus gand rau si o omor in ultiumul hal numai in turatii pana in 1200-1400. Ceva de genul cum vad ca ridica oleca capul motorul si incepe sa urce in ture cum ii dau trepta superioara poate chiar 2 deodata si ma urc pe acceleratie pana jos(Daca e nevoie ma ajut si de frana s-o tin acolo).Ti-o tin asa 20-30km numai in trepidatii si fum ca la tanc si-i gata.Numai buna de dus in service. Daca apuc sa ti-o si fierb un pic ca tot e caldura asta mare afara e caput de tot acel motor. Practic electronica esta moderna de pe masini nu ar trebui sa te lese sa faci asa ceva si sa-ti taie alimentarea cum iti face si cand depasesti cota de turatii. Nu-i motorul in parametri ca sa suporte acceleratie violenta ar trebui sa-ti taie automat gazul cand te sui pe pedala mai mult decat trebuie si nu ai nivelul de turatie corespunzator. Idem ar trebui sa se intample si cand temperatura motorului nu e in parametri sau presiunea uleiului e prea mica. |
#44
Posted 07 September 2015 - 12:56
Eu în 25 de mii de km adesea schimb sub 2500, am situații când îi dau lejer 4000 depinde de nevoie, dar în principiu merg mai domol. Pe autostradă cel mai adesea 110 @ 2200rpm treapta 6. Mașina trage la fel ca la început. Pentru depășiri dau a 5 a sau rareori a 4 a dacă mă bag din scurt. Dar de cele mai multe ori prefer să frânez și să depășesc când e liber pe banda 2. Vă anunț când mi se strică/înfundă ceva la mașină. De asta am întrebat.
|
#45
Posted 08 September 2015 - 14:48
wld-ro, ia incearca sa o turezi pana te dor urechile in timp ce stai pe loc cu ea scoasa din viteza ca sa circule ca lumea motorina si uleiul in motor, sa se curete injectoarele, supapele, turbina si tot ce are si tine-o asa 10 secunde si nu o sa mai ai probleme pe urma
|
#46
Posted 08 September 2015 - 17:53
E o prostie monumentala.
Macar de-ar fi facut-o in sarcina. |
|
#48
Posted 08 September 2015 - 18:51
Pai, daca fac asa, cel mai sigur va scoate fum negru, semn ca motorina nu are timp sa se arda sau probabil ca nu va scoate daca o turez liniar. Insa asta vroiam sa spun, ca masina trage la fel de cand am luat-o, in sensul ca se simte ca are vlaga. are 141 de mii de km la activ. O am de la 114 mii. Mentionez ca de la primul plin pe care i l-am facut pana la ultima alimentare, numai motorina premium / extra / d-aia cu cifra cetanica mai mare am folosit. Din cand in cand ii mai trag niste ture, dar ca idee generala, merg cu ea undeva in jurul a 2000 rpm.
|
#49
Posted 08 September 2015 - 22:08
Inseamna ca masina e buna, dar avand in vedere ca e turbodiesel e indicat sa schimbi vitezele ceva mai sus de 2000 pentru o viata mai lunga a motorului si a turbocompresorului. La astfel de motoare se schimba vitezele la 2800-3000 rpm, iar odata pe saptamana la 4000 rpm pentru curatarea injectoarelor si asa mai departe. Si sa nu bagi de la Lukoil motorina ca au primit plangeri ca baga apa in ea
|
#50
Posted 09 September 2015 - 10:45
wld-ro, on 07 septembrie 2015 - 12:56, said:
Eu în 25 de mii de km adesea schimb sub 2500, am situații când îi dau lejer 4000 depinde de nevoie, dar în principiu merg mai domol. Pe autostradă cel mai adesea 110 @ 2200rpm treapta 6. Mașina trage la fel ca la început. Pentru depășiri dau a 5 a sau rareori a 4 a dacă mă bag din scurt. Dar de cele mai multe ori prefer să frânez și să depășesc când e liber pe banda 2. Vă anunț când mi se strică/înfundă ceva la mașină. De asta am întrebat. Statistic vorbind, din 4 oameni cu care stai de vorba este foarte probabil ca 3 dintre ei sa fie mai prosti ca tine. Asa e si cu forumul. Stai bland si foloseste masina asa cum ai fost invatat, ca o faci bine... wld-ro, on 11 august 2015 - 16:45, said:
Turbina porneste o data cu motorul. Este absolut logic... |
#51
Posted 09 September 2015 - 12:22
Si oricum daca esti intr-o viteza superioara(4,5,6) cu motorul sub 1600rpm si calci pedala la podea, turbina se va invarti prea tare si nu va fi suficient de lubrifiata din cauza subturarii motorului si a presiunii mici din baia de ulei, si se va distruge axul turbinei, poate chiar si palele de geometrie variabila(asta depinde si de turbina daca e cu wastegate sau geometrie variabila) si in final se va strica turbina si vei avea nevoie de tractare si in jur de 1000 de euro. Deci nu trebuie tinuta sub 1600 rpm in viteze superioare, si chiar si in cele inferioare(1,2,3).
crokodilu, on 12 august 2015 - 20:09, said:
Orice masina si motor (poate cu exceptia celor electrice) are momente cand nu are suflu, fie ca e subturata fie ca e supraturata. Edited by eusicumine2001, 09 September 2015 - 12:16. |
|
#52
Posted 09 September 2015 - 12:28
@alexcristian97 Nu are legatura treapta de viteza (etajarea cutiilor difera), ci pur si simplu... turatia. Cauti un grafic de cuplu si putere pentru motorizarea ta si o sa observi curba de cuplu si putere.
In general cele mai proaste depasiri se fac cu masinile pe benzina. Soferii, din dorinta de a "nu forta masina" sau a nu o "face sa consume mult" se incapataneaza sa depasesca la 2500-2800 rot/min, ceea ce e pe langa altele, foarte periculos. Sunt sanse deci mult mai mari sa faci o depasire corecta cu un diesel in comparatie cu o benzinara. Edited by Alex-Softpedia, 09 September 2015 - 12:37. |
#53
Posted 09 September 2015 - 17:37
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users