Dinamica economica, sociala si culturala a oraselor din Romania
#6985
Posted 20 March 2017 - 20:08
#6986
Posted 20 March 2017 - 21:12
utopium, on 20 martie 2017 - 10:06, said:
Si ideea era ca guvernul isi asuma niste proiecte si apoi le lasa in suspensie, nu e nici primul nici ultimul de genul asta, de ani de zile o tot ard cu Spitalul Regional, autostrazile, centurile dar realitatea e ca se misca foarte-foarte lent. Iar bugetul de 100 de milioane de investitii al orasului e evident ca nu ajunge nici pentru chestiile de baza, ce sa mai vorbim de centuri/spitale regionale/tuneluri/etc. Si atunci e normal ca dupa ce imi iei un miliard de euro anual si inapoi nu imi dai mai nimic, e absurd sa mai ceri si sa faca orasul din banii lui proiectele de infrastructura care tin de guvern. Centura metropolitana e importanta pentru regiune mai mult decat pentru oras, oricum, trebuie facuta daca n-au fost in stare sa duca centura Valcele-Apahida pana in A3, dar orasul are multe alte prioritati care sunt mai urgente decat acea centura. Daca la Oradea s-a considerat ca pasajele alea sunt foarte necesare/urgente (desi am indoieli), asta e, nu inseamna ca trebuie sa procedeze la fel si Clujul. Asta nu inseamna ca nu trebuie sa presezi guvernul sa isi faca treaba asumata ... Tu ori te faci că nu pricepi, ori chiar nu pricepi. Păi când decizia e la centru, centrul prioritizează. Spre deosebire de o administrație locală, care ar prioritiza investiția în raport cu alte domenii (că nu are atâția bani), centrul face centuri pe undeva în fiecare an, dar prioritizează lucrurile. Că nici el nu poate face centuri în toate orașele simultan. Practic din punctul ăsta lucrurile funcționează la fel, pentru că tot atâția bani administreaza și centrul cât ar administra și administrațiile locale dacă ar rămâne banii la discreția lor. Ori tocmai aici vine avantajul să ai un bun administrator: dacă face o parte din cheltuieli care urgenează anumite etape birocratice, centrul e forțat să ia decizia și să țină cont când prioritizează acea lucrare și de faptul că e mult mai în față birocratic. Spui că ai tu îndoieli că pasajele sunt importante la Oradea (în ultima vreme te-ai cam ramolit: nu mai încerci să vii cu statistici interpretate subiectiv ci spui direct că ai îndoieli când nu îți convine ceva la un oraș), dar CNADNR a fost pus în fața faptului împlinit când administrația locală a făcut proiectul tehnic și studiile de fezabilitate și au obținut și finanțarea de la UE. Păi proști să fie să nu dea drumul la investiție când li se pune la dispoziție toată documentarea. Exact la fel s-a întâmplat și cu centura metropolitană (continuarea în partea vestică a actualei centuri), unde iarași vă luăm fața cel mai probabil, pentru că Oradea a predat deja studiul tehnic. În tot acest timp Clujul sta și se plânge că nu le face centrul centură, asta cu toate că ar mai putea face ei anumite presiuni, făcând în regie proprie anumite acte pe care CNADNR le-ar face de la centru mult mai greu. Repet: tu te plângi că e decizia la centru și așa merg greu proiectele în Cluj, dar ți-am demonstrat atât eu cât mai ales cei de la ProInfrastructura că administrația locală din Cluj nu face demersuri concrete pe care le-ar putea face și care ar urgenta construcția centurii. Păi cu ce ar fi mai bună administrarea banilor local dacă ei nu ar pleca la București, câtă vreme Clujul se dovedește ineficient din acest punct de vedere? Iar la centru e normal să fie prioritizate investițiile altfel. De exemplu, de ce ar vrea centrul să demareze lucrări noi câtă care nu prea au din pașii birocratici necesari câtă vreme avem atâtea șantiere de autostrăzi care oricum vor mânca fondurile europene. Doar ca să fim iarași campioni la fazat proiecte? Mi se pare normal să prioritizeze centrul acele proiecte deja începute care oricum vor epuiza bugetul destinat României pe axa transpoturi rutiere. Dar în același timp mi s-ar părea normal ca o administrație ca și cea a Clujului să pună presiune pe centru dacă chiar își dorește proiectul ăsta și să realizeze măcar studiile în regie proprie așa cum s-a întâmplat cu succes la Oradea. Altfel, până în 2020 o să se termine și centura vest a Oradiei și a Clujului poate nici nu va demara și tu vei plânge în continuare că nu vrea centrul rău să dea bani la Cluj și că face centuri "inutile" la Oradea între timp. Sau la Timișoara. Wotan, on 20 martie 2017 - 17:51, said: Daca nu e conspiratie, care e gheșeftul? Incompetență... Poate e de vină și că avem prea multe proiecte începute în mod heirupist în multe zone ale țării și asta consumă resurse. Spre exemplu, facem peste noapte autostradă de la Turda la Sebeș, dar fără hârtii. După care stăm cu șantierele blocate un și ceva de zile și în tot acest timp cheltuim bani. Asta în loc să facem autostrăzi care au documentația la zi și care sunt în jumătate (podul peste Someș. Suplacu de Barcău Borș). Ăsta e exemplul macro, dar sigur sunt exemple micro care să meargă pe același raționament. Adică se dau drumul la alte pasaje înainte de a se soluționa cele aflate în lucru în diferite probleme. Având multe șantiere cu probleme și banii și resursa umană se dispersează și normal că nu mai poți face față. CNADNR are o capacitate limitată în a lucra pe partea birocratică, în ciuda faptului că au un număr monstru de angajați. Se vede asta din modul în care se rezolvă anumite probleme birocratice sau din modul în care se lansează unele licitații la lucrări unde ar fi nevoie urgentă. Ăsta e motivul real: incompetență. Și nu ține de centralism, că CNADNR are și filiale regionale și nu simt că ar fi mai competenți oamenii la nivel regional decât la nivel național |
#6987
Posted 20 March 2017 - 22:06
cristi7, on 20 martie 2017 - 21:12, said:
Tu ori te faci că nu pricepi, ori chiar nu pricepi. Păi când decizia e la centru, centrul prioritizează Oricum fiind vorba de fonduri europene nu e mare lucru de prioritizat, ei trebuie doar sa pregateasca licitatia si sa dea cuiva sa faca studiul. Odata inclus tronsonul in Masterplan prioritatea e destul de clara. Era o chestie strict de vointa, dar cand au fost expusi la toata presa negativa pe care le-au facut-o publicatiile clujene au cedat destul de rapid (probabil le e frica ca o sa piarda si alea 19% voturi pe care le au la Cluj). Altfel si eu prefer oamenii pro-activi, nu zic ca Boc nu ar putea fi mai pro-activ, dar uite ca in cazul asta s-a rezolvat fara sa cheltuie bani din banii orasului, doar punand presiune media pe guvern. Stai linistit ca asa fac si eu cu primaria cand vad ca nu se rezolva ceva, incep sa le trimit sesizari pe domnuleprimar pana se rezolva cristi7, on 20 martie 2017 - 21:12, said:
Ori tocmai aici vine avantajul să ai un bun administrator: dacă face o parte din cheltuieli care urgenează anumite etape birocratice, centrul e forțat să ia decizia și să țină cont când prioritizează acea lucrare și de faptul că e mult mai în față birocratic. Edited by utopium, 20 March 2017 - 22:01. |
#6988
Posted 21 March 2017 - 09:50
toniq, on 20 martie 2017 - 19:49, said:
Pai cine e de vina ca Aradul a votat cu PSD-ul, iar acestia nu se lupta pentru promovarea intereselor voastre? Arad Rezultate SENAT: PSD 35.4%, PNL 32.4% Rezultate CAMERA DEPUTATILOR: PSD 34.7%, PNL 32.7% [ http://image.stirileprotv.ro/media/images/620xX/Dec2016/61853074.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Este evident daca comparam situatia actuala cu afirmatiile ministrului transporturilor precedent: http://www.construct...toare-completa/ Edited by Wotan, 21 March 2017 - 10:08. |
#6989
Posted 21 March 2017 - 10:08
Wotan nu ai inteles nimic din politica romaneasca.
Si daca votati 99.9 cu PSD tot nu aveati fonduri suficiente. Daca maine trece Falca la PSD situatia se schimba radical. In politica noastra nu conteaza cu cine voteaza lumea, conteaza ca cel din conducerea urbei, satului, comunei sa fie membru al partidului aflat la putere. Edited by iliemirea, 21 March 2017 - 10:09. |
#6990
Posted 21 March 2017 - 10:44
Corect. Iar in cazurile in care primarul nu trece la PSD, apar represalii...
Politica romaneasca seamana tot mai mult cu seria "Nasul". ma rog, fara personaje carismatice gen Marlon Brando, doar hoti marunti. Edited by Wotan, 21 March 2017 - 10:47. |
#6991
Posted 21 March 2017 - 11:50
#6992
Posted 21 March 2017 - 16:25
Centralizarea e buna daca e facuta cu cap si ai in conducerea tarii oameni integrii.
Exemple elocvente sunt tarile nordice. |
#6993
Posted 21 March 2017 - 16:53
Dinpotriva, ei au fost printre primii care au inceput sa se descentralizeze.
Suedia: http://www.tepav.org...n_in_Sunumu.pdf Danemarca: http://www.tandfonli...535060701795298 |
#6994
Posted 21 March 2017 - 17:00
O nouă cursă de pe aeroportul Oradea: Memmingen, Germania: http://www.ebihorean...nia-132972.html
Sunt: 3 destinații interne: Blue Air: Constanța(doar pe timpul verii) 1/7, București 4/7 și Iași 4/7; Tarom: București 12/7 și 6 destinații externe: BluAir: Torino 2/7 RyanAir: Londra 3/7, Barcelona - Girona 2/7, Milano-Bergamo 2/7, Eindhoven 3/7, Memmingen 2/7 Jumătate dintre destinații încep din Aprilie, iar cealaltă jumătate doar în ~Octombrie. Acum un an exista o singură cursă: Oradea - București, Tarom. |
|
#6995
Posted 21 March 2017 - 22:47
Lipsa infrastructurii in Romania influenteaza negativ nu doar regiunile imediat apropiate: http://www.turnulsfa...-pitesti-sibiu/
|
#6996
Posted 22 March 2017 - 15:32
Ma gandeam ieri la dinamica economica in judetele Romaniei unde o singura ramura a industriei este predominanta.
Cel mai bun exemplu ar fi judetul Arges care este destul de dependent de economia creata in jurul uzinei Dacia. Daca maine, se inchide Dacia tot judetul "moare" (adica ajunge din unul dintre judetele fruntase la salariul mediu net, la nivelul unui judet sarac precum Teleorman). |
#6998
Posted 22 March 2017 - 16:34
Soulstream, on 22 martie 2017 - 15:32, said:
Ma gandeam ieri la dinamica economica in judetele Romaniei unde o singura ramura a industriei este predominanta. Cel mai bun exemplu ar fi judetul Arges care este destul de dependent de economia creata in jurul uzinei Dacia. Daca maine, se inchide Dacia tot judetul "moare" (adica ajunge din unul dintre judetele fruntase la salariul mediu net, la nivelul unui judet sarac precum Teleorman). E stupid ce afirmi. Dacă Dacia moare, cei care produc piese în zonă vor livra pentru export. În plus, e greu să moară Dacia și să nu vină nimic în loc. E o infrastructură industrială acolo care ar permite altui jucător să își instaleze lucrurile și să înceapă să producă el. Edited by cristi7, 22 March 2017 - 16:34. |
#6999
Posted 22 March 2017 - 17:34
cristi7, on 22 martie 2017 - 16:34, said: E stupid ce afirmi. Dacă Dacia moare, cei care produc piese în zonă vor livra pentru export. În plus, e greu să moară Dacia și să nu vină nimic în loc. E o infrastructură industrială acolo care ar permite altui jucător să își instaleze lucrurile și să înceapă să producă el. |
|
#7000
Posted 22 March 2017 - 19:11
poadol, on 22 martie 2017 - 17:34, said:
In teorie suna frumos, in practica, bineinteles fezabil ce scrii dar, este ceva mai complicat. Adică e fezabilă se ne imaginăm că s-ar putea întâmpla ceva și Dacia să plece, dar nu e fezabil să ne imaginăm totuși că în acel moment cineva ar putea prelua uzinele să construiască altceva în ele? ) |
#7001
Posted 22 March 2017 - 21:08
http://infooradea.ro...nerambursabile/
Oradea – singurul oraș din România care a implementat un proiect de reinjectare a apei geotermale uzate, prin fonduri nerambursabile Quote Valoarea totală a proiectului a fost de 17.264.124,51 lei, iar finanțarea a fost asigurată procentual astfel: 85% granturile spațiului economic european (cele trei țări) și 15% de la bugetul de stat (fondul pentru mediu). Primăria Oradea a suportat doar cheltuielile neeligibile în valoare de 324.000 lei. Obiectivul general al acestui proiect a fost creşterea producţiei de energie termică din surse regenerabile la nivelul municipiului Oradea prin alimentarea punctului termic 902, în perioada sezonului de încălzire, cu apă geotermală. Exploatarea sustenabilă a zăcământului este asigurată cu ajutorul unei sonde de reinjecţie a apei geotermale uzate, lucru care contribuie atât la evitarea epuizării zăcământului, cât şi la protejarea mediului. |
#7002
Posted 22 March 2017 - 22:13
morenno, on 22 martie 2017 - 16:17, said:
Un aeroport situat convenabil la 40-45min de mers de Arad, cu multe destinatii disponibile, in continua dezvoltare. Singurul lucru care i l-as putea reprosa e marimea parcarii, care incepe sa devina neincapatoare, precum si tarifele cam mari daca vrei sa lasi masina pe cateva zile, pana te intorci. Multi aradeni prefera sa lase masina parcata in Dumbravita si sa ia un taxi pana la aeroport.
Edited by Wotan, 22 March 2017 - 22:17. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users