Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen
 Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 

Mazda CX-5

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#37
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Azi am refacut testul audio si am "gadilat" si sistemul MZD Connect, concluzii rapide:

Gremlini sau alte natii de sabotori au interferat cu primul meu test, sistemul BOSE de pe modelul testat suna exemplar, timbrul audio fiind la nivelul marcii americane fara corectii complexe.
Cu CenterPoint activ s-a imbunatatit soundstage-ul, sunetul fiind la nivelul urechilor cu un efect discret de spatializare, cu acest efect scos, sistemul reda sunetul stereo iar soundstage-ul ramene tot pe acolo.

MZD Connect este foarte funky, putin diferit de cum ma asteptam, dar intuitiv si usor de acomodat cu el. Ecranul tactil pare a fi capacitiv, raspunzand bine la atingeri.
Comparativ cu sistemul vechi, MZD-ul are avantajul meniului intuitiv, ecranul mai mare si mai calitativ, cu o rezolutie mai buna, dupa sapaturi, cel vechi avea rezolutia de 480*272, cel nou avand undeva la 800*480 sau similar din ce am vazut pe forumurile straine.
Porturile USB sunt utile, avand avantajul a a conecta doi consumatori si a lasa bricheta libera. De mentionat ca sarcina maxima este de 1Ah, neavand "forta" sa incarce iPad-ul sau alt aparat energofag.
Dracia are si WiFi, deci ideal pentru Facebook si alte minuni.

Timpul de reactie al meniului este mult mai bun decat sistemul anterior, la nivel cu alte masini echipate cu sisteme similare, comparatia fiind facuta cu sistemul Bolero Gen.2 de la Skoda sau Composition Colour de la VW Golf, nu am vazut inca Toyota Touch2 sau Renault R-Link2.

Dupa lungi discutii cu cunoscuti si rude, am decis sa raman la benzina datorita stilului de sofat si a nevoii de simplitate, fara sa ma agit cu DPF, turbina si alte chestii specifice tehnologiei Diesel. La sugestia doamnei Anca, voi incerca si 2.0 manual, fiind mai agil decat cel automat, ramanad ca dupa weekend sa dau o tura cu un 2.0 manual.

Edited by connectorxp, 30 April 2015 - 00:33.


#38
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu mi-a placut deloc 2.0i cu automata. Se comporta ca o fomeie isterica cand o calci putin.

Vb de chestii gen retrogradat 2 trepte aproape de rosu ca dupa 2 secunde sa urce o treapta cand putea retrograda din prima o singura treapta.

#39
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Tinand cont ca e in categoria "light", chiar nu arata rau si la noroi :D

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/S0_uFKYsAmI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Din review-ul celor de la 0-100 reiese ca motorizarea 2.0 AT este o idee mai lenta decat 2.2 AT, probabil diferenta venind de la curba de putere a motorului si a optimizarii firmware-ului din cutie.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/BRk9GkIHUMc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#40
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Exact de faza in care se zicea ca devine nehotarata vorbeam.
Probabil ca dupa ce inveti cat sa dozezi acceleratia devine mai hotarata. La o adica un aspirat un are nevoie de WOT pt cuplu maxim decat la turatie maxima, debitul de aer necesar pe unitate de timp fiind direct proportional cu turatia (astea fiind chestii teoretice totusi de care poate nu tii seama la un test).
Mi-e nu mi-a placut totusi ca prima impresie. Condusem cu putin timp inainte un Sportage diesel de 140 de cai, care desi nu neaparat mai rapida, era mai hotarata si mai coerenta in ceea ce facea.

Masina in schimb e corespunzatoare Posted Image

Legat de partea cu noroiul, mi se pare o prostie. Personal nu sunt curios cum se comporta o masina intr-o situatie improbabila.

Edited by underb, 29 April 2015 - 20:05.


#41
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,634
  • Înscris: 02.10.2009
Motor de 2 l (cu putere mai mica vreau sa zic) e un "cadou" facut celor care au probleme cu impozitele. Cred ca "baza" motorizarii e mai mare, iar ce se face este pentru ca "trebuie si asta" nu pentru ca ar fi normal la asa masina.
CX-5 e mult diferita de CX-7, dar despre morti numai de bine.
Un SUV din asta, comparativ cu un Prius (sunt vreo trei feluri de Prius..) sau alta masina are niste calitati care-l fac mai bun pentru anumite activitati, alt gen de regim de exploatare, alt nivel de siguranta. Altfel, de n-ar fi doar Prius-uri pe strada? Oamenii au pretentii diferite.
In plus, inca nu e dovedit ca aceste hibride aduc economia de care se vorbeste, cel putin pentru utilizatorii particulari.

#42
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Prius-ul e fain, dar are cateva mici hibe care le-am descoperit in timp:
1. greu bagi o bicla sau schiuri* la interior
2. acces ingreunat din cauza garzii la sol mici, deci cam greu de parcat pe la partie in Predeal sau la intrarea intr-un traseu montan.
3. Cuplu de 478 Nm este o placere, dar si un blestem, iarna pe zapada necesita finete de chirurg la dozarea acceleratiei, lugru greu de atins in bocanci.
4. Masina prin constructie este optimizata pentru regim urban, in regim extra consuma similar sau mai mult decat o masina clasica si este si o idee mai lenta.

Cu partea de stabilitate nu pot spune prea multe, CX-5 l-am condus doar urban si fiind altfel configurat ca si caroserie, am senzatia ca va fi la fel sau o idee mai rau, cel putin la Prius ai avantajul unui centru de greutate jos, din cauza acumulatorului si transmisiei electrice situate foarte jos.
Exceptand partea cu schiurile si bita, in Prius ai loc de o hora, spatiu suficient in fata si in spate iar portbagajul e mai mult decat ce am nevoie.

Din primele comunicate ale Toyota, noul Prius va fi si mai scump decat actualul, deci am senzatia ca desi il vor imbunatati pe toate fronturile, il vor ucide cu pretul premium si atunci ma gandesc si la alternative.

* lungimea lor fiind de 200cm si 173cm pentru ambele perechi.

Edited by connectorxp, 30 April 2015 - 00:37.


#43
ovidiupatronu

ovidiupatronu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 06.02.2004

View Postconnectorxp, on 30 aprilie 2015 - 00:30, said:

Cu partea de stabilitate nu pot spune prea multe, CX-5 l-am condus doar urban si fiind altfel configurat ca si caroserie, am senzatia ca va fi la fel sau o idee mai rau, cel putin la Prius ai avantajul unui centru de greutate jos, din cauza acumulatorului si transmisiei electrice situate foarte jos.
Asa am zis si eu cand m-am suit in el de pe Auris, insa stabilitatea pe sosea a fost mult mai buna decat la fosta Toyota, in pofida celor aproape 21 cm garda la sol. :)

#44
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,634
  • Înscris: 02.10.2009
Atentie la inceput, ca daca nu o luati mai moale si lasati "simturile" cum au fost la masinile mici si joase, ajungeti cu rotile in sus. Nu se mai iau curbe chiar asa (de fapt dupa prima curba luata pe autostrada in stilul vechi, probabil ca va veti lamuri).
Toate sistemele alea electro-mecanice ajuta doar putin, in situatii considerate de calculator ca merita asistenta, daca sarim peste cal alea nu mai pot face mare lucru.
Masina asta are suspensia mai rigida, nu se lasa lateral prea mult. Noroc ca sunt manere deasupra, inclusiv la sofer :lol:

Apropo de curbe, primul lucru remarcat ( la initiativa dealerului) a fost raza mica de curbura de care e capabila masina. Nu mi-a venit sa cred (dezobisnuit insa de condus masini "scurte"). E un mare avantaj, cel putin pe aici, prin parcari., maia les alea mai vechi si inghesuite, de urci la etaju 10 sa parchezi

#45
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Clar va fi un "learning curve" privind tinuta de drum si cat de previzibila e masina. La Prius sunt multumit de ea, la modul ca da semne usor cand e vorba sa piarda aderenta, sa speram ca si CX-5 este la fel de idiot proof.

#46
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,436
  • Înscris: 29.04.2008
Referitor la consum:

Oradea - Viena, aprox 990 km, 4 adulți, AC permanent, benzină OMW 100, viteza medie 95 km/oră, consum 7,2 %

#47
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Bun asa, chiar a iesit un consum decent.
Chiar apreciez cat de usor iesiti din tara, noi Bucurestenii imbatranim numai pana la granita, ni se usuca ceara pe schiuri pana in Austria Posted Image o sa apara CX-19 pana vom avea autostrazi directe, ca sa inchei lista de obiectii Posted Image

Weekend-ul viitor iau la test Toyota Rav4 2.0 MultidriveS 4x4, din testele de pe net reiese un consum de 7.5, sper sa ajung si eu la consumuri de genul Posted Image
Din pacate varianta hibrid a lui RAV4 se lasa asteptata pentru inca ceva timp in Europa, dar un lucru se stie, varianta USDM vine cu motorul de 2.5 in ciclu Atkinson si 4x4 on demand cu punte spate electrica, similar Lexus NX, posibil sa coste mult mai mult si decat CX-5 2.5 AT Revolution din cauza trenului de rulare hibrid foarte scump, a se vedea preturile pentru NX300h.

Edited by connectorxp, 11 May 2015 - 17:45.


#48
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006
NX300h nu are preturi mai mari decat modelele concurente. Dar eu n-am vazut pana acum vreun review din care sa iasa foarte bine, inclusiv in ceea ce priveste consumul.
NX200t e mai scump decat 300h, desi nu e hibrid.

#49
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Posibil, dar cum VAG nu se agita prea tare pe hibride si nici nu au traditia niponilor de la Toyota, aleg un SUV compact asiatic cu motor clasic, aspirat, nefiind de acord cu bormasinile de 1.4 si turbina, am avut Octavia 1.4 122 si era cat sa nu fie.

#50
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,634
  • Înscris: 02.10.2009
Mers ieri duminca la o baie termala in munti, 671 km total /46 litri (ordinara) = 6.8/100, autostrada cam 600 km, urcat 600 m la 1200 m si inapoi, 115 km/h pe cruise control cea mai mare parte,  si cca 70 km cu 30-50/h (serpentine, urcat la 1800 m si inapoi). 3 pers, ceva bagaj marunt, AC 1/2 timp.
Toata cheltuiala cu benzina mai putin decat salariu pe o ora.
Sa tot mergi!

#51
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006

View Postconnectorxp, on 11 mai 2015 - 17:49, said:

Posibil, dar cum VAG nu se agita prea tare pe hibride si nici nu au traditia niponilor de la Toyota, aleg un SUV compact asiatic cu motor clasic, aspirat, nefiind de acord cu bormasinile de 1.4 si turbina, am avut Octavia 1.4 122 si era cat sa nu fie.

Dar ti-am recomandat eu VAG? :) Din clasa asta si eu tot CX-5 as lua, dar diesel. Dintr-o motivatie inversa, nu agreez motoarele aspirate pentru aplicatii de genul asta.
N300h in schimb pe mine nu m-a convins deloc ca potential cumparator. Consum de diesel, dar performante mai slabe si complexitate mai mare. Si chiar ma tenta in principiu, ca am o slabiciune pentru masinile mai ciudate. De-asta am avut si Yeti :))

#52
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
@Rosebud09: ce inseamna ordinara la voi? La noi inseamna 95. Dar bun consumul pentru un 2.5.

@Jah: nu am zis ca mi-ai recomandat VAG, dar ca si alternative serioase acum pe piata ai doar VAG, Ford au Kuga aia si Opel Antara care nici cu o prajina de 10m nu le-as atinge. Renault au Kadjar dar nu va fi 4x4 automat benzinar si oricum vine doar cu bormasini turbo, iar Nissan Pathfinder e mult prea mult dpdv financiar si nici nu e comod la interior, dupa 1000 km in el, nu l-as recomanda cuiva ca masina de zi cu zi, desi 4x4 de la el este foarte bun.
Diesel nu cumpar din principiu, prea complexe si prea multe chestii care se pot busi pe acolo, de la FAP, injectoare, turbina, EGR si alte minuni, dupa atatia km cu Prius-ul parca tot caut ceva simplu si usor de exploatat, nu sa ma mir ca mi-a intrat FAP in regenerare si ca trebuie sa fac ce cere masina, aia nu mai e masina pentru mine, desi motorul este jos palaria, unul din cele mai rafinate motoare conduse de mine, cuplu suficient si are viata in el pe toata plaja turometruluui.

Voi lua si Lexus NX hibrid la o tura de un weekend., dar nu e in targetul meu, avand un pret mult prea mare pentru un CX-5 mai luxos, practic tot cam cat el este dpdv al dimensiunilor.

Edited by connectorxp, 11 May 2015 - 22:34.


#53
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006
In mod evident, faci cum crezi ca e mai bine cu banii tai :) Dar eu n-am vazut niciodata problemele alea la un diesel modern cumparat de nou, si stiu destule. Probleme mai apar la ambreiaj, dar la AT nu e cazul.
Sunt foarte multe legende provenite de la posesorii de SH-ui cu 100k km pe bord si 300k reali. In realitate - a. Daca nu tii masina sute de mii de km nu vei avea probleme decat daca esti ghinionist (dar daca esti ghinionist, asta se aplica la orice fel de motor); b. Daca o tii sute de mii de km e posibil sa ai probleme specifice la un moment dat, dar atat subiectiv, cat si obiectiv, cand tragi linie e foarte probabil sa iesi pe plus (subiectiv - ai condus in timpul ala un motor mai placut / obiectiv - ai condus in timpul ala un motor mai economic).

#54
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,906
  • Înscris: 14.11.2004
Am citit forumul marcii si am vazut mici probleme plus cineva cu un CX-5 care de nou a avut probleme la motor, tot AT si omul m-a sfatuit sa cumpar doar benzina. Pacat ca la noi ne taxeaza mult prea mult la motorul de 2.5, ca era o alternativa faina la diesel, mai ales ca la consum chiar nu sperie.

Intretimp ce ma mai uitam pe site-ul Mazda sa vad daca misca ceva, am gasit si noul spot TV al lui CX-5, iata-l in toata splendoarea sa.

http://cdnlive.syzyg...59689554688.mp4

Edited by connectorxp, 11 May 2015 - 23:59.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate