Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Mazda CX-5

- - - - -
  • Please log in to reply
63 replies to this topic

#19
ovidiupatronu

ovidiupatronu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 06.02.2004
Trebuie sa verific in manual sau masina, sincer nu am testat pana acum.

#20
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Oricum, daca nu se poate decupla 4wd nu mai conteaza daca se poate decupla controlul tractiunii sau ESPul ca nu se poate circula cu roata mica fara sa farami cuplajul pt puntea spate.

#21
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Sunt nou pe aici si tot am admirat micul CUV de la Mazda si cum se cere o masina noua ma gandeam sa incerc si una "normala" dupa atata hibridizare. Preferata mea era CX-7, dar cum nu se mai fabrica, am trecut la CX-5.

Azi am facut drive-test cu CX-5 2.2 AT Revolution Top la Arian dupa ce servirea de la BDT nu a fost pe gustul meu si atunci am zis ca nu toti dealer-ii Mazda sunt asa si am incercat si la Arian Nord, intr-un final, sincronizandu-ne ca si program am reusit sa dau o tura cu masinuta.
Initial ma asteptam la o plimbarica de genul de la ei din curte pana sus pe pod si inapoi cu retur pe podul de langa Aurel Vlaicu, dar tura a fost mult mai lunga, timp suficient pentru a incalzi motorul, vedea functionalitatea climei si i-Stop.

De cum am urcat in ea am avut senzatia ca acolo imi e locul, nu ma aflam intr-o masina rece, respingatoare, comenzile sunt plasate convenabil, exceptand frana de parcare si schimbatorul de viteze, unde la Prius sunt in locuri atipice si le cautam in alte locuri decat cele normale.
Pornirea motorul 2.2 D este foarte silentioasa si lina, chiar si cu sistemul audio oprit cu greu se face auzit in ralanti, selectorul este usor de actionat iar motorul desi are cuplu mare nu "tasneste" de cum slabesti frana, cum am mai intalnit la alte automate diesel, tranzitia fiind lina.
Directia este placuta, unii zic moale, e chiar ok, e mai precisa decat ce am la Prius si ca duritate e pe acolo, deci nu este un mare plus sau minus aici, iar ca si unghi de bracaj e bine.

Scaunul de la Revolution Top este super, cu tspe' reglaje si piele, stai bine in el, pacat ca nu exista scaun electric si fara piele.
Vizibilitatea este buna, oglinzile acopera bine perimetrul masinii iar geamurile ofera vizibilitate buna.
Masina de la test era un 2014, avea sistemul TomTom de navigatie si nu MZD Connect, dar am aranjat sa mai trec pe la showroom sa ma uit la el si la functiile sale, asa ca nu am pus accent pe infotainment prea mult. Sistemul audio BOSE este dezamagitor, avand difuzoare si casti de la ei ma asteptam sa se auda tot pe acolo, mai ales ca auzisem un Renault si Audi cu sonorizare BOSE si sunau bine, pe setari 0 cu Centerpoint si AudioPilot active se auzea plat, necesitand corectie iar ca si soundstage sunetul era aruncat undeva pe bord si nu inspre urechi.
Deci cu BOSE am lamurit-o, a ramas sa mai fac o data testul cand verific sistemul MZD Connect, avand grija sa am CD-uri si alte surse audio calitative, desi pe iPad am doar WAV-uri rip-uite de pe CD original, iar cu telefonul (Samsung N9005 cu Android 5.0) nu s-a conectat prin USB, doar prin bluetooth.
Sistemul RVMS desi initial il bagam la categoria tampenii, chiar e util si m-a avertizat la o depasire prea din scurt.
Bancheta Karakuri este faina si usor de actionat, lasand loc pentru schiuri.
Revenind la tinuta de drum, cutia schimba cursiv si rar da senzatia ca nu stie ce sa faca, la mers normal este perfect docila, dar la o apasare mai viguroasa a acceleratiei de autobuz masina are grija sa scoata un sunet frumos si sa te bage in scaun. Demerajul 0-100 este rapid, fara emotii si depasirile in forta fiind la fel de vioaie.

Directia a ramas comoda si masina chiar nu dadea semne ca nu-si are locul in oras. Pe denivelarile de sub podul de langa Badsi masina s-a comportat bine, filtrand decent, desi un pic cam dura si topaitoare, probabil si jantele imense isi au partea de vina aici.
Modul manual de la cutie este bun, dar nu-i vad rostul, cutia reusind sa faca tot ce ii cer si la o incercare de demaraj rapid cu schimbat manual aveam senzatia ca ma bag ca musca in lapte peste ea biggrin.png
Desi vin de pe hibrida unde start-stop este la el acasa, iStop a fost un soc, la modul ca ma simteam ca la scoala cand "ucideam" motorul la oprire, dar pornirea era rapida, mult mai rapida si mai lina decat la Insignia 1.4 140, Toyota Yaris 1.3 si Renault Clio 0.9TCe, nici nu ridicam complet piciorul de pe frana ca deja masina incepea sa "curga".

Astept un video Youtube cu farurile AFS LED, sa le vad in actiune, are cineva pe aici CX-5 cu faruri LED?
Multumesc doamnei Anca pe care am terorizat-o cu intrebari legate de dotari si configurare.
Dupa plimbarica avuta cu CX-5 pun masina in top 3 preferinte, deasupra suratei (Mazda6), mai ales din cauza confortului si senzatie de calm si familiar de la interior, lucru mai rar la o masina, nu-s doar vrajeli de marketing toata treaba asta cu Kodo.
Initial eram setat pe Mazda 6 Combi, dar pozitia mai inalta la volan si faptul ca pot avea 4x4 automat si pe echipare mai modesta ma face sa aleg CX-5, desi cand a venit moda asta cu CUV-urile precum Tiguan s.a. nu eram convins de utilitatea lor, totul pana cand CX-7 isi facea simtita prezenta, acea masina aratand mai degraba a masina eleganta decat masina de teren.
Masina o caut sa fie automata, urmand sa decid intre diesel sau benzina, 4x4 e bine venit, acum vad ca il dau bonus, ca si nivel de echipare sunt convins ca Attraction e ceea ce am nevoie.

Astept cu nerabdare o intalnire prin Bucuresti pentru cat mai multe detalii despre CX-5 si pareri, tot periez forumul de cateva saptamani, pana sa decid sa fac cont.

Edited by connectorxp, 29 April 2015 - 17:47.


#22
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,411
  • Înscris: 29.04.2008
Să o folosești fără evenimente. Posted Image Sunt sigur că modelul 2015 te va cuceri definitiv.

Edit: direcția se întărește proporțional cu viteza, nu știu cât ai avut prilejul să o conduci la regim de autostradă, dar categoric e mult mai fermă la 120+

Edited by iladi, 27 April 2015 - 17:30.


#23
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
120 am avut pe Barbu Vacarescu, dar pret de cateva secunde, nefiind chiar ok ceea ce faceam.

Sistemul acela SCBS sau cum se cheama am vrut sa-l incerc dar am zis sa nu o fac, din cauza ca mi-a fost explicat ca sistemul nu garanteaza oprirea 100% a masinii, fiind nevoie de cumulul unor factori, ramanand sa ma joc cu el cand iau masina mea si sa fac un print mare cu o masina aplicata pe cutii de carton.

Ramane sa ma hotarasc in privinta motorului, fie benzina 2.0 AT 4x4 sau 2.2 CD 150CP 4x4 AT, echipare Attraction, iar in caz de "alinierea planetelor" sa trec mai sus, la Revo Top, unde ma pot bucura de sistemele de siguranta active prezente doar acolo, ca la capitolul sunet sunt cu un mare semn de ?

Pana in toamna cand am preconizat sa fac comanda, sper sa nu schimbe gagii dobanda la leasing, acum fiind ceva de genul a 7.~ %

@iladi: a ta ce echipare este? Ai jurnal de bord pe undeva?

#24
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,411
  • Înscris: 29.04.2008
4x4, 2.0i manuală, echiparea Revolution. Singurul meu regret este că nu am și navigație. Deși în mașina comandată ar fi fost, nu am mai avut răbdare să aștept încă 4 luni, așa că din neagră cu piele bej, s-a făcut albă cu piele neagră Posted Image

Nu, nu am jurnal de bord. Doar câteva postări pe forumul mărcii, dar acolo sunt destui colegi care au jurnal.  Dar destul de plicticoase și lipsite de evenimente, din fericire. Tot acolo sunt foarte mulți colegi din București, poate nu ar strica să încerci să te întâlnești cu ei, este o comunitate activă și săritoare.

Eniuei, răspund cu plăcere la orice întrebare.

Edited by iladi, 27 April 2015 - 18:52.


#25
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
La consum vreau sa vad cum sta, chiar daca e manuala si daca motorul este vioi si nu te faci de ras in depasiri.

La Prius am facut candva un jurnal de bord si a prins panze de paienjeni ca in afara de cateva LED-uri, cate o mica busitura si revizii nu am facut nimic la masina aia in 226K km.
Navigatia nu era modul Plug-in? Cel putin la astea cu MZD Connect am inteles ca au slot de card si tot ce trebuie, doar sa cumperi cardul de la dealer si totul e ok.

Albul exterior este cel perlat sau simplu? Am una in zona la mine cu SKY pe alb simplu si arata bine, desi albastrulacesta era fain, pacat ca l-au scos, ca nici Rosu Soul nu iau, e scumpa si plin orasul de ele :), desi e o culoare faina.

#26
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,411
  • Înscris: 29.04.2008
Mașina este alb perlat. Arată OK, nu e strident sideful.

Aș putea pune navigația oricând, se găsește la dealer (vreo 600 de euro) sau pe ebay, ceva mai ieftină, dar încerc să mă hotărăsc dacă să nu iau un afișaj cu android în locul celui original care are tot ce vrei pe el și este compatibil 100% cu mașina. Pe forumul Mazda este un posesor.

În ceea ce privește consumul sunt foarte mulțumit: 9,3 iarna, 100% oraș, bară la bară cam 5- 6 km zilnic.

Un exemplu de consum:

2575 km, viteza medie 60 km/ora, 4 adulti si 1 copil, bagaje full, AC on permanent, consum 8.0 l/100 km.
Traseu:
Oradea
Belgrad (cu intrare/iesire din oras)
Salonic
Hanioti (2 saptamani cu iesiri zilnice)
Nis
Vidin/Calafat (pe pod)
Paltinis (cu cobarat in Sibiu de 2 ori)
Oradea (via Cluj, fara autostrada)

Edited by iladi, 27 April 2015 - 19:09.


#27
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
1. Nu are roata de rezerva?? In schimb are difuzor? Asta e o tampenie tipica europeana, unde maimutareala e mai importanta decat practicalitatea (s-au inspirat se pare si japonezii, pe piata europeana desigur.) Acelasi lucru cu farurile LED, bune doar sa ia ochii cocalarilor, altfel un Bi-xenon sau chiar un halogen clasic sunt mai bune (nu si mai ieftin de intretinut eventual). Am mai zis ca masina e facuta sa merga, nu sa cante; daca poate canta, bine, daca nu poate nu dati banii pe prostii. Oricum "cantatul prea bun in maisna sau prea tare va poate costa viata. Mai bine sa-l ignorati, daca puteti, oricum zgomotul de rulare taie mult de calitate. Apropo de calitate, pe CD sau stick calitatea e chiar buna pentru o masina, vreti mai mult puneti-va casti sau mergeti la sala de concert. Tota asa, calitate sufficient de buna (dupa parerea mea, nu chiar interesat tare de asa ceva) pentru radio pe satelit sau staiile care emit Hi Definition. NU merita sa va bateti capul sau sa desconsiderati masinile pentru asemenea detalii.
2. Navi: numai daca CHIAR aveti nevoie de asa ceva, altfel il veti injura de 10 de ori pe ora daca n-ati ales exact traseul preferat de sistem, din zecile de variante care vi se ofera. Nu e vorba doar de Tom-Tom, si la alte sisteme e cam acelasi lucru care tine fie de neactualizarea dupa realitatea din teren, fie de modul de conceptie.
3. Aici nu se livreaza cu I-stop, au incercat unele firme si s-au izbit de refuzul total al clientilor. Cei care totusi au cumparat (nu Mazda, ci MB sau BMW sau Acura, etc) toti zic ca s-au obisnuit sa-l deconecteze de fiecare data cand se suie in masina, acolo unde nu se poate dezactiva permanent.
4. Rotile de 19 fata de 17 se simt la comfort (mai bun pe drumuri rele; diferenta de inaltime este semnificativa, nu doar 1 inch de la janta, dar si anvelopa este mai mare in diametru; garda la sol e si ea un pic mai mare, buna iarna, pe drumuri rele sau in parcarile cu borduri mai inalte.
5. Daca luati masina noua, incercati cel mai mare/puternic motor. 140 cai e (mult) prea putin, veti observa la deal, cu ceva incarcatura ca masina va schimba de doua ori treapta in loc de cel mult o data.
6. RVM ul este esential, deja obligatoriu pe aici la masinile noi. E mult mai util decat va puteti imagina si a schimbat din temelii modul de proiectare al SUV-urilor (in general cu vizibilitate mai proasta pe lateral-spate). Maia les acolo unde este voie depasirea pe dreapta (mai bine zis acolo unde asta este principalul mod de depasire...)

#28
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,411
  • Înscris: 29.04.2008

View PostRosebud09, on 27 aprilie 2015 - 21:04, said:


5. Daca luati masina noua, incercati cel mai mare/puternic motor. 140 cai e (mult) prea putin, veti observa la deal, cu ceva incarcatura ca masina va schimba de doua ori treapta in loc de cel mult o data.


În Europa motoarele pe benzină sunt mai puternice decât cele pentru SUA. 165 CP pentru 4x2 și 160 pentru 4 x 4 la 2.0 l, ajungând la 192 pentru motorul de 2,5 (pe care, l-aș lua eu acum în ciuda taxelor)

#29
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Asta imi spunea si dna de la vanzari, motorul acela e magnific, singura buba fiind taxarea aberanta de la noi, zici ca ai avion nu o simpla masina, dar deh, noi traim in Romania.
Ma gandesc la diferenta de confort data de automata la benzina, dar am senzatia ca masina va fi mult mai lenesa in anumite situatii, mai ales daca este versiunea 4x4 si nu 4x2.

Ramane sa ajung la o intalnire a Club Mazda sa mai schimbam pareri.

Cei drept nu pot compara experienta de la volanul lui Prius cu CX-5, acolo totul e Zen, deci nu am cel mai bun etalon de comparatie.

#30
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

View Postiladi, on 27 aprilie 2015 - 21:29, said:

În Europa motoarele pe benzină sunt mai puternice decât cele pentru SUA. 165 CP pentru 4x2 și 160 pentru 4 x 4 la 2.0 l, ajungând la 192 pentru motorul de 2,5 (pe care, l-aș lua eu acum în ciuda taxelor)

Cand e vorba de specificatii trebuie sa fim un pic atenti si sa nu luam chiar asa cum zic ei.
In cel mai bun caz sa vedem daca, de exemplu puterea este masurata DIN, SAE sau alt standard, si este data in HP/CP sau PS. Exista de asemenea mici diferente in metodologiile de testare, astfel ca rezultatele in f. de sistem sa difere cu cateva procente.

Apoi, conteaza mult si "curba", cata putere/cuplu ai la turatie mica de ex.  La masina mea (2015, 2.5 L / AWD/AT) rareori trece acul de 2000 ture, si atunci ptr timp scurt la vreo pornire mai brusca. Sa ai 200 cai  dar la peste 5000 rotatii/min nu inseamna chiar putere "la indemana".
In teorie si dupa ce se gaseste pe net e adevarat ca varianta de motor la 2l oferita in America e mai "slabuta" cu catva cai putere, dar realitatea este ca nu a cumparat mai nimeni si de fapt am observant ca, cel putin incepand din vara trecuta nu se mai aduc deloc masini cu motor mic de 2 l sau cu manuala. Nu cumpara lumea, difernta de pret nu e semnificativa oricum, iar de consum ii cam doare-n basca.

Edited by Rosebud09, 28 April 2015 - 20:52.


#31
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Aia vroiam sa zic si eu, 2.0 este doar la cutie manuala, fara 4x4 sau alte luxuri si doar pe primul nivel de echipare, iar cum la voi nu se face balciul cu impozitarea masinilor, toti isi iau 2.5-ul, mai ales ca doar el se poate "automatiza" in SUA.
Observ ca la CX-5 este fix cam acelasi lucru ca la CX-7 la modul ca unele repere si specificatii difera, cum la noi in Ro, ca sa ai CX-7 automat puteai doar cu 2.3 DiSi si pachet de dotari specific SUA + ca din ce discutam cu un posesor, mi-a spus ca si unele repere difere, chiar daca estetic sunt la fel.

Edited by connectorxp, 28 April 2015 - 22:15.


#32
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
Stiu ca sunt putin offtopic, dar intreb: cum sa dai Prius pentru CX5?. Diferenta de tehnologii si fiabilitate este (parearea mea) mare, motorizarile de cilindree mare sunt si vor fi impozitate si mai acatarii in anii care vin, motorina (daca optezi pentru ea) s-ar putea sa fie interzisa in marile orase occidentale in anii care vin (eu lucrez o perioada in Marea Britanie si se pune problema serios aici sa interzica diesel-urile in orase). Poate tehnologia SKyActive asigura o anumita eficienta la consum, dar viitorul e al plug-in hybrid, electric, hybrid si nu motorizari clasice. Sunt hotarat cand ma intorc in Ro sa-mi iau o Toyota sau alta japoneza cu motorizare electric/hybrid, asta o sa fie viitorul.

#33
ovidiupatronu

ovidiupatronu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 06.02.2004
Cu tot respectul, la noi sunt pline drumurile de cazane SH, masini ce erau "premium" acum 20 de ani, iar TDI (cu i rosu) e un fel de Dumnezeu pe pamant, trend ce continua, cum sa vorbim de motorizari hibrid si electrice cand procentul lor e probabil undeva la 0,001% la nivel national, iar preturile sunt in general aberante pentru asemenea modele. Cat despre interzicerea motorinei, cred ca e o gluma. Probabil in tari cu mai multa apa calda, infrastructura, legislatie constructiva si posibilitati materiale se poate discuta ipotetic despre o astfel de varianta, la noi e doar o himera. Referitor la fiabilitate, dupa 3 ani pe piata, CX5-ul nu prezinta vreo hiba semnificativa.

Edited by ovidiupatronu, 29 April 2015 - 13:28.


#34
edi10000

edi10000

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,883
  • Înscris: 06.09.2008
1. Cu toata sitma, nu am spus ca CX5 nu e fiabila, doar ca Prius e pe primul loc la fiabilitate in fiecare an.
2. Nu vorbesc de oameni ce isi cumpara SH din lipsa de fonduri. CX5 costa cam 35.000 euro, nu este o masina ieftina in Romania iar banii astia sunt suficienti sa-ti cumperi o electrica sau hybrid.
3. Asa cum Romania a preluat rapid directivele europene, asa o sa faca si cu astea ce vor fi date in viitori ani. Eu zic sa nu va faceti iluzii ca Romania o sa fie mai cu "mot" decat altii, pentru ca vom fi fortati sa ne adaptam.

#35
iladi

iladi

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 31,411
  • Înscris: 29.04.2008
Poate fi o preferinta personala, poate fi o optiune pentru un volum interior mai mare, o garda la sol ,mai mare, 4 x 4, cine stie? Nu toti isi cumpara masini in functie de ce vrea Parlamentul European.

#36
ovidiupatronu

ovidiupatronu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 204
  • Înscris: 06.02.2004

View Postedi10000, on 29 aprilie 2015 - 14:28, said:

1. Cu toata sitma, nu am spus ca CX5 nu e fiabila, doar ca Prius e pe primul loc la fiabilitate in fiecare an.
2. Nu vorbesc de oameni ce isi cumpara SH din lipsa de fonduri. CX5 costa cam 35.000 euro, nu este o masina ieftina in Romania iar banii astia sunt suficienti sa-ti cumperi o electrica sau hybrid.
3. Asa cum Romania a preluat rapid directivele europene, asa o sa faca si cu astea ce vor fi date in viitori ani. Eu zic sa nu va faceti iluzii ca Romania o sa fie mai cu "mot" decat altii, pentru ca vom fi fortati sa ne adaptam.
Pretul de pornire la CX5 e de 22.600, pretul de pornire pentru Prius este cu 5000 de euro mai sus. Nu mai punem la socoteala faptul ca Priusul este din alta clasa, inferior ca dotari, tinuta de drum si spatiu. Eu am platit 28.300 dupa negociere pentru varianta AWD, 2.0i si echiparea urmatoare dupa cea de top inclusiv navigatie.

Referitor la o posibila directiva europeana legata de diesel, eu unul nu mi-as tine rasuflarea, pana una alta grupul VAG a vandut 10.137 de milioane de masini in 2014, din care aproape jumatate sunt diesel.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate