Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...
 Love Lies Bleeding - 2024

Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...
 Donez medicamente renale ptr pisica

Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...
 

Frana de mana: mecanica sau electrica?

- - - - -
  • Please log in to reply
76 replies to this topic

#37
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,043
  • Înscris: 24.02.2006

 serginho74, on 28 ianuarie 2015 - 21:37, said:

...............daca ramai fara baterie , la fel , nu o poti decupla , deci masina nu se misca ...........
eu am sub cotiera si un maner pentru deblocarea manuala a franei de parcare. nu stiu daca toti producatorii au implementat si optiunea asta.

 N62B44, on 28 ianuarie 2015 - 21:44, said:

..............Ma gandesc ca cea electrica blocheaza rotile / sau nu cupleaza deloc peste o anumita viteza (asa sper, ca altfel e nasol daca atingi butonul din greseala pe autostrada si incepi sa faci ca arabii aia prin filmulete)
vezi ca am pus un pic mai sus un fragment din manualul de la Ford referitor la EPB.

#38
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,693
  • Înscris: 30.01.2006
Eu nu prea le am cu condusul si prefer frana de mana electrica. De fapt este un must la urmatoarea masina, aproape ca e proba eliminatorie. Motivul? Pai pana acum nu am patit sa raman fara frane, si mi se pare destul de aberanta ipoteza tinand cont ca am/o sa am o masina moderna, nu ieftina si nici scumpa, si serviceul la frane il fac in totdeauna la un ervice bun. Iar cascadoriile cu frana de mana au apus demult, iar cu actuala masina m-am invartit de vreo 3 ori pe zapada, si de vreo 2 ori vara pe asfalt, asta in 5 ani si cateva luni. In schmb primesc o consola centrala mai libera, si cu alte chestii puse mai confortabil. As prefera un i-drive in loc de frana de mana. Daca ar fi si schimbatorul de viteze (automat evident) pe coloana volaului ca la Mercedes ar fi si mai bine, consola si mai libera.

Edited by test_driver, 28 January 2015 - 22:56.


#39
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Nu stiu pe tine dar pe mine nu ma incomodeaza cu nimic frana de mana in timpul mersului. Si mie imi place schimbatorul in bord ca la Mercedes (Sprinter cu manuala).
Chiar, n-a facut nimeni un schimbator cu servo? O puta mica legata mecanic la cutie ca la o timonerie obisnuita dar cu un "amplificator" de forta care ca compenseze faptul ca ai o maneta mica si cu miscari scurte.

Nu vb de un joystick rupt de cutie care doar comanda mecanismul servo, ci de un mecanism care sa-l asiste.

#40
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

 test_driver, on 28 ianuarie 2015 - 22:56, said:

Daca ar fi si schimbatorul de viteze (automat evident) pe coloana volaului ca la Mercedes
Sau ca la Trabant.   :D
Urasc alea...


 undercoverbrother, on 28 ianuarie 2015 - 23:09, said:

imi place schimbatorul in bord ca la Mercedes (Sprinter cu manuala).
Nici astea nu-mi plac.   :)
Vezi ca asa are si Civic-ul de acum doua generatii !

#41
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,693
  • Înscris: 30.01.2006

 undercoverbrother, on 28 ianuarie 2015 - 23:09, said:

Nu stiu pe tine dar pe mine nu ma incomodeaza cu nimic frana de mana in timpul mersului.

Nu ma incomodeaza nici pe mine cu nimic, doar ca e mai bine fara, cel putin din punctul meu de vedere.

#42
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006
Electrica din motive de ergonomie (sau lene :) ).Fiindca nu mai exista maneta care sa ocupe loc, pot sa am 90% din comenzile pe care le folosesc cat sunt in masina (multimedia, navigatie, telefon, frana de mana, AH) pe consola centrala. Si cum, din pacate, petrec mare parte din timpul la volan tarandu-ma cu 10-15km/h prin trafic, e comod sa am totul accesibil fara sa fie nevoie nici sa ridic mana de pe cotiera. Folosesc mult mai des comenzile de pe consola decat pe cele de pe volan.

#43
Super Chief

Super Chief

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,491
  • Înscris: 21.08.2007
[ http://www.rallynuts.com/user/products/large/OBPHBD003L.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In rest ce sa zic, manuala. Inca pot, fizic si mental, sa conduc manual fara multe alte chestii din trei litere.

Si acum imi aduc aminte de perioada cand erau putine masini pe sosea si puteam sa ma dau cu daciuta mea antica, 4 trepte, frana cu circuit simplu si consum de 6, maxim 7, litri la suta de km in oras. Dar mai mult ca o invatasem atat de bine ca treptele superioare, 2-3-4, le schimbam sus/jos fara ambreiaj. Modificasem podeaua din zona schimbatorului, schimbatorul si tija de actionare ca sa fie mai "fixa". Toti care apucau sa se urce la volan ramaneau super incantati de modificare, ca atare am avut mult de lucru in timpul liber. ;)

#44
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006

 Barboso, on 28 ianuarie 2015 - 23:15, said:

Nici astea nu-mi plac.   Posted Image
Vezi ca asa are si Civic-ul de acum doua generatii !

Magaroiule, e (mai) comod :D

Mecanica all the way. Inca traiesc cu niste masini la care eu conduc electronica. Cand ajunge invers, e timpul sa conduca jumatatea, no fun for me. Poate atunci imi iau doua dacii 1310 atunci si ma dau cu barboso pe vreun maidan, noi si fiarele :D. restul se descurca electronica pentru ei :).

#45
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Da da !  Old school !   :punk:
Cred ca vine si Calin cu noi.   ;)

#46
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,394
  • Înscris: 29.11.2001
Barboaso, tie iti trebuie ceva cu mai mult spate decat fata. Sau - mai bine - cu ... de toate :)

#47
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Da da !  Perfect de acord !  Pacat ca oferta de RWD cu 4 usi e cam limitata la nemtoaice.  Si, cu mici exceptii, nici AWD-uri nu prea sunt pe la altii.   Posted Image
Da' urmatoarea poate va fi un Impreza / Legacy.  Sau Evo, ca sa raman in aceeasi curte. Posted Image

Edited by Barboso, 29 January 2015 - 03:50.


#48
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004

 Barboso, on 28 ianuarie 2015 - 18:01, said:

O prefer pe cea clasica, maneta, pe care-o poti doza.  Mai vrei sa te joci iarna printr-o parcare goala...   Posted Image
Cind B6-le era noutate un posesor ne-a aratat ca poa' sa faca intoarceri cu frina de la deget; pe asfalt!

#49
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,924
  • Înscris: 09.12.2004

 valitudor, on 28 ianuarie 2015 - 19:33, said:

Acum, la coborarea de pe o bordura mai mare trebuie sa dezactivez AutoHold-ul, ca ala e in stare sa ma blocheze cand roata e pe jumatate coborata. Ca sa-l dezactivez, trebuie sa apas un buton, dar numai dupa ce apas pedala de frana. Cu AH dezactivat, ma tarasc usor si trec roata din fata peste marginea bordurii, lasand usor masina din frana de picior. Cand ajung jos, activez din nou AH-ul. E mai nosol in situatia asta, recunosc, dar tot nu m-as mai intoarce la cea clasica Posted Image. Poate astea electronice mai noi sunt mai destepte
acum la manevre de genul asta nu vad necesar sa ai activat autoholdul.

#50
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Pai da, exact asta zic, la manevre de genul asta incurca autoholdul si nici n-ar fi prea util. De fapt incurca la orce plecare din panta, pentru ca masina smuceste cand decupleaza ala. Din acest motiv il dezactivez cand masina este in panta. La plecarea din rampa este perfect.
Acum autoholdul se cupleaza automat (ma rog, setezi din bord valoarea default). In primii ani era setat by default ca fiind dezactivat si nu puteai modifica asta

#51
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013

 hvoicu, on 28 ianuarie 2015 - 18:16, said:

Intreaba posesorii de Passat ce fac cand se strica  butonul si nu mai pot debloca rotile spate ...
La schimbatul placutelor trebuie neaparat tester, altfel e forta bruta cu invarteala de piston .
S-a rezolvat problema. A fost la Passaturile de pana in 2009. In 2009 au rezolvat-o inclusiv la B6, iar la B7 este ceva complet nou, fara vreo problema.

E foarte bine ca se schimba doar cu ajutorul testerului. E excelent! Asa nu le mai poate schimba orice neica nimeni.

Eu o aleg categoric pe cea electrica.

 alexpet, on 28 ianuarie 2015 - 18:16, said:

maneta 100%. Doamne.... in curand o sa si respiram apasand pe buton! Acum seros in caz de urgenta vreau maneta cu cablu nu buton.
Ai incercat vreodata sa actionezi butonul in mers? Am incercat eu la Passat, la A6 etc. O pune in genunghi instant!

Incearca undeva pana in 40-50 km/h.

 Barboso, on 28 ianuarie 2015 - 18:44, said:

In alta dezordine de idei, nu stiu cat de protejat este (banuiesc, totusi, ca este) de o apasare accidentala.
Pai, boss, nu tre' s-apesi, tre' sa ridici de el. Vezi Passat B7, B8, Audi A4, A6, A8, Citroen C5, C6 etc.

#52
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007
si la Insignia o pot actiona in mers dar te scoate prin parbriz. ca avantaje vad hill assist-ul si aspectul estetic, scapi de levierul ala dintre scaune. am fost saptamana trecuta la reprezentanta Mercedes, la GLK are o pedala mica in stanga de tot pt frana de ”mana ” , am crezut ca de acolo deschizi capota.

#53
_overboost

_overboost

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,726
  • Înscris: 06.07.2013
Pana si la Logan, Sandero si Duster exista asistenta la plecarea din rampa...

 csi1, on 29 ianuarie 2015 - 10:56, said:

si la Insignia o pot actiona in mers dar te scoate prin parbriz. ca avantaje vad hill assist-ul si aspectul estetic, scapi de levierul ala dintre scaune. am fost saptamana trecuta la reprezentanta Mercedes, la GLK are o pedala mica in stanga de tot pt frana de ”mana ” , am crezut ca de acolo deschizi capota.
N-ai mai vazut pana acum Mercedes? :wallbash:

#54
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,173
  • Înscris: 05.09.2007

 _overboost, on 29 ianuarie 2015 - 11:02, said:

Pana si la Logan, Sandero si Duster exista asistenta la plecarea din rampa...


N-ai mai vazut pana acum Mercedes? Posted Image

am mers doar ca pasager, dar am fost acolo in calitate de potential cumparator.  cum stau logan/sandero/duster in panta/rampa fara sa apesi vreo pedala ?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate