Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Termosistem casa - Vata Bazaltica sau Polistiren
Ultima postare: nov 12 2015 15:54, Inițiat de
enderlabs
, sep 07 2014 20:07
·
0
#55
Publicat: 17 august 2015 - 15:55
oMariusRO, on 17 august 2015 - 14:22, said:
...care e legatura cu costurile de exploatare? oMariusRO, on 17 august 2015 - 14:22, said:
daca acceptam ca vara HRV are aport la racire in absenta unei surse de racire a aerului |
#56
Publicat: 17 august 2015 - 16:26
AC va consuma mai putin, dar HRV va consuma si el. Ce iei pe mere dai pe pere.
Eu nu vreau sa duc nimic in derizoriu, pe bune. Sa stii ca in ciuda discutiei in contradictoriu pe tema asta, iti apreciez postarile de pe forum si atitudinea. Stiu vreo 2-3 "colegi" care pana acum m-ar fi facut in toate felurile pt ca nu avem aceleasi idei Discutia a plecat de la "Sistemul de ventilatie cu recuperare NU e nici pe departe inutil vara, depinzand de model poti in noptile de vara sa "bagi" racoare de afara.", ceea ce eu am spus ca nu e posibil si HRV nu are aport la racire vara, nu are de unde sa bage racoare. Totdeauna aerul bagat in interior va fi mai cald decat cel evacuat si in linii mari, dupa parerea mea, HRV e inutil vara. Ulterior tu ai spus ca "Ziua, daca ai racoare in casa (de ex. din noaptea precedenta), e mai bine cu recuperare. Mai pastreaza racoarea." si "Daca nu ai A/C, avantajele sunt minore, dar exista.". Eu asta am inteles, ca daca ai HRV chiar si fara AC, o sa fie mai racoare in casa, ca HRV poate avea oarecare aport la "racoare" fara AC. Eu raman la parerea ca avantajele sunt "ne-simțibile". Acum ramane sa il instalezi si sa faci o proba data viitoare cand e canicula. Mergi o zi cu HRV si una fara HRV, ambele fara AC, si vezi care e diferenta. Daca o sa imi pun pana la urma HRV (inca nu am exclus posibilitatea, depinde la ce bani reusesc sa scot toata afacerea), sa vii sigur ca am sa fac proba asta. |
#57
Publicat: 03 septembrie 2015 - 10:11
Nu va suparati dar in ultimele 3 pagini ale topicului ati vorbit numai de AC si HRV. Are vreo legatura cu titlul topicului?
am citit tot topic-ul in speranta sa aflu cele mai recente pareri pro/contra ale utilizarii vatei bazaltice sau polistiren, dar degaba. |
#58
Publicat: 03 septembrie 2015 - 10:14
Pe topicul din link-ul urmator este o dicutie mai ampla legat de izolarea locuintei: http://forum.softped...rmica-locuinta/
|
#59
Publicat: 02 noiembrie 2015 - 21:13
Buna ziua.
Am o casa din lemn construita cu aproximativ 50 ani in urma, fara etaj,cu o temelie din blocuri de piatra dreptunghiulare zidite “uscat” dupa expresiile localnicilor (recunosc ca nu sunt un specialist in domeniu, iar lucrarile despre care va relatez au fost facute cu mesteri), adica fara ciment/mortar intre ele, si care coboara sub nivelul solului la aproximativ 40-50 cm. Intre temelie si “talpa casei” – prima grinda culcata pe temelie – nu s-a pus hirtie bituminata – probabil ca nici nu exista atunci, dar pe latura de nord a casei am inlocuit-o integral – mai mult preventiv, intrucat arata inca f. bine – cu caramida. Ulterior am sapat 1 metru in jurul casei, inclusiv putin – oarecum - sub temelie, am gaurit fiecare bloc de piatra din temelie si am pus2/3 bucati de fier beton de 8 – astfel incat ieseau din piatra cam 10/15 cm, am pus plasa sudata de 8 cu ochiuri de 10x10 linga temelia veche, fierul beton l-am indoit astfel ca plasa sa fie “trasa” langa temelie – era foarte stabila si fixa, la o distant de aprox. 5 cm de piatra, iar apoi am turnat beton - sub pamant cam 30 cm (cu membrane de pvc la “exterior”), deasupra solului cam 15 cm. Inaltimea deasupra solului a temeliei variaza intre 40 si 90 cm (terenul e usor in panta), temelia am placat-o cu piatra (tare, care nu absoarbe umezeala) si langa temelie am turnat un “trotuar” lat de 50 cm si gros de aprox. 15-20 cm. Mentionez ca streasina e destul de lata si ploaia nu prea ajunge pe soclul casei, iar burlanele sunt conduse de asemenea departe de acesta. Deasupra peretilor din lemn am mansardat cu structura usoara – schelet din grinzi de 15x15 si panouri OSB, astfel incat structura peretelui de la mansarda era, de la exterior spre interior: OSB de 10, 15 cm vata mineral placi, alt OSB de 10 prins direct pe structura din grinzi astfel incat aceasta sa capete o stabilitate sporita, apoi profil metallic, folie de aluminiu si gipscarton de 12. Conform proiectului casa a fost extinsa cu doua “aripi” din caramida – una alcatuita din camera centralei termice (6x4) cu o camera deasupra, alta dintr-un hol mare la parter si o camera deasupra. Casa a fost apoi izolata cu polistiren de 10 cm/densitate de 80. Ca particularitate, polistirenul a fost pus – la peretii vechi, din lemn, ai cladirii vechi - pe o structura la care am folosit profil din lemn (scandura uscata de un tol cu latimea de 10 cm) astfel incat intre zidul exterior al casei vechi si placa de polistiren sa ramana o patura de aer de aproximativ 8-10 cm grosime. Peste polistiren – tencuiala decorativa. La baza polistirenul este asezat pe profilul metalic specific. Mentionez ca peretii din lemn au aplicate peste ei sipci de lemn peste care s-a tencuit cu un fel de mortar cum se facea atunci (var, nisip si ciment), tencuiala pe care nu am dat-o jos. La interior, peretii de lemn (vechi) au fost placati cu gipscarton de 12, pe profil metalic, fara nici un fel de folie, mesterii invocand ca lemnul tr. sa respire. Geamurile au fost inlocuite cu tamplarie termopan. Plafonul de la mansarda a fost izolat cu vata minerala rola cu o grosime de 20 cm. Tigla – Bramac, pe capriori de 10x15, la 60-70 cm distanta intre ei. Sub tigla – folie Fakro. Intrebare: in polistirenul care acopera peretii din lemn ai casei (cei vechi), este necesara/obligatorie amplasarea unor grile de ventilatie, pentru a preveni deteriorarea lemnului din peretii exteriori ? Exista oare acest risc ? Casa e amplasata in centrul tarii, cu ierni destul de geroase. Incalzirea – cu calorifere. Casa e mai mult o casa de week-end/vacanta, pana in prezent in interior nu am avut sub 4-5 grade indiferent cat de frig a fost afara. Astept cat mai multe sfaturi/raspunsuri pentru aceasta speta la care inca nu am reusit sa fundamentez o decizie desi am ascultat nenumarate opinii, fara a se contura un punct de vedere predominant. Va multumesc foarte mult. Am vazut aici moderatori cu expertiza carora le cer sfatul! |
#61
Publicat: 04 noiembrie 2015 - 19:33
Conductivitatea termică (λ) este mărimea fizică prin care se caracterizează capacitatea unui material de a transmite căldura (prin conducție termică) atunci când este supus unei diferențe de temperatură. Cu cat este mai mica valaorea unui material cu atat este mai bun izolator. Aceasta valoare ramane relativ constanta indiferent de grosimea materialului (am vazut producatori care dau valori diferite pentru anumite gorsimi, dar foarte apropiate). Acesta defineste prin formula R = d/λ rezistenta termica a unui material.
Astfel pentru un material care are λ = 0.04 W/mK si grosimea de 10cm (0.1m) are rezistenta termca R= 0.1/0.04 = 2.5 m²K/W, iar pentru grosimea de 5cm (0.05m) avem R = 0.05/0.04 = 1.25 m²K/W Pierederea de caldura se calculeaza cu ajutorul formulei Q = dT * S / R, unde dT este diferenta de temperatura interioara si exterioara, iar S = suprafata elementului constructiv. Pentru Tint = 23°C si Text = -15°C avem dT = 38°C si un perete de inaltimea 2.5m si latimea 4m avem S = 2.5 * 4 = 10m² Rezulta ca pentru 10cm avem Q = 38 * 10 / 2.5 = 152 W, iar pentru 5cm avem Q = 38 * 10 / 1.25 = 304W Ideea de baza este ca pierderea de caldura este dubla la 5cm fata de 10cm. |
#63
Publicat: 04 noiembrie 2015 - 21:51
Kendo, on 04 noiembrie 2015 - 19:33, said:
... Pentru Tint = 23°C si Text = -15°C avem dT = 38°C si un perete de inaltimea 2.5m si latimea 4m avem S = 2.5 * 4 = 10m² Rezulta ca pentru 10cm avem Q = 38 * 10 / 2.5 = 152 W, iar pentru 5cm avem Q = 38 * 10 / 1.25 = 304W Ideea de baza este ca pierderea de caldura este dubla la 5cm fata de 10cm. Deci sa inteleg ca e de bine 0,039 asta nu? |
#64
Publicat: 04 noiembrie 2015 - 22:42
Ca si valoare e relativ okay, in sensul ca unul dintre cele mai populare eps-uri folosite (austotherm https://goo.gl/QVvs2n) are λ efectiv 0.038W/mK (nu pera am inteles nici eu partea asta, cu valoarea efectiva 0.038 si valoarea de calcul 0.040 ), deci e foarte aproape.
Acum, pornind de la cele de mai sus trebuie sa dimensionezi elementele constructive in functie de normative: http://forum.softped...tach_id=1549405 Dar toate aceste valori ale rezistentelor elementelor constructive trebuiesc corelate cu incadrarea in maximul admis al consumului specific anual de energie pentru incalzire de 100kW/h per m² de suprafata utila intr-un an. Pentru o casa mica doar respectand valorile din tabelul de mai sus nu vei reusi sa incadrezi cladirea in consumul specific anual. |
|
#65
Publicat: 11 noiembrie 2015 - 17:15
Vin si eu cu o intrebare :
Pt o casa , constructie structura de lemn (tipicul - perete exterior de 150mm) , cu izolatie interioara perete din vata bazaltica ROCKWOOL Multirock-C, λ = 0,037, grosime 120 mm , mai este nevoie de termosistem polistiren 100mm ? In sensul ca : nu ar fi suficient un 5cm ? Stiu ca nu e diferenta foarte mare de pret intre cele 2 grosimi (ma refer la pretul final alt termosistemului , cu adeziv, masa spaclu etc ) dar fiecare leu conteaza (e vorba de o casa parter 90mp cosntruiti , 103 mp suprafata pereti exteriori Multumesc L.E. Pt vata bazaltica R=0.12/0.037 = 3,24 Pt polisitren 5cm EPS 70 λ = 0,04 R=0.05/0/4 =1.25 Conform normativ R=1.8 pt case locuit. Am inteles bine? iar acum cu cele 2 "R" ce fac , le adun , se corecteaza apoi cu ceva ? Editat de riso, 11 noiembrie 2015 - 17:25. |
#66
Publicat: 12 noiembrie 2015 - 12:36
R-urile se aduna, dar e un pic mai complicat. Tu ai calculat "R" in zona curenta. Dar mai ai ferestre si usi, mai ai punti termice, etc. Ideea e ca o izolatie exterioara cu polistiren de 10 cm este in principiu suficienta.
Mie la proiectul tau mi se pare extrem de ciudat ca vrei o structura din lemn, cu panouri de vata minerala si izolatie exterioara din polistiren. E ca si cum spui ca vrei sa-ti cumperi un sac de dormit pentru la iarna, dar nu stii daca peste e ok sa te invelesti cu patura sau cu plapuma. Iti recomand sa discuti cu proiectantul si sa te lamuresti in primul rand ce vrei / ce ai nevoie. |
#67
Publicat: 12 noiembrie 2015 - 12:49
Quote Ideea e ca o izolatie exterioara cu polistiren de 10 cm este in principiu suficienta. Suficienta pentru ce? Quote Pt o casa , constructie structura de lemn (tipicul - perete exterior de 150mm) , cu izolatie interioara perete din vata bazaltica ROCKWOOL Multirock-C, λ = 0,037, grosime 120 mm , mai este nevoie de termosistem polistiren 100mm ? In sensul ca : nu ar fi suficient un 5cm ? De ce nu faci peretii mai grosi, de ex cu vata de 160? Daca stai sa pui la socoteala manopera extra, materiale, etc, la pretul unei izolari "extra" cu polistiren, s-ar putea sa iesi mai bine cu un perete mai gros din start. |
#68
Publicat: 12 noiembrie 2015 - 14:14
Va multumesc de raspunsuri. Vin cu o completare : sunt la stadiul de calcule, am primit un deviz initial, si sunt cateva etape care au preturi mai mari.
De aici si intrebarea legata de polistirenul exterior. E clar ca daca fac vata minerala de 160mm e mai bine, dar pe exterior ce pun? nu tot polistiren? e adevarat ca pot pune vata bazaltica de 5cm, dar pretul e mai mare, si insist pentru a nu depasi bugetul. PS: casa structura sandwich cu peretii din (de la ext la int) temosistem, osb , structura lemn cu izolatie vata bazaltica, bariera vapori, rigips antifoc, Orice sugestie e binevenita |
#69
Publicat: 12 noiembrie 2015 - 14:43
tot polistiren? e adevarat ca pot pune vata bazaltica de 5cm, dar pretul e mai mare. versus : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/GnKiukWEI0A?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
|
|
#71
Publicat: 12 noiembrie 2015 - 15:23
@pexic, nu cred ca are rost sa generalizam. Polistirenul corect instalat intr-o termoizolatie nu o sa arda niciodata in halul ala. Blocul ala din Azerbaijan a ars pentru ca polisitrenul a fost prost instalat.
"Polyurethane panels are commonly used in building facades worldwide, but can be dangerous if improperly installed. In the case of the Binaqadi building, the polyurethane panels were erected nearly 30 centimeters away from the original concrete walls, creating a vertical tunnel of oxygen that fueled the fire with devastating results." In cazul lui @riso, are mai multe sanse sa ii arda casa din cauza lemnului din care e facuta decat din cauza polistirenului. Ignifugarea lemnului are o durata de viata limitata, dupa care ar trebui refacuta, ceea ce e imposibil in cazul elementelor de structura. Quote PS: casa structura sandwich cu peretii din (de la ext la int) temosistem, osb , structura lemn cu izolatie vata bazaltica, bariera vapori, rigips antifoc, De ce mai vrei sa pui termoizolatie la exterior? Poti sa finisezi peste OSB la exterior cu un lambriu ceva. Exista si un rigips pentru exterior care ai putea chiar sa il folosesti in loc de OSB la exterior, pe care sa il finisezi cu tencuiala. Quote Dar totusi exista si ploistiren ignifugat , si cam la fel la pret Teoretic polistirenul folosit la izolatii este ignifugat, cel putin asa sustin marii producatori (Austrotherm de exemplu). Dar si asa ignifugat, tot se topeste si poate intretine arderea (polistirenul topit de la o sursa de foc cauzeaza la randul lui o folie sau lemnul de sub el sa arda, ceea ce va topi mai mult polistiren, va aprinde mai mult material combstibil - daca exista - si asa mai departe.) Editat de oMariusRO, 12 noiembrie 2015 - 15:35. |
#72
Publicat: 12 noiembrie 2015 - 15:30
oMariusRO, on 12 noiembrie 2015 - 15:23, said:
De ce mai vrei sa pui termoizolatie la exterior? Poti sa finisezi peste OSB la exterior cu un lambriu ceva. Exista si un rigips pentru exterior care ai putea chiar sa il folosesti in loc de OSB la exterior, pe care sa il finisezi cu tencuiala. Lambriu exclus, pentru ca pur si simplu nu imi place. In schimb , ideea cu rigips de exterior nu e rea.Nu e rea deloc. Incerc sa ma documentez si revin. Multumesc Editat de riso, 12 noiembrie 2015 - 15:30. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi