Consum combustibil
Ultima postare: mar 10 2018 20:25, Inițiat de
Omnia
, iun 26 2012 00:06
·
0
#163
Publicat: 09 iulie 2013 - 23:07
#166
Publicat: 10 iulie 2013 - 09:48
Chiar daca ,,mortul a inviat" subiectul e interesant.
Din experienta daca vrei sa mergi la consum scosul din viteza te ajuta mai mult. Cu cateva conditii: sa nu fie trafic, sa nu fie curbe periculoase, sa ai carosabilul uscat, sa cunosti traseul. Ca in frana de motor consumul este 0 e foarte adevarat dar compensezi prin ,,sailing" pe o distanta mai mare. Producatorii de cutii automate au prevazut acesta functie si cred ca nu degeaba. Dar ,,sailingul" poate deveni obositor si cred ca nu renteaza decat in situatii extreme cand trebuie sa ajungi la destinatie si nu mai ai carburant mult in rezervor sau ai facut o psihoza grava legata de consum |
#167
Publicat: 10 iulie 2013 - 10:09
Intotdeauna un motor care se invarte la o turatie oarecare va irosi mai multa energie decat acelasi motor la o turatie mai mica.
"Sailing-ul" asta la turatia de ralanti implica pierderi de energie mai mici in motor decat cel in frana de motor, la turatie mai mare, urmate (sau precedate) de mers normal. Insa, daca te apropii de un semafor situat la o distanta mai mica, poate fi mai economic sa faci frana de motor (asadar consum 0), decat sa mergi la ralati cu consumul aferent, dupa care sa franezi. Daca distanta este mai mare, este mai economic "sailing-ul" cu motorul la ralanti Editat de valitudor, 10 iulie 2013 - 10:10. |
#168
Publicat: 11 iulie 2013 - 17:25
Vali, Cel mai economic este sa mergi in frana de motor intr-o treapta cat mai mare, astfel incat sa mentii si consumul zero. Forta opusa de motor la o treapta mare este prea mica. Daca distanta e prea mare, probabil ca daca mergi perfect, vei scoate acelasi consum si in sailing si in frana de motor, ideea e sa nu atingi frana decat in ultima parte.
|
#170
Publicat: 13 iulie 2013 - 03:31
Pai si eu sunt de acord cu tine, dar deja daca procedezi asa incurci carutele pe drum ca mergi prea incet. Eu zic ca de la un semafor la altul in majoritatea oraselor e deajuns sa pagi intr-o treapta mare, la o distanta rezonabila, si apoi sa continuii sa retrogradezi pana in treapta a 2a daca vrei economie la maxim. Eu asa fac dupa ce fac plinul in primii 50 de km, si scot consumuri fabuloase, dupa care ma apuca damblaua si stric totul pana fac plinul iarasi. Asa ca nu am niciodata un consum mediu mic. .
|
#171
Publicat: 10 martie 2018 - 10:52
Ceva noutăți în cei 5 ani trecuți?
Ar cam trebui ca mai toate mașinile să fie dotate de-acu' cu un "electronic ignition system control unit include fuel cut-offunder engine braking" din ăla, nu-i așa? Ipoteza de mai sus e valabilă numai pentru motoarele diesel, cu injecție sau și pentru cele pe benzină? |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi