Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...
 Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...
 switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa
 cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS
 

Consum combustibil

- - - - -
  • Please log in to reply
171 replies to this topic

#1
Omnia

Omnia

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 81
  • Înscris: 17.06.2012
Zilele trecute am asistat la o discutie pe tema, cand iti consuma mai mult masina: atunci cand o lasi pe liber sau atunci cand este in viteza? Nu prea am inteles nimic si de aceea va intreb pe voi.

Luam urmatorul exemplu: Andrei coboara cu masina pe o strada aproximativ 3 km, si decide sa o scoata pe liber actionand frana de picior atunci cand este cazul. Turometrul va indica undeva in jurul valorii de 1000 rpm, asadar consumul va fi intre 0.8L - 1L/100km.

La fel coboara si Andreea insa ea decide sa o lase in viteza a 3-a fara a apasa acceleratia, mergand constant folosindu-se de frana de motor. Turometrul va indica undeva in jurul valorii de 2500 rpm. (sa zicem, ptk aici depinde de masina- diesel sau benzina)

Asadar, avand in vedere diferenta dintre rpm, prima impresie este ca masina lui Andreea consuma mai mult deoarece motorul se afla la un nivel mai ridicat de turatii.. deci motorul trage mai mult combustibil la consum.

Voi ce credeti? Care este adevarul?

#2
reventon

reventon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,743
  • Înscris: 19.12.2008
Daca motorul sta turat e si normal sa consume mai mult decat la relanti, doar n-o obtine 2000 si ceva de ture cu aer :lol:

Edited by reventon, 26 June 2012 - 00:18.


#3
bogdan_popescu

bogdan_popescu

    Jesus is coming soon!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,543
  • Înscris: 13.05.2008
Vorbesti aiurea, in frana de motor consumul e ZERO, multi am auzit ca o lasa pe liber "sa nu consume" =))
Turatia e data din inertia masinii, pompa de injectie opreste benzina de tot in frana de motor.

Edited by bogdan_popescu, 26 June 2012 - 01:04.


#4
cspot

cspot

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,855
  • Înscris: 22.07.2004
Da, daca stai sus in munte si cobori in mod regulat 3 kilometri la vale cu frana  la relanti, o sa schimbi o pereche de saboti de frana saptamanal.
    Daca vii la vale la relanti cu frana pusa consumi motorina si placute de frana. Daca vii la vale cu frana de motor, consumi aceeasi cantitate de motorina, dar faci economie la placute de frana. Da, motorul se invarte mai repede, dar asta din pricina ca masina merge la vale.

#5
asasinuxp

asasinuxp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,387
  • Înscris: 23.08.2010

View Postbogdan_popescu, on 26th June 2012, 01:36, said:

Vorbesti aiurea, in frana de motor consumul e ZERO, multi am auzit ca o lasa pe liber "sa nu consume" =))
Turatia e data din inertia masinii, pompa de injectie opreste benzina de tot in frana de motor.
Bai esti nebun... Cum sa aiba consum 0? Consumul este cel de relanti la masinile pe injectie,iar la cele pe carburatie,in functie de turatia in care se afla masina,astea consuma mai mult in frana de motor(decat pe liber),dar tot e mai convenabil sa dai banii pe combustibil decat pe placute. Eu pana si la semafoare,cand e mai liber folosesc frana de motor(din a 3-a in a 2-a,cand trebuie sa opresc scot pe liber si apas frana),sa nu mai zic la orice decelerare in afara orasului,cand intru intr-un sat.

Cum verifici daca consumul e 0? Motorul e oprit,nu,deci tot consuma.

Edited by asasinuxp, 26 June 2012 - 04:06.


#6
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,033
  • Înscris: 24.02.2006
scrie prin manualul masinilor mai noi, in frana de motor si peste o anumita turatie (de obicei 1500 RPM) alimentarea este oprita complet si motorul se invarte din inertie (sau din cauza pantei, daca esti in coborare)

#7
asasinuxp

asasinuxp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,387
  • Înscris: 23.08.2010
Mie asta mi se pare o aberatie,si nu scrie in manualul masinii mele. Stiu pe cineva care are consum instant in bord si a incercat sa vada daca consumul in frana de motor este 0,si desigur ca n-a fost.

#8
bogdan_popescu

bogdan_popescu

    Jesus is coming soon!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,543
  • Înscris: 13.05.2008
La cele ce afiseaza consumul live apare zero, ma mir ca la prietenul tau nu arata, nu dupa asta m-am luat insa, desi e relevant acel afisaj, dar stiu sigur ca la motoarele pe injectie in frana de motor este oprita complet benzina tocmai pentru a fi si frana de motor mai eficienta.
Incearca in frana de motor sa tai si contactul si ai sa vezi ca nu se va frana mai mult cand tai contactul.

Edited by bogdan_popescu, 26 June 2012 - 06:56.


#9
masni

masni

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 765
  • Înscris: 25.10.2010
consumul motorului autoveviculului aflat in coborare pe o panta in frana de motor nu este influentat de turatia motorului ci de pozitia clapetei de acceleratie.cum pedala de acceleratie o lasam libera consumul e cel de relanti indiferent de tipul motorului,disesel sau benzina.

#10
bogdan_popescu

bogdan_popescu

    Jesus is coming soon!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,543
  • Înscris: 13.05.2008
Mai cerceteaza, ai sa afli ca nu e asa, cum am mai spus pompa de injectie blocheaza combustibilul in frana de motor, cand scade sub 1500 - 2000 de turatii i da iar drumul.

Uite ca am gasit si un link http://bloghita.info...frana-de-motor/

Edited by bogdan_popescu, 26 June 2012 - 07:10.


#11
primejdie_06

primejdie_06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 745
  • Înscris: 20.02.2007
... motoarele cu injectie electronica au capacitatea de a adapta consumul de carburant in functie de cuplul necesar deplasarii autovehiculului. in cazul coborarii cuplul necesar inaintarii este 0, consumul de carburant fiind 0 in teorie si extrem de mic in practica (mult mai mic decat consumul de relanti). ...plus de asta nu este deloc recomandat folosirea doar a franei mecanice/de urgenta pentru coborarea pantelor motivele fiind clare (uzura, siguranta). in concluzie, dupa cate stiu eu, Andreea va cobori panta mai sigur si cu un consum mai mic de carburant decat Andrei.

#12
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
pun graficele motorului unui matiz, jos aveti si consumul in functie de turatie.
treaba nu e asa simpla cum credeti voi. nu intodeauna o turatie mai mica inseamna un consum mai mic.

frana de motor este foarte buna, eu o folosesc intensiv. am intalnit persoane care nu folosesc deloc desi scoala de soferi au facut-o pe vremuri si stiti voi cate informatii trebuia sa cunosti ca sa promovezi examenul.
masina nu se scoate din viteza in timpul mersului, fiind conectata la motor ii ofera o stabilitate mai mare. daca cobori cu frana de serviciu, in primul rand tocesti sabotii, ii incalzesti excesiv si isi pierd din propietati. in plus poti sa derapezi daca intalnesti o portiune de drum care are alta aderenta.

Frana de motor e sfanta!

Attached Files


Edited by rasistu, 26 June 2012 - 07:33.


#13
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
la vechile masini cu carburator intradevar depresiunea facuta de motor in regimul de frana de motor absorbea ceva mai multa benzina prin jiglorul de ralanti, asta presupunind ca ati luat piciorul de pe acceleratie si clapeta este inchisa, la cele pe injectie consumul este cel de ralanti si evident si aici depinde de pozitia pedalei de acceleratie si a socului, deci nu va vaitati de consum daca mergeti cu acceleratia apasata si la vale, iar la masinile moderne cu control electronic al injectiei, consumul va fi diferit in functie de tabela de gestiune a injectiei incarcata in procesor, daca ati bricolat motorul pentru a ii creste puterea cu app 20% la motoare atmosferice si app 50% la cele supraalimentate atunci si consumul va fi sensibil mai mare, in unele cazuri se mentine o alimentare cu carburant putin crescuta si in regim de frana de motor pentru a mentine motorul la o temperatura de lucru optima si a asigura o acceleratie exploziva atunci cand este cazul (in special la masinile sport).
Deci cand descrieti experienta propie in materie de consum pe langa modul de conducere e bine sa specificati si ce tinichea conduceti, ca si avioanele merg in frana de motor (modul planat) sau elicopterele (modul autogir).
La masinile cu afisare pe bord, consumul instantaneu este de fapt o medie pe ultimele 30 s si trebuie sa mentineti o perioada mai indelungata acelasi regim de mers pentru a avea o valoare corecta dar conform legilor lui Murphy trebuie sa inmultiti cu 3,14 rezultatul pentru a ajunge la valoarea reala, (fabricantii distorsioneaza voit anumite performante ale masinii pentru a da bine la public)

#14
relu_24

relu_24

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,779
  • Înscris: 23.09.2005

View Postasasinuxp, on 26th June 2012, 07:40, said:

Mie asta mi se pare o aberatie,si nu scrie in manualul masinii mele. Stiu pe cineva care are consum instant in bord si a incercat sa vada daca consumul in frana de motor este 0,si desigur ca n-a fost.
Uite ce zice wiki
Additionally, most modern engines don't use any fuel while engine braking which helps reduce fuel consumption.[citation needed] This is known as DFCO or Deceleration Fuel Cut-Off and is used with Burn and Coast.

Although being phased out from road traffic, there are still plenty of carbureted engines in service, on the most of which engine braking is counter-productive to fuel economy due to the lack of a DFCO mechanism. With increasing fuel prices, the loss in wasted fuel can well outweigh the gain from saving mechanical brake parts.

http://en.wikipedia..../Engine_braking

Da de noi stim mai bine si nu vrem sa ne documentam, dar ne sustinem parerea.

#15
Wzzz

Wzzz

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,712
  • Înscris: 10.05.2011
Pentru consum 0 (sigur) ,cand coborati , luati contactul dar lasati cuplata o treapta de viteza .

#16
sandel_u

sandel_u

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,663
  • Înscris: 21.11.2009
Nu mai aberati astia care vorbiti dupa ureche. Luati o masina care are computer de bord si afisaj pentru consumul instantaneu, asa cum am eu, si incercati ambele variante atunci cand coborati.
Am lasat masina pe liber, m-am uitat la ce spune calculatorul si consumul a scazut parca pana pe la 1l/h.
Am lasat masina in viteza, consumul a scazut aproape imediat la 0.0
Deci, foarte probabil, ca la masinile mai noi, cu motoare pe injectie (adica orice in afara de Dacia Berlina 1310), daca este lasata in viteza la o panta, consumul este zero.

Si inca ceva, un sofer nu lasa masina scoasa din viteza niciodata. Nu mai lasati scoasa din viteza masina, daca vi se pare ca ii face bine, ca uzeaza mai putin cutia de viteze, scade consumul, este o prostie. Asa ceva nu este adevarat.

LE:
Aoeleo, Wzzz, cum dracului poti sa spui asa prostii? Te rog sa rectifici ceea ce ai spus acolo, pentru ca vine un incepator si o sa ia de bun ceea ce spui.

Edited by sandel_u, 26 June 2012 - 08:20.


#17
Wzzz

Wzzz

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,712
  • Înscris: 10.05.2011
Nu am ce sa rectific . Tu vorbesti din vise . Macar permis ai ?

#18
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,497
  • Înscris: 13.10.2010

View PostOmnia, on 26th June 2012, 01:06, said:

Turometrul va indica undeva in jurul valorii de 1000 rpm, asadar consumul va fi intre 0.8L - 1L/100km.

Poate 0.8-1l/h nu pe km, ca nu este bagata in viteza! ;)

Dar decat sa va contraziceti o suta de pagini daca, consuma sau nu in frana de motor, de ce nu modificati putin sistemul de alimentare? Puneti combustibil intr-un bidon si faceti comparatiile de rigoare!
Si mie imi vine greu sa cred ca nu consuma deloc in frana de motor, dar pana la proba contrarie mai e....

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate