Consum combustibil
Last Updated: Mar 10 2018 20:25, Started by
Omnia
, Jun 26 2012 00:06
·
0
#1
Posted 26 June 2012 - 00:06
Zilele trecute am asistat la o discutie pe tema, cand iti consuma mai mult masina: atunci cand o lasi pe liber sau atunci cand este in viteza? Nu prea am inteles nimic si de aceea va intreb pe voi.
Luam urmatorul exemplu: Andrei coboara cu masina pe o strada aproximativ 3 km, si decide sa o scoata pe liber actionand frana de picior atunci cand este cazul. Turometrul va indica undeva in jurul valorii de 1000 rpm, asadar consumul va fi intre 0.8L - 1L/100km. La fel coboara si Andreea insa ea decide sa o lase in viteza a 3-a fara a apasa acceleratia, mergand constant folosindu-se de frana de motor. Turometrul va indica undeva in jurul valorii de 2500 rpm. (sa zicem, ptk aici depinde de masina- diesel sau benzina) Asadar, avand in vedere diferenta dintre rpm, prima impresie este ca masina lui Andreea consuma mai mult deoarece motorul se afla la un nivel mai ridicat de turatii.. deci motorul trage mai mult combustibil la consum. Voi ce credeti? Care este adevarul? |
#2
Posted 26 June 2012 - 00:17
Daca motorul sta turat e si normal sa consume mai mult decat la relanti, doar n-o obtine 2000 si ceva de ture cu aer
Edited by reventon, 26 June 2012 - 00:18. |
#3
Posted 26 June 2012 - 00:36
Vorbesti aiurea, in frana de motor consumul e ZERO, multi am auzit ca o lasa pe liber "sa nu consume" =))
Turatia e data din inertia masinii, pompa de injectie opreste benzina de tot in frana de motor. Edited by bogdan_popescu, 26 June 2012 - 01:04. |
#4
Posted 26 June 2012 - 01:53
Da, daca stai sus in munte si cobori in mod regulat 3 kilometri la vale cu frana la relanti, o sa schimbi o pereche de saboti de frana saptamanal.
Daca vii la vale la relanti cu frana pusa consumi motorina si placute de frana. Daca vii la vale cu frana de motor, consumi aceeasi cantitate de motorina, dar faci economie la placute de frana. Da, motorul se invarte mai repede, dar asta din pricina ca masina merge la vale. |
#5
Posted 26 June 2012 - 04:04
bogdan_popescu, on 26th June 2012, 01:36, said: Vorbesti aiurea, in frana de motor consumul e ZERO, multi am auzit ca o lasa pe liber "sa nu consume" =)) Turatia e data din inertia masinii, pompa de injectie opreste benzina de tot in frana de motor. Cum verifici daca consumul e 0? Motorul e oprit,nu,deci tot consuma. Edited by asasinuxp, 26 June 2012 - 04:06. |
#6
Posted 26 June 2012 - 06:13
scrie prin manualul masinilor mai noi, in frana de motor si peste o anumita turatie (de obicei 1500 RPM) alimentarea este oprita complet si motorul se invarte din inertie (sau din cauza pantei, daca esti in coborare)
|
#7
Posted 26 June 2012 - 06:40
Mie asta mi se pare o aberatie,si nu scrie in manualul masinii mele. Stiu pe cineva care are consum instant in bord si a incercat sa vada daca consumul in frana de motor este 0,si desigur ca n-a fost.
|
#8
Posted 26 June 2012 - 06:55
La cele ce afiseaza consumul live apare zero, ma mir ca la prietenul tau nu arata, nu dupa asta m-am luat insa, desi e relevant acel afisaj, dar stiu sigur ca la motoarele pe injectie in frana de motor este oprita complet benzina tocmai pentru a fi si frana de motor mai eficienta.
Incearca in frana de motor sa tai si contactul si ai sa vezi ca nu se va frana mai mult cand tai contactul. Edited by bogdan_popescu, 26 June 2012 - 06:56. |
#9
Posted 26 June 2012 - 06:57
consumul motorului autoveviculului aflat in coborare pe o panta in frana de motor nu este influentat de turatia motorului ci de pozitia clapetei de acceleratie.cum pedala de acceleratie o lasam libera consumul e cel de relanti indiferent de tipul motorului,disesel sau benzina.
|
#10
Posted 26 June 2012 - 07:02
Mai cerceteaza, ai sa afli ca nu e asa, cum am mai spus pompa de injectie blocheaza combustibilul in frana de motor, cand scade sub 1500 - 2000 de turatii i da iar drumul.
Uite ca am gasit si un link http://bloghita.info...frana-de-motor/ Edited by bogdan_popescu, 26 June 2012 - 07:10. |
|
#11
Posted 26 June 2012 - 07:16
... motoarele cu injectie electronica au capacitatea de a adapta consumul de carburant in functie de cuplul necesar deplasarii autovehiculului. in cazul coborarii cuplul necesar inaintarii este 0, consumul de carburant fiind 0 in teorie si extrem de mic in practica (mult mai mic decat consumul de relanti). ...plus de asta nu este deloc recomandat folosirea doar a franei mecanice/de urgenta pentru coborarea pantelor motivele fiind clare (uzura, siguranta). in concluzie, dupa cate stiu eu, Andreea va cobori panta mai sigur si cu un consum mai mic de carburant decat Andrei.
|
#12
Posted 26 June 2012 - 07:27
pun graficele motorului unui matiz, jos aveti si consumul in functie de turatie.
treaba nu e asa simpla cum credeti voi. nu intodeauna o turatie mai mica inseamna un consum mai mic. frana de motor este foarte buna, eu o folosesc intensiv. am intalnit persoane care nu folosesc deloc desi scoala de soferi au facut-o pe vremuri si stiti voi cate informatii trebuia sa cunosti ca sa promovezi examenul. masina nu se scoate din viteza in timpul mersului, fiind conectata la motor ii ofera o stabilitate mai mare. daca cobori cu frana de serviciu, in primul rand tocesti sabotii, ii incalzesti excesiv si isi pierd din propietati. in plus poti sa derapezi daca intalnesti o portiune de drum care are alta aderenta. Frana de motor e sfanta! Attached FilesEdited by rasistu, 26 June 2012 - 07:33. |
#13
Posted 26 June 2012 - 07:47
la vechile masini cu carburator intradevar depresiunea facuta de motor in regimul de frana de motor absorbea ceva mai multa benzina prin jiglorul de ralanti, asta presupunind ca ati luat piciorul de pe acceleratie si clapeta este inchisa, la cele pe injectie consumul este cel de ralanti si evident si aici depinde de pozitia pedalei de acceleratie si a socului, deci nu va vaitati de consum daca mergeti cu acceleratia apasata si la vale, iar la masinile moderne cu control electronic al injectiei, consumul va fi diferit in functie de tabela de gestiune a injectiei incarcata in procesor, daca ati bricolat motorul pentru a ii creste puterea cu app 20% la motoare atmosferice si app 50% la cele supraalimentate atunci si consumul va fi sensibil mai mare, in unele cazuri se mentine o alimentare cu carburant putin crescuta si in regim de frana de motor pentru a mentine motorul la o temperatura de lucru optima si a asigura o acceleratie exploziva atunci cand este cazul (in special la masinile sport).
Deci cand descrieti experienta propie in materie de consum pe langa modul de conducere e bine sa specificati si ce tinichea conduceti, ca si avioanele merg in frana de motor (modul planat) sau elicopterele (modul autogir). La masinile cu afisare pe bord, consumul instantaneu este de fapt o medie pe ultimele 30 s si trebuie sa mentineti o perioada mai indelungata acelasi regim de mers pentru a avea o valoare corecta dar conform legilor lui Murphy trebuie sa inmultiti cu 3,14 rezultatul pentru a ajunge la valoarea reala, (fabricantii distorsioneaza voit anumite performante ale masinii pentru a da bine la public) |
#14
Posted 26 June 2012 - 07:56
asasinuxp, on 26th June 2012, 07:40, said: Mie asta mi se pare o aberatie,si nu scrie in manualul masinii mele. Stiu pe cineva care are consum instant in bord si a incercat sa vada daca consumul in frana de motor este 0,si desigur ca n-a fost. Additionally, most modern engines don't use any fuel while engine braking which helps reduce fuel consumption.[citation needed] This is known as DFCO or Deceleration Fuel Cut-Off and is used with Burn and Coast. Although being phased out from road traffic, there are still plenty of carbureted engines in service, on the most of which engine braking is counter-productive to fuel economy due to the lack of a DFCO mechanism. With increasing fuel prices, the loss in wasted fuel can well outweigh the gain from saving mechanical brake parts. http://en.wikipedia..../Engine_braking Da de noi stim mai bine si nu vrem sa ne documentam, dar ne sustinem parerea. |
#15
Posted 26 June 2012 - 08:01
Pentru consum 0 (sigur) ,cand coborati , luati contactul dar lasati cuplata o treapta de viteza .
|
|
#16
Posted 26 June 2012 - 08:19
Nu mai aberati astia care vorbiti dupa ureche. Luati o masina care are computer de bord si afisaj pentru consumul instantaneu, asa cum am eu, si incercati ambele variante atunci cand coborati.
Am lasat masina pe liber, m-am uitat la ce spune calculatorul si consumul a scazut parca pana pe la 1l/h. Am lasat masina in viteza, consumul a scazut aproape imediat la 0.0 Deci, foarte probabil, ca la masinile mai noi, cu motoare pe injectie (adica orice in afara de Dacia Berlina 1310), daca este lasata in viteza la o panta, consumul este zero. Si inca ceva, un sofer nu lasa masina scoasa din viteza niciodata. Nu mai lasati scoasa din viteza masina, daca vi se pare ca ii face bine, ca uzeaza mai putin cutia de viteze, scade consumul, este o prostie. Asa ceva nu este adevarat. LE: Aoeleo, Wzzz, cum dracului poti sa spui asa prostii? Te rog sa rectifici ceea ce ai spus acolo, pentru ca vine un incepator si o sa ia de bun ceea ce spui. Edited by sandel_u, 26 June 2012 - 08:20. |
#17
Posted 26 June 2012 - 08:23
Nu am ce sa rectific . Tu vorbesti din vise . Macar permis ai ?
|
#18
Posted 26 June 2012 - 08:32
Omnia, on 26th June 2012, 01:06, said: Turometrul va indica undeva in jurul valorii de 1000 rpm, asadar consumul va fi intre 0.8L - 1L/100km. Poate 0.8-1l/h nu pe km, ca nu este bagata in viteza! Dar decat sa va contraziceti o suta de pagini daca, consuma sau nu in frana de motor, de ce nu modificati putin sistemul de alimentare? Puneti combustibil intr-un bidon si faceti comparatiile de rigoare! Si mie imi vine greu sa cred ca nu consuma deloc in frana de motor, dar pana la proba contrarie mai e.... |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users