Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 

Consum combustibil

- - - - -
  • Please log in to reply
171 replies to this topic

#19
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Consumul nu este 0, dar este FOARTE APROAPE de 0 in frana de motor. Cele cu computer de bord din fabrica arata 0, dar nu este cel mai real consum.

Consumul precis il aflii calculand durata PWM-ului, stiind capacitatea injectoarelor (la benzinare in special) si presiunea din rampa (care la benzinare stock este 3 bari). In cazul diesel-urilor avand in vedere presiunile la care lucreaza cele common rail abaterile pot fi mai mari.

#20
neoliviu

neoliviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 921
  • Înscris: 09.09.2004
odata cu contactul pierzi servodirectia si servofrana, cel mai prost sfat posibil, nu incercati asa!

#21
Wzzz

Wzzz

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,712
  • Înscris: 10.05.2011
Esti sigur ? Facem pariu ca nu ?

#22
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
NU SE MERGE CU MASINA SCOASA DIN VITEZA SAU CU MOTORUL OPRIT!!!

nu mai dati sfaturi "inteligente" daca nu ati pus mana pe carte si conduceti Dacia lu' bunicu pe camp!

#23
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,286
  • Înscris: 07.02.2003

View PostDarkAngelBv, on 26th June 2012, 09:47, said:

Consumul nu este 0, dar este FOARTE APROAPE de 0 in frana de motor. Cele cu computer de bord din fabrica arata 0, dar nu este cel mai real consum.
Exact. De fapt treaba asta cu consum zero trebuie inclusa la mituri urbane/povesti, nu exista asa ceva, zero inseamna sa nu mai ai explozie in cilindru deci sa nu mai ai zgomot de motor in functiune :) Consumul scade in frana de motor si asta e regula care trebuie retinuta, dar nu e zero. Deasemenea alta regula este ca in acceleratie RPM mai mare inseaman consum mai mare. In rest frana de motor e cel mai economic mod de a cobori o panta si asigura si control optim a vitezei de coborare si in general scaderea consumului la unele masini se poate observa prin scaderea temperaturii motorului in mers.

Edited by andreic, 26 June 2012 - 09:30.


#24
bogdan_popescu

bogdan_popescu

    Jesus is coming soon!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,543
  • Înscris: 13.05.2008
De acord, nu e chiar zero, e f. aproape de zero.

#25
sandel_u

sandel_u

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,663
  • Înscris: 21.11.2009
@Wzzz, ti-ai demonstrat "nivelul" si eu unul nu o sa ma cobor la nivelul tau, ca o sa ma bati cu experienta ta.
Daca vreti sa va convingeti, uitati-va prin postarile sale.
De exemplu cere sfaturi cum sa rezovle zgarieturile adanci in vopseaua masinii, cineva il sfatuieste sa mearga la specialist, iar el raspunde exact ca un copil "Si daca nu vreau".  :lol:

Cat despre consumul zero, eu tot as tinde sa cred ca este zero si da, sa nu fie explozie in cilindru. Chiar atat de imposibil este sa nu fie explozie in cilindru si acesta sa se invarta doar din inertie? Eu as face o comparatie cat de tare accelereaza o masina pe liber in panta si una care este in viteza tot in panta. Cea in viteza accelereaza mult mai putin decat cea pe liber, asta fiind dovada ca se bazeaza pe inertie.

#26
Wzzz

Wzzz

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,712
  • Înscris: 10.05.2011
Mai sandele,mecanica nu are treaba cu tinichigeria . Nici tinichigeria cu nivelul .
Dupa ce ma cunosti personal poti sa tragi o concluzie , pana atunci mai studiaza .
Te invit la un experiment daca tot nu esti convins .

Edited by Wzzz, 26 June 2012 - 09:52.


#27
DarkAngelBv

DarkAngelBv

    === Proud owner of === ++++ Audi & Opel ++++

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,747
  • Înscris: 24.03.2006
Masinile moderne pe injectie "stiu" cand trebuie sa "taie" alimentarea si cand nu. De unde? pai sunt multe variabile in sistem, dar cea mai importanta este pozitia pedalei de acceleratie, si viteza de deplasare.

In functie de viteza de deplasare, si rpm determina raportul de transmisie. In mapele de injectie exista o mapa numita Torque map (de fapt sunt mai multe, dar vorbesc acum doar de una ca sa simplificam explicatia) Aceasta mapa influenteaza cantitatea de combustibil injectat in functie de pozitia pedalei de acceleratie. Cand tu ai pedala pe "0", ECU se asteapta ca masina sa mearga cu aceiasi viteza sau mai mica pentru ca iti injecteaza cantitatea de combustibil de ralanti. La fel si in accelerare, asta e motivul pentru care atunci cand mergeti pe pilot automat cu 50 Kmph in viteza 3 spre exemplu si va arata 6% consum si intalniti o rampa consumul incepe sa creasca. ECU vede ca turatia tinde sa scada desi comanda este aceiasi, in momentul acela creste cuplul cerut. Cauta in mapa de cuplu valoarea necesara pentru ridicarea turatiei si creste cantitatea de combustibil injectat.
Doar ca tu fiind in panta viteza masinii tinde sa creasca cu aceiasi cantitate de combustibil injectata, moment in care ecu incepe sa taie din combustibil pana la o limita setata intr-o alta mapa de injectie. Cat taie depinde de compresia motorului, de momentul in care apare fenomenul de knock (la benzinare).

P.S. Aici nu am luat in considerate senzorul MAF, MAP (la turbo), lambda (la benzinare), etc.

#28
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View PostWzzz, on 26th June 2012, 08:01, said:

Pentru consum 0 (sigur) ,cand coborati , luati contactul dar lasati cuplata o treapta de viteza .

Nu stiu ce fumezi dar sa ne zici si noua  :D . Poate merge idiotenia asta la Dacia 1310, dar la masinile proiectate de prin 1990 e cea mai mare prostie pe care poti sa o faci.

De ce :

1. Multe au servo electrica cu un mic modul de control care evident merge pe curent.  ( chiar si pe la din astea ieftine gen Renault ).
2. Unele au pompa de vacuum separata pentru frana.
3. ABS/EBD/etc nu mai functioneaza cu contactul taiat.
4. Airbag-urile/centuri pretensionate nu merg cu contactul luat.
5. La masinile mai rasarite cu controlul tinutei de drum (gen suspensie inteligenta) ai luat contactul s-a oprit computerul care controleaza minunea. ( Nu mai vb de astea care vireaza si cu rotile din spate, gen ultima seria 5)
6. Sunt masini 4x4 cu diferential controlat electronic, sau care emuleaza anumite functii cu pompa de ABS/EBD.
7. Pe masinile automate n-are rost sa-ti explic ce "blue screen"-uri dau computerele daca tai contactul in mers. :coolspeak:
8. S-au intamplat cazuri si nu putine in care din reflex s-a scos si cheia din contact si atunci se blocheaza volanul.


Daca ajugi sa faci "manevre" din astea ca sa faci economie de combustibil mai bine iti iei o bicicleta sau mergi cu autobuzul unde ai treaba.

Legat de restul discutiei , am consum instantaneu si la coborare arata 0 . Masina e automata , face frana de motor dar e diferenta fata de una manuala. ( la mine consuma in frana de motor, de fapt e mod Sport)

+1 DarkAngelBv

Tu le zici de senzori de detonatie si ei taie contactul in mers  :D

Edited by N62B44, 26 June 2012 - 12:41.


#29
Wzzz

Wzzz

  • Grup: Moderators
  • Posts: 4,712
  • Înscris: 10.05.2011
Te invit si pe tine la un test sa vedem care a fumat si care nu .
Oricum, le amesteci, la tine in cap e ceata densa .
Nu vreau sa fiu suspendat pentru cativa habarnisti care nu au treaba .
Succes !

#30
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,132
  • Înscris: 05.12.2002
1. Este LOGIC ca o masina ce gestioneaza electronic dozajul carburantului sa nu consume combustibil in frana de motor. Ba, mai mult, exista si unele carburatoare mai destepte ce taie alimentarea cu combustibil in frana de motor.

Depresiune mare in galeria de admisie = combustibil taiat. Intotdeauna.

2. Nu stiu ce ati testat voi, dar eu am verificat la un Cielo SOHC. Ala nu dadea multe informatii pe diagnoza, nu avea computer de bord DAR dadea durata de deschidere a injectoarelor (ms) care, in frana de motor era ZERO. La fel si la restul de masini pe care le-am condus cu BC - frana de motor = consum 0.

3. Consumul 0 se mentine, la majoritatea masinilor, pana in momentul in care inertia masinii nu mai este suficienta sa invarta motorul (turatia ajunge aproape de cea de relanti), moment in care incepe sa injecteze combustibil. Daca sunteti foarte atenti, o sa simtiti un MIC soc (ex: drum drept, o treapta inferioara de viteza, luati piciorul de pe acceleratie si vedeti ce se intampla).

#31
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View PostWzzz, on 26th June 2012, 12:53, said:

Te invit si pe tine la un test sa vedem care a fumat si care nu .
Oricum, le amesteci, la tine in cap e ceata densa .
Nu vreau sa fiu suspendat pentru cativa habarnisti care nu au treaba .
Succes !

Nu te-am contrazis , consumul e evident 0 cand tai contactul.Eu doar ziceam la ce riscuri te expui.

Dar probabil tu le stii mai bine.
P.S. Am fost la niste cursuri de conducere defensiva  si la faza cu comparatia intre frana cu ABS si FARA pe suprafata uda , ghici ce faceau instructorii? Taiau contactul .

#32
RealThing

RealThing

    Got rogue

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,546
  • Înscris: 06.02.2006

View Postreventon, on 26th June 2012, 01:17, said:

Daca motorul sta turat e si normal sa consume mai mult decat la relanti, doar n-o obtine 2000 si ceva de ture cu aer :lol:

Primul destept

View Postasasinuxp, on 26th June 2012, 05:04, said:

Bai esti nebun... Cum sa aiba consum 0? Consumul este cel de relanti la masinile pe injectie,iar la cele pe carburatie,in functie de turatia in care se afla masina,astea consuma mai mult in frana de motor(decat pe liber),dar tot e mai convenabil sa dai banii pe combustibil decat pe placute. Eu pana si la semafoare,cand e mai liber folosesc frana de motor(din a 3-a in a 2-a,cand trebuie sa opresc scot pe liber si apas frana),sa nu mai zic la orice decelerare in afara orasului,cand intru intr-un sat.

Cum verifici daca consumul e 0? Motorul e oprit,nu,deci tot consuma.

Al 2-lea

View Postasasinuxp, on 26th June 2012, 07:40, said:

Mie asta mi se pare o aberatie,si nu scrie in manualul masinii mele. Stiu pe cineva care are consum instant in bord si a incercat sa vada daca consumul in frana de motor este 0,si desigur ca n-a fost.

Mai copii, voi aveti permis, macar asa de curiozitate? Si eu am auzit cla un prieten al sorei nevestei fratelui bunicii ca o sa consume mai mult in frana de motor. Daca sunteti in halul asta de habarnisti, si n-ati vazut o masina in viata voastra, macar incercati sa dati un sarci pe goagle inainte sa afirmati monstruozitati de genul, vine unul incepator saracul si ia de bune toate ineptiile. In frana de motor consumul este foarte aproape de 0 sau 0 (depinde de turatia minima la care ECU decide ca este necesara din nou injectarea de combustibil). La mine de exemplu afiseaza 0 la ambele masini pana in jurul a 1200 rpm, moment in care incepe sa afiseze un consum mic, insa diferit de 0.

Edited by RealThing, 26 June 2012 - 13:08.


#33
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,492
  • Înscris: 13.10.2010
Daca ai luat contactul, la frana te "omoara" cel mai tare! Adica iti trebuiesc ceva mai multi muschi la picioare pentru apasare si maini pentru tragere! Cu servodirectia nu ai nici o treaba atata timp cat roata se invarte.
Si l-ati inteles gresit pe Wzzz sau nu a stiu el sa exprime!... Daca ii opresti motorul e recomandat sa ai contactul pus(ceea ce dauneaza), bagata in viteza cu ambreiajul apasat(si asta dauneaza) pentru a putea porni mai repede motorul in caz ca ai nevoie de frana de motor, de o accelerare rapida sau de o frana mai brusca(citeste mai sus treaba cu servofrana).
Oricum acest lucru l-am facut si l-as face doar daca sunt tractat sau am probleme la sistemul de racire si mai am putin pana ajung undeva sa o repar, dar sa-mi fac un obicei, NU!

#34
asasinuxp

asasinuxp

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,387
  • Înscris: 23.08.2010
Bai,dar tu ai terminat scoala? Te poti concentra si citi ceea ce am scris? Masina de care zis eu cu instant este octavia 1.8t,si nu a vazut nici un 0 la consumul instant,era undeva pe la 1 virgula ceva in frana de motor. Eu n-am zis ca consuma mai mult in frana de motor,am zis ca nu este 0(repet,la masina de mai sus,eu nu am instant,consumul il calculez cu foaia si creionul),asta in legatura cu masinile pe injectie,in legatura cu masinile pe carburatie,cum nu au ECU sa "taie" alimentarea,in frana de motor au consum mai mare FATA DE cele pe injectie. Capisci?

#35
ccf_cristi

ccf_cristi

    Asa si?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,492
  • Înscris: 13.10.2010

View PostN62B44, on 26th June 2012, 14:06, said:

P.S. Am fost la niste cursuri de conducere defensiva  si la faza cu comparatia intre frana cu ABS si FARA pe suprafata uda , ghici ce faceau instructorii? Taiau contactul .

Si daca luau contactul ce rezolvau?!  :deadtongue: Doar n-o fi dracul chiar atat de negru sa te lase si abs+alte siteme care-l acompaniaza si servofrana! Sau tu ai crezut ca daca ai ABS + servofrana = incompatibilitate?

#36
Omnia

Omnia

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 81
  • Înscris: 17.06.2012

View PostWzzz, on 26th June 2012, 12:53, said:

Te invit si pe tine la un test sa vedem care a fumat si care nu .
Oricum, le amesteci, la tine in cap e ceata densa .
Nu vreau sa fiu suspendat pentru cativa habarnisti care nu au treaba .
Succes !

Wzzz te rog sa nu mai postezi nimic aici! Motivul: cele mai mari aberatii pe care le-am auzit vreodata despre cum se conduce o masina. Am ras in hohote dar in acelasi timp am fost si nervos pentru ca ai luat la misto subiectul creat de mine. Iti multumesc!

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate