Consum combustibil
Last Updated: Mar 10 2018 20:25, Started by
Omnia
, Jun 26 2012 00:06
·
0
#19
Posted 26 June 2012 - 08:47
Consumul nu este 0, dar este FOARTE APROAPE de 0 in frana de motor. Cele cu computer de bord din fabrica arata 0, dar nu este cel mai real consum.
Consumul precis il aflii calculand durata PWM-ului, stiind capacitatea injectoarelor (la benzinare in special) si presiunea din rampa (care la benzinare stock este 3 bari). In cazul diesel-urilor avand in vedere presiunile la care lucreaza cele common rail abaterile pot fi mai mari. |
#20
Posted 26 June 2012 - 09:10
odata cu contactul pierzi servodirectia si servofrana, cel mai prost sfat posibil, nu incercati asa!
|
#23
Posted 26 June 2012 - 09:27
DarkAngelBv, on 26th June 2012, 09:47, said: Consumul nu este 0, dar este FOARTE APROAPE de 0 in frana de motor. Cele cu computer de bord din fabrica arata 0, dar nu este cel mai real consum. Edited by andreic, 26 June 2012 - 09:30. |
#25
Posted 26 June 2012 - 09:45
@Wzzz, ti-ai demonstrat "nivelul" si eu unul nu o sa ma cobor la nivelul tau, ca o sa ma bati cu experienta ta.
Daca vreti sa va convingeti, uitati-va prin postarile sale. De exemplu cere sfaturi cum sa rezovle zgarieturile adanci in vopseaua masinii, cineva il sfatuieste sa mearga la specialist, iar el raspunde exact ca un copil "Si daca nu vreau". Cat despre consumul zero, eu tot as tinde sa cred ca este zero si da, sa nu fie explozie in cilindru. Chiar atat de imposibil este sa nu fie explozie in cilindru si acesta sa se invarta doar din inertie? Eu as face o comparatie cat de tare accelereaza o masina pe liber in panta si una care este in viteza tot in panta. Cea in viteza accelereaza mult mai putin decat cea pe liber, asta fiind dovada ca se bazeaza pe inertie. |
#26
Posted 26 June 2012 - 09:52
Mai sandele,mecanica nu are treaba cu tinichigeria . Nici tinichigeria cu nivelul .
Dupa ce ma cunosti personal poti sa tragi o concluzie , pana atunci mai studiaza . Te invit la un experiment daca tot nu esti convins . Edited by Wzzz, 26 June 2012 - 09:52. |
#27
Posted 26 June 2012 - 10:04
Masinile moderne pe injectie "stiu" cand trebuie sa "taie" alimentarea si cand nu. De unde? pai sunt multe variabile in sistem, dar cea mai importanta este pozitia pedalei de acceleratie, si viteza de deplasare.
In functie de viteza de deplasare, si rpm determina raportul de transmisie. In mapele de injectie exista o mapa numita Torque map (de fapt sunt mai multe, dar vorbesc acum doar de una ca sa simplificam explicatia) Aceasta mapa influenteaza cantitatea de combustibil injectat in functie de pozitia pedalei de acceleratie. Cand tu ai pedala pe "0", ECU se asteapta ca masina sa mearga cu aceiasi viteza sau mai mica pentru ca iti injecteaza cantitatea de combustibil de ralanti. La fel si in accelerare, asta e motivul pentru care atunci cand mergeti pe pilot automat cu 50 Kmph in viteza 3 spre exemplu si va arata 6% consum si intalniti o rampa consumul incepe sa creasca. ECU vede ca turatia tinde sa scada desi comanda este aceiasi, in momentul acela creste cuplul cerut. Cauta in mapa de cuplu valoarea necesara pentru ridicarea turatiei si creste cantitatea de combustibil injectat. Doar ca tu fiind in panta viteza masinii tinde sa creasca cu aceiasi cantitate de combustibil injectata, moment in care ecu incepe sa taie din combustibil pana la o limita setata intr-o alta mapa de injectie. Cat taie depinde de compresia motorului, de momentul in care apare fenomenul de knock (la benzinare). P.S. Aici nu am luat in considerate senzorul MAF, MAP (la turbo), lambda (la benzinare), etc. |
#28
Posted 26 June 2012 - 12:39
Wzzz, on 26th June 2012, 08:01, said: Pentru consum 0 (sigur) ,cand coborati , luati contactul dar lasati cuplata o treapta de viteza . Nu stiu ce fumezi dar sa ne zici si noua . Poate merge idiotenia asta la Dacia 1310, dar la masinile proiectate de prin 1990 e cea mai mare prostie pe care poti sa o faci. De ce : 1. Multe au servo electrica cu un mic modul de control care evident merge pe curent. ( chiar si pe la din astea ieftine gen Renault ). 2. Unele au pompa de vacuum separata pentru frana. 3. ABS/EBD/etc nu mai functioneaza cu contactul taiat. 4. Airbag-urile/centuri pretensionate nu merg cu contactul luat. 5. La masinile mai rasarite cu controlul tinutei de drum (gen suspensie inteligenta) ai luat contactul s-a oprit computerul care controleaza minunea. ( Nu mai vb de astea care vireaza si cu rotile din spate, gen ultima seria 5) 6. Sunt masini 4x4 cu diferential controlat electronic, sau care emuleaza anumite functii cu pompa de ABS/EBD. 7. Pe masinile automate n-are rost sa-ti explic ce "blue screen"-uri dau computerele daca tai contactul in mers. 8. S-au intamplat cazuri si nu putine in care din reflex s-a scos si cheia din contact si atunci se blocheaza volanul. Daca ajugi sa faci "manevre" din astea ca sa faci economie de combustibil mai bine iti iei o bicicleta sau mergi cu autobuzul unde ai treaba. Legat de restul discutiei , am consum instantaneu si la coborare arata 0 . Masina e automata , face frana de motor dar e diferenta fata de una manuala. ( la mine consuma in frana de motor, de fapt e mod Sport) +1 DarkAngelBv Tu le zici de senzori de detonatie si ei taie contactul in mers Edited by N62B44, 26 June 2012 - 12:41. |
|
#29
Posted 26 June 2012 - 12:53
Te invit si pe tine la un test sa vedem care a fumat si care nu .
Oricum, le amesteci, la tine in cap e ceata densa . Nu vreau sa fiu suspendat pentru cativa habarnisti care nu au treaba . Succes ! |
#30
Posted 26 June 2012 - 12:53
1. Este LOGIC ca o masina ce gestioneaza electronic dozajul carburantului sa nu consume combustibil in frana de motor. Ba, mai mult, exista si unele carburatoare mai destepte ce taie alimentarea cu combustibil in frana de motor.
Depresiune mare in galeria de admisie = combustibil taiat. Intotdeauna. 2. Nu stiu ce ati testat voi, dar eu am verificat la un Cielo SOHC. Ala nu dadea multe informatii pe diagnoza, nu avea computer de bord DAR dadea durata de deschidere a injectoarelor (ms) care, in frana de motor era ZERO. La fel si la restul de masini pe care le-am condus cu BC - frana de motor = consum 0. 3. Consumul 0 se mentine, la majoritatea masinilor, pana in momentul in care inertia masinii nu mai este suficienta sa invarta motorul (turatia ajunge aproape de cea de relanti), moment in care incepe sa injecteze combustibil. Daca sunteti foarte atenti, o sa simtiti un MIC soc (ex: drum drept, o treapta inferioara de viteza, luati piciorul de pe acceleratie si vedeti ce se intampla). |
#31
Posted 26 June 2012 - 13:06
Wzzz, on 26th June 2012, 12:53, said: Te invit si pe tine la un test sa vedem care a fumat si care nu . Oricum, le amesteci, la tine in cap e ceata densa . Nu vreau sa fiu suspendat pentru cativa habarnisti care nu au treaba . Succes ! Nu te-am contrazis , consumul e evident 0 cand tai contactul.Eu doar ziceam la ce riscuri te expui. Dar probabil tu le stii mai bine. P.S. Am fost la niste cursuri de conducere defensiva si la faza cu comparatia intre frana cu ABS si FARA pe suprafata uda , ghici ce faceau instructorii? Taiau contactul . |
#32
Posted 26 June 2012 - 13:07
reventon, on 26th June 2012, 01:17, said: Daca motorul sta turat e si normal sa consume mai mult decat la relanti, doar n-o obtine 2000 si ceva de ture cu aer Primul destept asasinuxp, on 26th June 2012, 05:04, said: Bai esti nebun... Cum sa aiba consum 0? Consumul este cel de relanti la masinile pe injectie,iar la cele pe carburatie,in functie de turatia in care se afla masina,astea consuma mai mult in frana de motor(decat pe liber),dar tot e mai convenabil sa dai banii pe combustibil decat pe placute. Eu pana si la semafoare,cand e mai liber folosesc frana de motor(din a 3-a in a 2-a,cand trebuie sa opresc scot pe liber si apas frana),sa nu mai zic la orice decelerare in afara orasului,cand intru intr-un sat. Cum verifici daca consumul e 0? Motorul e oprit,nu,deci tot consuma. Al 2-lea asasinuxp, on 26th June 2012, 07:40, said: Mie asta mi se pare o aberatie,si nu scrie in manualul masinii mele. Stiu pe cineva care are consum instant in bord si a incercat sa vada daca consumul in frana de motor este 0,si desigur ca n-a fost. Mai copii, voi aveti permis, macar asa de curiozitate? Si eu am auzit cla un prieten al sorei nevestei fratelui bunicii ca o sa consume mai mult in frana de motor. Daca sunteti in halul asta de habarnisti, si n-ati vazut o masina in viata voastra, macar incercati sa dati un sarci pe goagle inainte sa afirmati monstruozitati de genul, vine unul incepator saracul si ia de bune toate ineptiile. In frana de motor consumul este foarte aproape de 0 sau 0 (depinde de turatia minima la care ECU decide ca este necesara din nou injectarea de combustibil). La mine de exemplu afiseaza 0 la ambele masini pana in jurul a 1200 rpm, moment in care incepe sa afiseze un consum mic, insa diferit de 0. Edited by RealThing, 26 June 2012 - 13:08. |
#33
Posted 26 June 2012 - 13:19
Daca ai luat contactul, la frana te "omoara" cel mai tare! Adica iti trebuiesc ceva mai multi muschi la picioare pentru apasare si maini pentru tragere! Cu servodirectia nu ai nici o treaba atata timp cat roata se invarte.
Si l-ati inteles gresit pe Wzzz sau nu a stiu el sa exprime!... Daca ii opresti motorul e recomandat sa ai contactul pus(ceea ce dauneaza), bagata in viteza cu ambreiajul apasat(si asta dauneaza) pentru a putea porni mai repede motorul in caz ca ai nevoie de frana de motor, de o accelerare rapida sau de o frana mai brusca(citeste mai sus treaba cu servofrana). Oricum acest lucru l-am facut si l-as face doar daca sunt tractat sau am probleme la sistemul de racire si mai am putin pana ajung undeva sa o repar, dar sa-mi fac un obicei, NU! |
|
#34
Posted 26 June 2012 - 13:19
Bai,dar tu ai terminat scoala? Te poti concentra si citi ceea ce am scris? Masina de care zis eu cu instant este octavia 1.8t,si nu a vazut nici un 0 la consumul instant,era undeva pe la 1 virgula ceva in frana de motor. Eu n-am zis ca consuma mai mult in frana de motor,am zis ca nu este 0(repet,la masina de mai sus,eu nu am instant,consumul il calculez cu foaia si creionul),asta in legatura cu masinile pe injectie,in legatura cu masinile pe carburatie,cum nu au ECU sa "taie" alimentarea,in frana de motor au consum mai mare FATA DE cele pe injectie. Capisci?
|
#35
Posted 26 June 2012 - 13:22
N62B44, on 26th June 2012, 14:06, said: P.S. Am fost la niste cursuri de conducere defensiva si la faza cu comparatia intre frana cu ABS si FARA pe suprafata uda , ghici ce faceau instructorii? Taiau contactul . Si daca luau contactul ce rezolvau?! Doar n-o fi dracul chiar atat de negru sa te lase si abs+alte siteme care-l acompaniaza si servofrana! Sau tu ai crezut ca daca ai ABS + servofrana = incompatibilitate? |
#36
Posted 26 June 2012 - 13:23
Wzzz, on 26th June 2012, 12:53, said: Te invit si pe tine la un test sa vedem care a fumat si care nu . Oricum, le amesteci, la tine in cap e ceata densa . Nu vreau sa fiu suspendat pentru cativa habarnisti care nu au treaba . Succes ! Wzzz te rog sa nu mai postezi nimic aici! Motivul: cele mai mari aberatii pe care le-am auzit vreodata despre cum se conduce o masina. Am ras in hohote dar in acelasi timp am fost si nervos pentru ca ai luat la misto subiectul creat de mine. Iti multumesc! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users