Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Totul despre antrenament
Ultima postare: sep 27 2013 22:13, Inițiat de
Deuteronomus
, nov 14 2010 15:36
·
0
#38
Publicat: 25 septembrie 2011 - 22:28
jinxy_c, on 25th September 2011, 22:36, said: Eu stau in Com. Giroc, dar imi pot pune bicicleta pe masina si mi-o pot duce unde vreau Azi m-am dus cu 2 biciclete dupa mine in complex de unde am mai luat pe cineva si de acolo am plecat pe ele. Ce-i drept, mi-e destul de incomod sa merg pe cursiera in oras Dar merg incet si cu grija, mai ales la traversarile peste liniile de tramvai. Iti dau un PM cand mai ies sau da-mi un add pe c_ceauca daca vrei. Ieri m-am plimbat destul de mult prin Giroc si am salivat la greu dupa niste mere dintr-o curte! Imi place ca ii o comuna frumoasa si cu drumuri foarte bune si aproape de Steaua, prin Chisoda ajung imediat. Dupa atata pedalat astept sa se deschida clubul de la Daf pentru putina relaxare! Fain de tine ca ai cursiera. Eu am un mountain bike de vreo 8 ani, dar cu piese bune si merge foarte bine. Tinem legatura! pg-soare, on 25th September 2011, 22:48, said: Ou, dar privelisti frumoase aveti voi prin vestul tarii! Am vrea noi! Poza a fost doar de exemplu pentru acea banda de pe marginea drumului. Poza este facuta anul trecut in august in Bucovina pe drumul dintre Vatra Dornei si Campulung Moldovenesc, mai exact pe langa localitatea Mestecanis. Este cel mai inalt punct rutier de pe acel sector de drum si este plin de serpentine! mestecanis.jpg 114,49K 21 download-uri Editat de epuru, 25 septembrie 2011 - 22:31. |
#39
Publicat: 26 septembrie 2011 - 09:56
Cred ca am sarit calul de data asta: dintr-o data am avut o stare de frison de nu ma puteam opri (imediat dupa ce am facut dus) apoi fierbinteala... toata noaptea am vista numai biciclete, roti, etc. Nu stiu de la ce s-a intimplat dar am un semn de intrebare...
|
#40
Publicat: 02 octombrie 2011 - 12:53
M-a dus recent un prieten pe o urcare nesimtita in zona pe unde locuiesc. Nu stiam de ea pt ca nu e un drum rutier ci mai degraba unul forestier dar asfaltat. Lung de ca. 5 km si inclinatie variabila. Incepe pe la 5-6% si pe la mijloc se duce bine peste 10%, dupa care revine pe la un 8%.
A reusit, fiind foarte antrenat sa ma faca sa ma opresc undeva aproape de capat, nemaiputand sa invart pedalele. Si el dandu-se cu foi fata 53/39 si spate 11-23. M-a spart spunandu-mi ca pe vremea cand se antrena cu niste profi aia faceau sprinturi uneori pe acolo si cu foaia mare fata si ca aia nu folosesc compact. Am reusit ulterior sa urc si fara sa opresc, abordand altfel rampa si intregul meu parcurs si pana acolo( ca. 25 km). Mi-am corectat cu ocazia asta si pedalatul din picioare, inainte facand asta intr-un mod cam ineficient. Asa de curiozitate voi cu ce va dati pe urcari din astea? Folositi angrenajele mari sau compacte? Chiar sunt compactele doar pentru amatori? Ca nu prea ma vad rezistand mai mult de 5 km si asta la limita pe o astfel de urcare. |
#41
Publicat: 02 octombrie 2011 - 17:40
Realizezi ca un "profi" duce in picioare 230 km in vreo 4-5 ore si nu resimte oboseala. Angrenajul conteaza si de zona unde locuiesti, daca eram la campie foloseam unul cu mai multi zimti, cum stau la munte, merg pe un compact, dar si de antrenamentul fiecaruia. Nu stiu daca ai auzit, dar Cobo folosea pe catararile dure un angrenaj compact si pinioane cat mai mari, in Vuelta.
|
#42
Publicat: 02 octombrie 2011 - 20:33
Nu stiu cine e cobo dar e logic, ca un compact cu caseta 11-28 sau mai mare e mai lejera pe urcari. Si ma gandeam ca se folosesc si la profi.
Depinde mult si de felul fiecaruia de a pedala, respectiv de frecventa la care functioneaza fiecare mai eficient. Ce voiam sa zic e ca la 180 si 74 de kg pe 53/39 cu 12-25 la urcari peste 10% e un calvar. Cel putin momentan si nu ma refer la a face exclusiv urcarea aia ( din postul anterior) ci in cadrul oricum a unui tur mai lung. De cand am mai corectat si tehnica merge mai bine dar e la limita. Voiam initial sa cumpar un compact si o caseta mai mare pe spate, dar dupa ce l-am vazut pe amicul meu urcand cu 53/39 si 11-23 am zis ca raman la ce am momentan si ca o sa pun doar o caseta mai mare pe spate daca o sa fac candva urcari mai lungi. |
#44
Publicat: 02 octombrie 2011 - 21:07
Realizezi, cum deja am scris ca am urcat, sa zic asa, cu angrenajul actual. Evident cu mai mult antrenament urci si mai repede si mai mult.
Intrebarea era alta. Ce folositi voi pe urcari cu grad mai mare? Sa vad si eu ce se face la nivel de amatori, ca nu am cum sa compar ce fac eu cu ce face sau a facut amicul meu care pedaleaza de 20 de ani si are zeci de mii de km in spate. |
#46
Publicat: 03 octombrie 2011 - 09:05
Eu am 53/39 si 11/28 iar pe catarari folosesc foaia mica si pinioane in functie de modul de pedalare: daca in sa imping cu ultimul pinion, pentru pedalarea in picioare cobor 3 pinioane si-i dau... cam asta e decalajul intre cele 2 moduri de pedalat. Inca nu am folosit 53 pe urcari, in primele zile imi parea rau ca nu aveam compact insa acum e ok.
Neaparat pantofi speciali pentru ciclism, m-am convins. Aia din tururi in afara de antrenament mai au si o gramada de substante ajutatoare la indemina. Editat de danghetau, 03 octombrie 2011 - 09:06. |
|
#47
Publicat: 03 octombrie 2011 - 20:17
Poate ca ar trebui sa se spuna si pe ce distante de catarare se foloseste foaia X cu pinionul Y. Ca asa multi se pot da viteji ca pe o distanta de 500 de metri au urcat ridicati din sa pe nu stiu ce combinatie a foilor cu pinioanele...dar nu mai spun ca apoi nu-si mai gasesc aer sa respire sa ca aia era singura catarare din tot traseul lor
Dau exemplu concret in cazul meu urcarea pe Trans. ( ma refer strict la catararea propriu-zisa ) : foaia de 39 cu pinioanele de 25 si 28. Si de ce sa nu recunosc, mi-ar fi prins bine ca in mers sa-mi mai odihnesc putin picioarele pe un pinion mai mare daca aveam. Ideea este ca, noi fiind amatori, ne-ar prinde mai bine un pedalier compact. Din cauza a ceea ce am zis mai devreme : cu pedalier normal nu prea iti poti permite sa domolesti ritmul pentru a-ti menaja un pic picioarele. In cazul acesta ori ii dai inainte, ori faci o pauza. Pe cand daca ai pedalier compact lucrurile se schimba, iti poti odihni pentru cateva sute de metri picioarele, neoprindu-te din pedalat. Faza cu "compactele sunt pentru amatori" mi se pare o aberatie daca afirmatia este similara cu "compactele sunt pentru fraieri neantrenati" . Ca daca iei un sportiv si-l pui sa faca de 2 ori aceeasi catarare, una cu pedalier normal, una cu compact, teoretic va scoate acelasi timp. Ca el isi va gasi si pe un pedalier si pe celalalt acelasi raport cu care va urca. Noi nu suntem profesionisti, noi nu aveam nu stiu cate biciclete pe care sa le interschimbam intre ele. In general avem o singura bicicleta de sosea. Si daca azi vrei sa urci 10km cu 5%, o faci. Dar maine cand vrei sa faci 10km pe urcare intre 8 si 12%, pe langa ceilalti 10 km cu 5%, poti? Deja aici unii pot, altii nu pot deloc, iar altii pot cu multe opriri. De aceea concluzia generala pe care am tras-o eu este ca pentru amatori trebuie sa ai un pedalier pregatit pentru toate tipurile de catarari (mai usoare sau foarte solicitante), in foarte mare parte din cazuri unul compact. Editat de jinxy_c, 03 octombrie 2011 - 20:19. |
#49
Publicat: 03 octombrie 2011 - 20:59
Eu cand am urcat pe Transfagarasan, am urcat cu cea mai usoara pozitie, foaia mica 41 zimti, pinionul insumand 22zimti. La un moment dat, nu mai imi simteam picioarele si ma opream 10-20 secunda, dupa care bagam iar 5km si tot asa. Nu ma incadrez la cursiere, dar ma intrebam ce inseamna foi compacte (sper ca despre astea vorbeati), cumva nu se pot indeparta una fata de celalta? Eu d-astea am, daca asa e.
Inca ceva legat de antrenamentul meu: dupa ultima tura bucuresti-fetesti, simt ca m-am cam plictisit/speriat sa mai merg pe soselele mult prea aglomerate ale Romaniei, in special pe langa Bucuresti. Daca aveti trasee de pe langa Bucuresti pt bicle de sosea in care sa-ti faca placere sa mergi cu adevarat, fara sa treaca tirul pe langa tine la o distanta mai mica de un metru, va rog postati si aici . Inca ceva, stiu ca exista un velodrom (sper sa nu ma insel) la Dinamo Bucuresti, poate merge oricine sau doar ce-i inscrisi la acest club. Nu conteaza daca e cu plata. Editat de pg-soare, 03 octombrie 2011 - 21:11. |
#51
Publicat: 03 octombrie 2011 - 21:21
Compact: 50/34 Normal: 53/39 (sau pe aici, sint mici variatii).
Si eu m-am plictisit de plat si pina la deal am de bagat cam 35km dar pot pune cursiera in masina si alta e povestea. Aia in tur aveau si pinion de 34 ca altfel panta de peste 15% o urca bunica. |
|
#52
Publicat: 03 octombrie 2011 - 22:09
M-am uitat si la caseta 11-28 si nu prea ajuta mult daca ar fi sa schimb doar caseta 12-25. Ultimele rapoarte sunt 21-24-28 si as castiga doar un raport mai mic si cam atat. Si pt terenul pe care ma dau eu acum 200+ euro sa schimb angrenajul ar fi bani aruncati.
Ma incapatanez in continuare pe urcarea aia 4 km media 10% cu 39-25 sa vedem unde ajung. Chiar daca la urcarea respectiva nu s-a schimbat nimic se simte sensibil pe plat si pe urcari mai usoare ca merge mai bine si mi-a crescut viteza medie de deplasare. Transfagrasanul pe hartie pare decent. Din cartisoara pana la tunel 30 km 4,9% ( sunt totusi ceva km de urcare ). Editat de serban_razvan2000, 03 octombrie 2011 - 22:22. |
#53
Publicat: 03 octombrie 2011 - 22:38
Dificultatea, dupa parerea mea de amator, este data atat de lungime cat si de panta in egala masura...Transfagarasanul este destul de usor, din punctul meu de vedere daca merg doar sa urc fara bagaj si alte cele, avand 132lbs si 68inchi, raportul fiind de 1,94 , ideal pentru un catarator fiind sub 2 acest raport, am citit chestia asta pe un site din strainatate.
|
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi