Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Transfagarasan
Last Updated: May 02 2014 09:45, Started by
torex
, May 22 2008 09:55
·
0
#19
Posted 23 May 2008 - 08:40
bossake, on May 22 2008, 16:21, said: Nu mi se pare ceva extraordinar sa parcurgi Transfagarasanul. Cum spuneau si mai sus daca nu te lasi furat de peisaj traseul este ok. Insa problema e alta! Din punctul meu de vedere problema e oboseala acumulata pana acolo. Ar fi de recomandat sa il faca in 2 zile, sa inopteze pe la o cabana pe acolo sau sa lase pe altcineva la intors. Sunt aproximativ 600 de km dus intors pana la balea lac si inapoi. Mult prea mult pentru un incepator intr-o singura zi. EDIT: Noi toti pe aici vorbim de lucruri generale. Nu are nimeni de unde sa stie cat de bine se descurca respectivul la volan. Ca sa zic asa, sunt fel si fel de incepatori. Altii conduc dupa 1000km ca altii dupa 10.000km. ce-mi plac mie astia din bucuresti, tot timpul uita ca mai sunt vreo 20 de milioane de romani care nu traiesc in capitala; nu se specifica nici unde ca temerarul sofer e din bucuresti revenind la transfagarasan, parerea me e ca poate sa mearga linistit, daca e atent si conduce cu grija si mai ales daca ii pl;ace sa conduca si condusul nu e in sine un factor de stres pentru el, eu nu cred ca o sa aibe probleme... |
#20
Posted 23 May 2008 - 08:48
Aia 20 de milioane de care spui tu, jumatate ii gasesti in Bucuresti... (tranzit, excursii, cumparaturi).
Ca sa se stie : In bucuresti traiesc maxim 500.000 de bucuresteni. Restul sunt din provincie... |
#21
Posted 23 May 2008 - 09:09
Scumpicuta, on May 23 2008, 08:48, said: Aia 20 de milioane de care spui tu, jumatate ii gasesti in Bucuresti... (tranzit, excursii, cumparaturi). Ca sa se stie : In bucuresti traiesc maxim 500.000 de bucuresteni. Restul sunt din provincie... ma gandeam eu ca nimic TF-ul nu este de speriat cu putina atentie il faci fara nici o problema . Este un traseu pe care il faci din placere si trebuie abordat ca atare, fara graba , condus cat se poate de relaxat. |
#22
Posted 23 May 2008 - 09:23
Daca e genu' de sofer panicos care face urat daca incearca unu' sa il depaseasca sau care tine neaparat sa se tina dupa unu' care merge repede, mai bine sta acasa. E incepator, nu cunoaste limitele masinii, nu isi cunoaste propriile limite/reflexe.
Daca e genu' potolit/calm, nu vad ce probleme sa aiba. Atata doar sa calce naibi frana daca i se opreste motorul in rampa, ca era sa o patesc eu zilele trecute cu o incepatoare care venea agale cu spatele in mine in timp ce incerca sa-si reporneasca masina. Daca vrea sa se testeze, sa se duca noaptea sa faca valea oltului. Adrenalina garantata Serios vorbind, o idee ar fi sa faca inainte sinaia - cota 1400... e scurt drumu' da' aduce mult cu TF, curbe stranse cu panta mare. |
#23
Posted 23 May 2008 - 12:19
Si eu zic la fel:doar curajul nu este suficient pe TF,atata vreme cat nu prea ai experienta la sofat.Cum scriau si ceilalti,daca isi ia un sofer experimentat in dreapta,gata sa ii tina locul la o adica...eu cred ca e ok.TF este greu de parcurs,parerea mea,pe portiunea dintre Cabana Capra,Balea Lac si coborare Balea Cascada....restul drumului e destul de lejer,placut chiar,asta daca nu gonesti ca nebunu'....poti opri sa admiri peisajul,sunt refugii destule.....Intradevar,de la Cabana Capra in sus....e mai dificil,aerul rarefiat,motorul trage mult mai greu...urci cu a doua si parca tot subturat e motorul,mai ales daca ai si masina plina...De la Lacul Balea coborand...numai cu frana de motor poti merge....nu ai timp sa privesti peisajul,doar daca tragi pe dreapta si locuri nu prea sunt.Trebuie sa fi foarte atent la biciclisti si motociclisti....in general partea asta de traseu e cam in pemanenta acoperita cu nori,deci se merge cu faruri de ceata si luminile pe faza scurta.Poate exista si senzatia de vertij la un moment dat,nu foarte pregnanta....datorita serpentinelor....Mie mi-a dat adrenalina in exces portiunea asta de drum,chit ca sofez de apoape 14 ani.
Drum bun,vacanta frumoasa si...grija maxima! |
#24
Posted 23 May 2008 - 14:02
rexkroki, on May 23 2008, 09:40, said: ce-mi plac mie astia din bucuresti, tot timpul uita ca mai sunt vreo 20 de milioane de romani care nu traiesc in capitala; nu se specifica nici unde ca temerarul sofer e din bucuresti revenind la transfagarasan, parerea me e ca poate sa mearga linistit, daca e atent si conduce cu grija si mai ales daca ii pl;ace sa conduca si condusul nu e in sine un factor de stres pentru el, eu nu cred ca o sa aibe probleme... |
#25
Posted 27 May 2008 - 20:28
Nu vad de ce nu l-ar face, eu am carnetul din martie si am facut un drum de Arad singur,cu atentie eu zic ca se poate.
Edited by Nicu90, 27 May 2008 - 20:28. |
#26
Posted 28 May 2008 - 14:54
Poti sa fii cel mai bun sofer de la scoala, primul drum virajat, cu rampe si pante foarte abrupte nu trebuie sa fie TF. Daca omul apasa si ambreaj si frana asa cum invata majoritatea instructorilor iarasi nu-l vad bine, ca sa nu mai zic de ce ar insemna sa lasi masina pe liber pe TF. Sa faca TF-ul dar numai dupa ce in prealabil a mai facut un traseu de munte.
|
#27
Posted 28 May 2008 - 16:57
dintimisoara, on May 23 2008, 13:19, said: Si eu zic la fel:doar curajul nu este suficient pe TF,atata vreme cat nu prea ai experienta la sofat.Cum scriau si ceilalti,daca isi ia un sofer experimentat in dreapta,gata sa ii tina locul la o adica...eu cred ca e ok.TF este greu de parcurs,parerea mea,pe portiunea dintre Cabana Capra,Balea Lac si coborare Balea Cascada....restul drumului e destul de lejer,placut chiar,asta daca nu gonesti ca nebunu'....poti opri sa admiri peisajul,sunt refugii destule.....Intradevar,de la Cabana Capra in sus....e mai dificil,aerul rarefiat,motorul trage mult mai greu...urci cu a doua si parca tot subturat e motorul,mai ales daca ai si masina plina...De la Lacul Balea coborand...numai cu frana de motor poti merge....nu ai timp sa privesti peisajul,doar daca tragi pe dreapta si locuri nu prea sunt.Trebuie sa fi foarte atent la biciclisti si motociclisti....in general partea asta de traseu e cam in pemanenta acoperita cu nori,deci se merge cu faruri de ceata si luminile pe faza scurta.Poate exista si senzatia de vertij la un moment dat,nu foarte pregnanta....datorita serpentinelor....Mie mi-a dat adrenalina in exces portiunea asta de drum,chit ca sofez de apoape 14 ani. Drum bun,vacanta frumoasa si...grija maxima! Nici nu se putea mai bine. Alo, incepatorii, cititi acest post, pardon, Quotele. Si pe acest jurnal ceva poze cu TF http://forum.softped...howtopic=188470 PS. Eu vara fac naveta pe TF. Trebuie sa fac gratare, pe TF ma simt cel mai bine cand la campie sint 40 gr C la umbra. Edited by MAK, 28 May 2008 - 17:06. |
#28
Posted 30 May 2008 - 10:13
MAk,multumesc de apreciere! Intotdeauna am incercat in postarile mele sa prezint cat mai aproape de adevar realitatea....
Deci... esti navetist de TFG....cum de nu ne-am intalnit in Iulie anul trecut?Eu am urcat intr-o duminica,venind dinspre Curtea.... .Si anul asta mi-am propus o treversare(sau macar o urcare),dar de data asta invers,venind de la Sibiu....Am si io poze de acolo.... [ http://thumb15.webshots.net/t/60/460/5/51/9/2912551090064979195WWXAMH_th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://thumb15.webshots.net/t/61/61/7/92/19/2024792190064979195vPFWMT_th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://thumb15.webshots.net/t/36/37/7/45/74/2718745740064979195ugBRRZ_th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://thumb15.webshots.net/t/51/51/9/52/0/2786952000064979195aGxRSD_th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://thumb15.webshots.net/t/56/56/6/41/79/2228641790064979195DuHwGP_th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://thumb15.webshots.net/t/63/63/7/77/74/2134777740064979195QTKzkj_th.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#29
Posted 03 June 2008 - 23:14
dintimisoara, on May 23 2008, 13:19, said: Intradevar,de la Cabana Capra in sus....e mai dificil,aerul rarefiat,motorul trage mult mai greu...urci cu a doua si parca tot subturat e motorul,mai ales daca ai si masina plina... Ca motorul trage mai greu spre sfarsitul unei pante accentuate nu e de mirare - la o masina mai modesta se intampla asta si cand urca un deal ca Feleacul.. Mai important e sa aiba o masina in stare tehnica foarte buna - doar la o Dacie 1300 prost intretinuta ar avea de ce sa se teama ca va fierbe apa la motor la o urcus pana acolo, sau ca se vor bloca placutele de frana la coborare.. Pentru un incepator (si nu numai) pericolele pe Transfagarasan sunt in primul rand neadaptarea vitezei la virajele foarte stranse, dar si ceata care poate aparea din senin chiar si in miezul verii.. |
#30
Posted 10 June 2008 - 12:48
tudor_turcu, on Jun 3 2008, 23:14, said: Sa fim seriosi, de "aer rarefiat" pana la 2034m cat are max. Transfagarasanul nu se poate vorbi - poate peste 3000m, da' prin alte tari... Ca motorul trage mai greu spre sfarsitul unei pante accentuate nu e de mirare - la o masina mai modesta se intampla asta si cand urca un deal ca Feleacul.. Mai important e sa aiba o masina in stare tehnica foarte buna - doar la o Dacie 1300 prost intretinuta ar avea de ce sa se teama ca va fierbe apa la motor la o urcus pana acolo, sau ca se vor bloca placutele de frana la coborare.. Pentru un incepator (si nu numai) pericolele pe Transfagarasan sunt in primul rand neadaptarea vitezei la virajele foarte stranse, dar si ceata care poate aparea din senin chiar si in miezul verii.. Da,aerul este mai rarefiat...nu stiu cu ce masina ai urcat tu de la Capra pana la lac,poate ca ai fost cu vreun 4x4...ceva de 3-4 l ...insa iti spun ca eu am urcat cu Toyota Corolla Verso,an de fabricatie iulie 2006,eu am urcat cu ea pe TF in iulie 2007,masina pe benzina,cu capacitate cilindrica 1,8l si cu 139 de CP pe ea.Si da,am avut senzatia ca merge subturata in viteza a doua pe o anumita portiune intre cabana Capra si tunelul de trecere...((acuma ai sa spui ca a fost prost soferul,asa-i? )) Editez:tot anul trecut,insa in iunie,pe Dealul Feleacului a "zburat" Toyota asta...nici n-am avut timp sa-mi dau seama cand am urcat si coborat respectivul si arhicunoscutul deal al Clujului.. Edited by dintimisoara, 10 June 2008 - 12:50. |
#31
Posted 10 June 2008 - 19:44
dintimisoara, on Jun 10 2008, 13:48, said: Si da,am avut senzatia ca merge subturata in viteza a doua pe o anumita portiune intre cabana Capra si tunelul de trecere...((acuma ai sa spui ca a fost prost soferul,asa-i? )) |
#32
Posted 17 June 2008 - 09:48
tudor....primit sa fac tot posibilul sa mai trec o daca muntii si anul asta si am sa-ti povestesc cum o fo'....ii bun asa?!
|
#33
Posted 17 June 2008 - 14:39
Recomand sa mearga doar daca are un sofer experimentat in dreapta, sa-l inlocuiasca la nevoie.
Hai sa fim seriosi, cati dintre noi au fost pe transfagarasean ca soferi?, eu il fac de cateva ori pe an, pentru ca imi place, si sincer m-am saturat de aia cu lamaie in geam care merg ca mormolocii. Nu ca n-ar avea dreptul dar totusi e un drum greu. Sa va mai spun o faza, eram spre Paltinis - Sibiu, acum vreo 4 ani, cu DSN-ul, si am prins aproape de Paltinis o ceata de nu vedeai la 1 m in fata, de fapt intrasem in nori. Pana aproape de Platinis am mers asa, noroc ca aveam proiectoare de ceata si am mers doar cu ele aprinse, fiind si noapte, vazand doar marginea drumului. Imi amintesc doar ca am consumat foarte multa benzina, probabil nefiind aer in atmosfera calculatorul baga benzina la greu. In rest pe bune daca stiu cum am reusit sa ajung sus. La treaba asta ce-ar fi facut un incepator? acum pe bune? probabil tragea pe dreapta si risca sa jeneze traficul la greu. Recunosc, cu toate ca aveam experienta in condus, la sfarsit ii multumeam lui Dumnezeu de mai aveam un pic si cadeam in genunchi . Concluzia e prima fraza. |
|
#34
Posted 22 June 2008 - 02:04
neaparat un sofer experimentat in dreapta.
Edited by Blackhat, 22 June 2008 - 02:05. |
#35
Posted 26 June 2008 - 22:37
sper sa ajute si sfatul meu :
la fel ca si cei de mai de sus recomand ca in dreapta sa existe un sofer experimentat si la prima ezitarea mai serioasa a soferului sa-l inlocuiasca. niciodata sa nu va puneti cu serpentinele ca sofer incepator. eu am patito cu cele de la intrarea in brasov unde am avut o stare de supraestimare . aveam carnet de aproximativ 8-9 luni timp in care am facut pana la 8000 de km condusi atat in bucuresti cat si la drum lung. serpentinele de pe transf sunt cu atat mai periculoase cu cat urci si vezi cum parapetii nu's |
#36
Posted 01 July 2008 - 15:06
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users