Transfagarasan
Last Updated: May 02 2014 09:45, Started by
torex
, May 22 2008 09:55
·
0
#55
Posted 12 August 2008 - 21:19
Mai va spun sincer ca am mers pe transfagarasean (cap-coada) pentru prima data acum o saptamana si traseul mi s-a parut usor spre frectie ...Si la fel ma gandeam si eu ca cine stie ce curbe stranse si in panta sunt de d-abia iti trage masina sa le treci si asta tot din cauza celor care exagereaza cand povestesc.In plus il mai aveam in fata si pe colegul michtaux care fiind primul depasea ce prindea in fata acolo unde se putea , apoi eu si colegul Tyby trebuia sa tragem nitel mai tare sa il prindem din urma . Tot ce vreau sa zic este ca, un sofer care isi cunoaste bine masina nu are cum sa aibe probleme daca e uscat pe jos. Nu am fost pana acum prin pasurile si trecatorile mentionate mai sus, drept urmare, pentru mine, cel mai dificil drum pe care am mers pana acum a fost pe muntele olimp .
Edited by Vlad_int1, 12 August 2008 - 21:21. |
#56
Posted 12 August 2008 - 22:45
nu am prea umblat eu prin munti (la volan) decat pe valea prahovei si apusenii, dar din ce am vazut, sunt de acord cu Vlad_int1, olimpul e cel mai greu, nu se compara cu transfagarasanul. pentru munti trebuie sa cunosti masina, sa stii sa o ti bine la urcare sa nu pierzi demarajul (in cazul unei masini mai putin puternice) si atentie, atentie si iar atentie. mie cel putin imi plac la nebunie serpentinele, prefer un drum plin de curbe, denivelari si serpentine decat un drum drept...
|
#58
Posted 13 August 2008 - 10:23
Mie Olimpul nu mi s-a parut greu, chiar nu as putea sa fac comparatie cu Transfagarasanul.
Anul trecut in iulie am parcurs TFG de la sud la nord, masina avand 5 pasageri (4 adulti + un copil de 12 ani) plus bagaje pentru o zi. Tot anul trecut, in august, am ajuns si pe Olimp. Pe parcursul celor 18 km de la Litochoro pana la pasul Prionia (punctul final al drumului rutier deschis publicului, situate la 1100 m altitudine) am intalnit un paznic la intrarea in parcul national (care ne-a povestit ce nu avem voie sa facem in rezervatie), am intalnit cateva masini de Romania care pe la ora 10-11 dimineata deja coborau de pe Olimp), am depasit o masina de politie care patrula prin zona si cred ca am intalnit vreo 30 masini pe tot traseul. Sus, la popasul de la sfarsitul drumului, am gasit mai multe masini (vreo 50, dupa estimarile mele). Pe drumul pana acolo nu am intampinat mari dificulati, el fiind in stare foarte buna pana aproape de final, nefiind asfaltat pe ultimii 500-600m. Acolo am gasit si singura zona unde drumul nu era protejat pe lateral: IMG_5677.jpg 959.83K 107 downloads IMG_5680.jpg 1.14MB 147 downloads In general, partile laterale ale drumului aratau cam asa: IMG_5620.jpg 1.13MB 89 downloads Diferentele pe care le-am sesizat eu: La Olimp nu prea gasesti locuri de belvedere, ca pe TFG, in special din cauza vegetatiei de pe margine. Nu au telecabina. Nu au gropi. Chiar zona neasfaltata era mai usor de parcurs decat asfaltul peticit de pe portiunea din Arges. Nu au Vidraru. Nu au cabane (exista un mic restaurant la capatul drumului; pe munte exista refugii - nu stiu ce conditii au). Nu gasesti gratare (era interzis sa faci focul in rezervatie), nici manele (de altfel la pasul Prionia singura sursa de galagie era generatorul electric – era cam galagios). Nu au tuneluri. Cu privire la dificultatea drumului, mi s-a parut mai dificil Transfagarasanul (sa fi fost de vina si calitatea asfaltului din partea sudica?) decat Olimpul. Incepatorul care a generat topicul a fost pe Transfagarasan? Eu daca as fi incepator, cu cei 2000 km la activ, n-as conduce pe TFG. As face prima traversare ca pasager, eventual pe locul din dreapta, ca sa pot admira in voie peisajul. Ca sofer cu experienta redusa, esti mai mult atent la trafic si poti pierde din frumusetile drumului. Daca n-as mai fi mers inainte si pe alte drumuri serpuite ca sa vad cum pot mentine masina pe banda de mers, nu m-as incumeta la drum. Iar daca nu as putea pune masina in miscare dupa o oprire in rampa (chiar utilizand frana de mana) as ramane la campie. Cam astea zic eu ca ar fi principalele probleme cu care se poate confrunta un incepator la un traseu de munte. |
#59
Posted 13 August 2008 - 11:26
geocosma, on Aug 13 2008, 11:23, said: La Olimp nu prea gasesti locuri de belvedere, ca pe TFG, in special din cauza vegetatiei de pe margine. (...) Nu gasesti gratare (era interzis sa faci focul in rezervatie) Cateva poze atat de pe transfagarasean cat si de pe olimp: Attached Files |
#60
Posted 13 August 2008 - 11:57
need_alex, on Aug 12 2008, 20:26, said: sti ce ar fi facut un incepator ?, la fel ce ai facut si tu nu inteleg de ce va credeti toti niste soferi super buni si daca aveai 20 ani experioenta de condus zilnic si ti se intampla pt prima data ceea ce ai descris mai sus faceai ce ar face si un incepator sorry dar nu ma pot abtine, tu intelegi termenul "incepator"? sa nu exageram totusi nu e chiar atat de simplu transfagarasanu cum spui tu si sincer nu mi se pare mai simplu decat cheile bicazului sau pasul gutai, numai prin simplu fapt cat te solicita ca timp ca nr de km etc, probabil ai mers pe transfagarasan doar de la sibiu pana la balea lac si nu pe partea astalalata Merg 1-2 ori pe an, dinspre Arges spre Sibiu, si alte 1-2 ori pe an Sibiu - Balea Lac Edited by rotnic, 13 August 2008 - 11:57. |
#61
Posted 13 August 2008 - 14:11
Vlad_int1, on Aug 13 2008, 12:26, said: E nu e chiar asa, se gasesc si pe Olimp atat locuri de belvedere cat si loc de gratar Cateva poze atat de pe transfagarasean cat si de pe olimp: Da, nu neg ca sunt locuri de belvedere pe Olimp dar, sa fiu sincer, mie mi s-au parut mai impresionante cele de pe Transfagarasan. Cu oprivire la locurile de gratar, noua ni s-a spus in mod special ca este interzis facutul locului in rezervatie, poate si datorita faptului ca atunci era sezonul incendiilor la greci. Oricum, nici la Olimp nici pe Transfagarasan nu m-a pasionat problema gratarului. |
#62
Posted 15 August 2008 - 16:10
Totul depinde de sofer. Daca ii place sa conduca, are simtul distantelor, are indemanare... etc... nu este nici o problema. Trebuie doar sa fii foarte atent si sa iti placa sa conduci. Restul vine de la sine.
Personal nu am fost pe Transfagarasan decat in dreapta... ca pasager... si doar pana sus la balea lac. Dar nu cred ca e mai greu ca alte locuri. Cheile bicazului intr-adevar cred ca sunt mai periculoase... curbe mai stranse, fara vizibilitate... mers pe langa stanca. In concluzie... daca are talent la condus si se descurca bine, iar masina e in stare tehnica buna... eu unul nu vad nici o problema. asta cum vi se pare? Drum de piatra: IMG_2722.JPG 225.91K 162 downloads IMG_2725.JPG 257.81K 122 downloads IMG_2726.JPG 272.1K 119 downloads IMG_2727.JPG 245.51K 117 downloads IMG_2664.JPG 240.17K 162 downloads Edited by xcuseme, 15 August 2008 - 16:24. |
#63
Posted 15 August 2008 - 16:26
Trebuie sa ai mare mare grija, si eventual dupa ce ai condus pe autostrada mai relaxeaza-te 10-15 min pentru ca este foarte obositoare, dupa vei fi ca fresh. Pe transfagarasan foloseste frana de motor, si nu ii da mai mult de a 3-a la coborare, la urcare mergi cu a 2-a indiferent ca sta in 2500-3000 de ture. Franeaza din timp, nu in ultimii 10-15 m, pentru ca vei ramane fara frane. Mare grija si la cei care mai te depasesc, redu viteza cat mai mult posibil pentru a evita neplaceri.
Am avut ocazia sa conduc pe TFG si pe Rucar-Bran, am permis de conducere din Iunie, si nu am avut probleme cu drumul, doar autostrada mi s-a parut obositoare. Bafta multa, si tine cont de sfaturile care le-ai primit, si o sa ai nevoie de o persoana cu foarte multa experienta in dreapta, in cazul meu a fost tata |
#64
Posted 15 August 2008 - 19:13
xcuseme, on Aug 15 2008, 17:10, said: Totul depinde de sofer. Daca ii place sa conduca, are simtul distantelor, are indemanare... etc... nu este nici o problema. Trebuie doar sa fii foarte atent si sa iti placa sa conduci. Restul vine de la sine. Personal nu am fost pe Transfagarasan decat in dreapta... ca pasager... si doar pana sus la balea lac. Dar nu cred ca e mai greu ca alte locuri. Cheile bicazului intr-adevar cred ca sunt mai periculoase... curbe mai stranse, fara vizibilitate... mers pe langa stanca. In concluzie... daca are talent la condus si se descurca bine, iar masina e in stare tehnica buna... eu unul nu vad nici o problema. asta cum vi se pare? Drum de piatra: IMG_2722.JPG IMG_2725.JPG IMG_2726.JPG IMG_2727.JPG IMG_2664.JPG Unde sunt facute pozele astea?? E superba zona si peisajul |
|
#65
Posted 15 August 2008 - 19:59
Este pasul San Gottardo (cum treci din Italia in Elvetia).
Tot acolo este un tunel lung de 18km care traverseaza tot lantul muntos (se vad dungile rosii si galbene - care se opresc unde intra sub pamant) in zare in poza cu google earth... Se urca cu masina pana la ~2100m. Eu am urcat din Airolo pe drumul principal pana in San Gottardo... apoi am coborat pe drumul din poze... dupa care am trecut prin tunel. Totul e de vis in zona aia. san_gottardo.jpg 258.03K 159 downloads Edited by xcuseme, 15 August 2008 - 19:59. |
#66
Posted 17 August 2008 - 09:50
Imi plac drumurile cu serpentine la nebunie si ca incepator am facut valea prahovei si rucar bran. Fara probleme. Daca iti cunosti masina si limitele ei nu ai probleme.
Pe tfg am fost cand eram copil ca pasager iar ca sofer dupa 150k km experienta si nu mi s-a parut nimic greu. Cred ca orice incepator il poate face cu conditia sa ii placa sa conduca, sa fie invatat cu masina si sa nu se lase furat de peisaj. Sunt drumuri in tara mult mai grele. |
#67
Posted 17 August 2008 - 10:22
eu am vazut si o multime de dacii pe transfagarasan. in afafra de faptul ca mai fiebe motorul la unele nu au avut probleme.
|
#68
Posted 17 August 2008 - 14:32
eu acum nu prea m'as duce pe transfagarasan datorita drumului prost ( cel putin asa il stiu de ultima oara cand am fost pe acolo anu trecut ).... cu oricare masina am trebuie sa merg in unele zone cu treapta 1 sau a 2-a caci altfel ma zdruncina de innebunesc .... in mod deosebit ma refer de partea imediat dupa baraj, prin padure ...
@xcuseme - pasul asta la care faci referire este cumva pe drumul care vine dinspre innsbruck, prin st. moritz, spre lacul commo ?? caci pe acolo am fost anul trecut si sotia mea imediat ce am trecut de lacul/urile din zona st moritz si am inceput sa coboram am zis ca moare de inima - are si un pic de frica de inaltime si dupa ce am facut dreapta dupa o stanca a inceput o coborare de nu credeam ca exista... mai dadeam si treapta a doua dar degeaba ... erau coborari si viraje numai pentru tr. 1 sau a 2-a dar cu frana tinuta din plin apasata .... revenind on-topic: transfagarasanul mi se pare destul de obositor mai ales datorita gropilor si atentiei deosebite pe care ti'o cere ... cred ca un incepator trebuie sa aiba destul de multa grija pe drumul asta ...... nu mi se pare imposibil de facut dar cere atentie si dupa idee mea orice asemenea drum e mai greu la coborare decat la urcare - pentru incepatori Edited by oSerX, 17 August 2008 - 14:37. |
#69
Posted 20 August 2008 - 12:55
salut
eu ma duc sambata acum pe TF...e prima oara si de-abia astept am vreo 35000 km parcursi, deci nu sunt deloc un incepator (nu ca nr de km e un indicator), si sincer tot ma incearca o emotie asa sper ca peugeot-ul meu sa nu ma faca de rusine, sa nu se intimideze de gropile care am auzit ca sunt vreo recomandare din partea celor care de obicei fac traseul asta? portiuni dificile, locuri de popas, etc...cred ca o sa merg dinspre curtea de arges spre sibiu p.s . eu sunt din moldova, bacau mai ales, si nu prea cunosc locurile asa bine |
|
#70
Posted 21 August 2008 - 04:01
sfatul meu este dupa ce cobori tfg cand vii de la curtea de arges sa te opresti la vama cucului inainte de cartisoara. se manaca ce-i mai buni mici din tara acolo.
|
#71
Posted 21 August 2008 - 12:22
#72
Posted 25 August 2008 - 17:59
eu am experienta de ~3000 km si am condus pe un drum , zic eu , mai dificil ca Transfagarasanul . este vorba de drumul ce leaga localitatiel Stelvio si Dervio in italia . am ajuns la 2760 m altitudine . asfaltul este foarte bun , insa drumul e dificil pt ca este EXTREM de virajat , are curbele foarte stranse si rampele sunt mai pronuntate ca pe Transfagarasan . am folosit treptele 2 si 3 , iar in unele cazuri treapta 1 . cat timp nu vrei sa arati ca esti superman , poti sa stai linistit .
deci , du-te fara probleme pe Transfagarasan si mergi linistit(calm si fara demonstratii de virtuoazitate) . P.S. : am coborat cu motorul scos din viteza si foloseam frana de serviciu e drept ca eram foarte atent la viraje , iar cand , la un moment dat , a inceput ploaia , am folosit frana de motor , pt ca riscam prea mult cu frana de picior . in rest ... drum bun ! Stelvio.jpg 245.21K 182 downloads Edited by Above_Gods, 25 August 2008 - 18:02. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users