Noul camion Tesla Semi urmeaza sa scoata de pe piata Renault Trucks, Volvo Trucks, Scania, Mercedes Trucks sau Iveco Trucks
#182
Publicat: 03 decembrie 2023 - 21:00
Titlul are sens doar pe tnr. Doar acolo un singur model de camion al unui producător va baga în faliment toți producătorii de camioane de pe planeta. Și shiar și pe tnr ar fi trasa de par afirmația.
Eu credeam ca pornind de la acest titlu se poate discuta despre camioane electrice. O întrebare on topic pt tine, care camion Tesla semi va scoate Renault, Volvo, scania, Mercedes și iveco de pe piața? Ala albastru cu sigla Pepsi sau ala galben care cară snacks-uri? Ca nu e foarte clar. PS, pe cei de la DAF ii iartă semi, nu-i scoate și pe ăștia de pe piața? Editat de remvirg, 03 decembrie 2023 - 21:00. |
#184
Publicat: 21 martie 2024 - 23:48
De cateva zile muncesc pe un Volvo electric de 600 kw , e o adevarata placere la condus linistea si lipsa vibratiilor te relaxeaza, pacat totusi ca fac doar curse interne foarte scurte, ca fapt divers imi afiseaza un consum de 300kwh / 100 km in conditiile in care cu un Diesel E6 am cam 60 L/100 km iar la o regenerare DPF manuala imi mananca 7 litri de motorina. Autonomie declarata 360 km dar km astia eu in fac in 2 saptamani .Are o masa de 10.7 tone deci cam cu 3 T in plus fata de varianta conventionala.
Ce nu imi place e ca nu are keyless ci cheie clasica pentru pornire, schimbator de viteze langa scaun ca acum 20 de ani, autoholdul e activat implicit si e cam sensibil la apasarea usoara a franei,cursa pernelor de aer a suspensiei este cam scurta,tableta din bord parca e chinezarie (am si una Samsung langa si e incomparabila ca si calitate si fluenta in navigare) si e montata doar ca sa ascunda vechiul sistem multimedia cu display integrat in bord. Nu a fost proiectat pentru a fi un camion electric, e un camion normal la care au inlocuit lantul cinematic cu unul electric si au facut loc pentru baterii. Poze nu pun ca e inscriptionat si se gasesc oricum pe net. Editat de bolo, 21 martie 2024 - 23:56. |
#185
Publicat: 22 martie 2024 - 16:39
bolo, on 21 martie 2024 - 23:48, said:
De cateva zile muncesc pe un Volvo electric de 600 kw , e o adevarata placere la condus linistea si lipsa vibratiilor te relaxeaza, pacat totusi ca fac doar curse interne foarte scurte, ca fapt divers imi afiseaza un consum de 300kwh / 100 km in conditiile in care cu un Diesel E6 am cam 60 L/100 km iar la o regenerare DPF manuala imi mananca 7 litri de motorina. Autonomie declarata 360 km Editat de horny_hornet, 22 martie 2024 - 16:40. |
#186
Publicat: 23 martie 2024 - 00:02
Ma refeream la putere 600kw,nu am scris 600kwh ,adica vreo 800 de CP ceea ce e foarte mult,de obicei asemenea puteri diesel se folosesc la gabarite depasite cu ansambluri de peste 100T.
Are un cuplu imens, pleaca cu treapta 8 pe loc schimba in 10 apoi 12 si stop ca esti deja in limitare, controlul tractiunii e foarte bine optimizat si nu il pot face sa patineze nici pe ud.Nu are mod Power , echivalentul modului sport de la turisme. Pentru oras si distributie locala imi place dar pentru drumuri de munte sau iarna as prefera sa aud sunetul motorului diesel, parca ofera o senzatie de control si siguranta in plus. Dar inca nu sint obisnuit cu el si nici nu cred ca voi mai lucra mult pentru ca nu prea imi place nici programul si nici stilul de munca la acel client. Editat de bolo, 23 martie 2024 - 00:10. |
#187
Publicat: 05 aprilie 2024 - 17:11
horny_hornet, on 26 septembrie 2023 - 09:38, said: Mai lăsați marketing-ul Tesla, că marketing-ul zicea că primele camioane vor fi livrate în 2019, care s-a dovedit a fi 2023, ceea ce e o realizare, că de obicei 1 an la Musk e egal cu vreo 10 ani reali. In the case of Tesla’s Class 8 all-electric truck, the cost was around $250,000, about twice the price of a conventional, but heavily polluting, diesel-powered Class 8 truck. Realitatea e că camioanele Tesla nu sunt rentabile. Au fost rentabile pentru Pepsico fiindcă li s-au dat vreo 200.000 $ de la stat pentru fiecare camion, altfel nu le cumpărau. Să presupunem un caz foarte fericit în care bateriile țin 10 ani. Când le schimbi, altă gaură masivă în buget. Partea nasoală e că capacitatea scade în timp, mai ales că vor fi încărcate la niște watti serioși. Editat de tfmercedez, 05 aprilie 2024 - 17:12. |
#189
Publicat: 10 aprilie 2024 - 22:57
Nu stiu daca titlul topicului se va adeveri dar un lucru este cert : niciun producator de camioane nu o va mai putea lalai in privinta electrificarii
https://www.hotnews....indeplinite.htm Editat de Ford4, 10 aprilie 2024 - 22:58. |
#191
Publicat: 11 aprilie 2024 - 21:03
Ford4, on 10 aprilie 2024 - 22:57, said:
Nu stiu daca titlul topicului se va adeveri dar un lucru este cert : niciun producator de camioane nu o va mai putea lalai in privinta electrificarii https://www.hotnews....indeplinite.htm Editat de max_01, 11 aprilie 2024 - 21:03. |
#193
Publicat: 13 aprilie 2024 - 01:04
Eu pe unde mai uit vad peste 60 eurocenti/Kwh la statiile de incarcare,cost de rulare strict energie 2E/km,cost dublu fata de diesel,pretul camionului de vreo 3 ori mai mare! Partea buna pentru firma nu pentru mine e ca in 3 saptamani de munca am sub 300 km in bord cu tot cu adusul de la dealer...
Cred ca se vor impune limite pe emisiile de Co2 pe flote la fel cum au obligat si producatorii de masini.Cel putin cu asta insista olandezii mei,o ard in marketing cu biocarburant HVO100 si electric doar ca e deja criza si toata lumea se uita mai atent la costuri,trag de preturi in jos si nu vor sa plateasca extra pe fite ecologiste... Editat de bolo, 13 aprilie 2024 - 01:06. |
#194
Publicat: 13 aprilie 2024 - 08:46
bolo, on 13 aprilie 2024 - 01:04, said:
nu vor sa plateasca extra pe fite ecologiste... O sa plateasca, pentru ca va veni un moment al alinierii tuturor la aceleasi standarde si de fapt, nu vor plati ei, ci consumatorul final. Si consumatorul final va plati mult mai mult decat face, pentru ca transportatorul trebuie sa isi acopere si costuri neprevazute, cel putin legate de "carburant". Daca pe diesel variatia este destul de mica, pe electric ai variatii intre 10 si 50%, ca iarna nu.i ca vara. |
#196
Publicat: 13 aprilie 2024 - 22:04
Namidee, on 13 aprilie 2024 - 08:46, said: O sa plateasca, pentru ca va veni un moment al alinierii tuturor la aceleasi standarde si de fapt, nu vor plati ei, ci consumatorul final. Si consumatorul final va plati mult mai mult decat face, pentru ca transportatorul trebuie sa isi acopere si costuri neprevazute, cel putin legate de "carburant". Daca pe diesel variatia este destul de mica, pe electric ai variatii intre 10 si 50%, ca iarna nu.i ca vara. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi