Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
EV - autonomie autostrada, 130 km/h
Last Updated: Apr 14 2022 21:38, Started by
Adm
, Dec 05 2021 12:20
·
0
#127
Posted 06 January 2022 - 22:14
Odata ce iti cunosti masina stii sa iti alegi viteza optima pentru traseul ales.
Chiar daca ai avea baterie infinita, cateodata sa mergi cu 130 in loc de 110 nu iti ofera cine stie ce castig (15 minute la 200Km - "enorm"). |
#128
Posted 06 January 2022 - 23:05
Sunt de acord, de multe ori merg cu 100km/h pe autostrada si prefer sa ascult muzica la drum lung, relaxat, cand merg singur. La 4% consum, autonomia e de 1200km :-), iar timpul castigat nu e semnificativ, ba chiar prefer sa plec mai repede cu 30 de minute pentru a ma bucura de muzica.
Dar cand mai e cineva, vreau sa ajung cat mai repede, oamenii, in general, vor sa nu piarda timp pe drum. Ii inteleg perfect si pe ei. |
#129
Posted 06 January 2022 - 23:34
Ploiesti -Sinaia plecat la ora 17:00, asfalt uscat, temp exterioara la plecare 11 grade celsius, sosire 4 grade, incalzire in scaune, volan incalzit, caldura dirijata catre picioare 24 grade Auto, mers minim 120km/h, cu reprize dese de 130, 140, 150 km/h, consum 23.7kwh/100km
Intoarcere, mers pe ninsoare , ploaie, fiind liber am mers constant 113km/h..consum 12.5kwh/100km...deci? Attached Files |
#130
Posted 07 January 2022 - 00:01
Pe o autostrada goala, și fără camioane poate e relaxant sa mergi cu 100-110. Insa pe una cu trafic normal asta te obliga sa da faci slalom periodic, mergi prea repede pentru banda de camioane și prea încet pentru celelalte. Daca vrei sa mergi relaxat mergi fie cu 90 pe banda de camioane, fie 130-135 pe ailalta,aka sa menții viteza traficului (după ce-i faci loc lui SpeedDemon sa se ducă în durerea lui ).
|
#131
Posted 07 January 2022 - 00:36
Tot legat de consum, am postat si pe topicul Kona, Pl-Cta in vara..cred ca sunt aprox 290km....a halit aproape o baterie..am plecat cu 97% si am ajuns la Cta cu vreo 20..30 km range , cam 6-7 %...mers pe autostrada pe pilot cu 130km/h, cu varfuri in devansari si de 160km/h. Pt momentul actual al tehnologiei...eu sunt multumit.
|
#132
Posted 07 January 2022 - 14:44
#133
Posted 07 January 2022 - 17:14
Eu am mai zis-o, te lauzi cu viteze si chestii pana dai de unu care se baga in fata ta fara sa se asigure, sau care face stanga fara sa semnalizeze, sau care intra intr-o depasire crezand ca are timp ca nu stie ca tu vii cu 200, etc. Singura problema cu teribilismul asta e ca daca ai ghinion o data, mori. Nici macar nu trebuie sa fie greseala ta, nu ca nu am face TOTI greseli oricum. Dar una e sa gresesti la 130, unde mai redresezi, mai franezi, mai iesi de pe drum cu ~90 si ai sanse sa scapi, si alta e sa trebuiasca sa tragi de volan la 170+, caz in care nici nu se mai grabesc aia de la pompieri sa te scoata din ghemul de fier ca n-are sens.
Si fara gres o sa vina replica cu "daca ai ghinion mori si traversand strada", dar statistica zice ca sansele mele sunt mult mai mici decat ale tale. Iar cand fortezi nota des, iti cresc sansele sa ai ghinion. Ce sa zic, sper sa va desteptati cat mai curand. |
#134
Posted 07 January 2022 - 18:07
Ploiesti-intrare Comarnic e posibil sa mergi cu minim 120km/h ca sunt 2 benzi insa din Comarnic incolo nicio sansa.
|
#135
Posted 07 January 2022 - 18:10
KiloW, on 07 ianuarie 2022 - 00:01, said:
Pe o autostrada goala, și fără camioane poate e relaxant sa mergi cu 100-110. Insa pe una cu trafic normal asta te obliga sa da faci slalom periodic, mergi prea repede pentru banda de camioane și prea încet pentru celelalte. Daca vrei sa mergi relaxat mergi fie cu 90 pe banda de camioane, fie 130-135 pe ailalta,aka sa menții viteza traficului (după ce-i faci loc lui SpeedDemon sa se ducă în durerea lui ). Daca este aglomerat e corect, doar noaptea se poate conduce relaxat cu 100-110km/h, pentru ca autostrazile sunt libere. Cand ai trafic e mult mai stresant sa mergi cu 100-110km/h decat cu 130-140km/h. Ori in acest caz o autonomie mare cum ofera Tesla poate fi o solutie la drum lung, insa nici macar Tesla nu iti permite luxul pe care il ai acum cu masinile termice, de a opri cand ai chef, unde ai chef si, mai ales, daca ai chef. Close, but no cigar |
#136
Posted 07 January 2022 - 18:39
TehCube, on 07 ianuarie 2022 - 17:14, said:
Ce sa zic, sper sa va desteptati cat mai curand. exista inca ceva numit selectia naturala. e o chestiune de timp pana ii ajunge din urma, iar atunci sper din tot sufletul sa nu ia si alti nevinovati in trafic/pietoni cu ei. Cumulus, on 07 ianuarie 2022 - 18:10, said:
Cand ai trafic e mult mai stresant sa mergi cu 100-110km/h decat cu 130-140km/h. nu e general adevarat. trait asta de zeci de ori, pe A2 seara, vara inspre Bucuresti, aglomeratie, mergi ca un boss pe banda 1 cu 100-110, pe stanga trec ca fulgerul cu...120, asta intre 2 frane de le sar colacele-n parbriz. Si nu mai zic cum merg, parca-s o haita de caini insirati unul cu botu-n fundul celuilalt sa se miroasa. |
|
#137
Posted 07 January 2022 - 19:00
Ca nu stiu bizonii sa conduca, asta e perfect adevarat. Chiar si daca ar fi autostrada aglomerata e bine stiut ca viteza unei coloane este data de cea a celei mai lente masini, dar cine sa inteleaga asta si sa conduca preventiv, fara acceleratii/frane si condus la aspiratie. Daca insa sunt camioane pe banda 1, nu mai e deloc lejer in conditii de aglomeratie sa mergi cu peste 90km/h.
|
#138
Posted 07 January 2022 - 21:19
alinmpi, on 07 ianuarie 2022 - 14:44, said: Omul si-a pus un semn de intrebare,mai reciteste ce-ai scris,citez:"Ploiesti -Sinaia mers minim 120km/h...deci?". Intrebarea e,daca ai mers cu minim 120 km/h,care a fost viteza medie,apoi cea maxima? Si ca sa raspund detaliat, cu Kona nu am sanse dupa Comarnic sa mentin o viteza mare sustinuta, in general ajung in Sinaia undeva la sub o ora ca si timp parcurs. Daca tot vorbim de ce este posibil si imposibil, aici il includ si pe colegul @ raven75, crede-ma sau credeti-ma pe cuvant ca pe acel sector poti sa mergi foarte tare daca te tin balamalele,iar in cazul meu este un simplu GTi,iesire Bv- intrare Pl in 53 de min..asa ca hai cu hate!! Edited by Thor12, 07 January 2022 - 21:20. |
#139
Posted 08 January 2022 - 00:08
Faci confuzie intre hate si oameni cu capul pe umeri care nu vor sa fie ucisi in trafic de unu' care se crede pe circuit si depaseste pe linie continua sau d-astea.
Cand mergi pe dn1 (fie si pe portiunea dreapta) cu 170+ ca sa scoti timp bun bv-pl, si iti iese un dobitoc in fata de pe banda 1, mori si tu, probabil si el, si sanse mari sa moara si altii cand va bagati amandoi pe contrasens. Stiu ca tie ti se pare normal si logic sa mergi repede, pentru ca esti super sofer. Din cauza ca avem foarte multi super soferi avem si cei mai multi morti pe sosele. Nu din cauza "lipsei de infrastructura" ci din cauza ca lumea nu stie sa foloseasca infrastructura existenta. Cand se intalnesc doi super soferi iese nasol, de multe ori nu doar pentru ei, aia-i singura problema. Nu e hate, deloc. E echivalentul unuia care urca in autobuz cu casetofonu' dat tare pentru ca el nu stie ca e normal sa porti casti ca sa se simta toti bine. Doar ca aia nu te omoara, doar te deranjeaza. E comportament de cocalar, poti sa incerci sa explici cum vrei, statisticile te contrazic. |
#140
Posted 08 January 2022 - 00:20
Cumulus, on 06 ianuarie 2022 - 21:51, said:
Ceea ce inseamna ca la 130km/h trebuia sa alimentezi pe drum, in conditiile in care temperaturile sunt de luna aprilie. Apare astfel un paradox: cu cat mergi mai repede, cu atat faci mai mult, ca atare e de inteles sa mergi cu doar 110km/h. Mi se pare afacere zeroice, on 07 ianuarie 2022 - 18:39, said:
nu e general adevarat. trait asta de zeci de ori, pe A2 seara, vara inspre Bucuresti, aglomeratie, mergi ca un boss pe banda 1 cu 100-110, pe stanga trec ca fulgerul cu...120, asta intre 2 frane de le sar colacele-n parbriz. Si nu mai zic cum merg, parca-s o haita de caini insirati unul cu botu-n fundul celuilalt sa se miroasa. Edited by radu103, 08 January 2022 - 00:21. |
#141
Posted 08 January 2022 - 02:12
TehCube, on 08 ianuarie 2022 - 00:08, said:
Faci confuzie intre hate si oameni cu capul pe umeri care nu vor sa fie ucisi in trafic de unu' care se crede pe circuit si depaseste pe linie continua sau d-astea. Cand mergi pe dn1 (fie si pe portiunea dreapta) cu 170+ ca sa scoti timp bun bv-pl, si iti iese un dobitoc in fata de pe banda 1, mori si tu, probabil si el, si sanse mari sa moara si altii cand va bagati amandoi pe contrasens. Stiu ca tie ti se pare normal si logic sa mergi repede, pentru ca esti super sofer. Din cauza ca avem foarte multi super soferi avem si cei mai multi morti pe sosele. Nu din cauza "lipsei de infrastructura" ci din cauza ca lumea nu stie sa foloseasca infrastructura existenta. Cand se intalnesc doi super soferi iese nasol, de multe ori nu doar pentru ei, aia-i singura problema. Nu e hate, deloc. E echivalentul unuia care urca in autobuz cu casetofonu' dat tare pentru ca el nu stie ca e normal sa porti casti ca sa se simta toti bine. Doar ca aia nu te omoara, doar te deranjeaza. E comportament de cocalar, poti sa incerci sa explici cum vrei, statisticile te contrazic. Daca intereseaza pe cineva pot sa incep chiar eu, de doua ori carnet suspendat acum 13 ani pt ca mi-am pierdut rabdarea si am depasit pe linie continua... cu vizibilitate ( scuze cu siguranta din partea mea, ma amagesc ca mai erau si anomalii prin Ro, sau nu😁), ambele in interval de doua saptamani si de atunci m-am lecuit. Amenzi de viteza, cred ca vreo 5-6 in total pana acum(niciodata carnet suspendat), ultima anul trecut dupa mult timp..culmea cu EV 😅, nu folosesc waze sau statie. Nu trec pe rosu, doua tamponari f usoare, fara a necesita amiabila. Daca tot am deviat de la subiectul topicului , chiar nu ma intereseaza Dn-urile acelea drepte de care tot pomenesti, unde ai sansa sa observi talpa grea in linie dreapta a multora dar trecuti de Comarnic si-au bagat covrigul in portbagaj. Vrei detalii despre cum am circulat in acel moment?Primavara, noapte, luna plina, anvelope MPS4S in acel moment, uscat, liber si iti pot descrie fara harta in fata fiecare curba de la Bv pana la Posada, fiecare linie discontinua unde poti depasi. |
|
#142
Posted 08 January 2022 - 02:50
TehCube, on 07 ianuarie 2022 - 17:14, said:
Eu am mai zis-o, te lauzi cu viteze si chestii pana dai de unu care se baga in fata ta fara sa se asigure, sau care face stanga fara sa semnalizeze, sau care intra intr-o depasire crezand ca are timp ca nu stie ca tu vii cu 200, etc. Singura problema cu teribilismul asta e ca daca ai ghinion o data, mori. Nici macar nu trebuie sa fie greseala ta, nu ca nu am face TOTI greseli oricum. Dar una e sa gresesti la 130, unde mai redresezi, mai franezi, mai iesi de pe drum cu ~90 si ai sanse sa scapi, si alta e sa trebuiasca sa tragi de volan la 170+, caz in care nici nu se mai grabesc aia de la pompieri sa te scoata din ghemul de fier ca n-are sens. Si fara gres o sa vina replica cu "daca ai ghinion mori si traversand strada", dar statistica zice ca sansele mele sunt mult mai mici decat ale tale. Iar cand fortezi nota des, iti cresc sansele sa ai ghinion. Ce sa zic, sper sa va desteptati cat mai curand. "Ai grija la cei care îmbătrânesc in "profesii" unde lumea moare tânără". E o întreagă știință la cum sa mergi foarte repede fara sa dai in accidente sau permise suspendate. Am trecut demult de vârstă critica, mă aștept să sară oameni de unde nici nu te-ai gândi, stiu manevre idioate pot face, și iau toate astea in considerare. Sunt oameni care merg repede la noroc, haotic și sunt oameni care fac totul calculat. Am deja vreo 600k km, am văzut chestii de îți stă mintea in loc, și destule cadavre pe asfalt. Nu am mai avut de ceva ani situații de "oh shit". Înainte mă enervam mult pe aia care îmi taie calea, acum le vad manevrele înainte să știe ei ce o să facă. Da, sunt oameni care merg cu viteza haotic, dar aia de regulă se filtrează repede, fie ajung speriați de poliție, fie între 4 scânduri. Cel mai ok pt viteza sunt intervalele când toată lumea doarme, inclusiv girofarul, că și ăla adoarme. Statia și detectorul sunt must have-uri. Educatia rutiera și infrastructura reduc statisticele negre, nemții cu cei 8000 km fara limita stau mult mai bine decât majoritatea țărilor la siguranța din cauza că au cei mai buni șoferi din Europa. Edited by SpeedDemon, 08 January 2022 - 03:04. |
#143
Posted 08 January 2022 - 14:50
DN1 Ploiesti-Brasov este un drum foarte usor care poate fi parcurs foarte repede in conditii de lipsa de trafic. Are cateva ace de par si curbe mai stranse care te incetinesc, dar altfel e un drum fluent. L-am parcurs de cateva sute de ori, iar Brasov-Bucuresti se face in 2 ore mers legal (noaptea).
Sunt destui care merg cel putin la fel de repede ca tine, insa aleg sa nu o faca (trafic imprevizibil, animale domestice sau salbatice samd). Daca vrei sa iti masori tehnica o poti face pe circuit, nu pe drumuri publice. Nu stiu niciun pilot (nu sofer) care sa se laude cu ''performante'' pe drumurile publice. |
#144
Posted 08 January 2022 - 15:24
Keiichi Tsuchiya. 😁
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/riI_uwcmJvU?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] In principiu nu se vorbește despre asta că e destul de taboo și da rău cu sponsorii, dar multi piloți unde crezi că s-au învățat să meargă tare? Nu toți au avut părinți cu bani sa ii tina pe circuit. Edited by SpeedDemon, 08 January 2022 - 15:26. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users