Mai are viitor învățământul tradițional?
#55
Posted 01 October 2021 - 17:31
O fi greu sa-l filmeze pe profesor si cum se stramba/misca. Gasesti cursuri video filmate chiar in amfiteatrele facultatiilor daca ti-e atat de importanta partea asta.
|
#56
Posted 02 October 2021 - 08:52
Eu zic ca e greu sa interacționezi încă cu un clip mie în procesul de învățare mi se pare esențial sa poți pune întrebări, sau sa răspunzi la întrebări, sa poți purta un dialog pana când explorezi conceptul respectiv din mai multe unghiuri. Abia atunci ești sigur ca ai înțeles, nu doar ai impresia ca ai înțeles și fie ai înțeles aiurea fie in doua zile nu mai știi nimic.
Însă cine știe poate în câțiva ani avem roboti video cu care poți interacționa "normal" nu doar prin cuvinte ci și body language. |
#57
Posted 03 October 2021 - 15:15
Sunt mult prea multe dezavantaje la invatamantul clasic daca e sa il comparam intr-un mod serios si matur cu invatamantul online. Din pacate in Romania, multi profesori si multi elevi n-ar face fata la invatamantul online, pentru ca asta e. Elevii n-au posibilitatea sa participe la ore online si unii profesori sunt depasiti de tehnologie. Interactiunea cu profesoru' e fix pix de la o anumita varsta.
|
#58
Posted 03 October 2021 - 15:23
g0dafk, on 03 octombrie 2021 - 15:15, said:
Sunt mult prea multe dezavantaje la invatamantul clasic daca e sa il comparam intr-un mod serios si matur cu invatamantul online. Din pacate in Romania, multi profesori si multi elevi n-ar face fata la invatamantul online, pentru ca asta e. Elevii n-au posibilitatea sa participe la ore online si unii profesori sunt depasiti de tehnologie. Interactiunea cu profesoru' e fix pix de la o anumita varsta. Care? eu inteleg mai multe la seminariile fizice din facultate decat cele online. |
#59
Posted 03 October 2021 - 17:23
BucsaMobilul, on 03 octombrie 2021 - 15:23, said:
Care? Niciunul ! Unora nu le place şcoala, s-o spunem pe-aia dreaptă, şi caută tot felul de tertipuri de a spune că orice altceva e mai bun, numai sistemul actual nu, în care trebuie să se meargă la şcoală pentru a nu deveni "analfabeţi funcţional". Edited by lupini, 03 October 2021 - 17:30. |
#60
Posted 03 October 2021 - 18:02
#61
Posted 04 October 2021 - 08:59
lupini, on 03 octombrie 2021 - 17:23, said:
Niciunul ! Unora nu le place şcoala, s-o spunem pe-aia dreaptă, şi caută tot felul de tertipuri de a spune că orice altceva e mai bun, numai sistemul actual nu, în care trebuie să se meargă la şcoală pentru a nu deveni "analfabeţi funcţional". Adica este suficent sa mearga la scoala ca sa nu devina analfabeti functionali ? Doar sa mearga fara sa invete ? lol O mare parte a celor care termina in ziua de azi scoala romaneasca ies analfabeti functionali cu diploma... unii au terminat si studii superioare si au probleme chiar si sa citeasca de pe o foaie lucruri scrise de altii... vezi cazul Viorica Dancila. Scoala offline in ziua de azi este mai mult o cresa pentru copii... o modalitate gratuita a parintilor de a avea copii "supravegheati" cat sunt ei la munca... In sistemul actual gratuit si obligatoriu scoala este pentru toti... asta nu inseamna ca si invatatura este pentru toti |
#62
Posted 04 October 2021 - 15:45
Pentru invatatura treci pe la "prega"! Desi si acolo se face uneori dresaj si industrie...
Edited by KiloW, 04 October 2021 - 15:46. |
#63
Posted 05 October 2021 - 11:41
Copiii de clasa a 4a nu sunt in stare sa citeasca si sa inteleaga un text simplu, o povestioara ordinara... aici ne-a adus invatamantul traditional, memorarea nu inseamna educatie.
|
#64
Posted 05 October 2021 - 12:14
dagobar, on 04 octombrie 2021 - 08:59, said:
Adica este suficent sa mearga la scoala ca sa nu devina analfabeti functionali ? Analfabeţi funcţional. La şcoală se merge pentru a învăţa, însă sunt două aspecte care au mare importanţă: nivelul de dotare materială a şcolii, adică dacă se învaţă prin experimentare (înţelegerea funcţionării) sau doar prin dictare (memorare), şi...media coeficientului de inteligenţă a membrilor unei comunităţi. În privinţa ambelor aspecte, naţiunea română stă foarte rău. De aici ni se trag toate sechelele naţionale. |
|
#65
Posted 05 October 2021 - 12:31
Ce experimente iti lipsesc care sa fie critice pentru educatia unui om si pe care sa nu si le permita majoritatea?
Edited by dani.user, 05 October 2021 - 12:32. |
#66
Posted 05 October 2021 - 16:05
dani.user, on 05 octombrie 2021 - 12:31, said:
Ce experimente iti lipsesc care sa fie critice pentru educatia unui om si pe care sa nu si le permita majoritatea? E o cugetare ce spune aşa: "Spune-mi şi voi uita; arată-mi şi poate îmi voi aduce aminte; implică-mă şi voi înţelege". Am scris mai sus: învaţarea prin experimentare, prin implicare (înţelegerea funcţionării), şi învăţarea prin dictare (memorare). Diferenţa dintre primul fel şi al doilea dă înţelegerea învăţării. Ce experimente lipsesc ? Toate care ţin de învăţarea ştiinţelor naturale: învăţarea prin experimentare la orele de fizică, chiar matematică, chimie, biologie, muzică, chiar şi literatură. Toate astea făcute prin managementul corect al greşelii. Adică, greşeala învăţării prin experiment să nu mai fie pedepsită, ba dimpotrivă, să se arate că în cursul vremurilor, multe greşeli venite din experimente, au dus la mari descoperiri. Edited by lupini, 05 October 2021 - 16:06. |
#67
Posted 05 October 2021 - 16:19
Ce dotare materiala iti trebuie pentru a experimenta literatura sau matematica? Cu un banal calculator sau chiar telefon poti exersa matematica, informatica si chiar si fizica mult peste nivelul cerut unui elev.
|
#68
Posted 05 October 2021 - 16:20
Nici eu nu cred ca motivul principal pentru care scoala scoate analfabetii functional e de ordin material, mai ales la nivel de scoala primara (6-14 ani). Oricat de prost ar fi dotate scolile nu-s mai prost dotate decat erau acum 30 sau 40 ani, insa scot mai multi analfabeti. Rezultatele nu par sa fie corelate cu banii bagati in scoala care au crescut si ca procentaj, si mai ales in valoare absoluta (Romania fiind tigrul europei la economie )
Dotarea poate sa-si spuna cuvantul la lipsa de performanta, insa pentru nivelul de baza nu ai nevoie de cine stie ce laboratoare NASA style, ai nevoie doar de pedagogie si de profesori care sa isi faca treaba. Si evident, in unele zone ai nevoie si ca elevii sa ajunga la scoala, ceea ce inca mai e o problema in secolul 21... din pacate oricat de bine ar fi dotata si orice genii de profesori au e inutil daca parintii prefera sa trimita copii la pascut vaca decat la scoala. |
#69
Posted 06 October 2021 - 00:16
dani.user, on 05 octombrie 2021 - 16:19, said:
Ce dotare materiala iti trebuie pentru a experimenta literatura sau matematica? Cu un banal calculator sau chiar telefon poti exersa matematica, informatica si chiar si fizica mult peste nivelul cerut unui elev. Chiar de astea sunt nevoie pentru a experimenta matematica: calculatoare, aplicaţii, grafice şi proiectoare în şcoli. Repet în şcoli, adică într-un mediu organizat. Că...niciodată niciodată, exersarea matematicii şi fizicii pe calculatoare şi telefoane, dar în medii nesistematizate, nu va fi aşa de eficientă precum în cele unde totul se face sistematizat, organizat, programat. Literatura se poate exersa numai prin ascultarea de poveşti, prin scriere şi prin citire, în ultimă instanţă. Dar ascultarea de poveşti prin organizarea de experimente sub formă de echipe de teatru scolar, poate fi un experiment în domeniul literaturii. Învăţarea prin vizualizarea unor întâmplări e mult mai eficientă decât învăţarea prin decriptarea unor mesaje (cititul). Mă gândesc la biserici în general, şi la cele neo-protestante în particular: acestea în fiecare Duminică, şi nu numai, prin analiza Bibliei, prin muzică, prin tot felul de cântece şi activităţi teatrale, fac practic experimente literare folosind o carte (Biblia). KiloW, on 05 octombrie 2021 - 16:20, said:
pentru nivelul de baza nu ai nevoie de cine stie ce laboratoare NASA style, ai nevoie doar de pedagogie si de profesori care sa isi faca treaba. E ca şi când am spune că, un copil mic, pentru a se juca nu are el nevoie de jucării colorate, ci doar de părinţi buni care să-i povestească despre cum arată o jucărie. Pentru Şcoala generală, echipamentele pentru experimente sunt echivalentul jucăriilor, deoarece înşişi elevii sunt încă nişte copii...mai rebeli aşa. Edited by lupini, 06 October 2021 - 00:16. |
|
#70
Posted 06 October 2021 - 10:21
Pentru experimentele de scoala generala nu ai nevoie de acceleratoare de particule sau de microscoape cu efect tunel, ca sa fii capabil sa intelegi un text pe care il citesti. Sau ca sa intelegi ce-i aia o suprafata, e poate suficient niste hartie si o foarfeca
Edited by KiloW, 06 October 2021 - 10:23. |
#71
Posted 06 October 2021 - 11:59
KiloW, on 05 octombrie 2021 - 16:20, said:
Nici eu nu cred ca motivul principal pentru care scoala scoate analfabetii functional e de ordin material, mai ales la nivel de scoala primara (6-14 ani). Oricat de prost ar fi dotate scolile nu-s mai prost dotate decat erau acum 30 sau 40 ani, insa scot mai multi analfabeti. Rezultatele nu par sa fie corelate cu banii bagati in scoala care au crescut si ca procentaj, si mai ales in valoare absoluta (Romania fiind tigrul europei la economie ) Dotarea poate sa-si spuna cuvantul la lipsa de performanta, insa pentru nivelul de baza nu ai nevoie de cine stie ce laboratoare NASA style, ai nevoie doar de pedagogie si de profesori care sa isi faca treaba. Si evident, in unele zone ai nevoie si ca elevii sa ajunga la scoala, ceea ce inca mai e o problema in secolul 21... din pacate oricat de bine ar fi dotata si orice genii de profesori au e inutil daca parintii prefera sa trimita copii la pascut vaca decat la scoala. |
#72
Posted 06 October 2021 - 13:26
KiloW, on 06 octombrie 2021 - 10:21, said:
Pentru experimentele de scoala generala nu ai nevoie de acceleratoare de particule sau de microscoape cu efect tunel, ca sa fii capabil sa intelegi un text pe care il citesti. Sau ca sa intelegi ce-i aia o suprafata, e poate suficient niste hartie si o foarfeca La experimente de felul hârtiei şi foarfecii mă gândeam şi eu. KiloW, experiment nu înseamnă numai muncă la CERN, ci şi a lăsa o piatră să cadă din mână. [ https://yoursmiles.org/psmile/profession/p0129.gif - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Nici nu ştiam că în Şcoala generală se învaţă fizica cuantică pentru a avea elevul nevoie de acceleratoare de particule. Ce demult am terminat, că nici nu-mi mai amintesc ! Edited by lupini, 06 October 2021 - 13:30. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users