Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...
 Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over
 

Mai are viitor învățământul tradițional?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#37
GlCA_Contras

GlCA_Contras

    Master Mind

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,665
  • Înscris: 21.03.2020
Daca invatamant traditional inseamna invatamantul comunist, clar nu mai are ce cauta in scoli. Acolo trebuia sa reciti dupa manual orice prostie spuneau comunistii...

#38
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

 djl, on 30 septembrie 2021 - 10:41, said:

Dacă ai aproape totul la un click distanţă, ce nevoie să mai ai de şcoală?
Este vorba despre posibilitatea de alegere. Cand banii sunt mai multi, poti alege profesorii, cand nu sunt bani ai profesorul de la stat.

La fel si curricula. Ministerul educatiei nu este perfect, trebuie sa ne punem o intrebare legata de curricula: nu cumva se intra in prea multe detalii si creierul nu poate asimila atat de multa informatie intr-un timp atat de scurt?

6 ore la scoala + 2 acasa, pentru ca nu poti cere unui elev sa lucreze mai mult decat unui profesor. In acest timp poate un elev de inteligenta medie sa inteleaga atata informatie? Nu sa o memoreze, sa o intelaga?

 PlatonX, on 30 septembrie 2021 - 08:50, said:

Devine din ce in ce mai irelevant invatamantul clasic, in care elevul nu isi poate alege profesorii, materiile si curricula?

 adisz, on 30 septembrie 2021 - 11:44, said:

In mare sunt de acord cu tine.
Dilema mea o reprezinta ce am bolduit mai sus.Cum poate un elev de clasa a patra,de exemplu,sa-si aleaga profesorul, materia si curricula? De unde are el abilitatile si cunostiintele necesare ca sa poata face acest lucru?Prin absurd vorbind elevul este capabil de asa ceva,atunci inseamna ca acel elev nu mai are nevoie de scoala.
Intr-o alta ordine de idei daca prin elev intelegi parintii elevului,atunci s-a dus dracului sandramaua numita Scoala.SRL din zilele noastre,atata cata este ea acum.
Elevul de scoala primara nu are abilitatile necesare sa aleaga curricula. Probabil nici 90% din elevii de gimnaziu.
Dar cred ca au abilitatile necesare sa isi aleaga profesorii si materiile.

Edited by PlatonX, 30 September 2021 - 14:56.


#39
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,919
  • Înscris: 25.06.2007
Am mai scris pe undeva: nu are rost sa mai reformezi nimic la invatamantul  romanesc actual, e ca si cum ai tencui o ruina.
Singura solutie e o resetare a acestuia, pornit de la zero dupa un model occidental de succes (Estonia, Danemarca, Finlanda, chiar Polonia etc). Clonat tot sistemul: traduse manualele (exceptie cele de limba materna si istoria/ geografia patriei), copiata structura anului scolar, materiile, preluate metodele de notare si sistemul de examene etc etc

Am postat pe topicul dedicat subiectele  de la engleza de la ultimul bac din Finlanda. Oare cati elevi din Romania l-ar trece?
O sa pun si subiectele de la mate, poate in weekend daca apuc...

#40
quantico2708

quantico2708

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 15.07.2008
Eu nu vad diferența intre unul care explica ceva pe Youtube si un profesor in clasa .
Aaaa,  ca se folosește de grafice si animații ca sa explice ceva .
Pai si profesorul ar putea avea asa ceva in clasa . Cărțile erau chiar si pe vremea mea destul de animate.
Evident una e sa explici erupția unui vulcan cu niște poze ....si alta e sa arați un video .

 Karhu, on 30 septembrie 2021 - 15:08, said:

Singura solutie e o resetare a acestuia, pornit de la zero dupa un model occidental de succes
si nu doar învățământul :
in anii 90 trebuia ales un exemplu si copiata toată legislația pana la ultima litera.

Ca aceasta legislație nu funcționa o perioada e altceva . Dar într-un final ar fi funcționat.

#41
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
YouTube nu este neaparat cel mai bun exemplu, exista tutoriale platite mai bune.

Diferenta dintre ele si un profesor de la clasa este aceea ca pe profesorul de la clasa nu il poti alege.

Edited by PlatonX, 01 October 2021 - 08:51.


#42
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,199
  • Înscris: 08.01.2021
Eu zic ca trebuie amandoua.
Vezi tutorialul video si apoi cu profesorul discuti ce ai inteles si ce n-ai inteles. Una n-o exclude pe alta. Nu e suficient sa vezi un video, trebuie sa fii si capabil sa faci o sinteza la ce-ai vazut. Sa o prezinti, sa o sustii, etc.

Edited by KiloW, 01 October 2021 - 08:54.


#43
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
De pe youtube (sau din alte surse online) ar putea sa invete numai copiii interesati. Un profesor poate capta, prin felul lui de a fi si de a preda, si atentia unora mai putin interesati, care ar putea deveni pasionati si foarte buni in domeniul respectiv. Sa nu uitam ca fiinta umana e definita de psihologie si socializare.

#44
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,236
  • Înscris: 24.02.2007

 quantico2708, on 30 septembrie 2021 - 22:38, said:

Eu nu vad diferența intre unul care explica ceva pe Youtube si un profesor in clasa .

Mi-ar place sa vad un profesor in clasa explicand matematica la fel de bine ca asta [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kYB8IZa5AuE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#45
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

 KiloW, on 01 octombrie 2021 - 08:53, said:

Eu zic ca trebuie amandoua.
Vezi tutorialul video si apoi cu profesorul discuti ce ai inteles si ce n-ai inteles. Una n-o exclude pe alta. Nu e suficient sa vezi un video, trebuie sa fii si capabil sa faci o sinteza la ce-ai vazut. Sa o prezinti, sa o sustii, etc.
In primul post am specificat mai multe variante printre care si posibilitatea parintilor de a plati un profesor privat.
Daca va creste cu 1% pe deceniu nivelul de trai astfel incat peste 10 ani sa fie cu 1% mai multi parinti care au bani pentru profesor privat, peste 50 de ani 5%, ceea ce este realist, inseamna ca mergem inaceasta directie. Stiu ca este foarte putin, dar speed doesn' matter, forward is forward.

 danvlas, on 01 octombrie 2021 - 09:19, said:

De pe youtube (sau din alte surse online) ar putea sa invete numai copiii interesati. Un profesor poate capta, prin felul lui de a fi si de a preda, si atentia unora mai putin interesati, care ar putea deveni pasionati si foarte buni in domeniul respectiv. Sa nu uitam ca fiinta umana e definita de psihologie si socializare.
De acord, problema este ca daca nu ai bani nu poti alege un astfel de profesor. Eu nu spun ca trebuie exclusiv online, am specificat asta in primul post, am amintit de profesori particulari platiti de parinti. Invatamant traditional nu inseamna doar prezenta fizica, inseamna si profesori pe care nu ii alegi. Ce am spus la inceput, profesori platit inseamna prezenta fizica, dar este profesorul pe care il alegi si un singur elev cu un singur profesor, poate clasa de 5-10 elevi, dar nu ca acum, 30 de elevi si profesori pe care nu ii alegi.

Eu intreb daca exista o tendinta in directia asta, nu exclusiv online. Si online si profesor ales platit.

Edited by PlatonX, 01 October 2021 - 10:48.


#46
gushpi

gushpi

    cârcotaș

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,106
  • Înscris: 17.01.2012
pt că mereu ne liniștim cu sintagma „suntem cu 20 de ani în urmă”, vom trece și noi mai departe când nu se va mai putea altfel... :(

2015, universitate englezească, cam locul 15 p-acolo...
cumpăr copilului tot ce cred io că are nevoie la-nceput de drum: unelte de scris, hârtie și caiete, linii și liniuțe etc. DEH - CA-N ROMÂNIA actuală
hehehe, socoteala d-acas' era departe de prezentul imperiului anglican:
ÎNCĂ din prima zi le-au dat câte-un chromebook, le-au creat adresă poștală electronică și le-au pus link-ul cu biblioteca on-line
-toată bibliografia/programele necesare erau acolo
-toate proiectele le-au predat electronic
-NU a folosit timp de 4 ani NICIO foaie de hârtie...

DESPRE CE VORBIM ACILEA? :o

PS: într-o duminică (din primele luni de studenție) îl rog pe copil să ceară LUNI o adeverință de student (necesară birocrației românești)
după circa 5 minute DEJA copilu' trimite adeverința obținută prin generare electronic/automat (cu ștampilă și semnătură electronică!)

#47
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Stampila si semnatura electronica? Nu e un non-sens?

#48
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,241
  • Înscris: 29.12.2006

 PlatonX, on 30 septembrie 2021 - 08:50, said:

Devine din ce in ce mai evident ca 6 ore la scoala + 3 la teme si invatat pentru a doua zi + pregatire suplimentara in weekend + teme pentru vacanta va fi inlocuit cu profesori paticulari la materiile care te intereseaza

Oamenii în general, şi mai cu seamă copiii şi adolescenţii, simt nevoia de a aparţine unui grup; de a se întâlni; de a crea relaţii interpersonale; de a comunica în mod real. Asta se poate face numai frecventând o şcoală, acolo unde copiii şi adolescenţii se întâlnesc.

A nu frecventa o şcoală, care pe lângă sursă de cunoaştere e şi o comunitate unde copiii şi adolescenţii leagă prietenii, înseamnă alienare, adică înstrăinare faţă de societate. Sau, "sălbăticire", mai pe româneşte.

Profesori particulari şi doar materii care interesează, sunt şi acum. Aşa se cern valorile: prin specializare. Însă asta se poate doar după o percurgere corectă a anilor de şcoală: Şcoala Generală, unde, aşa cum îi spune numele, profesorii îl învaţă pe om generalităţi, pentru ca în funcţie de înclinaţii un copil să poată alege drumul în viaţă. Apoi urmează Liceul unde învăţământul deja e mai specializat, cum ar fi "umanul" sau "realul". Iar apoi vine Universitatea, unde specializarea este maximă.  

A nu se încurca etapele de învăţare din viaţa fiecărui om ! Învăţăm şi ne specializăm cu precădere în cunoştineţele care ne interesează, începând cu liceul, continuând cu facultatea şi...până murim.





 george_alexandru, on 30 septembrie 2021 - 09:33, said:

Si cu toate astea, numarul de prosti creste de la o generatie la alta.

Sau poate e un alt fenomen: numărul canalelor media prin care vedem proşti, sunt tot mai multe.

Este o aşa-zisă cugetare ce spune că "numărul oamenilor în lume creşte, dar inteligenţa rămâne la nivel constant, ceea ce reprezintă un neadevăr, spun eu.

În urmă cu 100 de ani oamenii nu aveau deloc nivelul de trai pe care îl au acum. Nici pe departe ! Drept urmare, cum e posibil să crească nivelul de trai pentru tot mai mulţi oameni, dacă prostia creşte ?! Nu are cum ! "Deşteptăciunea" în lume creşte odată cu numărul oamenilor, în funcţie de o constantă poate, dar creşte. Altfel am fi lipsiţi de invenţiile pe care oamenii din 1921 nu le aveau.

Edited by lupini, 01 October 2021 - 12:40.


#49
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

 dani.user, on 01 octombrie 2021 - 09:53, said:


Mi-ar place sa vad un profesor in clasa explicand matematica la fel de bine ca asta [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/kYB8IZa5AuE?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Is convins ca daca arat acest video la cativa adulti de pana in 25 de ani, care nu au bacul luat, dar au 12 ani terminati si au studiat si algebra, nu vor intelege nimic din acest video, pentru ca eu au lacune de mai demult. Fiindca videoul este facut fain, dar necesita sa ai o baza si o gandire deja formata.

#50
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,199
  • Înscris: 08.01.2021

 PlatonX, on 01 octombrie 2021 - 10:46, said:


Daca va creste cu 1% pe deceniu nivelul de trai astfel incat peste 10 ani sa fie cu 1% mai multi parinti care au bani pentru profesor privat, peste 50 de ani 5%, ceea ce este realist, inseamna ca mergem inaceasta directie. Stiu ca este foarte putin, dar speed doesn' matter, forward is forward.


De ce ar fi profesorul privat "forward"?  Sistemul public de invatatamant trebuie sa fie ascensor social, nu doar mecanism de educatie. Sa detecteze talentele, sa le incurajeze, si sa le ofere o sansa sa treaca peste nivelul social al parintilor.  Nivelul de educatie la care poate ajunge fiecare copil sa depinda de capacitatile lui intelectuale, nu de sumele din conturile parintilor.
Romania e o tara foarte slab educata. In sistemul descris de tine nu vom avea una mai educata, fiecare generatie va fi fix la fel de educata ca cea anterioara, ori rolul invatamantului public e sa ridice fiecare generatie peste cea a parintilor.  Chestie la care de la o vreme esueaza lamentabil.

#51
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009

 lupini, on 01 octombrie 2021 - 12:29, said:

Oamenii în general, şi mai cu seamă copiii şi adolescenţii, simt nevoia de a aparţine unui grup; de a se întâlni; de a crea relaţii interpersonale; de a comunica în mod real. Asta se poate face numai frecventând o şcoală, acolo unde copiii şi adolescenţii se întâlnesc.

A nu frecventa o şcoală, care pe lângă sursă de cunoaştere e şi o comunitate unde copiii şi adolescenţii leagă prietenii, înseamnă alienare, adică înstrăinare faţă de societate. Sau, "sălbăticire", mai pe româneşte.

Profesori particulari şi doar materii care interesează, sunt şi acum. Aşa se cern valorile: prin specializare. Însă asta se poate doar după o percurgere corectă a anilor de şcoală: Şcoala Generală, unde, aşa cum îi spune numele, profesorii îl învaţă pe om generalităţi, pentru ca în funcţie de înclinaţii un copil să poată alege drumul în viaţă. Apoi urmează Liceul unde învăţământul deja e mai specializat, cum ar fi "umanul" sau "realul". Iar apoi vine Universitatea, unde specializarea este maximă.  

A nu se încurca etapele de învăţare din viaţa fiecărui om ! Învăţăm şi ne specializăm cu precădere în cunoştineţele care ne interesează, începând cu liceul, continuând cu facultatea şi...până murim.

Ce facem cand un curs video explica mai bine decat profesorul de la clasa, ce facem cand gasim un profesor particular care face materiale didactice, are talent pedagogic si este numai elevul cu profesorul, nu 30 de elevi si un singur profesor?

Inainte sa exista invatamant public, copiii nu socializau, nu se jucatu, nu legau prietenii?

#52
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Inainte sa existe invatamantul public, cei mai multi copii ramaneau analfabeti daca nu faceau parte din boierime sau popime.

#53
PlatonX

PlatonX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,741
  • Înscris: 13.09.2009
Si daca faceau parte din boierime asta inseamna ca nu socializau?
Tocmai asta spun aici, daca parintii vor avea bani de profesori particulari, inseamna ca elevii nu vor socializa?

#54
lupini

lupini

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,241
  • Înscris: 29.12.2006

 PlatonX, on 01 octombrie 2021 - 14:09, said:

Ce facem cand un curs video explica mai bine decat profesorul de la clasa, ce facem cand gasim un profesor particular care face materiale didactice, are talent pedagogic si este numai elevul cu profesorul, nu 30 de elevi si un singur profesor?

Un curs video de calitate niciodată nu poate explica mai bine decât un profesor bun, deoarece intervine un concept al comunicării numit: "regula 7-38-55" sau "regula Mehrabian".  

Acesta spune aşa: într-o comunicare eficientă, 7 % sunt importante cuvintele, 38 % tonul vocii, şi 55 % expresiile faciale şi gesturile întregului corp. Or, într-un curs video lipseşte ingredientul esenţial al unei comunicări eficiente: acele 55 de procente !

Aceeaşi regulă e valabilă şi în cazul învăţării unei limbi străine.


În ceea ce priveşte un profesor particular, asta da, se poate, şi sunt părinţi care practică această metodă, însă numai după ce elevul ajunge acasă de la şcoală, la sfârşit de săptămână sau în vacanţe. Acel profesor devine prietenul copilului având rol de a-i cultiva o înclinaţie. Însă copilul trebuie să frecventeze comunitatea şcolii, pentru a nu deveni alienat de societate.





 PlatonX, on 01 octombrie 2021 - 14:35, said:

Si daca faceau parte din boierime asta inseamna ca nu socializau?

Eu n-aş dori să mai trăiesc într-o societate în care existau boieri ce nu-şi dădeau copiii la şcoală, ci îi dăscăleau acasă. Societatea acelor vremuri era pe măsura socializării odraslelor de boieri. De aceea imediat ce se isca o neînţelegere, se şi pornea războiul: din cauză că odraslele de boier erau alienate, adică rupte de societate, "sălbatici" care nu ştiau ce înseamnă să trăiască într-o comunitate în care sunt şi alte idei, deoarece nu frecventaseră o comunitate şcolară în vremea copilăriei şi adolescenţei.

Dar civilizaţia a progresat când copiii s-au adunat în comunităţile şcolare şi au socializat unii cu alţii, ceea ce a dus la o tolerare a ideilor cu care nu suntem de acord, şi implicit la o pace socială mai solidă.

Edited by lupini, 01 October 2021 - 16:57.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate