Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Analfabetism functional la relati...

Declaratia Unica - dividende WINE

Plase ferestre, din nanofibra, an...

Batch defect de cartele metrou
 350 lei pentru o plomba e mult sa...

Incarcator Makita China

Boala pomi, sau insecte?

Ghiduri clinice Romania
 Credit - persoane cu dizabilitati...

Diferente dioptrii intre ochi

cod CAEN magazin online cu aproba...

Vocuher eMag peste pret comanda a...
 Punct alb pe gingie

Schema scaner Lexmark X215

Descarcare poze raw de pe card mi...

Frigiderele in 1960
 

Mai are viitor învățământul tradițional?

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
79 replies to this topic

#19
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,978
  • Înscris: 30.10.2003

View Postgiuliani, on 30 septembrie 2021 - 10:09, said:

2. Online-ul distruge o parte esentiala a invatamantului clasic, si anume socializarea. De-asta nu il vad ca pe o solutie permanenta.
Ohoooo!! Sunt destui elevi introvertiti, invatamantul online ii va inmulti.

#20
KiloW

KiloW

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,963
  • Înscris: 08.01.2021
Prin vest teoria e ca în școala primara nu se pune accentul pe acumularea de materie și cunoștințe, ci pe cea de competente. Cadrul necesar acumulării ulterioare. Sa înveți sa înveți, sa te concentrezi, sa cauți, sa înțelegi, sa pui întrebări, sa asociezi concepte (gen cifre cu cantități, mărimi, etc) etc. De asta "noua", ăștia învățați sa recitam poezii ni se pare ca "nu fac nimic" în școala,noi la vârsta lor scoteam radicali și ei încă de bâlbâie la tabla înmulțirii. Însă noi avem studenți la medicina care încă nu știu exact cei aia "volum", pentru ca l-au învățat greșit din start. (nu exagerez, în tinerețe mai dădeam câte un curs particular pentru bani de-o bere) sau care învață să rezolve probleme de fizica mecanic antrenându-se sa recunoască "tipuri de probleme".

In contextul asta cred ca școala primara chiar rămâne importanta și în ziua de azi, cu condiția sa fie făcută cum trebuie și nu doar dresaj și memorare.

Specializarea se poate face și din "învățământul informal".

Apropo de școală și specializare, în Paris cativa giganti tech au făcut o școală pentru tineri care au abandonat școala. Fără examen de admitere, doar interviu care sa le evalueze gradul de motivație și sa nu fie cu probleme "clinice". Genul care nu s-au adaptat la învățământul tradițional și au fost ejectati de "sistem" ca fiind "prosti, puturoși, etc". Ăștia au făcut o școală fără profesori, doar le dau ceva de făcut și-i lasă de capul lor, sunt ajutați doar de la mare distanta. Muncesc "puturoșii" zi și noapte la proiecte, învață "repetenții" de sparg și majoritatea obțin super joburi.
E o dovada clara ca statul în bănci și luat notițe cu "punct și de la capăt" nu-i singura metoda de educație și nici potrivita pentru oricine.

Edited by KiloW, 30 September 2021 - 10:28.


#21
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Eu am avut o discutie cu cineva pe tema temperaturii din Gotenburg. Aceea persoana imi zicea ca in Suedia e tot timpul mai frig decat in Romania, fiindca ea stie asa stie de la geografie. Si cand i-am zis uite, acum sunt 10 grade la Gotenburg si 5 grade in Timisoara, deci acum e mai frig la noi, a zis ca nu se poate asa ceva, sigur e o greseala pe internet. Sau: "In Malaga tot timpul sunt minim 25 de grade, mi-a zis mie cineva care sta acolo".

Persoana respectiva a avut 10.00 la bac la Geografie, acum 5 ani de zile.  De la o persoana cu 10.00 la Geografie,te astepti teoretic sa aibe o alta gandire, sa aibe o analiza proprie, un filtru de sortare si validare al informatiei.

La facultate in afara de sefu de promotie, toti ceilalti ce au avut media intre 9-10 nu si-au gasit de lucru. Unii nici acum dupa 5 ani. De ce? Fiindca notele efectiv nu arata realtatea, nu reflecta cunostiintele de care are nevoie in viata reala.
Am avut materii la facultate in teorie bune de soft skills, cum ar fi Comunicare. Am avut ca tema sa ne facem CV_ul si sa primim sfaturi dupa cum sa ne facem CV_ul. Eu fiind deja angajat la perioada aia, am pus CV-ul cu care m-am angajat.
Cand s-au adus notele pe CV_uri, CV-ul meu a fost dat ca si exemplu de asa nu Posted Image)) , fiindca pusesem unele informatii in alta ordine decat ceruse ea in cartea ei aparuta in 2000.

Invatamantul traditional nu este rau, doar ca cel putin in Romania, implementarea lui nu este buna. Din 2 motive: coruptie si incompetenta.

Edited by qew, 30 September 2021 - 10:33.


#22
carolinaherera

carolinaherera

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,334
  • Înscris: 18.12.2019

View Postdanvlas, on 30 septembrie 2021 - 10:14, said:

Sunt de acord, imi cer scuze daca s-a inteles altfel. Inlocuim "mediu intelectual" cu "mediu de bun-simt". Doar ca asta e cam greu de definit.

cate cazuri sunt asa?

in Suedia este mai frig decat in Romania, ca temperatura medie anuala
nu se face referire punctual, ca s-a nimerit atunci sa fie invers...

#23
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,940
  • Înscris: 13.06.2004
La o discuţie pe tema asta mă gândeam săptămâna trecută, din cauza unor discuţii de pe un alt subiect. Dacă ai aproape totul la un click distanţă, ce nevoie să mai ai de şcoală? Dar profesorii nu cred că vor dispărea cu totul. Că unii sunt mai grei de cap şi nu pot pricepe (totul) singuri, deci de ceva îndrumare va fi nevoie. Probabil însă se va reduce numărul profesorilor.
Cât despre dispariţia scrisului de mână, chiar dacă nu prea mai scrii de mână azi, nu e ceva bun. Scrisul de mână are totuşi unele avantaje şi nu trebuie să dispară. Eu niciodată nu am avut un scris frumos, plus că atunci când scriu de mână, fac toate literele precum am învăţat în clasa 1    :D

#24
Iocan

Iocan

    Tefelist, fan Kövesi

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,762
  • Înscris: 02.06.2006

View Postgiuliani, on 30 septembrie 2021 - 10:09, said:

2. Online-ul distruge o parte esentiala a invatamantului clasic, si anume socializarea. De-asta nu il vad ca pe o solutie permanenta.
Corect, sînt perfect de acord cu afirmația aceasta. Copilul, pe lîngă materia propriuzisă, învață să comunice și să interacționeze cu ceilalți copii. Învață că există o ierarhie naturală (unul e mai silitor, altul mai deștept, altul dă cu pumnul mai tare, altul plînge mai repede etc) și una socială (ăla are aifon, ălălalt vine cu gipu etc).  De asemenea, învață că nu este el buricul pămîntului, ca acasă, ci e un oarecare dintr-o masă de copii. În comunitatea aceea are șansa să își formeze prieteni adevărați, nu fantome din virtual.

Toate acestea și multe altele contribuie la formarea individului, la fel de mult ca programa de învățămînt. Fără acestea, vom obține un individ introvertit, capabil să comunice doar ascuns în spatele unui ecran, cu probleme de adaptare în societate, veșnic frustrat și nemulțumit de lumea în care trăiește.

#25
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

View Postqew, on 30 septembrie 2021 - 10:33, said:


Persoana respectiva a avut 10.00 la bac la Geografie, acum 5 ani de zile.  De la o persoana cu 10.00 la Geografie,te astepti teoretic sa aibe o alta gandire, sa aibe o analiza proprie, un filtru de sortare si validare al informatiei.

Pai normal, doar cu totii am invatat la scoala temperaturile medii anuale, daca acolo scrie ca la Malaga ai media 25, cu 40 vara si 15 iarna inseamna ca asa e. Informatia asta ar trebui sa fie irelevanta, mult mai util e sa stii ca in sudul Spaniei e mai cald decat in nord, ca desi exista temperaturi ridicate exista insa si cateva moduri prin care temperaturiule alea se modifica: proximitatea oceanului = curenti, care pot veni din Antarctica sau Caraibe, etc etc. Asta trebuie sa faca un profesor de geografie, nu sa te puna sa memorezi ca-n Tenerife ai 25 de grade in Iulie si in Palermo 40.



View Postqew, on 30 septembrie 2021 - 10:33, said:

Cand s-au adus notele pe CV_uri, CV-ul meu a fost dat ca si exemplu de asa nu Posted Image)) , fiindca pusesem unele informatii in alta ordine decat ceruse ea in cartea ei aparuta in 2000.

Invatamantul traditional nu este rau, doar ca cel putin in Romania, implementarea lui nu este buna. Din 2 motive: coruptie si incompetenta.

Eu am fost socat sa aflu ca in Germania un CV are niste norme pe care daca nu le respecti esti 95% respins inca din momentul in care angajatul de la personal iti vede mutra din CV.

#26
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,138
  • Înscris: 24.02.2007

View Postgiuliani, on 30 septembrie 2021 - 10:46, said:

Eu am fost socat sa aflu ca in Germania un CV are niste norme pe care daca nu le respecti esti 95% respins inca din momentul in care angajatul de la personal iti vede mutra din CV.

Apoi tot ei se plang ca nu gasesc angajati.

#27
alexpet

alexpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,358
  • Înscris: 07.05.2007

View PostGlCA_Contras, on 30 septembrie 2021 - 10:06, said:

Cu #aceeasimizerie la butoane invatamantul nu mai are nimic a face cu educatia. Romania educata de Iohannis se vede la fiecare pas cand te lovesti de analfabetismul functional. La noi invatamantul a ramas la nivelul memorati cat mai multe prostii fara sens si fara a intelege la ce folosesc.
nu trebuie sa intelegi pe loc....intelegi mai tarziu in viata de ce ai invatat sau nu anumite lucruri. Ce aroganta absurda ca sa decizi tu ca adolescent ce are sens si ce nu in viata. Inveti sa traversezi pe verde, vrei sa-ti si explic de ce?

#28
Iocan

Iocan

    Tefelist, fan Kövesi

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,762
  • Înscris: 02.06.2006

View Postdjl, on 30 septembrie 2021 - 10:41, said:

Dacă ai aproape totul la un click distanţă, ce nevoie să mai ai de şcoală?
Asta e o eroare repetată în mod obsesiv. Informația care nu a trecut prin mintea individului poate să zacă lîngă el, la un click distanță mult și bine, că este fix degeaba. Doar acumulînd poți face corelații și raționamente din ce în ce mai complexe și înțelege concepte din ce în ce mai abstracte.

Și vine partea a doua: la un click distanță se află și informația și non-informația. Cum știi care-i aia bună? De asemenea, cum ierarhizezi învățarea în așa fel încît să parcurgi drumul de la simplu la complex?

#29
newusername123

newusername123

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,783
  • Înscris: 05.09.2019

View Postgiuliani, on 30 septembrie 2021 - 10:46, said:

Pai normal, doar cu totii am invatat la scoala temperaturile medii anuale, daca acolo scrie ca la Malaga ai media 25, cu 40 vara si 15 iarna inseamna ca asa e. Informatia asta ar trebui sa fie irelevanta, mult mai util e sa stii ca in sudul Spaniei e mai cald decat in nord, ca desi exista temperaturi ridicate exista insa si cateva moduri prin care temperaturiule alea se modifica: proximitatea oceanului = curenti, care pot veni din Antarctica sau Caraibe, etc etc. Asta trebuie sa faca un profesor de geografie, nu sa te puna sa memorezi ca-n Tenerife ai 25 de grade in Iulie si in Palermo 40.





Eu am fost socat sa aflu ca in Germania un CV are niste norme pe care daca nu le respecti esti 95% respins inca din momentul in care angajatul de la personal iti vede mutra din CV.
Relativ recent a patit cineva treaba asta.
A trimis un amarat de CV,facut de un alt auslander. Nu a primit absolut niciun raspuns.
Mers direct la firma,vorbit intr o germana de nivel A1 spre A2,l au si angajat.
Germania e o tara care nu trebuie data drept exemplu in multe domenii. Invatamantul e unul dintre ele. Uniformizare si spalare pe creier mai mare decat in scolile din Germania,eu nu am intalnit.
cam toti nemtii sunt trasi la xerox. Aveam un prieten neamt inginer. El se ocupa si de angajari de salahori. Ii respingea pe toti care veneau in tricou,si nu in camasa,desi toti erau est-europeni,vai de pl lor. Trecea cu vederea doar pentru cei care stiau meserie.

#30
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

View PostIocan, on 30 septembrie 2021 - 10:44, said:

Corect, sînt perfect de acord cu afirmația aceasta. Copilul, pe lîngă materia propriuzisă, învață să comunice și să interacționeze cu ceilalți copii. Învață că există o ierarhie naturală (unul e mai silitor, altul mai deștept, altul dă cu pumnul mai tare, altul plînge mai repede etc) și una socială (ăla are aifon, ălălalt vine cu gipu etc).  De asemenea, învață că nu este el buricul pămîntului, ca acasă, ci e un oarecare dintr-o masă de copii. În comunitatea aceea are șansa să își formeze prieteni adevărați, nu fantome din virtual.

Toate acestea și multe altele contribuie la formarea individului, la fel de mult ca programa de învățămînt. Fără acestea, vom obține un individ introvertit, capabil să comunice doar ascuns în spatele unui ecran, cu probleme de adaptare în societate, veșnic frustrat și nemulțumit de lumea în care trăiește.

Tu confunzi introvertirea cu timiditatea si cu probleme de adaptare sociala. Ceea ce e gresit.Il prezinti ca si cum a fii introvert este rau, o boala, a fii extrovert este the best. Eu sunt introvert, pana la facultate am crezut ca e de rau, familia asa imi zicea ca e un minus ca de ce sunt asa.

In prezent comunic foarte bine, sunt sociabil, doar ca sunt introvert.

#31
danvlas

danvlas

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,118
  • Înscris: 04.06.2009
Invatamantul trebuie sa asigure o pregatire pentru toti copiii si adolescentii, indiferent de mediul unde se afla ei. In Romania e o utopie sa vorbim de scoala online in (multele) sate in care nu exista o infrastructura care sa permita conectarea la Internet. Exista familii defavorizate care nu-si permit PC, tableta, abonament la Internet, licente software.
Cel putin 10 ani de acum incolo, numai invatamantul traditional are o sansa reala de reusita.
Dar populatia si-a pierdut interesul in invatamant, pentru ca si-a pierdut, pe de o parte, reperele si, pe de alta parte, educatia.
Asteptam ca scoala sa-i formeze pe elevi? Pai cum sa-i formeze scoala?
Unul isi pune copilul sa urineze in tarcul de cosuri de la Kaufland. Ii zic "dom'le, exista toaleta in magazin". El mie: "Du-te, bah, in pla mea"
Unul se baga in fata la coada. Ii zic: "Alo, coada e aici, in spate". Sa spun ce mi-a zis sau ghiciti singuri?
Multi pipaie painea cu mainile goale, desi au la dispozitie manusi de unica folosinta. Daca le arati manusile, risti sa iei bataie.
Multe altele.
Ce credeti ca invata copiii lor, acasa? "Da-i, bah, in pla mea pe ailalti, noi suntem miezu'".
De unde atata delincventa juvenila, de unde atatea fitze, atata durere-n pix la elevi? Nu cred ca invata asa ceva de la profesori, oricat de slabi ar fi acestia. Iar daca circumvolutiunea lor e deja plina de sine, ce cunostinte sa mai acumuleze? Nici macar nu-si dau seama cat de stramt e cercul in care urmeaza sa traiasca, ignoranti si, poate, norocosi. O injuratura si gata, te-au pus la punct.
Ca sa educam copiii, trebuie obligatoriu sa le educam parintii.

Sorry, iar intru in depresie pe subiectul asta...

#32
canarel

canarel

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,502
  • Înscris: 13.10.2010

View Postdanvlas, on 30 septembrie 2021 - 10:00, said:

Daca acasa are un mediu intelectual, acel copil va avea de la inceput ceea ce numim "bun-simt".

asta nu-i obligatoriu.

Daca are ghinionul ca familia sa fie de ghiolbani, el va deveni tot un ghiolban, fiindca asta i se impregneaza in creier.

in schimb, asta-i sigur.

View PostGlCA_Contras, on 30 septembrie 2021 - 10:06, said:

Cu #aceeasimizerie la butoane invatamantul nu mai are nimic a face cu educatia. Romania educata de Iohannis se vede la fiecare pas cand te lovesti de analfabetismul functional. La noi invatamantul a ramas la nivelul memorati cat mai multe prostii fara sens si fara a intelege la ce folosesc.

la noi, cu toate ca se trambiteaza despre invatamant de masa, scoala se vrea elitista.
asta-i reminescenta din comunism, de care nu mai scapam ca mentalitate: tanarul roman trebuie sa stie tot si de toate, la cel mai inalt nivel, trebuie sa aiba talent de scriitor, in timp ce rezolva problema de fizica cuantica.
in schimb, adevaru-i ca nu stie sa numere cate placi de gresie i-ar trebui in baie.
avem o programa stufoasa, cu multe informatii pe care elevii n-au nici chef, nici timp, nici motivatie sa le parcurga.
in esenta, ei sunt niste copii obisnuiti, nici mai prosti, nici mai destepti decat cei ai vesticilor, dar statul roman se incapataneaza sa-i arate permanent cu degetul, sa faca din ei prostii Europei, punandu-i sa invete fel de fel de informatii fara relevanta la varsta si la nivelul lor.
pana nu scapam de fosilele care hotarasc ce si cat trebuie sa invete copiii nostri, nu vom face decat sa-i indepartam  de lehamitea care se numeste scoala romaneasca.

citeam un interviu al unui profesor roman de matematica, stabilit de multi ani peste ocean: studentii americani care urmau  matematica, aveau la inceputul facultatii notiuni de matematica la nivelul unui elev care a terminat gimnaziul in Romania. apoi apasau pe acceleratie. https://adevarul.ro/...759f/index.html
nu degeaba toti copiii romanilor care au emigrat sunt incadrati in clase superioare varstei lor. si apoi fac scoala de placere.
urmaresc sporadic pe yt o romanca care a plecat cu parintii in America, prin loteria vizelor. in tara a facut liceu pedagogic, acolo a urmat un colegiu de arhitectura si acum a fost admisa cu bursa la o facultate de arhitectura din Chicago.
cand, la noi, ai putea face arhitectura dupa un liceu pedagogic?

#33
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,840
  • Înscris: 07.11.2006

View PostPlatonX, on 30 septembrie 2021 - 08:50, said:

Devine din ce in ce mai irelevant invatamantul clasic, in care elevul nu isi poate alege profesorii, materiile si curricula?

In mare sunt de acord cu tine.
Dilema mea o reprezinta ce am bolduit mai sus.Cum poate un elev de clasa a patra,de exemplu,sa-si aleaga profesorul,materia si curricula?De unde are el abilitatile si cunostiintele necesare ca sa poata face acest lucru?Prin absurd vorbind elevul este capabil de asa ceva,atunci inseamna ca acel elev nu mai are nevoie de scoala.

Intr-o alta ordine de idei daca prin elev intelegi parintii elevului,atunci s-a dus dracului sandramaua numita Scoala.SRL din zilele noastre,atata cata este ea acum.

#34
dani.user

dani.user

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,138
  • Înscris: 24.02.2007

View Postcanarel, on 30 septembrie 2021 - 11:30, said:

cand, la noi, ai putea face arhitectura dupa un liceu pedagogic?

Nu cred ca arhitectura e cel mai bun exemplu. La noi parca toti baga meditatii la greu pentru a promova admiterea la arhitectura, indiferent de liceu. E asta mult diferit de a merge la colegiu dupa liceu inainte de a putea studia arhitectura?

#35
jm2010

jm2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,950
  • Înscris: 14.03.2013

View Postadisz, on 30 septembrie 2021 - 11:44, said:

In mare sunt de acord cu tine.
Dilema mea o reprezinta ce am bolduit mai sus.Cum poate un elev de clasa a patra,de exemplu,sa-si aleaga profesorul,materia si curricula?De unde are el abilitatile si cunostiintele necesare ca sa poata face acest lucru?Prin absurd vorbind elevul este capabil de asa ceva,atunci inseamna ca acel elev nu mai are nevoie de scoala.

Intr-o alta ordine de idei daca prin elev intelegi parintii elevului,atunci s-a dus dracului sandramaua numita Scoala.SRL din zilele noastre,atata cata este ea acum.
Daca mai adaugi si faptul ca majoritatea parintilor sunt tampiti care au fentat-o prin scoli dupa niste hartii dar nu sunt capabili sa isi ajute copii nici macar cu temele de la clasele I-IV, iti dai seama ca nu poti sa pui baza ca sunt in stare sa aleaga ceva pentru proprii copii. Nu au capacitatea necesara sa judece pe altii. Sa ii lasi este calea sigura spre dezastru.

Edited by jm2010, 30 September 2021 - 12:21.


#36
djl

djl

    Resursele sunt făcute pt. a fi consumate

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 111,940
  • Înscris: 13.06.2004

View Postalexpet, on 30 septembrie 2021 - 11:02, said:

nu trebuie sa intelegi pe loc....intelegi mai tarziu in viata de ce ai invatat sau nu anumite lucruri. Ce aroganta absurda ca sa decizi tu ca adolescent ce are sens si ce nu in viata. Inveti sa traversezi pe verde, vrei sa-ti si explic de ce?

View Postadisz, on 30 septembrie 2021 - 11:44, said:

In mare sunt de acord cu tine.
Dilema mea o reprezinta ce am bolduit mai sus.Cum poate un elev de clasa a patra,de exemplu,sa-si aleaga profesorul,materia si curricula? De unde are el abilitatile si cunostiintele necesare ca sa poata face acest lucru? Prin absurd vorbind elevul este capabil de asa ceva,atunci inseamna ca acel elev nu mai are nevoie de scoala.

Bine făcut, bine gândit. Pe urmă ne mirăm de unde dispreţ faţă de şcoală.
Dacă nu explici cuiva de ce, acea persoană s-ar putea să nu înţeleagă. Nu treci pe roşu... lasă că la liceu mă duc singur(ă) şi trec eu pe roşu.
Poate un elev (sau o elevă) de la 12-13 ani în sus e în stare să decidă dacă îi place mai mult Româna decât Fizica şi să facă mai puţin Fizică. La vârsta aia e încă nevoie de acordul părinţilor probabil, dar să zic că prin clasa X-a pot face unele alegeri. Eu de exemplu aş fi vrut să studiez Literatură Străină din epoca postbelică sau ceva de genul în loc de Literatură Română, dar nu am avut posibilitatea. Mă omorau subiectele mai tare decât o goarnă de locomotivă şi comentariile idem.
Nimeni nu înţelege că elevul nu mai chestia în care să torni materia. Şcoala deja devenea învechită în anii '90, când eram eu elev (generală: 1989 - 1997, liceu 1997-2001) şi pe atunci nu erau chiar aşa de multe tentaţii, nici măcar în Bucureşti. Voaim să inventez maşina de băgat învăţătura în cap, numai să scap de toceală şi de multele chestii care nu-mi plăceau. Doar cu Engleza, Istoria, Georgrafia, Religia şi poate Cultura Civică mă înţelegeam mai bine. În rest, niet. Uneori era mai bine la Mate decât la Română. Cam idem în liceu. Poate dacă aş fi văzut o latură practică aş fi învăţat mai bine la unele materii. Ca f.d. un afurisit de comentariu la Română cred că abia la 24 de ani eram probabil capabil să fac, dar deja terminasem liceul şi intram la a doua facultate.

Edited by djl, 30 September 2021 - 13:58.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate