Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Bicicleta sosea
#73
Posted 06 May 2021 - 19:41
Este bună de stradă adică de asfalt în sensul de oraș, commuting, trekking dar nu în regim de viteză. Furca aia, știi cum e? Dacă mă întrebai acum vreo 10 azi ziceam că e bicla ideală, bag și „off-road” cu ea că are furcă telescopică. Ceea ce este foarte accesibil cu niște cauciucuri mai groase; este destul de polivalentă. Dar fără (mari)pretenții de viteză(șosea).
|
#74
Posted 11 May 2021 - 11:16
Sa fim sinceri, pentru majoritatea "sosea" inseamna exact trekking, commuting, in genul unei biciclete utilitare care sa mearga si la padure, si la balta la peste si la caumparaturi, si la iesiri cu prietenii.
Diferenta ar fi ca pe cursiera poate merge in medie cu 30 km/h iar cu cea de trekking cu 25km/h in conditii de asfalt imperfect in care mai franezi la o crapatura, denivelare, groapa, deci o diferenta de traseu de 25 km la 5 ore de mers, adica faci acelasi traseu in 6 ore fata de 5 ore. Diferenta de viteza o poti recupera daca esti luat in trena cuiva cand pedalezi in grup. Eu am MTB pentru acele momente in care ies la offroad, insa in majoritatea timpului pedalez cu el pe sosea pentru ca asta e, nu am offroad-ul la iesirea din bloc. Si cand dau o tura "offroad" inseamna de obicei cel putin 50% sosea. Fac un compromis si umflu anvelopele la 3,5 bar pentru a merge bine si pe asfalt chiar daca pe offroad mai tehnic se comporta uneori ca un pogo stick. Plus problema mea clasica, nu suport saua prea mult si imi trebuie ceva cu balon mare (am 2.4) care sa amortizeze, mai ales ca am roti mici de 26" . Edited by spooky51, 11 May 2021 - 11:25. |
#75
Posted 11 May 2021 - 14:04
Deci, respectiva bicicletă nu este de șosea.
Din nou povestea cu „majoritatea”. Ce crede „majoritatea” este irelevant, pentru că „majoritatea” în orice domeniu este vai steaua ei, habar nu are. „Majoritatea” care face trekking, commuting sau se plimbă prin oraș nu folosește termenul de „șosea”. „Toți” zic că au biciclete de oraș sau de asfalt/stradă, sau bineînțeșes „cursiere”. Doar pentru că lumea iese la o plimbare „la șosea”, chiar și cu bicicleta, nu înseamnă că și folosește acest termen. Dar, mă rog, limbă română este open-source, cine vrea să înventeze un limbaj în paralel, poate încerca. Sunt mulți care merg pe cursieră cu viteză medie de 30 de km/h, dar nu chiar așa mulți și nu în orice condiții, cum ar fi cu vânt din față. De aceea viteză medie de 25 km/h pe bicicletă de trekking mi se pare exagerată. Vorbim de furcă telescopică, eventual chiar și full suspension, tijă de șa cu telescop, roată față cu dinam în butuc, poate chiar și viteze în butuc, apărători nu neapărat din plastic, cadru nu neapărat din aluminiu, carbon. Pe ce asfalt vrei tu, chiar și cu o trekking „cheală”, viteza medie de trekking este cam 15/17 km/h. În primul rând pentru că cine face trekking, se plimbă de plăcere, nu „aleargă”; în al doilea rând, pentru că nu oricine poate să „alerge” sute de kilometri, în al treilea rând, pentru că, mă rog, deși într-un fel am zis asta deja, chiar dacă vrea să-i dea pedală, nu are condiția necesară, înclusiv din cauza statului în șa. Bănuiesc că vorbim de distanțe, nu de „sprinturi” până la piață. Edited by onisifor12, 11 May 2021 - 14:12. |
#76
Posted 11 May 2021 - 14:30
onisifor12, on 11 mai 2021 - 14:04, said:
Din nou povestea cu „majoritatea”. Ce crede „majoritatea” este irelevant, pentru că „majoritatea” în orice domeniu este vai steaua ei, habar nu are. „Majoritatea” care face trekking, commuting sau se plimbă prin oraș nu folosește termenul de „șosea”. „Toți” zic că au biciclete de oraș sau de asfalt/stradă, sau bineînțeșes „cursiere”. Doar pentru că lumea iese la o plimbare „la șosea”, chiar și cu bicicleta, nu înseamnă că și folosește acest termen. Dar, mă rog, limbă română este open-source, cine vrea să înventeze un limbaj în paralel, poate încerca. Nu va mai suparati pe cei care confunda termenii, sunt doar incepatori, cu totii am fost . Edited by spooky51, 11 May 2021 - 14:33. |
#77
Posted 11 May 2021 - 15:20
Ce te-ai poziționat tu, indirect, la neîncepători. Vorbește la trecut pentru tine, eu sunt începător. M-am adresat ție nu lor, „majorității”. Tu nu te mai supăra.
Edited by onisifor12, 11 May 2021 - 15:21. |
#78
Posted 11 May 2021 - 22:10
onisifor12, on 11 mai 2021 - 14:04, said:
Sunt mulți care merg pe cursieră cu viteză medie de 30 de km/h, dar nu chiar așa mulți și nu în orice condiții, cum ar fi cu vânt din față. Daca pe plat si fara vant un ciclist nu poate sustine 30km/h pe cursiera atunci fara suparare, intra in categoria... "nu foarte grozav". Nu m-am referit la media de pe Strava afectata de orice incetinire si plecare de pe loc, si unde o medie de 30 km/h la o tura de 100 km e o performanta foarte buna pentru un ciclist amator, ci la o viteza pe care un ciclist o poate sustine in conditii de plat si fara vant 20-30 de km. |
#79
Posted 12 May 2021 - 15:20
Suntem în țara lui Tohan ruginit resuscitat cu șaorma cu de toate. Majoritatea nu are cursiere, și chiar dacă ar avea nu are condiție să aibă viteză medie de 30 de km/h, pentru că le tremură bucile să se urce pe bicicletă și pentru că oricum nu există infrastructură. Cine reușește contrariul este văzut hardcore și în condițiile date, să faci ture cu viteza asta chiar este hardcore, deloc la îndemână pentru toată lumea. Ce vedem între prieteni, cunoștințe, forumuri, youtube etc. e ceva excepțional.
Deci încă odată, cine merge cu viteză medie de 30 de km/h pe cursieră sau 25 de km/h pe trekking nu intră în nici un fel la catergoria „majoritatea”. De fapt, cred că oricine prinde viteza asta în România nu intră la categoria „majoritatea”. Edited by onisifor12, 12 May 2021 - 15:31. |
#80
Posted 12 May 2021 - 20:46
Salut!
Ma puteți ajuta va rog in urmatoarea chestiune? Cum se masoara corect lumgimea pipei de la bicicleta ca nu gasesc deloc vreun articol despre asa ceva... Ori se masoara toata pur si simplu ori din centrul/axul gatului furcii si centrul axului ghidonului....? |
#81
Posted 12 May 2021 - 21:49
onisifor12, on 12 mai 2021 - 15:20, said:
Suntem în țara lui Tohan ruginit resuscitat cu șaorma cu de toate. Majoritatea nu are cursiere, și chiar dacă ar avea nu are condiție să aibă viteză medie de 30 de km/h, pentru că le tremură bucile să se urce pe bicicletă și pentru că oricum nu există infrastructură. Da, am intalnit si contrariul, cei care nu merg foarte bine insa sunt pasionati si cunosc toate echiparile si cat de performante sunt ele. Exista si opusul, pana anul trecut eu habar n-aveam ce este aceea o bicicleta buna, mergeam pe una model 2007 echipata Alivio si cu o furca XCU (cea mai entry-level posibila) si v-brakes. Stiam doar ca am cadru de aluminiu, furca pe arc, si ca bicla avea mai putin de 15 kile. Astazi stiu ca am XT si Avid DB3 si RockShox Reba pe aer insa sincer, pe drumuri forestiere si prin padure este cam the same shit, ba parca jaful acela de furca pe arc mergea mai bine pe denivelari mici... Cristianbik, on 12 mai 2021 - 20:46, said:
Ori se masoara toata pur si simplu ori din centrul/axul gatului furcii si centrul axului ghidonului....? https://www.marosbik...lt-31-9-mm.html Asta am eu pe MTB si mi se pare ca nu are brat deloc, deci ar trebui cei 40 mm sa fie de la centru la centru... Edited by spooky51, 12 May 2021 - 21:44. |
#82
Posted 17 May 2021 - 13:07
onisifor12, on 25 aprilie 2021 - 14:55, said:
Salut, știți ceva modele de cursiere sh bune de aproximativ 8 kile ce să coste 1000-2000 de lei? Ann0nyym0us, on 25 aprilie 2021 - 15:15, said:
Probabil gasesti, chiar aluminiu, dar in banii aia, si fix acum cand incepe sezonul, probabil au alte bube care trag pretul in jos. Digix, on 25 aprilie 2021 - 15:48, said:
Doar pe SH, dar cu mari riscuri. Du-te pe la vreo 3000 așa să faci treabă. Ann0nyym0us, on 25 aprilie 2021 - 17:45, said:
E greu de zis pentru SH, depinde foarte mult ce gasesti pe piata. In principiu, cu brand-urile cunoscute (trek, giant, merida, scott), nu dai gres. Numa' sa nu fie bicla de-acum doua decenii, si angrenajul tot de pe atunci. „Cursiera full carbon ORBEA ONIX MARIME L Cadru si furca monocoque carbon 2x10 viteze Ghidon PRO Linie Shimano 105 Roti 700C Anvelope 23x622 Bicicleta se afla intr o conditie foarte buna tehnic si estetic.” Vi se pare scumpă la banii ăia? Cât ați da pe ea? Edited by onisifor12, 17 May 2021 - 13:12. |
|
#83
Posted 17 May 2021 - 13:48
onisifor12, on 17 mai 2021 - 13:07, said:
Salutare, în legătură cu întrebarea inițială am o întrebare orientativă: Ce părere aveți despre această cursieră? Ați da banii ăia pe ea, e ok brandul/modelul? |
#84
Posted 17 May 2021 - 14:03
De vazut si gradul de uzura, prb. transmisia aia are vro 10 ani…
Orbea e marca spaniola cunoscuta, totusi atentie mare la carbon, sa nu aibe fisuri in zone de strangere. |
#85
Posted 17 May 2021 - 16:04
spooky51, on 17 mai 2021 - 13:48, said:
Nu ma pricep la cursiere insa pentru carbon si transmisie 105 mi se pare cam pomana... Defapt, astea sunt speculații, în anunț spune clar că este în stare foarte bună tehnic și estetic. |
#86
Posted 17 May 2021 - 18:18
N-ai decat sa mergi sa o verifici. Da, e dubios de ieftina pentru ce ofera, si pentru perioada asta a anului. Nu te ajuta cu nimic daca e 105 dar cum zice colegul de mai sus, are vreo 10 ani, si trebuie schimbat lant+caseta, eventual si butucul pedalier.
Pinioane si caseta le schimbi pentru 400-450 de lei (tot 105, noi, plus mana de lucru). Dar daca e cadrul fisurat, ai cam dat banii de pomana. Bine, unii or sa spuna ca se poate repara la baiatul de la colt. |
#87
Posted 17 May 2021 - 19:52
onisifor12, on 17 mai 2021 - 16:04, said:
... în anunț spune clar că este în stare foarte bună tehnic și estetic. Recent am vazut si eu una la fel, "in stare buna" Ajung acolo, zgariata ca naiba... am mai vazut zgariate dar nu ca aia, ziceai ca s-a jucat fotbal cu ea, lantul uzat, maneta stanga sparta, tija taiata la ~15cm Iar domnu cu tupeu, lantul e uzat dar mai merge, maneta o fi sparta dar functioneaza... ca trebuie sa schimbi tu tija nu-i problema mea Ieri pe threadul cu Sfat mtb a intrebat cineva de un anunt cu mtb Devron cu descrierea 2x10 Deore roti 27.5... in realitate 3x9 Altus cu roti 26. nu as crede tot ce scriu vanzatorii Edited by sirgoofy, 17 May 2021 - 20:04. |
|
#88
Posted 18 May 2021 - 07:08
sirgoofy, on 17 mai 2021 - 19:52, said: Recent am vazut si eu una la fel, "in stare buna" Ajung acolo, zgariata ca naiba... am mai vazut zgariate dar nu ca aia, ziceai ca s-a jucat fotbal cu ea, lantul uzat, maneta stanga sparta, tija taiata la ~15cm Iar domnu cu tupeu, lantul e uzat dar mai merge, maneta o fi sparta dar functioneaza... ca trebuie sa schimbi tu tija nu-i problema mea Ieri pe threadul cu Sfat mtb a intrebat cineva de un anunt cu mtb Devron cu descrierea 2x10 Deore roti 27.5... in realitate 3x9 Altus cu roti 26. nu as crede tot ce scriu vanzatorii Important este si de unde cumperi. Las mai jos un exemplu de bicla cu o/un echipare/pret decent/a... https://www.dirtbike...k-carbon-429500 |
#89
Posted 18 May 2021 - 13:49
sirgoofy, on 17 mai 2021 - 19:52, said:
onisifor12, on 17 mai 2021 - 17:04, said: ... în anunț spune clar că este în stare foarte bună tehnic și estetic. sirgoofy, on 20 februarie 2021 - 12:34, said:
aha, deci intreband frumos ce cauti de fapt sunt agresiv si frustrat... Esti pe ignore Fa-mi un favor si trece-ma si tu, sa nu ne mai pierdem timpul, mersi |
#90
Posted 18 May 2021 - 15:52
Am o nelămurire în privința mărimilor diferitelor tipuri de cadre. La bicicletele vechi cu top tube-ul paralel cu solul, seat tube de să zicem peste 59 de centimetri este pentru persoane de aproximativ 1,9 m și îi zice cadrul „XL”. La bicicletele noi cu top tube-ul agresiv(?) înclinat în jos la seat tube, bineînțeles că nu mai sunt aceleași standarde; găsesc numai biciclete cică „XL” sau „XXL” și când colo au seat tube-uri de 53 de centimetri etc. sau nu dau dimeansiunea seat tube-ului deloc. Aveți un tabel actual sau ceva despre diferențele astea?
Hai, că am găsit între timp ceva. Cu înmulțit lungimea dintre picioare cu un număr în funcție de tipul de bicicletă. Chiar și așa, la mtb-uri înțeleg de ce cadrele au devenit așa; pentru agresivitate pe coborâre, centru de greutate lăsat pe spate. Dar la cursiere care e treaba, așa neaerodinamice erau cu top tube paralel cu solul, sau așa sunt mai sigure pe coborâri? Sau ce văd foarte des este top tube clasic paralel cu solul, însă seatstays-urile nu vin până sus la îmbinare, ci chiar aproape perpendiculare pe seat tube. Sunt mai sigure așa, absorb șocuri mai bine? La bicicletele de contratimp văd că se păstrează geometria cu top tube paralel cu solul: https://www.cyclingn...89efe5f128f51b7, dar și la astea de mult deja seatstays-urile sunt scurte. Edited by onisifor12, 18 May 2021 - 16:03. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users